Jınlun 150 cc ( Benim için önemli )
Reklamlar
-
Hepinize merhabalar.
İsmim Aybars 28 yaşındayım.Soruma cevap verecek değerli üyelere teşekkür ederim öncelikle.Cevap vermeyenlerinde canları sağolsun 😊
2.el bir jınlun 150 cc chopper motosiklet aldım.Aldım dediğime bakmayın para vermedim yani biraderin motosikleti bana kaldı kendisi araba aldı geçenlerde.Motosiklet uzun zamandan beri kullanılmıyordu ( yaklaşık 1,5 sene kadar depodaydı ) Yakın zamanda kullanmaya başladım.Tabii önce akü,far ampülü,sigorta ve bir kaç parçayı değştirdikten sonra ancak çalıştı.Şimdi asıl sorum şu;Motosikletin cc sini yükseltip 250 cc yapmak geldi aklıma.
Bu mümkün olabilirmi.İnternetten 250 cc chopper yedek parçalarına baktım ( krank silindir seti- üst kapak-karburatör) gibi...Ama hepsi çift silindirli chopper motosikletlere göre.Oysa ki,bendeki motosiklet tek silindirli çift egzozlu bir motosiklet.Dikkat ettiğim kadarıyla cg modeli motosikletlerin bu tür işler için yapılmış parçaları daha çok satılıyor internette.Acaba cg yedek parçaları uydurulabilirmi chopper motosiklete.Yada benimle bu konuda çözüm odaklı yaratıcı fikirlerinizi paylaşırmısınız?
Jınlun modelleri hakında pek olumlu yorumlara rastlamadım forumlarda.Lütfen hevesimi kıracak polemik yaratcak yorumlar yazmayın.Zaten motosiklete para vermedim.Ayırdığım paraylada motosikleti yaptırmak istiyorum.SAYGILAR/SEVGİLER.
Reklamlar
-
SEMERKENT adlı üyeden alıntı
Hepinize merhabalar.
İsmim Aybars 28 yaşındayım.Soruma cevap verecek değerli üyelere teşekkür ederim öncelikle.Cevap vermeyenlerinde canları sağolsun
2.el bir jınlun 150 cc chopper motosiklet aldım.Aldım dediğime bakmayın para vermedim yani biraderin motosikleti bana kaldı kendisi araba aldı geçenlerde.Motosiklet uzun zamandan beri kullanılmıyordu ( yaklaşık 1,5 sene kadar depodaydı ) Yakın zamanda kullanmaya başladım.Tabii önce akü,far ampülü,sigorta ve bir kaç parçayı değştirdikten sonra ancak çalıştı.Şimdi asıl sorum şu;Motosikletin cc sini yükseltip 250 cc yapmak geldi aklıma.
Bu mümkün olabilirmi.İnternetten 250 cc chopper yedek parçalarına baktım ( krank silindir seti- üst kapak-karburatör) gibi...Ama hepsi çift silindirli chopper motosikletlere göre.Oysa ki,bendeki motosiklet tek silindirli çift egzozlu bir motosiklet.Dikkat ettiğim kadarıyla cg modeli motosikletlerin bu tür işler için yapılmış parçaları daha çok satılıyor internette.Acaba cg yedek parçaları uydurulabilirmi chopper motosiklete.Yada benimle bu konuda çözüm odaklı yaratıcı fikirlerinizi paylaşırmısınız?
Jınlun modelleri hakında pek olumlu yorumlara rastlamadım forumlarda.Lütfen hevesimi kıracak polemik yaratcak yorumlar yazmayın.Zaten motosiklete para vermedim.Ayırdığım paraylada motosikleti yaptırmak istiyorum.SAYGILAR/SEVGİLER.
fazla bir şikayetin yoksa sadece cc yükseltmek için bence kurcalama sonucun ne olacağı belli olmaz
-
Şikayetten ziyade 150 cc bana hafif kaldı,o nedenle.Ve birde işin inat tarafıda var tabi😀
-
-
-
surcu adlı üyeden alıntı
Işşin inat tarafi nedir?
Espri mahiyetinde kullanmış olduğum bir söz.Yani kafama taktım yapacağım anlamında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------
kerem999 adlı üyeden alıntı
Cg 250 uyar sıkıntı yok ama silindir set karburator kulburator kapak alacaksin krank a girmeden önce silindir i oturt piston içinde iken bak bakalım yeni gelen parca sente de ne kadar yukarıda kalıyor 1mm aşağıda kalmasi lazim eyer boyle oturursa sorunsuz çalışır topla çalıştır gaziantep de coşkun motor var cg Ci en ucuz o bildiğim kadarı ile onlar ile iletisime geç silindir uzunluğunu cm olarak ver baskınlar yardımcı olurlar
Ama 250 cc yapsan 14 beygir olur 150 de 9 beygir 5 beygir deli bir degisim değil.
Sikistirma oranını yükselten için krank alman lazim oraya kadar sökmen için çektirme lazim keçeler yeniliceksin elinde patlar eyerli alet edevatin yok ise .
Sadece silindir piston kapak yaparsın 12-13 yildiz 10 yildiz sentil çakısı 8 mm yildiz var ise kolay conta takiminida al yırtılır muhtemelen 15 TL sanirim .
Teşekkür ederim.Kafamdaki bazı soru işaretleri kalktı en azından.Peki cg modeli motosikletlerin çift egzozlu üst kapakları bulunurmu piyasada.Krank mekanizmasi chopper motosikletlere tam oluyormu.
-
SEMERKENT adlı üyeden alıntı
Hepinize merhabalar.
İsmim Aybars 28 yaşındayım.Soruma cevap verecek değerli üyelere teşekkür ederim öncelikle.Cevap vermeyenlerinde canları sağolsun
2.el bir jınlun 150 cc chopper motosiklet aldım.Aldım dediğime bakmayın para vermedim yani biraderin motosikleti bana kaldı kendisi araba aldı geçenlerde.Motosiklet uzun zamandan beri kullanılmıyordu ( yaklaşık 1,5 sene kadar depodaydı ) Yakın zamanda kullanmaya başladım.Tabii önce akü,far ampülü,sigorta ve bir kaç parçayı değştirdikten sonra ancak çalıştı.Şimdi asıl sorum şu;Motosikletin cc sini yükseltip 250 cc yapmak geldi aklıma.
Bu mümkün olabilirmi.İnternetten 250 cc chopper yedek parçalarına baktım ( krank silindir seti- üst kapak-karburatör) gibi...Ama hepsi çift silindirli chopper motosikletlere göre.Oysa ki,bendeki motosiklet tek silindirli çift egzozlu bir motosiklet.Dikkat ettiğim kadarıyla cg modeli motosikletlerin bu tür işler için yapılmış parçaları daha çok satılıyor internette.Acaba cg yedek parçaları uydurulabilirmi chopper motosiklete.Yada benimle bu konuda çözüm odaklı yaratıcı fikirlerinizi paylaşırmısınız?
Jınlun modelleri hakında pek olumlu yorumlara rastlamadım forumlarda.Lütfen hevesimi kıracak polemik yaratcak yorumlar yazmayın.Zaten motosiklete para vermedim.Ayırdığım paraylada motosikleti yaptırmak istiyorum.SAYGILAR/SEVGİLER.
Parçaları söküp götürürsen kolayca bulursun. Sanırım senin motorun modeli muhtemelen Jinlun JL150-5 dediğin gibi Honda CG150, Honda CB150 parçaları birebir uyacaktır.
"Jinlun" ismini verirsen çoğu yer yardımcı olmaz ama örneğin 62mm 13 perno piston dersen çoğu yer yardımcı olur. Muhtemelen Mondial KT125 KT150'nin parçaları uyacaktır. Ama dediğim gibi en sağlıklı yol parçayı söküp internetten parçacıdan bakmak kıyaslamak.
Hazır el atmışken istersen büyük piston silindir seti taktır 160-170cc civarına çıksın motor. Karbüratör, benzin hortumları, benzin filtresi karbüratör manifoldu, buji hava filtresi yağ pompası hepsini değiştir. Çinli motor olduğundan çok para da tutmaz. Dokuyucu, kalyoncu vb güvenilir sitelerden alışveriş yapabilirsin. Orjinal mondial, asya vb parçaları veriyorlar.
Krankta yataklarda dişlilerde debriyajda vs sorun varsa zaten alt kısım açılacak o yüzden sorun çıkarana kadar bence açtırma.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:05 ----------
not: bu işin uzmanı Mengu16, mutlaka irtibata geç derim
-
arda4 adlı üyeden alıntı
Parçaları söküp götürürsen kolayca bulursun. Sanırım senin motorun modeli muhtemelen Jinlun JL150-5 dediğin gibi Honda CG150, Honda CB150 parçaları birebir uyacaktır.
"Jinlun" ismini verirsen çoğu yer yardımcı olmaz ama örneğin 62mm 13 perno piston dersen çoğu yer yardımcı olur. Muhtemelen Mondial KT125 KT150'nin parçaları uyacaktır. Ama dediğim gibi en sağlıklı yol parçayı söküp internetten parçacıdan bakmak kıyaslamak.
Hazır el atmışken istersen büyük piston silindir seti taktır 160-170cc civarına çıksın motor. Karbüratör, benzin hortumları, benzin filtresi karbüratör manifoldu, buji hava filtresi yağ pompası hepsini değiştir. Çinli motor olduğundan çok para da tutmaz. Dokuyucu, kalyoncu vb güvenilir sitelerden alışveriş yapabilirsin. Orjinal mondial, asya vb parçaları veriyorlar.
Krankta yataklarda dişlilerde debriyajda vs sorun varsa zaten alt kısım açılacak o yüzden sorun çıkarana kadar bence açtırma.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:05 ----------
not: bu işin uzmanı Mengu16, mutlaka irtibata geç derim
Teşekkür ederim detaylı bilgilerin için.
3 motosiklet tamircisine gösterdim.2 tamirci "balansörlü olduğu için verim alamazsın bir yerden arıza çıkarabilir dedi.Son tamircide olur ama 1000 lira paranı alırım dedi.Olumsuz konuşan tamircilerden biri zamanında jinlun yetkili servisiymiş.Bana dediği ek olarak "herkese inanma paranı alırlar,hiç bulaşma cc yükseltme işine"dedi.Onun yerine dişlilerle oynarız zinciri değiştiririz +10-15 km katkı sağlar dedi.Bende şaşırdım açıkçası.
Aklıma şöyle birşeyde geldi.Acaba 250 cc lik jinlun alt takım bulsam,jinlun 150 şaseye uyarmı ve mantıklımı?
-
Mesajlarına burdan cevap versem olur herhalde. 250'lik motoru uydurman baya zor olur ayrıca muayeneden geçmez ama yaparım ama 1000 lira paranı alırım diyene yaptırabilirsin. Balansörlü krank www.bizimmotor.com da var. 62.2mm stroklu balansörlü Cg 200 krankı. Benim motor gayet randımanlı oldu, son hızı pek fark etmedi torku çok arttı, yokuşlarda bayılmıyor. Ayrıca motor rahat çalıştığından uzun yolda istediğim kadar zorlayabiliyorum.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Mesajlarına burdan cevap versem olur herhalde. 250'lik motoru uydurman baya zor olur ayrıca muayeneden geçmez ama yaparım ama 1000 lira paranı alırım diyene yaptırabilirsin. Balansörlü krank
www.bizimmotor.com da var. 62.2mm stroklu balansörlü Cg 200 krankı. Benim motor gayet randımanlı oldu, son hızı pek fark etmedi torku çok arttı, yokuşlarda bayılmıyor. Ayrıca motor rahat çalıştığından uzun yolda istediğim kadar zorlayabiliyorum.
Anladım.Peki iyi bir performans için hangi parçalar gereklidir maddeler halinde yazarmısınız.Buradan parçaları temin etmek maliyetli olabilir fakat internette uygun bulabilirim diye düşünüyorum.Ayrıca tamircinin verdiği 1000 tl uygunmu sizce?
-
SEMERKENT adlı üyeden alıntı
Anladım.Peki iyi bir performans için hangi parçalar gereklidir maddeler halinde yazarmısınız.Buradan parçaları temin etmek maliyetli olabilir fakat internette uygun bulabilirim diye düşünüyorum.Ayrıca tamircinin verdiği 1000 tl uygunmu sizce?
http://www.motorsikletyedekparcasi.com/ Burayla konuş sana gerekli bütün parçaları ayarlarlar, balansörlü krankları yoksa da bizimmotor.com dan alırsın. Krankın Cg 200 için olduğunu 62.2mm stroklu olduğunu söylersin motosikletyedekparcacisi.com adresindeki Coşkun motora. Tamircinin verdiği fiyat full set modifiye ise uygun.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
http://www.motorsikletyedekparcasi.com/ Burayla konuş sana gerekli bütün parçaları ayarlarlar, balansörlü krankları yoksa da bizimmotor.com dan alırsın. Krankın Cg 200 için olduğunu 62.2mm stroklu olduğunu söylersin motosikletyedekparcacisi.com adresindeki Coşkun motora. Tamircinin verdiği fiyat full set modifiye ise uygun.
Peki her şeyi anladım fakat bir şey daha sormak istiyorum.
Bendeki chopper motosikletin üst kapağı çift egzozlu.Varmı cg modelinde 200 yada 250 cc lik çift egzoz çıkışlı üst kapak?
Birde siz yine bana söylermisiniz tam sette neler gerekeceği.Bilmediğimden,tamirciler kandırmasınlar beni.
İllaki 62.2mm setmi olsun 65 yada 63.5 felanda var diye aklımda kalmış.Nereden kaldıysa
-
SEMERKENT adlı üyeden alıntı
Peki her şeyi anladım fakat bir şey daha sormak istiyorum.
Bendeki chopper motosikletin üst kapağı çift egzozlu.Varmı cg modelinde 200 yada 250 cc lik çift egzoz çıkışlı üst kapak?
Birde siz yine bana söylermisiniz tam sette neler gerekeceği.Bilmediğimden,tamirciler kandırmasınlar beni.
İllaki 62.2mm setmi olsun 65 yada 63.5 felanda var diye aklımda kalmış.Nereden kaldıysa ��
Parçacılar kandırmaz uyumsuz parça gönderseler başlarını ağrıtırsınız. Balansörlü Cg motorum var 200'lük krank 65.5mm silindir istiyorum diyin yeter. 200-250cc çift çıkışlı silindir kapağı yok bu arada. Egzozu teke çeviriceksiniz. Egzozunuz da değişecek komple.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Parçacılar kandırmaz uyumsuz parça gönderseler başlarını ağrıtırsınız. Balansörlü Cg motorum var 200'lük krank 65.5mm silindir istiyorum diyin yeter. 200-250cc çift çıkışlı silindir kapağı yok bu arada. Egzozu teke çeviriceksiniz. Egzozunuz da değişecek komple.
Egzozun teke düşeceğini öğrendiğim çok iyi oldu.Çift egzoz ayrı hava katıyor motosikletime ben böyle düşünüyorum.
Peki hiç alt takımla oynamadan,küçük oynamalarla,mesela zincir dişlileri vesaire( aklıma başka bişey gelmedi)yerleriyle oynayarak yada değiştirerek yada karburatör işte tam anlamıyorum
..Şöyle +15_20 km bız katkısı alabileceğim değişiklikler yapılabilrmi eğer yapılabilirse nasıl yol gösterirmisinuz.
-
Çok sıkıştırmazsan 250 lik bile olur o. Bütün heryerden fiyat al sonra ölçüleri ile dön bana mutlaka daha ucuza temin edeceğim
05072097747
-
SEMERKENT adlı üyeden alıntı
Egzozun teke düşeceğini öğrendiğim çok iyi oldu.Çift egzoz ayrı hava katıyor motosikletime ben böyle düşünüyorum.
Peki hiç alt takımla oynamadan,küçük oynamalarla,mesela zincir dişlileri vesaire( aklıma başka bişey gelmedi)yerleriyle oynayarak yada değiştirerek yada karburatör işte tam anlamıyorum
..Şöyle +15_20 km bız katkısı alabileceğim değişiklikler yapılabilrmi eğer yapılabilirse nasıl yol gösterirmisinuz.
Motoru büyütmeden hız artmaz
-
mterayes26 adlı üyeden alıntı
Çok sıkıştırmazsan 250 lik bile olur o. Bütün heryerden fiyat al sonra ölçüleri ile dön bana mutlaka daha ucuza temin edeceğim
05072097747
Mutlaka arayacağım 1 kaç ay sonrasına artık.Kendimi hatırlatırım.İsmim aybars.Teşekkür ederim.Geceniz hayırlı olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Motoru büyütmeden hız artmaz
Ben az önceki yorum yaptığım kişiyi siz zannettim bu arada
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------
mterayes26 adlı üyeden alıntı
Çok sıkıştırmazsan 250 lik bile olur o. Bütün heryerden fiyat al sonra ölçüleri ile dön bana mutlaka daha ucuza temin edeceğim
05072097747
Ben sizi aramışım telefonumdan
Ne iş yapıyorsunuz siz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------
https://www.bizimmotor.com/cg-200-stronglu-krank-seID1215.html
Burada set var incelemenizi rica ediyorum 664 tl.Olurmu bu set
-
Hazır bir modifiye seti var hatta mondial çıkarmış ama balansörsüz Cg'ler için o.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Hazır bir modifiye seti var hatta mondial çıkarmış ama balansörsüz Cg'ler için o.
Teşekkür ederim yardımlarınız için.İçimdeki modifiye sevdası yeniden hortladı sayenizde :D
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)