Ben iddiaya girdiğimi sanmıyorum Ancak elimdeki motorlarla değişik yol şartlarında fren denemesi video çekimleri planım var. Fren mesafesini sağlıklı bi şekilde nasıl ölçerim onu araştırıyorum yada ölçeği belli bi mekan arıyorum. Tırların peş peşe park ettiği bir cadde olabilir mesela.
Yan yana fen yapalım demişsin.
E yapalım diyoruz. 50 veya 70 km/h hızla geleceğiz, aynı anda acil durum freni yapacağız. ABS'siz motorla sen en az 1 metre daha uzak mesafede duracaksın. Hem ıslakta hem kuruda. Islakta belki 2 metre. Tamam paranı almayacağım. Ama denemenin sonucunu buradan sen paylaşacaksın. OK?Mengu16 adlı üyeden alıntı
ankarada olaydım denemeye gelirdim :D
"tek kanal" filan diye artistinkleştirmişler, eksik abs bu bence
bizim cnc'lerde de rulmansız kızaklara "kutu kızak" filan derler, lan desene kısmak için rulman koymadık diye.
zaferce bey size de teessüf ederim, çanak tutmayın böyle gayrietik isimlendirmelere.
Ben arkada ABS olmamasında memnunum. Arada bir kaydırıp içimdeki apaçiyi tatmin ediyorum Önüme biri atlarsa bilerek arkayı kaydırıp ses çıkartarak "bak benim önüme çıktın az kalsın çarpıyordum" mesajı veriyorum. Bence arka teker kayma sesi kornadan kat kat daha etkili.
Gelsin, olmaz bi şey. Motor dik, kollar gevşek dizler sıkılı, gözler ufukta. No problem. ABS'siz motorda acil durum freni öğretilirken gösterilen teknik bu. Arkayı kitle unut. Ön progresif.
200RS ile acil durum freni yaparken de her şeye Allah ne verdiyse abanırsın. Akra teker kaya kaya mengu16'dan 2 metre geride durursun. Olmaz bi şey.
Yaw zaten sınıfında kaç motor var? Kendi sınıfı zaten 2 motor. KTM RC 200 ve bu. Hadi çıplak olanlarını da say 200 Duke ABS. Diğerlerinin hiç birinde zaten ABS yok frenlerini kıyaslamak mümkün değil. KTM 200 Duke ABS'nin frenleri VStrom'un, NC700X'in, CBF600'ün frenlerinden daha iyi. Bajaj'la kaliper markası aynı da kullanılan kaliper aynı kaliper değil. AEA Pulsar incelemesine bkz. E bu motorun diğerlerinden iyi olması için KTM'lerden daha iyi freni olmalı. Öyle mi?
Yaw aslında motorları yarıştırmaya gerek yok. Almışız motoru sürüyoruz, mis gibi. Sürüş becerilerini geliştirmeye odaklanmak lazım. Yok onunki kötü de bununki daha iyi de. Kombine gibi hissediliyormuş da sınıfının en iyilerindenmiş de... Yok R25'in top speed'i çokmuş da... Yaşlı bi adam vardı arkadaşı VStrom 650 satıyordu. Adam ısrarla motorun binlik gibi gittiğini anlatıyordu. Yaw herkese kendi motoru güzel işte. Basınca durur, gazı açınca gider. Daha ne yapsın motor...
Ben sırf daha önce duymadığım bir fren sistemi diye açtım başlığı...
Bence lastiğin kötülüğünden ABS çıldırmasın diye arka tekere ABS koymamışlardır. Ağırlığın öne basmasıyla beraber buzda kayar gibi kayan bir lastiğe ABS ne yapabilir, tamamen kesmesi lazım frenlemeyi.
Aslinda ayni seyi soyluyoruz ama ayni noktada bulusamiyoruz.
ABS surekli calisip frenleme gorevini yerine getiremeyecek olduktan sonra bu parcayi koymanin ne mantigi var?
Kullanici surekli ABSnin devreye girmesine sebeb olan en buyuk etkenin lastik oldugunu dusunmeyecek mi?
ABSnin sistemininde her mekanik parca gibi belirli bir calisma omru yok mu, bu sartlar altinda bu omur ne kadar uzun sureli olur?
Ote yandan google a ABS fren mesafesini uzatir mi yazip tartismalarin sonucunu gorebilirsiniz. Ozetle ABS fren mesafesini uzatir. O zaman ne ise yarar bu ABS? Panik fren aninda manevra yapmamiza. Profesyonel yariscilar ABS kullanmaz.
Bu videoyu izleyebilirsiniz.
Kymco, ABS ve ABS-siz.
Malesef telefondan baglandigim ve evden uzak oldugum icin videoyu izleyemiyorum ama zamaninda ABSli makinalarin daha uzun mesafede durdugunu gosteren videolar izlemistim. Ayrica bu bilgiyi ilk defa ehliyet surucu kursunda ogrenmistim ve cikinca arkadaslara artistlik yapmistim Bu konuda eminim ama yinede musait bir zamanimda bu konuyu tekrar arastiracagim, forum kullanicilarina yanlis bilgi vermek istemem.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)