WD40 sıktım sıkmaz olaydım
Reklamlar
-
sünger diye belirttiğin kısım üst taraf, onun tam karşılığı alt tarafta alyan başlı cıvatası vardır. Eğilip ışık ile bakarsan görürsün. O vidayı iyice sıkarsan sorun giderilir veya cıvatayı tamamen söküp aynaları çıkar, güzelce temizle ve tekrar tak. Sökerken sıralamayı unutma, araya pullar falan giriyor.
Reklamlar
-
wd40 sıkılmış yere, balata ya da karbüratör spreyi sıkıp temizlenebilir sanıyorum.
-
-
gungenir adlı üyeden alıntı
Milletin derdi de "Neden sıktın?" Yav sıkmış adam işte. Geçmiş olsun. Ne manası var bunu tartışmanın. Bir daha sıkmaz.
Arkadaşım aynanın bağlantı çubuğunun alt ve üstünde cıvataları olur. Nasıl gidon bağlantısı gevşeyince sıkıyorsak üst tarafı da sıkmamız gerekir.
Yalnız bazı marka aynalarda mühendislik harikası bir fikirle bağlantı cıvatasını aynanın arkasındaki kutunun içine gizliyorlar ve aynayı sabitliyorlar. Oraya ulaşmak -aynayı kırmadan- imkansız oluyor.
Bu işin çözümü cıvatayı bulup sıkmak. Olmazsa yağ sıktığınız bölgeye yağ çözücü kimyasallar kullanabilirsiniz.
Teşekkür ederim hocam araştırdım internetten de dediğiniz gibi kawasaki mühendisleri sağolsun civatayı kafanın içine gömmüşler yani aynayı sıkmak için kafadı rüzgarlığı kafa granajını söküyoruz sonra aynayı sıkıp tekrar monte ediyoruz :( yağ çözücülerle filan birşeyler deneyeceğim 1 hafta kadar filan hala devam ederse aynı sorun gidip motorcuda kafayı söktürüp sıktıracağım artık yapacak birşey yok.. :(
-
Sakın anahtarla sıkmaya kalkma mahvedersin civataları. Balata temizleyici ile iyice temizle.
-
-
metinkilic adlı üyeden alıntı
sünger diye belirttiğin kısım üst taraf, onun tam karşılığı alt tarafta alyan başlı cıvatası vardır. Eğilip ışık ile bakarsan görürsün. O vidayı iyice sıkarsan sorun giderilir veya cıvatayı tamamen söküp aynaları çıkar, güzelce temizle ve tekrar tak. Sökerken sıralamayı unutma, araya pullar falan giriyor.
SORUNUM ÇÖZÜLDÜ !
Hocam çok teşekkür ederim. Ben o süngerleri gördüm hafif kaldırmaya çalıştım baktım altında civata falan yok ayrıca süngerler yapışkanlı gibi ama bir kere çıkarırsam birdaha takılmaz altına tutkal sürmek gerekir gibi hissetmiştim. Ama öyle değilmiş dediğiniz gibi o süngerlerin tam karşıtında altındaki süngerli alanı çıkarınca gördüm orada civataları varmış motorun bagajındaki kendi alyanslarını çıkardım tıkır tıkır sıktım civataları şimdi taş gibi oldu hatta biraz fazla sıktım hiç oynamıyorlar katlanmıyorlar bile :D ama olsun zaten katlanmaya ihtiyacım yok böyle taş gibi dursunnlar bana yeter o . Çok teşekkür ederim açıklamalarınız ve yol gösterişleriniz için sayenizde hallettim problemimi
Dip Not: Abi ne varsa bu suzukicilerde var ya :D
-
şekerli bişiyler dökebilirsin reçel gibi o zaman kesin halolur
-
Mersin İl Temsilcisi
Bir suzikici olarak göğsüm kabardi...
Suzuki de bizimkinin kabartsa ya ;)
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Bir suzikici olarak göğsüm kabardi...
Suzuki de bizimkinin kabartsa ya ;)
Geçen sene yolda kalmıştım öylece oturuyorum yol kenarında birilerini aradım gelip beni alacaklar işte ben motora motor bana bakıyor çalışmıyor yoldan kaç tane motor araba kamyon geçti 2 saat boyunca bekledim sonra birisi geldi yanıma suzukisi vardı ben hiçbişi demedim öyle oturuyorum yol kenarında adam direk beni gördü durdu ne oldu diye sordu sırt çantasından çikolatalı gofretle küçük su çıkardı verdi sonra motora baktı etti filan 15-20 dk uğraştı motoru çalıştırdı ve dedi ki " kardeşim hiç stop ettirmeden en yakın motorcuya kadar götür sen bunu "... O yüzden ne varsa bu suzukicilerde var aga :D
-
Arkadaşımız yanlış yerlere sıkmış, burdan wd 40 kullanicak forum sakinleri okusun doğru uygulama yapsın. Bende kullanıyorum çok memnunum. Ayak peg leri ayaklik , vites maneti çok güzel bir ürün. Ben size gazyagini öneririm. Çok ii bir çözücü, tinerde olabilir ama boyayi fln alır mi diye düşündüm. Kendim motul c4 un bulaştığı her yeri gazyagi ile temizliyorum aninda çözüyor. Zincirimide gazyagi ile temizliyorum, yamahanin kitapçığında okumuştum. Bulmak biraz zor ama bence kesinlikle hem kuvvetli bir çözücü hemde orinlere zarar vermiyor, burdan hareketle aynanın plastigini bozmaz ywd40 da çözer.
Birde bu forumda hep ayni yaklaşımı görüyorum, neden sıktın yapılır mi vs vs , genelde hep önce bir fırçalama seansi. Yanlış yapılmış zaten , yardim istiyor , akıl istiyor insanlar , heralde zamani geri alabilsr yapmicak ama imkani yok. Lutfen biraz daha yapıcı olalim.
-
gungenir adlı üyeden alıntı
Milletin derdi de "Neden sıktın?" Yav sıkmış adam işte. Geçmiş olsun. Ne manası var bunu tartışmanın. Bir daha sıkmaz.
Olmaz! Kim suçlu bulmamız lazım.
Mengu16 adlı üyeden alıntı
O videoda WD40 reklamı yapmış
gerçeklerle ilgisi yok
Yok artık.
barismanco adlı üyeden alıntı
Kontağa da sıkıyordu bende sıktım kontağa bi zararı olur mu hocam ? Bir de asıl problemim aynaların oynaklığı hakkında bi fikriniz var mı nasıl düzeltebilirim ?
Kontağa sıvı yağ sıkılmaz. İlk başta güzel olur, zaman içinde toz kır pis tutar pişman eder. Kontak icin kuru yağlayıcı kullanılır. Yoksa kurşun kalemin ucunu bıçakla toz haline getirip kullanabilirsiniz.
Ayna o kadar temizledikten sonra bile duzelmemişse içine şeytan kaçmış olma ihtimalini ciddi olarak düşünün bence. Okutulabilir belki
-
barismanco adlı üyeden alıntı
SORUNUM ÇÖZÜLDÜ !
Hocam çok teşekkür ederim. Ben o süngerleri gördüm hafif kaldırmaya çalıştım baktım altında civata falan yok ayrıca süngerler yapışkanlı gibi ama bir kere çıkarırsam birdaha takılmaz altına tutkal sürmek gerekir gibi hissetmiştim. Ama öyle değilmiş dediğiniz gibi o süngerlerin tam karşıtında altındaki süngerli alanı çıkarınca gördüm orada civataları varmış motorun bagajındaki kendi alyanslarını çıkardım tıkır tıkır sıktım civataları şimdi taş gibi oldu hatta biraz fazla sıktım hiç oynamıyorlar katlanmıyorlar bile :D ama olsun zaten katlanmaya ihtiyacım yok böyle taş gibi dursunnlar bana yeter o . Çok teşekkür ederim açıklamalarınız ve yol gösterişleriniz için sayenizde hallettim problemimi
Dip Not: Abi ne varsa bu suzukicilerde var ya :D
Biri de çıkıp dememiş ki Ninja 250'nin cıvataları orada, iyi bak...
-
bugün ben de motorun bazı yerlerine wd40 sıkmak için şişenin kapağını takmaya çalışırken radyatörün üstüne fışkırdı... Bir zararı olur mu?
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Çiğnenmiş ekmek koy arasına. Mümkünse anneanne tarafı çiğnesin her derde deva..
-
Ben kesin cozum onereyim:
Adim 1: Balata spreyi ile bolge WD40tan temizlenir.
Adim 2: Loctite 243 ile civata bu yapistirici ile bezenir, yerine takilir.
Sonuc: Cicek.
-
valla wd 40 la hep sıkıyorum hatta bir keresinde ontağım kitlendi yani ne kontak sağa sola dönüyor ne direksiyon öyle yakldı. bastım wd 400ı düzeldi.Aynalara da sıkıyorum sıktıktan sonra alyan ile hafif sıkıyorum mis gibi oluyor
-
barismanco adlı üyeden alıntı
SORUNUM ÇÖZÜLDÜ !
Hocam çok teşekkür ederim. Ben o süngerleri gördüm hafif kaldırmaya çalıştım baktım altında civata falan yok ayrıca süngerler yapışkanlı gibi ama bir kere çıkarırsam birdaha takılmaz altına tutkal sürmek gerekir gibi hissetmiştim. Ama öyle değilmiş dediğiniz gibi o süngerlerin tam karşıtında altındaki süngerli alanı çıkarınca gördüm orada civataları varmış motorun bagajındaki kendi alyanslarını çıkardım tıkır tıkır sıktım civataları şimdi taş gibi oldu hatta biraz fazla sıktım hiç oynamıyorlar katlanmıyorlar bile :D ama olsun zaten katlanmaya ihtiyacım yok böyle taş gibi dursunnlar bana yeter o . Çok teşekkür ederim açıklamalarınız ve yol gösterişleriniz için sayenizde hallettim problemimi
Dip Not: Abi ne varsa bu suzukicilerde var ya :D
Bilgi paylaşınca güzeldir. Yoksa hiç bir işe yaramaz. Sorunun çözüldüğüne sevindim. Kazasız belasız iyi günlerde binersin inşallah.
-
kahraman1 adlı üyeden alıntı
Wd 40 elektrikli yerlere sıkılmaz,kumanda panelinde marş düğmesini vb. bozabilir. Bazı motorların marş düğmesinin arkasındaki yay bakır gibi bir madde,iletken sıvı ile gelen voltajdan dolayı yay özelliğini kaybediyor basıyorsun geri çıkmıyor vb.
Motosiklet öncesi de kullanırdım, motosiklette de kullanıyorum. İletken kısımlarda da yıllardır kullanırım. Dış mekanda duran yılların jeneratörü wd40 sarhoşu ama hala tıkır tıkır çalışıyor. Dediğiniz gibi bir sıkıntı yaşamadım. Yazdıklarım şahsi öneridir, risk kullanıcıya aittir.
-
braveguy adlı üyeden alıntı
Motosiklet öncesi de kullanırdım, motosiklette de kullanıyorum. İletken kısımlarda da yıllardır kullanırım. Dış mekanda duran yılların jeneratörü wd40 sarhoşu ama hala tıkır tıkır çalışıyor. Dediğiniz gibi bir sıkıntı yaşamadım. Yazdıklarım şahsi öneridir, risk kullanıcıya aittir.
wd40 elektriği iletmeyen bir sıvı; bu yüzden elektrik anahtarlarında sıkıntı çıkartabilir.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)