Hayırlı ve geçmiş olsun.. Tekerin yere düz ve sapasağlam bassın ;)
Geçmiş olsun. İlk başlarda frenlemelere dikkat et. Şaka maka senin ekipman benim motor parası 😀
Evet almaya başlayınca önünü alamadık valla.. Kilide verdiğim paraya acımadım, hatta bir tane daha alabilirim. Masterlock'un kelepçe kilidini de alayım diyorum. Kask ve montta da durum şöyle ilerledi; ya ona 800 vereceğime bunu alırım. ya da 700 ona vereceğime bunu alırım. Böyle böyle dizlik ve bota para kalmadı zaten
""Ne kadar da pahalı ekipmanlı bir erkek"" Hayırlı ve geçmiş olsun.
hayırlı olsun geçmiş olsun allah kaza bela göstermesin
Dün ehliyetimi aldım ve bugün ilk defa işe geldim (Trafik saatlerine tam denk gelmemek için 2 saat geç başlayıp iki saat geç bitecek mesaim birkaç gün, sıkıntı yaratmadı şirket sağolsun. Sürüşte de problem yoktu, yokuşta dur kalk yaparken bir kez stop ettim sadece. Genel olarak telaş kısmını biraz atıp işin keyif kısmı başlar diye düşünüyorum en azından bir haftaya. Şansıma da bu hafta havalar iyi gözüküyor
Tedirginlik iyidir kontrol edebilirsen.
Kışlık bir eldiven de edin. Ellerin donacak bir kaç gün sonra hissizlik ciddi kontrol zaafiyetine neden olabilir. Geçmiş olsun. En büyük düşüşün bu olsun
Bence trafiğe çıkmak için tecrübeniz yeterli değil.
Pratik olarak
*Yüksek hızda fren çalışması.
*Dik yokuşta dur kalk çalışması.
*Dik yokuşta manevra çalışması.
*Gidon kilit dönme çalışması.
*Durma hızında dengede durma çalışması
*Düşük ve yüksek hız kontra çalışması
Teorik olarak
*Viraj konumlamasi
*Trafikte güvenli motosiklet kullanma teknikleri
Bunların herbirini eksiksiz ve doğru şekilde yapamıyorsanız büyük risk alıyorsunuz demektir.
Kesinlikle haklısınız ve genel olarak tedirgin olduğum noktalar zaten. Bu pratiği kazanana kadar da bildiğim güzergahların dışına çıkmam muhtemelen ki sıkıntı yaşamayayım.
Ehliyet gelene kadar, yani motosikleti aldığım günden bugüne, aradaki 20 günde evime yakın boş bir otoparkta pratik yaptım çoğunlukla. Panik fren, kaçış manevraları, düşük hızda dengede durabilme ve gidon kilit şekilde dönebilmeyi çalıştım. Dik yokuş çalışmaları sadece teorik bilgiden ibaret şuanlık(yani motoru kaldırmaya çalışırken arka frenden ayağımı kaldırmamak gibi acemice durumlar var şimdilik) ve biraz daha pratiğe ihtiyaç duymaktayım. Yorum için teşekkür ediyorum.
Haytırlısı olsun ve geçmiş olsun. İnazuma F kullanıcısı olarak kesinlikle üzerindeki lastikler naylon. Gerekirse montu sat lastikleri değiştir biraz öz güven gelmeye başlayınca gaz vereceksin ani frene basınca buz pistinde gibi kayacaksın. Koruma takozu yada demirni de ihmal etme saygılar...
Bende geçen pazar 1.vitesteyken düştüm. O kadar profesyonel olmama rağmen
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
Kursta mt07'mi vardı? İlginç bir kursmuş.
tebrik ederim. ilk motor heyecanı çok güzeldir. ilk aldığım zamanlarda bakkala ekmek almaya giderdim, 10-15 dakika sonra dönerdim. (bakkal yürüyerek 2 dakika)
evdekiler sorduğunda da "burdakiler bayattı" falan diye uydururdum tecrübe edinmeden trafiğe çıkmanızı önermiyorum dikkatli olun. iyi sürüşler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)