kim kimin çabasıyla alay ediyomuş?
ulan asıl yandığım benim, biz hakkıyla bi şey sorunca cevap alamıyoruz, hatun bi konuda olay oluyo. mont tavsiyesi istedim 5 yorum var ki 2'si benim yazdığım, bunlardan da 1 öneri var.
hanfendi "anlatın la bana" demiş, başta taş koyanlar olmasa gene döktürürdü millet; centilmen miyiz, abazan mıyız çözemedim?
Sen ne istediğini biliyorsun, o bilmiyor. O yüzden sana az cevap veriliyor. Onun zamanı ve hevesi çok yazmaya çalışıyor. (Bunu bu forumda herkes yaptı. Yeni değil. İlk kez karşılaştığımız durum değil )
Zamanla ya ceydamer ve diğerleri gibi kaybolup gider, yada forumdaki diğer hanımların arasında yerini alır.
mevzuyu büyütmenin manası yok.
Asil arkadaşlar Asil kalsın yazmasın cevap o zaman tepki ve kızgın bile olsa..sorun ne biliyormusunuz bu konuları beş sayfa yapan siz ve sizin gibi bu duruma tepkililer:-) benim vaktim çok apandisit sebebiyle hastaneden çıktım eve tıkalıyım.siz cvp verme vaktini nerden buluyorsunuz.hadi bende sorayım :-)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:30 ----------
Zamanla diğer hanımların arasında yer alıcak demişsiniz bende tam tersi diyorum:-)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:35 ----------
Kalıcı bir üye olma yoluma radar olmayın lütfen :-)
Öncelikle geçmiş olsun.
Konuna tepki vermedim, sadece yorumladım. Ayrıca merakını gidereyim en son 3 ay önce girmiştim. Yoğunluk bitti şimdi tatil dönemindeyim.
Ekleme: yazdığım mesajı dikkatli okursan kalıcıda olabilir gidicide olabilir demişim, istersen takla at, ne yapacağından bana ne
Tüm mesajlar içkili olarak yazılmaktadır. Hoşunuza gitmediyse göz ardı edin.
Teşekkür ederim.kontra tekniği ile ilgili fikir paylaşacak olan varmı?
Motoru döndüreceğin yatıracağın taraftaki elinle gidonu itersin motor yatar ve döner. Kontra tekniği dedikleri bundan ibarettir. Ters açılı yollarda ön lastik de çok iyi değilse kontra abartıldığında motorun devrilme ihtimali vardır. Bikaç kere başıma geldi ama doğru hareketi uygulayıp motoru düzeltmeyi bildiğim için motoru yatırmadan kurtardım. Yola hızlı çıkışlarda motoru fazla yatırmamakta fayda var.
Bu arada
Dublex - Dubles - Tublex : Asıl adı Tubeless'tir. Lastiğin iç lastiksiz kullanılabildiğini belirtir.
Motor ciğerli ve pıstırmak terimlerini de eklemek lazım 😊.
Daha ortada motor yok keith code dan giriyoz kontradan çıkıyoz. Hanımefendi bak önce motorsiklet olacak sonra az çok bi eğitim alınıp gerçek motosiklete benzer en az 250 cc bi motorla 10.000 km yapacaksınız. Sonra honda gs2 gs3 yerse gs4 alınacak. Ondan sonra aklınıza yatan ileri sürüş veya pist eğitimlerini alırsınız.
Özellikle ilk binmeye başladığınız yıl sürüşünüzü ilerletmek ve geriletmemek için 3 günden fazla motorunuzdan ayrı kalmayacaksınız.Haftada en az 150 km yapılacak.Doktor reçetesi gibi bunlar...
Kontra tekniği mi dediniz. O işin doğasında var. Herkes kontra tekniğini bilerek veya bilmeyerek kullanır. Özellikle de süpersport tarzı motor kullanıcıları için gidon açısının darlığı sebebiyle bir zorunluluktur kontra... Bilmeyeni de kontrayı bilinçli uygulamadığı için çabuk yorulur döndüremiyor zanneder kendini. Hele ön tekerde asfaltı tutan bi lastik varsa sadece kontra ile yön verebilirsiniz motora. Sürüşe dair anlatılan birçok nokta motosikletin dinamiklerinin insan tarafından keşfedilip teoriye dönüştürme çabasıdır.
Özetle motosikletinizin olmadığını vurgularken sizi ezmeye çalışmıyorum.Motorsikletiniz olduğu zaman makine nin size anlatıp öğreteceği şey bu forumdaki 40 kişinin anlatacağından daha faydalı olacaktır.
Örneğin bir şampiyonada birçok yarışçı hatta zamanında birkaç sefer şampiyon olmuş bir sürü yarışçı vardır. Bir de hiç birinci olamamışlar vardır. Eğitimleri eksik oldukları için geride kalmazlar yavaş oldukları için ve yüksek hızlarda motosikletin bazı sırlarına erişemedikleri için şampiyon olamazlar.Her pistin, her motorun ve her virajın bir sırrı vardır. Vakıf olunan sırlar egolarımız sebebiyle uzun zaman sonra teoriye ve pratik uygulamaya dönüşür.Motosiklette herşey hisle başlar yeteneğinizin yarısı duyularınızdır...
Devam edecek...
30 metre yarıçaplı bir daire hayal edin.etrafında dönücek bir motosiklet var.daire çizgilerini takip etmesi gerek bu dönüşü yapması için mantıken.motosikletimiz gidiyor hafif sağa yatık,sağa dengeli yatması için sağ elçiği kendine çekip sol elçiği hafif ileri itmesi gerekmezmi?pist motorsikletçilerindeki gibi viraj alırken yan yattıkları taraftaki elçik bacağına daha yakın oluyor.içe çekim gibi.videoda niçin tam tersini diyor anlamadım.
O yüzden diyorum motosikletiniz olmadan teoriye kafa yormanız zaman kaybı kaynaklarda anlatılanları uygulama alanınız olmalı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------
Kontrada döneceğiniz tarafa elciği itersiniz bu durum gidonu normal döndürmekten daha az enerji gerektirir.kontrayı verdiğinizde motor ittiğiniz tarafa yönlenirken itilen elcik size geri döner geri dönen elciği tuttuğunuz nokta dönüş ve yatış açınızı belirler. Kontranın bize sağladığı kolaylık motoru döndürmek için çok az bi kuvvet harcatması ve derece derece milim milim yatış açımızı ve dönüş açımızı ayarlamaya izin vermesidir.
Enderbilgi isimli üyemiz.tşk bilgi için.ama benim tabiatım bu.henüz motosikletim olmayabilir,bunun için kendime vakit verdim.ama bunlar engel değil.hayalimdeki motosiklete kavuşana kadar onu okucam,anlıcam ve ilk karşılaştığımızda kimyamızda kafa karışıklığı olmıcak.ben aklımda soru işareti ve ön bilgisizlikle hiç bir işe girmem.tabikide km lerce yol yaptıkça bir bütün olucam ama öncesinde çözüm bekleyen tek bir soru kalmamalı kafamda..aceminin keith code ile işi olmaz demişsiniz.bana bir şans verilse kimle tanışmak istersin keith code derim.o derece seviyorum..onun öğrencisi olmak kim istemez kii??
Tam tersini diyor çünkü kontra tersi anlamına gelir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------
Tam tersini diyor çünkü kontra tersi anlamına gelir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------
Tam tersini diyor çünkü kontra tersi anlamına gelir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------
Siz eğitim almaya başlayın bu alanda insana birşeyler katan ve motosikletten soğutmayan çok az hoca olduğunu göreceksiniz.Code çok iyi bir yarışçı veya hoca veya yarış hocası değildir. Ortaya koyduğu sistemi hız meraklılarına satabilecek seviyede ayarlaması bir başarıdır.
Mesela lastiklerin yan kısımlarının tüketilmesini vurgulayan sahneyle başlayan video bir satış stratejisidir. Fakat o lastiğin kenarları motor yatırılınca değil motor yatık vaziyette teker kaydırılınca aşınır. Fakat yatık vaziyette tekeri nasıl kaydırabileceğimizi anlatmaz.
Motoru yatırmak yavaşlatır bir virajı ancak olabildiğince dik pozisyonda daha hızlı dönebilirsiniz.Pratikte günlük hayatta yatış açımız değil dönüş hızınız önemlidir.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154126648169032&id=30682711 9031
Geçen haftasonu gururumuz Toprak'ın 2.lik savaşında atak anlarındaki yarışçıların yatış açılarını inceleyin.
Keith code,ölçüm ve analizlerle anlatıyor mesela viraj hızını,viraj girme noktasın,yan yatış derecesini,düşme anındaki refleksleri çok farklı bir bakış açısı ile anlatıyor ve motosiklette doğru gazın önemli olduğunu söylüyor..sürüşü mantıkla biraraya getiriyor.motosiklet kullanmanında bir teknolojisi olduğunu inanıyor..tüm bunlar birleşince motosiklet kullanmanında sadece fren debriyaj ve gazdan ibaret olmadığı,duyular,refleksler,matematik,öngörü gibi durumlarında önemli olduğunu anlıyoruz.bu sebeple hayranım,o dikkati mekaniğe,motosiklette değil motosiklet sürme sanatı üzerine yoğunlaştırıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------
Ben facebook kullanmıyorum video açılmıyor.you tube den gönderemezmisiniz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)