Lastiklerle ilgili kafama takılan bir konu,
Reklamlar
-
Merhabalar. Daha önce bizim arkadaşlardan birisinin crf250 sinde arka lastiği %90 arazi, ön lastiğide %70-80 kadar asfalt lastiği takılı kullandığını görmüştüm. Ama sorma ihtiyacı duymadım. Bizim ehliyet kursunun motorsikletide 250cc enduro, onda da aynısı var. Arka lastik bildiğin kalın dişli lastik, ön lastikte tamamen asfalt için.
Bunu lastik fiyatını falan ucuza getirmek için mi yapıyorlar yoksa başka bir olayı mı var?
Yani, %50 asfalt %50 arazi için güzel lastikler var, ya da %60 arazi %40 asfalt ta kurtarıyor.
Andınlatırsanız sevinirim beni arkadaşlar, ön lastiğin asfalt, arka lastiğin arazi için olması, performansa ne gibi etki edebilir? Böyle bir uygulamayı yapmak mantıklı mı?
Reklamlar
-
Ön lastiği, asfalt için olanlarda takmanın tek mantığı birazcık daha hız beklentisi.
Arka lastiği, arazi için takılmasının sebebi yüksek torkta arazi şartlarında zorluk çekmemek için.
Dediğin gibi ön lastik asfalt arka lastik arazi kullanılabilir ancak bu sana ne kazandırır ? Fazladan 10 km/h hız kazandırır hepsi bu.
Benim nacizane tavsiyem; eğer enduro kullanıyorsan ve arazi şartlarında sürüyorsan her iki lastiği de arazi lastiği seçmen.
Ama yok ben ara sıra araziye çıkıyorum onda da işi profosyonel olarak yapmıyorum genelde şehir içi sürüyorum diyorsan ön asfalt arka arazi kullanabilirsin düşük sürat ve devirlerde birazcık daha yakıt tasarrufu bile sağlar. Ancak bu şartlar altında zaten neden enduro kullanıyorsun o zaman arkadaşım diye sorarlar adama.
Sen en iyisi her iki lastiği de arazi için kullan.
-
Ben commuter motorumda öne asfalt lastiği arkaya kışlık lastik takıyorum kalın dişlisinden. 4 mevsim her yolda en iyi yol tutuşu böyle alıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)