Kusur hepinizde..
Kasko iyi niyetli davranmış.
Konvoy artcisi kahramanlık yapmış
Passat sabırsız
Siz yola bakmiyorsunuz...
Hafif gazi kissaniz yarım saniye ile kurtarirdiniz.
Böyle gurup surusleri olmaz.
Büyük geçmiş olsun.
Bence sadece karsidan gelen arac masum
Saka maka siyriklarla iyi kurtulmussunuz gecmis olsun, Allah beterinden korusun.
Geçmiş olsun öncelikle...
Kazaya sebebiyet veren "çoban" arkadaşın konu hakkındaki görüşlerini çok merak ediyorum.
Hani, hadi aradan zıpkın gibi çıktı, daldı, önünüze de kırdı, tamam da...
Niye durdu önünüzde?
Dur şunu yazmadan geçemeyeceğim ;
"Sebebi neydi ki?"
Önü bomboş... düz gitse mesele yok ...
Kaza, karşıdan gelen gri arabadan dolayı söz konusu passat arabanın sağa doğru şeride girmesinden çok önce oluyor...
Passat'ın motosikletlileri sıkıştırması söz konusu değil, bu durumda...
Kaza, bu "çoban" dediğiniz motosikletlinin zıpkın gibi fırlayıp önünüze geçtikten sonra o hızla virajı alamayıp duran arabaya çarpmamak için frene basması neticesinde oluyor ...
Akılsız dostun olacağına, akıllı düşmanın olsun sözü vardır...
Uyarlarsak; ...
Düşmanlarınızın akıllı olmasını belki istemeyebilirsiniz, elbette de,
En azından...
Dostlarınızı geri zekalılardan seçmeyiniz ...
videoyu tekrar izledim. 500 metrelik bi tır hayal edin, siz onu sollamaya çıkıyosunuz ve iki şeritte tekli. viraj çıkışı görünmüyo, karşıdan gelene patlıcak şekilde bir hamle yapıyo pasat. ilk hata pasatın, ikinci hata geriden gelen motorlu arkadaşınızın. zaten daralıcak olan yolunuzu iyice daraltıp bindiği dalı kesmiş. üçüncü hata da orada bekleyen toros, nerdeyse şeridin ortasında duruyo.. işin özü siz motorcusunuz gökten yıldırım düşse kaçış manevrasını yapmayı biliceksiniz bu sahneleri 10 senedir izliyorum herşeye mazeret bulucak olsam bugün burda olmazdım
Passata suç bulunur tabi en basiti sürekli çizgide sollama yapıyor. Kafadan hatalı.
Ama kazaya sebep olan passat değil motorcu.
O da aynı yerde sollama yapıyor ve passatın yapmadığı şekilde diğer motorcuyu sıkıştırıyor.
Burada passata yüklenilmesinin nedeni milletin motorcuları kendine yakın görmesi herhalde.
Bir yeri atlamışsınız passatın yanından giren motorcu passat bir an sağ yapınca (karşıdaki aracı görüp) ordaki park etmiş araca girmemek için fren yapıyor. Onun arkasındaki arkadaşda ona girmemek için renault ya giriyor, yani sıkıştırın en başta passat.
Sıkıştırmak demek sadece dokunması demek değil ordaki ufak bir hamlesi bile yeterli oluyor.
Arkadaş o renault orda olmasa hiç olmayacak kaza çok ilginç, kader mi derler? Passat 5 sn sonra çıksa ya da 5 sn önce
Konvoy halinde gidiş :
Aracınız ile takip ettiğiniz araç arasında bir başka aracın aranıza girebileceği güvenli bir mesafe bırakın.Aracınızın yükü,tipi ve hızına göre şerit tutun.Sizden daha hızlı giden diğer araçların geçişini engellemeyin.Geçme yapacağınız zaman,sizden öndeki aracın daha önce geçiş işareti vermiş olması halinde geçişe geçmeyin.
Konvoy'da Uyulması Gereken Kurallar
1- Her konvoyda bir LİDER olur ve yerini kendi belirler (15 araç üstü 2 lider).
Her konvoyda bir REHBER olur ve önde gider. Özel durumlarda rehber ve lider aynı kişi olabilir.
2- Konvoydaki araçların sırası, lider tarafından telsiz, vinç, motor gücü, ağırlık, pilotların tecrübeleri gibi kıstaslar göz önüne alınarak yapılır ve tüm gezi boyunca olağan haller dışında bu sıralama bozulmaz.
3- Konvoyda uyulması gereken en temel kural, konvoyun bütün halinde kalmasıdır. Hiç bir araç lidere haber vermeden ve çok gerekli olmadıkça konvoydan ayrılamaz, duramaz ve konvoy düzenini bozucu hareketler yapamaz.
4- Konvoyun hızı en yavaş aracın hızına göre ayarlanır.
5- Konvoyu oluşturan araçlar, kısa farları açık olarak yol alırlar.
6- Konvoydaki her araç arkasındaki araçtan sorumludur. Arkasındaki araçta bir sorun olduğu durumlarda telsizle lideri uyarır ve durup bekler. Kavşaklarda, özellikle araçlar arasındaki mesafenin uzadığı durumlarda her araç, arkadaki aracın dönülen yönü gördüğüne emin olmalı, gerekiyorsa bekleyip arkadaki araç geldiğinde hareket etmelidir.
"Her araç bilmelidir ki; kendisinde bir sorun olduğunda, önündeki araç bunu görecek ve sorunu gidermek için gerekenleri yapacak!"
7- Özellikle tek şeritli yollarda, konvoy dışı hızlı giden araçların sollamalarını kolaylaştırmak için, konvoydaki araçların arasında uygun boşluklar bırakılmalıdır.
8- Offroad koşullarındaki dere, çamur ve engel aşma gibi "özel geçiş etaplarında", bir araç etabı bitirmeden diğeri kesinlikle girmez.
9- Tüm kararlar LİDER tarafından, kendi belirlediği sistemle verilir. Lider, konvoydaki bir araçta oluşabilecek arıza durumunda, konvoyun tamamının beklemesine veya arızalı aracın kalarak konvoyun devam etmesine karar verebilir.
10- Lider, "konvoy kuralları"na uymayan aracı ve sürücüsünü "oylama" yaparak konvoydan çıkarabilir.
Bence fazlasıyla açıklayıcı..
Bilader ben motorcu olarak, sokakta mahallede bu kırılan imajı düzeltmek için kornaya bile basmıyorum ulan. Bu nedir ya? Kardeşim 9/10 bin liraya motor olunca başbakan gibi ne bu havalar? Bu ne biçim bi sıralanmadır. Siz vallahi motor kullanmayın. Bide değnekçi varmış en arkada, passatı kovalıyor. Lan şerefsizim o arabada ailemden biri olacak ve bi keko beni kovalayacak döndürüveririm direksiyonu üstüne. Böyle kaza mı yapılır yav ? Duran arabaya girmişsiniz. Siz valla komple grup olarak toplanıp motorlari satin hea.
Hiç olmamış......Tamamen iletişimsizlik.Sonuç KAÇINILMAZ.MOTOSİKLET DUYULARLA İDARE EDİLİR.YOL OKUNMAZ İSE HELE ki EĞİTİMSİZLİK +ÇOBANIN MAALESEF EGOLU TUTUMU
Hocam suçun büyük kısmı bizde yarım yamalak bilgiyle konvoya katılmak böyle sonuçlar doğuruyor bize öğretilen setlerden:
1.önündeki ile aranda 2 sn mesafe olacak
2.araya araç alınmayacak
3.çoban ile lider arasında devamlı bir iletişim olacak kopukluk olmayacak
4.coban liderin isaret ettiği durumlarda en sondan baştaki liderin yanına gidip gelicek
5.herkes bir onundekini takip edecek fermuar düzeni olsa bile
bize verilen bilgide araya araç alınmayacak denilmesinden ötürü zaten bu kadar saçma bir durum yaşanmış artık düzgün bir yerden konvoy bilgisi almadiktan sonra 2 3 motordan fazla sürüşe çıkmayacağım
Çok geçmiş olsun işte 5 Dakika önce gideyim diye kendilerinin, sevdiklerinin, bir insanın ya da en önemlisi BİR CANLININ hayatına sebep olabiliyorlar.
Büyük bir ihtimalle o sağa kıracak diye düşünüp siz de sağa kırdınız tekrar tekrar çok geçmiş olsun
Şansınıza da çarptığınız KAYA resmen :(
çok sağolun sola kırıp motordan fırlamasaydım bende torosa çarpıp daha ciddi yaralanabilirdim olacağı varmış olmuş umarım millet bu kazaya bakıp düzgün sürüş teknikleri hakkında bilgisi olmadan konvoya katılmaz hem kendini hem grup arkadaşlarını hemde trafikteki diğer kişileri zor duruma sokmaz
dostum gecmis olsun..
en az 15 kisilik bir grup sürüsü gerceklestiriyorsunz, hepiniz pes pese gidiyorsunuz, son motorcuyu coban tayin ettiniz ve görevi araya araba almamak.. ve passati araya birakmamak icin coban takip ediyor..
bu nasil bir anlayistir, soktayim suan..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:13 ----------
en az pasat kadar cobanda hatali, passat sollama yasagi olan bölümde sollamaya kalkismis, coban iki seritli yolda üc arac yan yana olusturmus, passati kismirmis ve neredeyse otomobillerin kafa kafa carpmasina sebebiyet veriyormus..
● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak
grubu en iyi kişiler yönetiyordu çoban dediğimiz arkadaş 10 yılı aşkındır motosiklet kullanıyor ve bize brifinglerde söylenilen hep araya araç almayın olmuştu fakat grup sürüşünü bilmediklerini bilmiyordum bende hocam
ilk kez bu grupla toplu sürüşler yaptım ve bana söylenilen şey araya araç almayın oldu hep
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)