Motosiklet Terimleri Sözlüğü
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar.Motosiklet terimleri ve anlamları hakkında kısaca bilgiler paylaşabilirmiyiz?
Teknik özellikler,sanayisel kavramlar,model,tip ve seri farkları gibi bilgiler.Tork ne demektir.Segment ne anlama gelir,motor hacmi demek,cc ile aynı anlamdamıdır?Bunları çoğaltabiliriz.
Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Tork bir araçtaki çekiş gucudur, torku yuksek olan bir arac hizli gider diyemeyiz ama yuk cekerken veya bir yokus cikarken torku yuksek makine gereklidir, traktor kamyon gibi diyebiliriz.. motorda ise ss motorlarda hiz yüksekken cross endurolarda tork cekiş gucu daha yuksek ve on plandadir.
-
-
shruikan adlı üyeden alıntı
Vikipediya sor burası yerine demek istediniz sanırım.yinede teşekkürler.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Sen bunları boşver, hevesini doğru yere yönlendir.
ehliyetini almak için gerekli adımları at, kendine bütçen doğrultusuda alabileceğin modelleri çıkart, sorduğun soruların, aradığın terimlerin hepsi kendiliğinden cevaplanacak.
-
000000 adlı üyeden alıntı
Sen bunları boşver, hevesini doğru yere yönlendir.
ehliyetini almak için gerekli adımları at, kendine bütçen doğrultusuda alabileceğin modelleri çıkart, sorduğun soruların, aradığın terimlerin hepsi kendiliğinden cevaplanacak.
Teorik bilgi yeterli olmadan pratiğin bir anlamı olmazki.Bu konu anlatımı bilmeden test sorusu çözmeye benzer.ehliyet ve motosiklet olması da yeterli değil bence.ben motosikletimle bir sorun yaşadığımda yada bakımlarda sanayideki usta bunun şu problemi var dediğinde,acaba ne demek istemiş olabilir diye usta ile on dk bakışmak istemiyorum.bunlar hep hazırlık.forumda okuyorum bazı üyeler o kadar püf noktalar veriyorki,hiç bir kitapta,videoda bulamazsınız.kek,poğaça tarifi sormadım ki bence bir çok üye,doğru bildiği yanlışlar veya yeni bilgileri öğrendikçe bana hak vericektir.
-
Tork çekiş diyebiliriz vites yüksek devir duşükse motor çekmez vites düşürmek gerekir torklularda öyle deyil vites düşürmeden devam onun içinde cc gerekir
-
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Tork çekiş diyebiliriz vites yüksek devir duşükse motor çekmez vites düşürmek gerekir torklularda öyle deyil vites düşürmeden devam onun içinde cc gerekir
Vites yüksek devir düşükse motor çekmez Vites düşürmek gerekir demişsiniz. Mesela 4.viteste çok dik bir yokuşu çıkmaya çalışmak yada ışıklarda vites 3 te kalkmaya çalışmak gibi demek istediniz sanırım.her ikisindede vitesin düşük olması gerekir başarılı olmak için çekişte..ama anladığım kadarıyla motosiklette vites yüksekken düşürmeye gerek kalmasın diye yüksek viteste düşük devirde yüksek çekiş sağlamak için cc gerekir yani yüksek cc=yüksek tork.
forumda bir arkadaşımız bir konuya şunu yazmıştı.herkes motor kaç basıyor diye soruyor kimse bu motorun torku kaç diye sormuyor.bağlantılı sanırım.
-
-
zaferce adlı üyeden alıntı
işte bu beee... altın vuruş
-
Sana tavsiyem 1500 liraya git bir mondial al 20.000 km de falan bizden daha tecrübeli olup çıkarsın 2-3 aya
-
Kübra006 adlı üyeden alıntı
Vikipediya sor burası yerine demek istediniz sanırım.yinede teşekkürler.
aynen, kübra hanfendiler.
burda birilerinin saydırmasıyla kafan çorbaya döner, bildiklerini de karıştırırsın. yavaş yavaş, aklına geldikçe ya da orda burda bi şey izleyerek bi makale okuyarak bu bilgileri sindirirsin.
ha yazan olur, bayanlara yardım ederiz
kendin araştırıp bulman, başkasının sana sunmasından daha kalıcı olur, demem o.
-
Başlık bile aynı be.
Forum nasıl izin veriyor ki buna. Hani karakterler birbiriyle örtüşüyor, konuyu açtırmaması lazım ama. Açılmış yine de.
-
Teker yapmak = Lastik tamiriyle alakası olmayan ön tekeri kaldırarak arka teker üzerinde gitme eylemi
Stoppie = Arka tekeri kaldırarak ön teker üzerinde gitme eylemi
Quick Shift = Debriyaj kullanmadan vites büyültüp küçültmek her motorda olmayan bir özellik
Yanlama = Arka tekeri kaydırma işlemi
Tapa gaz = Son gaz gitme
Peg = Ayak konulan basamak
Manet = Gidon üzerindeki debriyaj ve fren kolunun diğer adı
Burn out = Durağan motorda ön frene basılı tutup arka lastiği olduğu yerde patinaj yaparak aşındırma
Rooling burn out = Seyir halinde iken ön frene hafif asılarak arka tekeri patinaj yaptırma
Senteye getirme = Ön tekeri kaldırıp arka teker üzerinde tam denge noktasının bulunması olayı.
Tank slap = Seyir halinde gidonun kontrolünüz dışında yalpalaması
Terki = Motorun kıçı, artçı selesi
Artçı = Arkaya binen yolcuya verilen ad
Ekleme yapmak isteyen devam ettirebilir..
-
sey_47 adlı üyeden alıntı
Başlık bile aynı be.
Forum nasıl izin veriyor ki buna. Hani karakterler birbiriyle örtüşüyor, konuyu açtırmaması lazım ama. Açılmış yine de.
Azıcık araştırmak lazım işte, azıcık. Hemen her şeyi başkasına sormak en kolay şey.
-
-
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
araştırmacı yorumcu üye
Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..
-
awesomee adlı üyeden alıntı
araştırmacı yorumcu üye
geç kalmışım
-
Arkadaşlar forumlar ne içindir.bilgi alışverişi,fikir atışı,vikipedialara sıralanmış ansiklopedik bilgileri milyonların görüşü ile birleştirmektir.bunun araştırmaya üşenmekle ne alakası var,biz bilmiyormuyuz vikipediadan bakmayı google amcaya sormayı.herşeye muhalefetsiniz.buda bir araştırma şeklidir.bilgisini paylaşmak,tartışmak istemeyen cevap atmaz bu kadar basit.nasıl sizin katı önyargılarınız varsa bizimde tartışmaya yenilemeye açık sorulqr sormayı hakkımız vardır.
-
işin enterasan yanı kızın sanki sinirleri alınmış gibi.. sakinliğini koruyup uzun uzun yazıyoda yazıyo bi kelime söyle ansiklopedi çıkıyo ortaya
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)