Fuat Domaniç'in Kaza Açıklamaları
Reklamlar
-
psyche adlı üyeden alıntı
Fuat Domanic dediginiz adamin forumun yarisinin toplami kadar yol tecrubesi var ne demeye motosikleti biraksin ?
Burada herkes bilirkisi,herkes analist,gerekli aciklama yapilmis zaten en fazla gecmis olsun denip gecilir ve bu bizlere ders olarak kenarda kalir,elestiriler cidden yersiz.
Nihayetinde hepimiz insaniz arada dalginlik ta olur kaza da cok abartmamak gerektigi kanisindayim.
İsterse dünya şampiyonu olsun, son zamanlarda şahit olduğumuz kazalar tecrübe, teknik veya beceriyi ilgilendiren kazalar değildi. Bazen insan bazı şeylere yetemediğini, bazı yetilerini yitirdiğini fark edip kenara çekilir veya makul başka bir tercih yapar. Bence Fuat Domaniç'in bu seçeneği gözden geçirmesi gerekir. Seneler ilerledikçe babamın araba sürüşündeki değişimi çok iyi gözlemledim özellikle ilgim olduğu için motorlu araçlara... Yaşı çok da değil bir on yaş kadar küçük Fuat Domaniç'ten kronik bir rahatsızlığı da yok. Ben varken asla direksyona geçirmem, üç saatten fazla uzun yola konaklamasız çıkarmam. Motosiklet ihmale gelmeyecek kadar tehlikeli bir alet, biraz daha makul tercihlere yönelmeli, arkadaşın söylemi de bu yönde olsa gerek. Bunun farkına varamamışsınız galiba. Açıklaması da hiç kabul edilir bir açıklama değil...
Reklamlar
-
Moderatör
psyche adlı üyeden alıntı
@Levent Gocmen,
Niyetim polemik olusturmak degil fakat taksi soforleri F1 pilotu olamaz demissiniz,
Estağfurullah, benim de niytetim polemik değil, sadece yukarıdaki metni anlamamışsınız, o yüzden bu kısıma cevap vermek istiyorum;
Metin bana ait değil, alıntıdır. Aşağıdaki gibidir.
"Cok yol sürmüş olmak tecrübe getirseydi, taksi soförleri F1 pilotu olurdu "
Yani çok yol yapmış olmanın insana tecrübe katmayacağını savunan insanların, Fuat domaniç bu kadar yol yapmış, şu kadar tecrübeli gibi yorumları onaylamaları daha önceki söylemlerinin tam aksi.
Dün farklı / bugün farklı konuşan insanların tutarsızlıklarını görmek rahatsız edici.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Fuat beyin sağlık durumu nasılmış.Kazadan çok onu merak ediyorum.Barkın bey ayaklandı videolarda canlı yayınlarda görüyoruz.Fuat beyin durumu daha ağırdı leğen kemiği falan parçalanmış deniyordu son durumu nasıl acaba.
Konunudaki kaynak linkinde saglık durumlarından da bahsediyor oraya bakabilirsin. Sonuçta fuat abi de yoğun bakımdan çıkmış yakında taburcu olacakmış
-
Pistte yaptığı kazayla ilgili de açıklaması var mı?
(Evet, siyah motosikleti Fuat Domaniç kullanıyor)
-
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
"Cok yol sürmüş olmak tecrübe getirseydi, taksi soförleri F1 pilotu olurdu "
Yani çok yol yapmış olmanın insana tecrübe katmayacağını savunan insanların, Fuat domaniç bu kadar yol yapmış, şu kadar tecrübeli gibi yorumları onaylamaları daha önceki söylemlerinin tam aksi.
Dün farklı / bugün farklı konuşan insanların tutarsızlıklarını görmek rahatsız edici.
"Cok yol sürmüş olmak tecrübe getirseydi, taksi soförleri F1 pilotu olurdu " sözü yol sanatı'na dayalı eğitimlerde kullanılır. Ben de yol sanatı'ndan yana, bu eğitimleri öven bolca yazı yazan bir kişi olduğum için ve yukarıdak mesajlardan birini beğendiğim için sanırım muhatap(lardan biri) ben oluyorum. O yüzden açıklamaya çalışayım. Rahatsızlık için özür dilerim fakat göreceksiniz ki düşünce tutarsız değil.
Paolo Volpara geçen yıl Hacettepe'de verdiği teorik eğitimde gelişimin üç aşamasını şöyle sıralıyor. 1 eğitim, 2 bilinçli pratik, 3 sınırları ilerletme. Volpara ve diğer yol sanatı eğitmenleri hiç eğitim almamış bir kişinin tecrübesi ile eğitim sonrası öğrendiklerini pratik eden adamın tecrübesini birbirinden ayırıyor ve ikincisini daha değerli buluyor ve buna "bilinçli pratik" diyor. Eğitimlerde, tecrübe ile eğitim birbirinin yerine geçebilen kavramlar olarak görülmüyor. Önce eğitim alınacak, ardından bu öğrenilenlerin pratik edildiği bir tecrübe yaşanılacak. Bu ayrımı göz önünde bulundurunca görüyoruz ki adam taksicilerin kötü araba sürdüğünü, tecrübenin kötü bir eğitmen olduğunu, eğitimsiz tecrübe ile öğrenmenin pahalı ve kötü sonuçları olduğunu söylerken veya taksiciler örneğini verirken esasen tutarsızlığa düşmüş olmuyor. Dolayısıyla, forumda yol eğitimlerini öven ve taksiciler örneğini kullanan kişiler de esasen tutarsız olmuyor. Eğitim almamış adamın tecrübesi başka, eğitim sonrası öğrendiklerini pratik eden adamın tecrübesi başka. O yüzden eğitimsiz tecrübeli sürücüden sürüş tavsiyesi yol sanatı kafasında değerli değildir, ciddiye alınmaz. "He abi, he çok haklısın." denir, gülünür geçilir.
Mesela bir sürücü düşünelim, yol eğitimi aldı. Sonra arkadaşlarıyla sürüşe çıktı. Normalde sol virajda konumlanmayı, çevresel bakışı kullanmayı, limit noktası okumayı, virajın keskinliğini önceden anlayabilmek için araziyi ikincil bir bilgi kaynağı olarak okumayı, tabelaları kaçırmayıp, sürüş planına dahil etmeyi pratik edebilmesi için normalde önceden gittiğinden daha yavaş gitmesi gerekiyor. Zira tekniğe hız katılıyor ama hıza teknik katılmıyor. Ama bu eleman kendinden hızlı diğer arkadaşlarıyla aynı tempoda sürüyor. Bir günde 400 km yol yapıyor. Ama öğrendiklerini pratik edemedi. Sadece zevk alarak, arkadaşlarıyla senkronize sürdü. Buradaki tecrübe de "bilinçli pratik" değil, değerli değil. Taksicinin tecrübesiyle aynı biçimde, boşa zaman ve para israfı. Veya daha iyimser konuşalım, zevk için yapılmış, gelişime katkı sağlamayan bir sürüş olur.
Başkalarının kazalarından kendime ders çıkarmanın daha uygun olduğunu düşünüyorum, Fuat Domaniç'in yerine ders çıkarıp ona akıl vermek bence ben de dahil olmak üzere forumdaki genel kullanıcının haddi değil. Fuat Domaniç "Gençler sizce nerede hata yapıyorum, motoru bırakmalı mıyım, daha güçsüz motor mu alayım sizce?" diye sormadıkça en azından.
Ortada kaza yok, tamamen somut öneriler üzerinden öğretiler arasındaki farklar konuşulur çünkü onda başkalarının yararı var, kişisel bir kavram değil. (bzk: http://www.motosiklet.net/forum/moto...html?highlight)
-
Bu topikteki tartışmalar yorumlardan ciddi anlamda çok şey öğrendim.Abartmıyorum sürücü eğitimlerinde verilecek anlatılacak görüşler fikir tartışmaları var bence.
-
fuat domaniç bence konu saptırmış.Hatasını bildiği,gördüğü bir gerçek ama bunun üstünü örter şekilde konuşması yakışı kalmamış.
@zaferce'nin görüşlerine katılıyorum,eğitim almak elbette önemli ama bunu pratiğe dökmek daha da önemli.Yapılan uzun yol ,öğrenilen eğitimlerle pratiğe döküldüğü zaman bana görede en doğru olandır.Aksi halde boşa geçirilen "keyfili sürüş"ten ötesi değildir.
Yıllardır bize örnek olmak isteyen,tecrübelerini paylaşan bu insanların yaptığı anlık hataların veya aşırı özgüvenden kaynaklı hareketlerin (bence asıl gerçek budur) gayet açık şekilde bir özeleştirisel yaklaşımla anlatılması daha doğru olurdu düşüncesindeyim.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
Bir adam bir kaza geçirmiştir. Adam sonuçta mağdur olmuştur. Bir hata yapmışsa zaten iyileşme evresinde bunu defalarca düşünüp bir daha yapmamak üzere kendi kendine söz verecektir. Çünkü böyle bir mağduriyet bunu yaptırır. Bu adamın üzerine gidip yaptığı hatadan dolayı mahcup etmek haksızlıktır. Adam meşhur bir adam diye "hata yapmamalıdır, kaza yapmamalıdır" demek haksızlıktır. Bu adamlar bu işten ya para kazanmakta veya para kazananlara destek olmaya çalışmaktadırlar. Herkes kaza yapar. Bu adamları eleştirenler bu mantıkla bir kaza yapabileceklerini dikkate alıp, sözlerini ölçmelidirler. Allah adaletlidir. İnsanı sözleriyle imtihan eder ve aynısını yaşatabilir.
-
Kaza benim dikkatsizliğimden oldu demiyor hala vıdı vıdı...Altınlı gecelerde de böyle Fuat Domaniç, çok laf az icraat, bolca ukalalık.Devrim Abi için de bunların tam tersini söyleyebiliriz.
-
fuat abi 250 likten başlayın :D
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
Bu ekipde CBF 150 ile kaza yapan bir eleman var kendisi ile baya bir dalga geçilmişti, aynı dalganın burada da olmasını bekliyorum, ama olmaz, çünkü onlar en şekilli,en iyi bilen hedehödö yüzbin km. devirmişler, ama bu abiler motorda telefon ekranına bakarken patlar, pist de, viraja kapanacağı %1.000.000 belli adama içerden gelip ortasından geçmeye kalkarlar, sonra bana gelip, öyle sürülmez böyle sürülür,çevrene bak,aynaya bak diye konuşurlar, eğitim şart eyvallah, ama demek ki , eğitimin tekrarı da şart.Ayrıca bu kazalar öyle trafikte " taksici önüme atladı" "servis üstüme kırdı" "kadın makyaj yapıyordu" kazasıda değiller. Ayrıca lastikler Mirrelli Rosto 3,75 olmazsa olmaz.
-
Motosiklet Eğitmeni
Kaza videosunu tartışırken herkes görüşünü söyledi.
Kazaya karışan üç kişiyi ayrı ayrı suçlu bulanlar oldu.
Kimi öndeki suçlu dedi, kimi ortadaki, kimi arkadaki.
Kanaatim;
Takip mesafelerinin uygun olmadığı, manevra yetiştiremeyecek hızda oldukları ve dikkatsiz şerit değiştirmeleri sonucu zincirleme hatalardan oluşmuş bir kaza olduğu yönündeydi.
Olmaması için ne yapılmalıydı onu da yazdık.
Yazmalı ve tartışmalıyızda.
Ölümlü kazalar (ki forumdan sevdiğimiz biri de olabilir) dahil her kazayı tartışmalıyız.
Bu konular bir geçmiş olsun-toprağı bol olsunla sınırlı kaldıkça bize bir şey katmaz.
Çünkü kazalarda olan olmuş, giden gitmiştir. Kalanların payına düşen ders çıkartmak, yapılan hataları fark etmek (ki bu farklı bakış açılarını okumayı da gerektirir) ve akıldan çıkartmamaktır.
Biz kazayı yorumladıktan sonra bir açıklama yapıldı.
"Bu normal bir sürüş değildi. Video çekimi yapıyorduk ve birbirimizle iletişim halindeydik"
Fuat Domaniç'in açıklaması ise video çektiklerini doğruluyor ama iletişim halinde olmadıkları (en azından kendisi) yönünde.
Üstelik Domaniç sadece video çekmiyor aynı anda telefon gibi küçük bir ekrandan çekimi kontrol ediyor.
Kısaca yola bakmaz başka şeyle ilgilenirsen kaza kaçınılmaz oluyor.
Ben bu çapta sürücülerin bu kadar basit hatalar yapacaklarını düşünmediğimden kaza videosunu her detayında olağanüstü bir durum arayarak seyrettim.
Yokmuş.
Teknik açıdan bu bir iş kazası. Bu iş böyle mi yapılmalı tartışılabilir. Fakat onlar zaten derslerini canları yanarak aldılar. Şu an muhtemelen bizim önerebileceklerimizden fazlasını biliyorlar.
Eldeki bilgiler ışığında;
Biz bu kazadan ne öğrendik?
Onu konuşalım.
Örneğin araç kullanırken hala cep telefonlarınızı kurcalayacakmısınız?
Akıllanmanız için daha kaç kaza görmeniz gerek?
Yoksa yok illa ben kaza yapıp öyle akıllanacağım diyenlerden misiniz?
Bunları düşünün.
Değerlendirin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Bir arkadaş yazmış ben de yazayım:
Motora bindim mi telefonu sessize alır montun cebine koyarım. Telefonu unutur öyle motor sürerim. GPS ekranı, GoPro ekranı vs. bunlar en dikkat dağıtıcı şeyler.
Radyo yüzünden otomobil kazası oluyor, bu nasıl olmasın?...
Takip mesafesi, aşırı hız. Bunlar tuz biber olmuş...
-
Kazaların analizi kesinlikle yapılmalı, forumlardaki bilgileri ayıklayarak kendim için faydalı olanları aklıma yazıyorum. Topic in açılması çok iyi oldu kendi adıma çok faydalanıyorum. Eğitmen arkadaşımın dediği nokta yaklaşım çok güzel, bu seviyede tecrübeli sürücülerin kazasında olağanüstü bir hata bir etken aranırken aslında en temel ve önemli kurallardan biri olan sürüş yaparken dikkatinizi tamamen sürüşe verin ilkesi uygulamamıs. Motor kullanırken aklımda bunlar olucak ,en azından bir kaza yapicaksam bile bu telelfonun ekranına bakarken olmicak.
-
Spor yorumcularını hiç sevmem.
Maç olmuş bitmiş, şu şunu yapsaydı gol olurdu, kaleci 2 adım daha geride olsaydı kurtarırdı... vs. vs.
Saaatlerce aptal aptal bir sürü şey konuşurlar ama boş
Olmuş bitmiş. Zamanı geri almak gibi bir hünerin varsa al kardeş. Yaşanan olayları istediğin gibi düzelt.
Birde bu yeni moda akımı çıktı heralde kaza yorumcuğu ne tür bi saçmalıktır bu ya.
Hiç işiniz gücünüz yokmu, ne boş işlerle uğraşıyorsunuz anlamıyorum.
-
içler acısı bir açıklama olmuş.
-
hayatında hiç motor kullanmamış adamın altına versen yine aynı sahne yaşanırdı. diyeceğim o ki, kimi sürer kimi süremez
-
Bu kazanin analizi belli !
Egitmen abi demis. Kurallara uyacaksin hiz limitine uyacaksin. Hiz sinirinda sikinti yoksa takip mesafeni koruyacaksin.
-
ibooo adlı üyeden alıntı
Pistte yaptığı kazayla ilgili de açıklaması var mı?
(Evet, siyah motosikleti Fuat Domaniç kullanıyor)
O iş başka , pist gününde dört seyansa birden girmek, zaten başlı başına bir aptallık. Sadece fiziki kondisyonu yeterli adamın yapacagı bir iş. Yeterli olmayan insanlar, zaten az olan pist etkinliğini degerlendirmek adına o aptallığı yapıyor . O aptallıgı bende yaptım sonra yorgunluktan , "-turlar bitsede cıksam" dedim.
Fiziki kondisyon derken hergün egzersiz yapan yemesine içmesine sporcu gibi dikkat eden kimse demek istedim. Bütün gün pistde turlamak, şehirler arası yolda gazlamak gibi bişey degil
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)