Bu duruma sinir olan tek ben miyim abilerim? Yeteri kadar tecrübe ve deneyim olduğu halde 600 cc bir makinaya geçicek olacağını duyan bazı kişilerin hemen helva muhabbetine girmesi sizcede mantıklı mı?
Bu duruma sinir olan tek ben miyim abilerim? Yeteri kadar tecrübe ve deneyim olduğu halde 600 cc bir makinaya geçicek olacağını duyan bazı kişilerin hemen helva muhabbetine girmesi sizcede mantıklı mı?
Yeteri kadar tecrubeden kastin ne? Bugun 600cc dedigin sporcu makinlarin en zayifi 115 beygir ustu, devirle yuruyen makinalar, bir anda cilgin gibi devirleniyorlar, kilolar hafif. Bu iş 2-3 yil 250 cc motor kullanip, 20-30 bin km yapip, hadi ben 600 cc ye geceyim artik diyerek olacak bir is degil. 250cc ardindan 500cc yada 50 hp uzeri bir makine, onun ardindan da 80-90 hp civari, nispeten 600 lerden daha agir bir, mutlak 4 silindire sahip makina deneyimi daha gecirmek lazimdir. Xj6 yada cbr650 tarzi. Ardindan sporcu 600 lere helvasiz binilecek duruma gelinir.
Şöyle bir 100 bin km ustunu devirin 8-10 yiliniz, zamanla artan hacim, silindir ve guc uzerine olan makinalarin uzerinde gecsin, sonra 600 cc sporcu dusunursunuz.
Sen bilirsin, kendi dusen aglamaz, aglarsada yakismazmis.
125cc commuterle kuryelik yapip, 600cc ye hazir olunmaz.
Bu motoru almak istiyorsun işte bu 3. açtığın konu 600F ile ilgili.
Almak istiyorsun. Onay arıyorsun. Neden onay arıyorsun acaba? 70bin tecrüben var işte al gitsin kendine güveniyorsan. Kime neyi onaylatmaya çalışıyorsun. Forumdakiler alma derse kızıyorsun. Al derseler de hemen yarın gidip alacak mısın?
Kusura bakma ama gereksiz konular bunlar. Al bin keyfine bak dostum. Ölürsen ölürsün sakat kalırsan kalırsın sıkıntısız sürersen de sürmeye devam edersin keyif can senin. yapacak bir şey yok. Hayırlı olsun şimdiden.
valla bi kere oncelikle irmik helvasinin tadi cok guzel. bunu kimse inkar edemez. bunun disinda ben 5000 km cbr 250 kullandim 600rr aliyim mi diye soran adamin helvasini yiyecegiz demek oluyor genelde. cunku saka bir yana gercekten yiyoruz genelde.
soran degil sormayan adam hayatta kaliyor. yani 250lik motora alisip artik buyutmek isteyen, daha buyuk makineyi kontrol altinda tutabilecegine inanan suruculer kimseye sormadan o motoru alip yillarca kullaniyor sonra daha da buyutuyor.
sorup sonra cevaplari onemsemeyenler aldiginda kotu seyler oluyor. hikayeler genelde boyle.
Gelip de forumlara soran kişi %90 hazır değildir. Demek ki kendinden şüpheleri var, birinin içini rahatlatmasını/onaylamasını istiyor.
Max 25 beygir makineyi senelerce kullanıp, mt07'ye 5 dakika binince 600lük makineye hazır olunmuyor.
Bu tarz sorular kendisinin 30 yasinda oldugunu soyleyip karni acikinca bu yemegi yiyecegim ama yiyimmi siz nedersiniz acaba beni zehirlermi yada circir olurmuyum gibi sorulara benziyor.600 cc ye ve ustune gececek adam kalkip sormaz HANGI 600 luk -600 luk alsam ne olur gb sorular senin hem motorlar konusunda hemde suruculuk konusunda kendinde eksikligin oldugunu gosterir.Yok bilmem kec km MT kullandim yok 250 cc lerle pistim bilmam kac km yol yaptim gibi laflar bekara kari bosamak kolaydir gibi laflardir 600cc ve ozellikle ustu motorlari kullanmak evlenmeye benzer birini seversin gider alirsin ne kimseye sorarsin nede bilmemkimden yardim istersin iyisinle kotusunle karar senindir.
Yeteri kadar tecrubeye, bilgiye, paraya sahip biri kalkıp 600cc geçcem ne alsam, geçsem nolur, gecebilir miyim diye dolanmaz buralarda...
Kedi-ciğer ilişkisi vardır muhtemelen.
Ben gerek sene, gerek km olarak yol deneyiminin, SS kullanma konusunda neredeyse anlamsız olduğunu düşünüyorum.
Adamakıllı bir sport bike school'dan alınmış üç gün birebir ders ile, trafikte tekrarlanan 5 senelik veya 50 bin km amelelik karşılaştırılamaz.
Pistte SS eğitimi almak için de bilmem kaç km veya yıl tecrübe şartı yok. Orta halli herhangi bir motosiklette 1 senelik tecrübeden sonra kolaylıkla başlanabilir.
Buna karşın, spor motosiklette birebir pist egitimi almadan kim SS kullanıyorsa, kaç sene tecrübesi olursa olsun, kaç km tecrübesi olursa olsun, kendini ciddi riske atıyordur. Normal aletler değil onlar. Asıl sorun hacim veya güç değil. 1800cc Harley kullanmak için aman aman tecrübe şart değil. 600cc SS öyle değil ama...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------
Edit. Ne saçma cevaplar var. Kimi ulaşamayıp göklere çıkarmış, kimi aşka sevdaya benzetmiş. Buraya danışmak yerine yazı tura atmak daha mantıklı...
Beyler yaşım 35 , ilk motorum r25 15 km yaptım. Honda ileri sürüş akademisi 2 seviye eğitimi tamamladım. Yarısı uzun yol yarisi full istanbul sehirici. Motorumu satıyorum. 0 km gsxr600 veya yarın lansmani yapilacak r6 2017 0 km alicam. Yazarım size tecrübelerimi, bakalım nasıl oluyor 600cc ss. Her 600cc ye gececek kisiye ayrım yapmaksizin ayni olumsuz şeyler yazılıyor. Ben diyorum ki biraz seçici olun.
Insallah kardesim, görelim yarın ki lansmani yine patlamasında yamaha ,04 ekim dmisti. Gsxr600 renk değişmiş abs fln da yok sanırım. Yıl sonu 16 gsxr i guzel rakama indiler bakalım hayırlısı. Alınca kesinlikle bol foto ve ilk izlenimleri paylasicam belki vlogda yaparım. Senin benxe sorman gereken kronik sorunu varmı, bu tecrübenle in line 4 600cc yi tertemiz kullanırsın sen. Bu cevabim sana ozel. Çünkü arkadaslar geliyor yazıyor ilk motorum 600cc 100 kusur beygir olur mu , olmaz. Nasil olsun ? Hayatinda motora binmemis egitim yok tecrube yok ekipman yok. Bu adama ne dicen ? Tabiki kesinlikle başlama,git ekipmani tamamla sonra vitesli hata affeden seni çok bozmicak bir motor mesela 125 ybr 125 ace veya illa siyordan racig gidicem 125r veya yamaha r125 gibi. Akli selim kimse bu seviyede birine 600rr al demez derse çok büyük hata yapmış olur.
Zaten kendime güvenim var dert etmiyorum kullanabilir miyim diye izinde istediğim yok benim bu konuları açmamdaki amaç senin gibi kişilerle konuşmak bu şekilde yardımlaşmak hani tecrübesi fazla olan birinden bilgi almakdı ki dediğim gibi bazı varlıklar bu işi tamamen başka yerlere çekip kimi ego konusu kimi dalga konusu kimide çok bilmişlik konusu yaptı tamam eyvallah yaşları büyük olabilir ona saygım var ama 3 senedir bu işin içindeyim hangi motorun nası gittiğini bilen birisiyim ben sohbet baabında açtım millet neresiyle anlayıp neresiyle cevap verdi. Neyse teşekkür ederim tekrardan ☺
Eyww. Ki senin tecrüben benden kat kat fazla. Arabayla 120 deyim kaldıki motorla 70 km yabana atılmaz. Gönlune göre guzel bir 600f bulmanı diliyorum.
Cevremde ılk motoru olan 600rr'ı egıtımle alıp yıllardır sıkıntısız suren arkadasım mevcut, foruma bakılırsa coktan patlayıp helvasını yememız lazım, hala patlamadıysa bı ıkı gune patlar, gene mı patlamadı bı ay kesın, olmadı mı? 1 seneye patlar. Kesın patlar ama o helvayı yıyecez bız. Kı ben "forumun kuralları"na uyup 125cc ıle baslayıp, normalın aksıne yanı apacı gıbı kullanmadıgım halde bırden gelısen sebeplerden dolayı kısa surede patladım. Yarım metreyle kactı forumun helvası.
Forumda motorsıklet ınanılmaz sekılde buyutuluyor, oo ben 600-1000cc suruyorum, ısa benı kutsadı. Bız bı gruptuk bızı grupca kutsadı, grup ındırımıde aldıkta konu o degıl. Bu motor dedıgın ıllet, ınsan yapımı oldukca basıt bır alet, bunu ınsan yonetıyor ve hersey bılegının hareketıne bakıyor. Yanı gruptakı abılerı ısa kutsamasa bıle surerlerdı ama onlar masraflı yolu secmıs. Olsun o da bı motıvasyondur belkı.
Dıyecegım o kı, motosıklet surebılen, trafıgı okuma konusunda tecrubelı(km'den bahsetmıyorum), denge sorunu olmayan, neden sonuc ılıskılerı kurabılen her ınsan evladı her turlu motoru surer. Akan trafıkte gereksız gaz acıp makasa gırmedıkce, duran trafıkte aracların aralarından suratlı gecmedıkce, emnıyet serıdınde kontrollu ılerledıkce, onunu gordugunuz acık yolda mantıklı bır sekılde gaz actıgınız surece bır halt olmaz. Bu demek degıldır kı bır 1000cc motor alıp 4000 devırde surulecek sureklı, H2R bıle surersınız ılk motor olarak dedıklerıme gore, motora yazık olur ayrı mevzu(kazadan falan degıl).Ha gokten kafanıza ucak duser, kural ıhlalı yapan bırı gelır sıze vurur ayrı dava.
Sımdı bu yorumu okuyup herkes ne demek ıstedıgımı anlayacak ama o sahane bılgı bırıkımlerıyle dedıklerımı carpıtarak bana yorum yazacak. Olur, sız haklısınız. Sız mukemmelsınız, herkesın favorısı sızsınız, herkes sız gıbı surmek, sız gıbı bılmek ıstıyor.
Demıyorum kı gıdıp ne 1000cc bır motorla baslayın ne de 100 125cc bır hava sogutmalı alıp dık yokuslarda bayın motorları. Hakım olabılecegınız motorları, tecrubenız(km falan degıl.)dogrultusunda alın, bının. Trafıgı okuyamaz, gerektıgı gıbı surmezsenız zaten 125cc bır cıgersızlede, 1400cc bır aygırlada patlarsınız. Ben helva sevmem ama abıler yıyormus. Tesekkurler.
Allah razı olsun abi teşekkür ederim umarım seninde herşey gönlünce olur sadece motor değil hayatta istediğin herşey bekliyorum izlenimlerini unutma bizi
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------
İçimden geçenleri ama söyleyemediklerimi tek mesajla anlatmışsın yüreğine sağlık. Millet helva sevip buraya geliyor pskolojik olarak öldürüyorlar zaten. Sinirden sinire sokuyorlar. Teşekkür ederim kardeşim çok güzel bir açıklama olmuş ellerine sağlık.
Ben şahsım adıma yinede kademeli gidilmesi tarafındayım. Tabiki herkez 125cc ile başlasın demiyorum fakat motor kullanirken ki temel seyler refleks haline gelene kadar buda bol pratikle alakali bol pratik uzun saatler motora binmek ve hem şehiriçi hemde uzun yolda ayri ayri tecrübe yapmayi gerektiriyor. Tabiki egitimde şart. Yaşa,yeteneğe ve kişiliğe göre bu farklılık göstersede adım adım gitmek bence çok daha sağlıklı olacaktır kanısındayım. R25 den sonra 600cc ss bana çok büyuk kullanım zevki ve tatmini verecek, direk 600cc ile başlasaydım bu farkı anlayamacaktim. Çok şey öğrendim ve allaha şükür kaza bir yana motorumda çizik bile yok ve şehir içi diger motor kullanan arkadaslarin dediginin aksıne çoğunlukla kurallara uygun kullandım yani aralardab hizla gecme serit ihlali vs yapamadan ve çok samimi söylüyorum bırakın sıkıştırmayi insanlar kendileri yol bile verdiler. Görüyorum diger motorlari o kdr tehlikeli ve zorlama geçişler yapiyorlarki inanılmaz. Orta serit 90 e5 birgunde biri gelip5ne selektör atti ne sıkıştırdı ama sen solu kapat 90 la git çekilme o zaman farklı oluyor işler. Motor kullanan arkadaşlar önce trafige saygi duyacak sonra saygi bekleyecek.
Fark şöyle;
250'lilik motosiklet kullanırken 50 ile giderken panik fren yapıyor ve düşüyor.
Diğerinde 220 ile giderken panik fren yapıyorsun ve düşmüyorsun.
Eğer fren yapıpta düşmeyeceğin bir kıvama geldiysen kullan. Çünkü büyük motorda bazen tek bir kez fren yapma şansın oluyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)