İlk motor, ilk gün, ilk düşüş
Reklamlar
-
Herkese merhabalar.
29 yaşındayım ve uzun süredir motosiklet edinme isteğiyle hayatımı sürdürmekteydim. İlk hevesim Hyosung gv250'di. Ama zaman içinde markanın ülkemizdeki durumu malum. Son bir yılda başlangıç motoru için Gts Evo 250i, crf250 ve Suzuki inazuma arasında sürekli git-gel yaşadım. 1 90 boyundayım ve 125lik motorlar oldukça küçük duruyordu altımda.
Önce ehliyet işlerini hallettim ve ekipmanlarımı toparladım;
Kask: http://www.feyizoglu.com/Qwest-Kapal...-_50416.html#0
Mont: http://www.motosikletaksesuarlari.co...YAH_21809.html
Eldiven: http://www.feyizoglu.com/Fly2-Yazlik...n_50331.html#0
Sırtlık: http://www.feyizoglu.com/Sirtlik-1007_43927.html#0
(Sonrasında bir ufak pişman oldum, muhtemelen monta yerleştireceğim bir sırtlık daha kullanışlı olacaktı)
Kilitler;
http://www.feyizoglu.com/7000-RS1-Si...i_48808.html#0
http://www.feyizoglu.com/CityChain-1...t_48816.html#0
(Şu ehliyet ve sigorta masrafları belli olur da bütçem kalırsa ilk fırsatta bot ve dizlik sahibi olacağım)
Sıra motora geldi. Siyah bir inazuma istiyordum, bir abimle Kocaelinde temiz bir tane bulduk ve görmeye gittik. Motor görünürde temizdi fakat 20 ile giderken elleri bıraktığımızda kafa sallıyordu ve kondisyonu pek iyi değildi. Böyle olunca içimize sinmedi ve tam dönmek üzereyken başka bir inazuma ilanı gördük ve ona bakmaya gittik. Bir kazası vardı fakat motorda sıkıntı yoktu. Koruma demiri ve ön farın sol tarafında sürtünme izi vardı. Hayırlı olsun dedik 6000km de 2014 model mavi-beyaz bir inazuma sahibi oldum. (Bu rengi çok daha kalıplı gösteriyor bu arada)
Kocaeli'nden artçı olarak istanbula geldim ve tam trafik saatine yakalanmış olduk. Beşiktaş'ta abim kendi motoruna geçti ve iki motor trafikte sürüş gerçekleştirdik. Kurs ve sınavdaki trafik olayını saymazsak trafikteki ilk anlarımdı ve akşam trafiğine denk gelmesi biraz özgüven zedeleyici oldu. Araba da kullanmadığımdan hiç trafik tecrübem yok. Büyük bir sorun yaşamadım fakat güzergahta trafik varsa ben diğer yola sapıyorum falan Motora da alışmaya çalışıyorum.
Sonrasında 4km bir mesafe kalmıştı evime ve ayrıldık. Daha kısa ve trafiksiz olur diye saçma sapan bir yola girmiş buldum kendimi. Yokuşta dur-kalk'ı mecbur denemiş ve tecrübe etmiş oldum. Hem panik hem de heyecan halinde eve varmaya çalışıyordum. Hersey sıkıntısız ilerlerken ve eve yaklaşırken keskin bir sağ virajda durmak zorunda kaldım ve ayaklarımı yere koydum. Sağ ayağımı koyduğum yer hem eğimli, hem de rögar kapağının yanındaki bir çukura denk gelince motor sağ yattı haliyle. İlk düşüşümü de bu şekilde gerçekleştirmiş oldum. Biraz rahatladım aslında sonrasında, "henüz düşmeyen motorcu vardır" kısmı beni biraz geriyordu. Yardıma gelip motoru kaldırdılar. Bende birşey yoktu, sağ dirseğim ve sırt çantam yerle temas etti. Korumalar üstümdeydi zaten. Kalktım motora bindim 2 dakika sankinleşip marşa basıyorum çalışmıyor. O an aklım gitti ilk günden birşey oldu motora diye Ayaklık açıkmış sonra farkettim çalıştırdım. Evime geldim, motorumu kitledim.
Ehliyeti ay sonunda alacağım, o zaman kadar ufak ufak mahallede gezip, açık alanlarda panik fren, denge çalışmayı planlamaktayım. Trafikte aralara girme kabiliyetine henüz sahip değilim fakat evim ve işim arasında çok yoğun trafik olmuyor ve biraz kolay bir güzergah sayılabilir. İnazumayı çok sevdim, çok rahat ve vites geçişleri çok memnun etti. Gaz tepkisini sevdim, çok yumuşak ve güven veriyor. Kurstaki mt7'de çok daha tedirgindim o konuda, fazla atikti haliyle. Şimdilik böyle, biraz uzattım sanırım kusura bakmayın. Herkese güvenli sürüşler, iyi forumlar.
Reklamlar
-
ilk günden savmışın düşme sıranı.
ilk geçmiş olsunun da benden olsun o zaman.
motorun hayırlı uğurlu olsun.
-
Geçmiş olsun , kazasız belasız "ehliyetli" güle güle kullanın.
-
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun , kazasız belasız "ehliyetli" güle güle kullanın.
O ilk gün hariç birdaha ehliyetsiz çıkmayı riske etmem zaten. Lastik değiştirmeyi planlamaktayım olur da ehliyetsiz durdurulursak bir lastik parası . Teşekkürler
-
Her şey on numara gibi görünüyor, şunu da ekleyeyim bunlar en güzel günlerin hocam tadını çıkart hiç acele etme sokaklara düşeyim makaslar atayım diye..
-
Hayırlı olsun.Motosiklet almak kolay,ehliyet almak ta kolay,önemli olan bundan sonrası.Motosiklet gaza getiren bi alet,tepesinde sinirlerine hakim olman lâzım.Gideceğin yere 10 dk geç git ama sağ git.Şu an yenisin,kavşaklarda,yol ayrımlarında dikkatli ol.Allah (C.C.) kaza belâ vermesin,tekrar hayırlı olsun.
Bu konuya da göz atarsın
http://www.motosiklet.net/forum/moto...i-ogrenin.html
-
hayırlısı olsun. kazasız belasız kullanmak nasip olsun.
-
Hacı ehliyetsiz dolaşma, Allah korusun çok daha kötü şeyler gelir başına.
Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..
-
Öncelikle ilk motorunu aldığın için hayırlı olsun diyorum ve ilk düşüşünden dolayı da geçmiş olsun diyorum
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
-
Hem geçmiş, hem de hayırlı olsun. Maşallah, ekipman için hiç bir masraftan kaçınmamışsınız. Onlar da hayırlı olsun. Güle güle kullanın.
Sırtlığa gelince, yazın çok işinize yarayacak, o yüzden dert etmeyin.
-
Hayırlı olsun, her ikisi de, motorun da kaza da. Kaza da hayır olur mu deme olur, tecrübe katar.
1.90 boyla açıkçası şaşırdım biraz İnazuma nın üstünden dururken düşmene. İşte bu alışma ile alakalı.
Ben daha 12-13 yaşlarında iken, ilk motor kurcalama işlerine başladığımda binmeden önce baya bir süre bu alıştırmaları yaptım.
Şöyle ki;
Öncelikle motor orta sehpada dururken çıktım üstüne, gidon nasıl tutulur, ayak nereye nasıl basılır, debriyaj ve frenlere nasıl basılır-asınılır.
Ağzımla da motor sesi çıkarıp bir nevi simülasyon gerçekleştiriyordum. Bir müddet sonra cesaretimi toplayıp motoru sehpadan yere indirmeye karar verdim, çok zordu, zira ben 40 kilo ya var ya yokum, motor 125 kilo. Onu da zar-zor başardım, önce üstüne binmeden motoru ayakta tutabilme çalışmaları, ardından üstüne çıkıp ayakarımla düz tutma çalışması. Bu da çok zor oldu, çünkü ayak uçlarım ancak değiyordu. Neyse bir süre sonra bunu da yapınca, ardından başladım motoru ileri doğru itip 2-3 mt sürmeye.(çalıştırmadan). Ardından 1 sene kadar sonra ayak biraz daha yere yakınlaşınca, evin önündeki hafif rampaya çıkarıp (5 metre anca var ama ben 2 saatte zor çıkarıyorum), ordan kendimi salmaya.
Sonra ne mi oldu, bir gün babamdan anahtarı isteyip (14 yaşında falan),motoru çalıştır dedim, üstüne çıktım, attım vitese, ve 1-2-3-4 derken hiç sıkıntısız 2 km gidip geldim.
Yani demem o ki, acele etmeyin, her şeyi sindire sindire öğrenin.
Kazasız belasız günler.
-
hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanı dilerim
-
Geçmiş olsun hocam iyi bi secim yapmışsınız inazuma olarak bende düşünüyorum ama son hız fazla dusul ybr kullanmaktayım çok fark etmicek gibime geliyor ayni zamanda konforumdanda vazgeçmek istemiyorum
-
neobirzenci adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun hocam iyi bi secim yapmışsınız inazuma olarak bende düşünüyorum ama son hız fazla dusul ybr kullanmaktayım çok fark etmicek gibime geliyor ayni zamanda konforumdanda vazgeçmek istemiyorum
Bana da alış aşamamda çok söylendi bu. Bir süre sonra yetmeyecek sana gibi, kim bilir belki öyle bir derdim de olur ama sanmıyorum.
Çok fazla motor değiştireceğimi veya kısa zamanda yükseltme isteği olacağını düşünmüyorum. gönlüm istiyor ki sağlam bir motor alıp uzun yıllar kullanayım, biraz o yüzden malzemesi iyi olan İnazuma'ya yöneldim. Senin içinde hayırlısı olsun şimdiden.
-
Her kaza, her yana yatırma, her abuk subuk hareket bir tecrübe demektir. Ben eğer sürücüye çok ciddi zarar gelmediyse eğer kazalara birer ders olarak bakıyorum. Ben çok faydasını gördüm açıkçası.
Geçmiş olsun öncelikle ve hayırlı olsun motorunuz.
-
motosiklet cesaret ister derler ama ehliyetsiz çıkacak kadar da değil bence yollarda fazladan bir inazuma görücek olmak güzel. karşılaşırsak bi diit dit yaparız
-
Hayırlı olsun kardeşim , aman ehliyetsiz dolanma ortalıkta alt sokağa in gel ) en büyük kazan bu olsun inşallah
-
DKN adlı üyeden alıntı
motosiklet cesaret ister derler ama ehliyetsiz çıkacak kadar da değil bence
yollarda fazladan bir inazuma görücek olmak güzel. karşılaşırsak bi diit dit yaparız
Dediğim gibi o ilk gün motoru eve getirme riskiydi işte. (Durdururlarsa aynı gün içinde alındığı için satış belgesini ve telefonuma kurstan gelen sertifikanın çıktığını haber veren mesajı gösteririm diye planlıyordum) Bir daha trafiğe çıkmam zaten, en fazla mahallede dolanacağım
-
Yeni motorun hayırlı olsun. Ufak bir düşme olayıyla üzerindeki stresi atmışsındır umarım. Allah daha beterinden korusu. Bu arada ekipmanlar güzel
-
Hayırlı olsun.
Ben de ilk gün park ettiğim yerden çıkartırken düşürmüştüm. Sonra da hep durduğu yerde 3-4 defa düşürdüm.
İnsan kendini kötü hissediyor ama sonra unutuyorsun
Allah daha büyük kaza bela vermesin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)