Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bir kaza ve kask kamerasının önemi

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    30 Eylül 2016
    Şehir
    Isparta-Denizli
    Motosikleti
    yamaha yzf r125
    Alıntı dovahhkin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen öyle şanslısınız, sollama yasak vs demeyin hiç Türkiye burası almanya değil. yol müsait olduğu sürece herkez sollamaya cıkar, karşıdan araba geliyor bunu göre göre adama yol vermemeye calısılıyor ki adam cıktığında girecek yeri vardı. ben olsam zorla girerdim sağa kafa kafaya vurayımmı ulan bu ne düşüncesizlik. tren gibi konvoy yap millet geçmesin, motora karşı nefret bu şekilde oluyor
    hocam ne deseniz haklısınız passatlının yapacağı pek birşey yoktu ben karşıdan gelen arabayı görünce yavaşladım fakat arkamdan gelen arkadaşı geç fark ettim bide beni geçip önümde durunca ona çarpmamak için torosa vurdum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Kusur hepinizde..
    Kasko iyi niyetli davranmış.
    Konvoy artcisi kahramanlık yapmış
    Passat sabırsız
    Siz yola bakmiyorsunuz...
    Hafif gazi kissaniz yarım saniye ile kurtarirdiniz.

    Böyle gurup surusleri olmaz.
    Büyük geçmiş olsun.

  3. #43

    Üyelik
    30 Eylül 2016
    Şehir
    Isparta-Denizli
    Motosikleti
    yamaha yzf r125
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kusur hepinizde..
    Kasko iyi niyetli davranmış.
    Konvoy artcisi kahramanlık yapmış
    Passat sabırsız
    Siz yola bakmiyorsunuz...
    Hafif gazi kissaniz yarım saniye ile kurtarirdiniz.

    Böyle gurup surusleri olmaz.
    Büyük geçmiş olsun.
    teşekkür ederim bir ders oldu buda bana

  4. #44

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Şehir
    İzmir
    Bence sadece karsidan gelen arac masum
    Saka maka siyriklarla iyi kurtulmussunuz gecmis olsun, Allah beterinden korusun.
    H_H_A bunu beğendi.

  5. #45

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Geçmiş olsun öncelikle...

    Kazaya sebebiyet veren "çoban" arkadaşın konu hakkındaki görüşlerini çok merak ediyorum.

    Hani, hadi aradan zıpkın gibi çıktı, daldı, önünüze de kırdı, tamam da...

    Niye durdu önünüzde?

    Dur şunu yazmadan geçemeyeceğim ;

    "Sebebi neydi ki?"

    Önü bomboş... düz gitse mesele yok ...

    Kaza, karşıdan gelen gri arabadan dolayı söz konusu passat arabanın sağa doğru şeride girmesinden çok önce oluyor...

    Passat'ın motosikletlileri sıkıştırması söz konusu değil, bu durumda...

    Kaza, bu "çoban" dediğiniz motosikletlinin zıpkın gibi fırlayıp önünüze geçtikten sonra o hızla virajı alamayıp duran arabaya çarpmamak için frene basması neticesinde oluyor ...

    Akılsız dostun olacağına, akıllı düşmanın olsun sözü vardır...

    Uyarlarsak; ...

    Düşmanlarınızın akıllı olmasını belki istemeyebilirsiniz, elbette de,

    En azından...

    Dostlarınızı geri zekalılardan seçmeyiniz ...
    Siyahi ve H_H_A bunu beğendiler.

  6. #46
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    videoyu tekrar izledim. 500 metrelik bi tır hayal edin, siz onu sollamaya çıkıyosunuz ve iki şeritte tekli. viraj çıkışı görünmüyo, karşıdan gelene patlıcak şekilde bir hamle yapıyo pasat. ilk hata pasatın, ikinci hata geriden gelen motorlu arkadaşınızın. zaten daralıcak olan yolunuzu iyice daraltıp bindiği dalı kesmiş. üçüncü hata da orada bekleyen toros, nerdeyse şeridin ortasında duruyo.. işin özü siz motorcusunuz gökten yıldırım düşse kaçış manevrasını yapmayı biliceksiniz bu sahneleri 10 senedir izliyorum herşeye mazeret bulucak olsam bugün burda olmazdım
    H_H_A bunu beğendi.

  7. #47
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Passata suç bulunur tabi en basiti sürekli çizgide sollama yapıyor. Kafadan hatalı.
    Ama kazaya sebep olan passat değil motorcu.
    O da aynı yerde sollama yapıyor ve passatın yapmadığı şekilde diğer motorcuyu sıkıştırıyor.

    Burada passata yüklenilmesinin nedeni milletin motorcuları kendine yakın görmesi herhalde.

  8. #48
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    toros değil renault 12 TSW o
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  9. #49
    Dublebas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2016
    Şehir
    Alaska
    Motosikleti
    Pulsar NS150
    Bir yeri atlamışsınız passatın yanından giren motorcu passat bir an sağ yapınca (karşıdaki aracı görüp) ordaki park etmiş araca girmemek için fren yapıyor. Onun arkasındaki arkadaşda ona girmemek için renault ya giriyor, yani sıkıştırın en başta passat.
    Sıkıştırmak demek sadece dokunması demek değil ordaki ufak bir hamlesi bile yeterli oluyor.

    Arkadaş o renault orda olmasa hiç olmayacak kaza çok ilginç, kader mi derler? Passat 5 sn sonra çıksa ya da 5 sn önce

  10. #50
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Konvoy halinde gidiş :

    Aracınız ile takip ettiğiniz araç arasında bir başka aracın aranıza girebileceği güvenli bir mesafe bırakın.Aracınızın yükü,tipi ve hızına göre şerit tutun.Sizden daha hızlı giden diğer araçların geçişini engellemeyin.Geçme yapacağınız zaman,sizden öndeki aracın daha önce geçiş işareti vermiş olması halinde geçişe geçmeyin.

    Konvoy'da Uyulması Gereken Kurallar
    1- Her konvoyda bir LİDER olur ve yerini kendi belirler (15 araç üstü 2 lider).
    Her konvoyda bir REHBER olur ve önde gider. Özel durumlarda rehber ve lider aynı kişi olabilir.
    2- Konvoydaki araçların sırası, lider tarafından telsiz, vinç, motor gücü, ağırlık, pilotların tecrübeleri gibi kıstaslar göz önüne alınarak yapılır ve tüm gezi boyunca olağan haller dışında bu sıralama bozulmaz.
    3- Konvoyda uyulması gereken en temel kural, konvoyun bütün halinde kalmasıdır. Hiç bir araç lidere haber vermeden ve çok gerekli olmadıkça konvoydan ayrılamaz, duramaz ve konvoy düzenini bozucu hareketler yapamaz.
    4- Konvoyun hızı en yavaş aracın hızına göre ayarlanır.
    5- Konvoyu oluşturan araçlar, kısa farları açık olarak yol alırlar.
    6- Konvoydaki her araç arkasındaki araçtan sorumludur. Arkasındaki araçta bir sorun olduğu durumlarda telsizle lideri uyarır ve durup bekler. Kavşaklarda, özellikle araçlar arasındaki mesafenin uzadığı durumlarda her araç, arkadaki aracın dönülen yönü gördüğüne emin olmalı, gerekiyorsa bekleyip arkadaki araç geldiğinde hareket etmelidir.
    "Her araç bilmelidir ki; kendisinde bir sorun olduğunda, önündeki araç bunu görecek ve sorunu gidermek için gerekenleri yapacak!"
    7- Özellikle tek şeritli yollarda, konvoy dışı hızlı giden araçların sollamalarını kolaylaştırmak için, konvoydaki araçların arasında uygun boşluklar bırakılmalıdır.
    8- Offroad koşullarındaki dere, çamur ve engel aşma gibi "özel geçiş etaplarında", bir araç etabı bitirmeden diğeri kesinlikle girmez.
    9- Tüm kararlar LİDER tarafından, kendi belirlediği sistemle verilir. Lider, konvoydaki bir araçta oluşabilecek arıza durumunda, konvoyun tamamının beklemesine veya arızalı aracın kalarak konvoyun devam etmesine karar verebilir.
    10- Lider, "konvoy kuralları"na uymayan aracı ve sürücüsünü "oylama" yaparak konvoydan çıkarabilir.

    Bence fazlasıyla açıklayıcı..

  11. #51
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Bilader ben motorcu olarak, sokakta mahallede bu kırılan imajı düzeltmek için kornaya bile basmıyorum ulan. Bu nedir ya? Kardeşim 9/10 bin liraya motor olunca başbakan gibi ne bu havalar? Bu ne biçim bi sıralanmadır. Siz vallahi motor kullanmayın. Bide değnekçi varmış en arkada, passatı kovalıyor. Lan şerefsizim o arabada ailemden biri olacak ve bi keko beni kovalayacak döndürüveririm direksiyonu üstüne. Böyle kaza mı yapılır yav ? Duran arabaya girmişsiniz. Siz valla komple grup olarak toplanıp motorlari satin hea.

  12. #52

    Üyelik
    05 Mart 2016
    Şehir
    Aslen sındırgılıyım istanbuldayım
    Motosikleti
    Yamaha mt 700 tracer
    Hiç olmamış......Tamamen iletişimsizlik.Sonuç KAÇINILMAZ.MOTOSİKLET DUYULARLA İDARE EDİLİR.YOL OKUNMAZ İSE HELE ki EĞİTİMSİZLİK +ÇOBANIN MAALESEF EGOLU TUTUMU
    H_H_A bunu beğendi.

  13. #53

    Üyelik
    30 Eylül 2016
    Şehir
    Isparta-Denizli
    Motosikleti
    yamaha yzf r125
    Alıntı Dublebas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir yeri atlamışsınız passatın yanından giren motorcu passat bir an sağ yapınca (karşıdaki aracı görüp) ordaki park etmiş araca girmemek için fren yapıyor. Onun arkasındaki arkadaşda ona girmemek için renault ya giriyor, yani sıkıştırın en başta passat.
    Sıkıştırmak demek sadece dokunması demek değil ordaki ufak bir hamlesi bile yeterli oluyor.

    Arkadaş o renault orda olmasa hiç olmayacak kaza çok ilginç, kader mi derler? Passat 5 sn sonra çıksa ya da 5 sn önce
    Olacak iş işte geri kalmıyor birde orda benim arkamda bir artçı olaydı olay daha da değişirdi senaryolar ve ihtimaller çok fazla

  14. #54
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    toros değil renault 12 TSW o
    jimi doğru söyler steyşın wagon sana da siyah bir toros pek yakışırdı jimiciğim. bir gün sahip olursan böyle yolun ortasında bırakma ama
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  15. #55

    Üyelik
    30 Eylül 2016
    Şehir
    Isparta-Denizli
    Motosikleti
    yamaha yzf r125
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konvoy halinde gidiş :

    Aracınız ile takip ettiğiniz araç arasında bir başka aracın aranıza girebileceği güvenli bir mesafe bırakın.Aracınızın yükü,tipi ve hızına göre şerit tutun.Sizden daha hızlı giden diğer araçların geçişini engellemeyin.Geçme yapacağınız zaman,sizden öndeki aracın daha önce geçiş işareti vermiş olması halinde geçişe geçmeyin.

    Konvoy'da Uyulması Gereken Kurallar
    1- Her konvoyda bir LİDER olur ve yerini kendi belirler (15 araç üstü 2 lider).
    Her konvoyda bir REHBER olur ve önde gider. Özel durumlarda rehber ve lider aynı kişi olabilir.
    2- Konvoydaki araçların sırası, lider tarafından telsiz, vinç, motor gücü, ağırlık, pilotların tecrübeleri gibi kıstaslar göz önüne alınarak yapılır ve tüm gezi boyunca olağan haller dışında bu sıralama bozulmaz.
    3- Konvoyda uyulması gereken en temel kural, konvoyun bütün halinde kalmasıdır. Hiç bir araç lidere haber vermeden ve çok gerekli olmadıkça konvoydan ayrılamaz, duramaz ve konvoy düzenini bozucu hareketler yapamaz.
    4- Konvoyun hızı en yavaş aracın hızına göre ayarlanır.
    5- Konvoyu oluşturan araçlar, kısa farları açık olarak yol alırlar.
    6- Konvoydaki her araç arkasındaki araçtan sorumludur. Arkasındaki araçta bir sorun olduğu durumlarda telsizle lideri uyarır ve durup bekler. Kavşaklarda, özellikle araçlar arasındaki mesafenin uzadığı durumlarda her araç, arkadaki aracın dönülen yönü gördüğüne emin olmalı, gerekiyorsa bekleyip arkadaki araç geldiğinde hareket etmelidir.
    "Her araç bilmelidir ki; kendisinde bir sorun olduğunda, önündeki araç bunu görecek ve sorunu gidermek için gerekenleri yapacak!"
    7- Özellikle tek şeritli yollarda, konvoy dışı hızlı giden araçların sollamalarını kolaylaştırmak için, konvoydaki araçların arasında uygun boşluklar bırakılmalıdır.
    8- Offroad koşullarındaki dere, çamur ve engel aşma gibi "özel geçiş etaplarında", bir araç etabı bitirmeden diğeri kesinlikle girmez.
    9- Tüm kararlar LİDER tarafından, kendi belirlediği sistemle verilir. Lider, konvoydaki bir araçta oluşabilecek arıza durumunda, konvoyun tamamının beklemesine veya arızalı aracın kalarak konvoyun devam etmesine karar verebilir.
    10- Lider, "konvoy kuralları"na uymayan aracı ve sürücüsünü "oylama" yaparak konvoydan çıkarabilir.

    Bence fazlasıyla açıklayıcı..
    Hocam suçun büyük kısmı bizde yarım yamalak bilgiyle konvoya katılmak böyle sonuçlar doğuruyor bize öğretilen setlerden:
    1.önündeki ile aranda 2 sn mesafe olacak
    2.araya araç alınmayacak
    3.çoban ile lider arasında devamlı bir iletişim olacak kopukluk olmayacak
    4.coban liderin isaret ettiği durumlarda en sondan baştaki liderin yanına gidip gelicek
    5.herkes bir onundekini takip edecek fermuar düzeni olsa bile
    bize verilen bilgide araya araç alınmayacak denilmesinden ötürü zaten bu kadar saçma bir durum yaşanmış artık düzgün bir yerden konvoy bilgisi almadiktan sonra 2 3 motordan fazla sürüşe çıkmayacağım
    Dublebas ve ayzek bunu beğendiler.

  16. #56
    SONSiyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2016
    Motosikleti
    Yok :(
    Çok geçmiş olsun işte 5 Dakika önce gideyim diye kendilerinin, sevdiklerinin, bir insanın ya da en önemlisi BİR CANLININ hayatına sebep olabiliyorlar.

    Büyük bir ihtimalle o sağa kıracak diye düşünüp siz de sağa kırdınız tekrar tekrar çok geçmiş olsun

    Şansınıza da çarptığınız KAYA resmen :(

  17. #57

    Üyelik
    30 Eylül 2016
    Şehir
    Isparta-Denizli
    Motosikleti
    yamaha yzf r125
    Alıntı SONSiyah adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok geçmiş olsun işte 5 Dakika önce gideyim diye kendilerinin, sevdiklerinin, bir insanın ya da en önemlisi BİR CANLININ hayatına sebep olabiliyorlar.

    Büyük bir ihtimalle o sağa kıracak diye düşünüp siz de sağa kırdınız tekrar tekrar çok geçmiş olsun

    Şansınıza da çarptığınız KAYA resmen :(
    çok sağolun sola kırıp motordan fırlamasaydım bende torosa çarpıp daha ciddi yaralanabilirdim olacağı varmış olmuş umarım millet bu kazaya bakıp düzgün sürüş teknikleri hakkında bilgisi olmadan konvoya katılmaz hem kendini hem grup arkadaşlarını hemde trafikteki diğer kişileri zor duruma sokmaz

  18. #58
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    videoyu tekrar izledim. 500 metrelik bi tır hayal edin, siz onu sollamaya çıkıyosunuz ve iki şeritte tekli. viraj çıkışı görünmüyo, karşıdan gelene patlıcak şekilde bir hamle yapıyo pasat. ilk hata pasatın, ikinci hata geriden gelen motorlu arkadaşınızın. zaten daralıcak olan yolunuzu iyice daraltıp bindiği dalı kesmiş. üçüncü hata da orada bekleyen toros, nerdeyse şeridin ortasında duruyo.. işin özü siz motorcusunuz gökten yıldırım düşse kaçış manevrasını yapmayı biliceksiniz bu sahneleri 10 senedir izliyorum herşeye mazeret bulucak olsam bugün burda olmazdım
    Ama yumusak kasali bir tır dusunun. Icabinda seridine girince eli mahkum buzusup size yer ayirmaktan baska caresi kalmayacak turden
    H_H_A bunu beğendi.

  19. #59
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    Alıntı H_H_A adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam grup halinde giderken oldu olay araya giren arkadaşın görevi çobanlık yani en arkada durup araya araç girmemesini sağlamak ben sondan 4.cü araçtım bu passatlıyı 200 300 metredir uyarmış arkadaş fakat passatlı bir fırsatını bulup sol şeride fırlayınca buda bununla birlikte sol şeride geçti yine araya almayacaktı fakat bunu sıkıştırınca bu sefer sağ şeride benim önüme kırdı bende ona çarpmamak için biraz daha sağa kırdım fakat sağdaki aracı seyir halinde sanıyordum fakat yolun ortasında durup adres soruyormuş olay bu şekilde gelişti
    dostum gecmis olsun..

    en az 15 kisilik bir grup sürüsü gerceklestiriyorsunz, hepiniz pes pese gidiyorsunuz, son motorcuyu coban tayin ettiniz ve görevi araya araba almamak.. ve passati araya birakmamak icin coban takip ediyor..
    bu nasil bir anlayistir, soktayim suan..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:13 ----------

    Alıntı Norton772 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her türlü passat kullanan araç suçlu çünkü şeride bakarsanız zaten orası sollama yasağının olduğu bir bölge ki motorlar istediği gibi gitsin hatalı direk passat sahibi. Evet çoban biraz hatalı davranıyor ama neticede sollama yasağı var ve yol da buna uygun değil zaten. Dokuz kusurlu hareketten biri yani penaltı
    en az pasat kadar cobanda hatali, passat sollama yasagi olan bölümde sollamaya kalkismis, coban iki seritli yolda üc arac yan yana olusturmus, passati kismirmis ve neredeyse otomobillerin kafa kafa carpmasina sebebiyet veriyormus..
    Mengu16 bunu beğendi.
    ● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak

  20. #60

    Üyelik
    30 Eylül 2016
    Şehir
    Isparta-Denizli
    Motosikleti
    yamaha yzf r125
    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum gecmis olsun..

    en az 15 kisilik bir grup sürüsü gerceklestiriyorsunz, hepiniz pes pese gidiyorsunuz, son motorcuyu coban tayin ettiniz ve görevi araya araba almamak.. ve passati araya birakmamak icin coban takip ediyor..
    bu nasil bir anlayistir, soktayim suan..
    grubu en iyi kişiler yönetiyordu çoban dediğimiz arkadaş 10 yılı aşkındır motosiklet kullanıyor ve bize brifinglerde söylenilen hep araya araç almayın olmuştu fakat grup sürüşünü bilmediklerini bilmiyordum bende hocam
    ilk kez bu grupla toplu sürüşler yaptım ve bana söylenilen şey araya araç almayın oldu hep


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)