Arkadaşlar gördüğüm kadarıyla yüksek cc enduro lar bile tek silindir bunun nedenini merak ettim bende.Konu hakkında teknik bilgisi olan bi arkadaş açıklarsa sevinirim.
Arkadaşlar gördüğüm kadarıyla yüksek cc enduro lar bile tek silindir bunun nedenini merak ettim bende.Konu hakkında teknik bilgisi olan bi arkadaş açıklarsa sevinirim.
Yüksek hacim = yüksek tork = kolay engel aşabilme = enduro
ayrıca hafiflik, sadelik, bakım kolaylığı ve dolayısıyla dayanıklılık.
İki cevapta olayı anlatmışlar..
Bana da, her konuda ekonomik (zaman, maddiyat, pratiklik ) demek düşüyor..
Çokta ekonomik değil çift silindir gibi yakıyor yani. Merak ettiğim 700cc makine yapıyorlar tek silindir neden tek silindir bakımı masrafı felan bunlarla ilgilenmiyorum mekanik avantajları neler tek silindirin arkadaşlar mesela yüksek torksa neden çift silindir den yüksek olyor tek silindirin torku. Yani mekanik bilgi manasında sordum.
Düşük devirde yüksek tork diyelim.
Düşük devirde de torkludur, patlamalar arasında uzun boşluklar olduğu için lastikler daha zor patinaja düşer. Asfaltta, özellikle arazide çok silindirli motosikletlere göre daha iyi yol tutuş sağlanmış olur. Motor bloğu ve dolayısıyla motosiklet ince olur.
Bir de en önemlisi, güzel teker yapılır
Az silindir, çok iş
Torku yüksek falan değil, sadece aynı torku daha düşük devirlerde veriyor. Ayrıca yakıt tüketimi de güçle alakalıdır. Tek silindirliler daha güçsüz olduklarından daha az yakarlar.
Bir de konuyla alakalı "çap x strok" meselesi var sanırım. Bu konuda da bilgi verecek arkadaşları bekleyelim.
Sanirim ayni hacimden farkli guc ve torklarin elde edilmesinde bir etken de bu. Yaniliyor da olabilirim.
Kısaca az yakar çok kaçar
Aynı hacimde daha az silindirli motorların devri daha düşük olur, maximum piston hızını korumak için, onun için de genelde daha yüksek torklu olurlar. Bu 'stroke' mesafesi ile ilgili.
Yüksek devirle güç üretmek her zaman fazla benzin harcar, çünkü havanın hızı yeterli olmadığı için subaplar aynı anda açık olurlar, motorun boğulmaması için, o da verimi acaip düşürür.
Yoksa araba motorlarını da motosiklet motorları gibi yüksek devirde çalışacak şekilde yapabilirlerdi.
Tek silindir makine daha güçlü olur. Aynı hacimi yakalamak için yanma odasının (silindirin) çapı da boyu da daha büyük olur. Dizel arabalarda strok benzinliye göre daha uzundur bundan mütevellit benzinliye göre daha güçlüdür aynı hacimde. Tek silindir motosikletler de böyle, en azından hacmine silindir sayısı yakıştırılmayan motorlar.
*güç denince düşünülmesi gereken şey tork, beygir sayısı değil.
Tork güç degildir ama. Güç deyince anlasilan sey maximum beygir gucudur. O da torkla devrin carpimidir.
Bir motosikletin torku digerinden az bile olsa, eger devir sayisi digerinden fazlaysa daha fazla guc uretebilir. Mesela CB500F, VLX600'dan daha az torka sahip, ama maximum devri daha fazla, onun icin daha guclu. Kalkista VLX600 daha atak olabilir ama otoyolda CB500F'in tozunu yutar. Hatta debriyaji kaydirsa CB500F daha hizli kalkar.
Aynisi dizel, hatta cok daha bariz sekilde elektrikli arabalar icin de gecerli. 70 beygir elektrikli araba kalkista benzinli 3 litre V6 gibi nerdeyse. Ama biraz hizini alinca, mesela 90km'den 110 km'ye hizlaniyorken, 70 beygir oldugunu anliyorsunuz. Kalkistaki tork avantaji durumu farkli gosterebiliyor.
Benimki de 650cc tek silindir al devirlerde yüksek tork vark istemsiz teker falan ama uzun yolda 150 den sonra vibrasyon başlıyo
Birde çok ısınıyor makina şehir içi dur kalk dolayıdan olsa gerek
HAYAT KIZGIN BOĞA BEN KIRMIZI PELERİN: ::
Fizik terk seviyesinde anlatmak isterseniz, daha bir anlama ihtimalimiz olabilir ...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)