Cbr 250 ilk motosiklet OLUR.
Ama kime göre OLUR?
2 kişiye cbr 250 ile motosiklet öğrettim.(eğitim değil yolda düşmeden gidecek kadar kendi çapımda)
1 iyle 4 saat çalışmamıza rağmen hala 10 denemesinin 9 u stop ettirmekle sonuçlanıyordu. Ve yanlışlıklı gözümün önünde kalkarken hızlı debriyaj bırakması sonucu tekere kaldırdı lakin acemi şansı olsa gerek düşmeden indirdi. Hala şaşkınım nasıl yaptı.
2. Arkadaşım ilk 2 denemesinde stop ettikten sonra 3. Denemesinde kaldırıp 30 dk sürdükten sonra gayet trafiğe girebilicek kadar sürmeye başladı.
Üstelik ilk öğretmeyi denediğim şahış 10 küsür senelik düz vites araba şöförüydü.
2. Arkadaşım ise hayatında vitesli herhangibir araç sürmemiş biriydi.
Yani cbr 250 gayet güzel başlangıç motosikleti olur. Lakin size olurmu bilemem.
Lamı cimi boşver cbr250 başlangıç motoru olur.
Para varsa olur yoksa olmaz... Bu aralar Honda parça fiyatlarında efsane geçiriyor aldığım duyumlara göre, bir yan grenaj 510 tl... Bunu dengeleyemeyip düşürmesi var, yatırması var. freni bi koyarsın, ön tekeri kayıp düşmesi var. Parça fiyatları çok pahalı gelebilir.
Ama onun dışında cbr250 çok agresif bir motor değildir. Basarsan gider basmazsan gitmez. Tam gazda 180'i geçecek olması çok hızlı olduğunu göstermez. Çeyrek gaz verirsin,50 ile gidersin.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Cbr250 baslangıç için ideal seçim olur hiç tereddüt etmemelisin.
Hic tecrube yoksa once baslangic egitimi sonra cbf150 ile 3 5bin km yapman bence daha mantikli. Cbf elinde kalmaz hemen satilir. İlla Cbr250 alacagim dersen once kaliteli lastik ve koruma takozu takmani tavsiye ederim. Cok hizli degil denilen motorla sehir trafiginde neredeyse tum 4 tekerlerden hizli gidebilecegini unutma. Sakin kullanirim basmam dusuncesini de aklindan cikar cunku biraz alistiktan sonra basacaksin 😊
yaptım, oldu.
dostum ben ilk motorun hacmi o kadarda önemli değil diyorum. aslında ben 125cc scooter ile başladım.
ben 6 yaşımdan bu yana bisiklet kullandım ve 50 km nin üzerinde mesafelere gittiğim oluyordu. bu kadar bisiklet tecrübesinden sonra motosiklette denge kurma işini fazla yadırgamadım doğrusu. daha önce fazla bisiklet sürmemiş biri direk orta ve büyük hacimle başlarsa dengeden ötürü kaza yapma olasılığı yüksek olur biraz daha.
dengeyi geçtik ve güce geldik, ben ilk vitesli motoruma alışma sürecinde gaz elciğini hep seviyeli açtım. eğer sende cbr250 alıp alışana kadar gaz elciğine abanmaz isen sorun olacağını sanmam.
fazla hızdan ötürü kaza yapmaktan bahsetcek olursak bu motor 160 km hızlara hatta fazlasına çıkabiliyor. dikkatli olmanda fayda var. kurallara uyduğun sürece pek sorun olmaz.
bu yoruma kesinlikle katılıyorum. bende az araba sürmüşlüğüm var ve motor ehliyetinin direksiyon sınavına girerken sadece 15 dakikalık bir vitesli motor sürmüşlüğüm vardı. o kadar az tecrübe bile direksiyon sınavından geçmeme yetti benim için.
ama bazıları insanı gerçekten çok şaşırtıyor, hatta masuz hata yaptıklarını düşünesi geliyor insanın ama masuz motorla kaza yapılmazki diyorsunuz sonra.
edit: konuyu açan kardeşim o ne biçim nick la öyle :D git nicki düzelt önce sen. (şaka yaptım nick güzelmiş.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)