Motorun ağırlığını motora taşıtmak ne demek?
Reklamlar
-
Merhaba, benim motosikletlerden korkmamın asil sebebi ( zaten hız yüzünden altima işeyen biri olarak gezi tipi motorlara yönelen birisiyim ) ağırlık.
AEA videolarinda barkın sürekli bir şeyden bahsedip duruyor. Motorun ağırlığını ayaklara yüklemeden motorun kendi ağırlığını kendisine taşıtmaktan söz ediyor. İlk duyduğumdan beri hep aklima takılır, bu ne demek?
Reklamlar
-
Motorun üzerine çuval gibi oturup motoru olabildiğince yere dik tutup motorun kendi ağırlığını taşımasıdır.
-
allspark'la haşır-neşir edecen motoru, artık autobot mu olur decepticon mu şansa, sonra kendi kendini taşır da uçurur da.
-
Moderatör
Motosikletin bir denge merkezi vardır, bu da 0 derecedir.Motosikleti durdurduğunuzda açısı 0 derece olduğunda,bütün ağırlık dengeli bir şekilde tekerlekler tarafından taşınır,ve sürücü motosiklet düşmesin diye herhangi bir güç uygulamak zorunda kalmaz. Buna da motorun ağırlığını motosiklete taşıtmak denir.
Eğer motosikleti 1-2-3-4-5 derecelik açılar ile sağa veya sola doğru yatırırsan, motosiklet yer çekimine karşı koyamaz ve yatırdığın tarafa doğru düşmek ister, sende taşıyamazsan altında kalırsın.
450 kg'lık bir motosikleti üzerine binmeden, 0 derece açıda ayakta tutmak için işaret parmağınızın desteği yeterli olacaktır.
-
Ybr 130 kiloydu sürebiliyordum inazuma 190 kilo onu da sürebildim. Sürersin sıkıntı olmaz.
-
Motosikleti durur vaziyette yere 90 derece açı ile tamamen dik tutup yere basan ayaklara yük bindirmeme olayı diyebiliriz.@Levent Gocmen de dediği gibi motosiklet sağa yada sola biraz yatmaya başladığında ayaklarınıza yük binmeye başlar.Özellikle bir de arkada artçı varsa artçınızın yükü de bu yüke eklenir.Sonuç olara motosikletin ağırlığını motosiklete taşıtamıyorsanız ayaklarınız belli bir açıdan sonra bu yükü taşıyamaz hale gelir olduğunuz yerde motosikleti yatırırsınız.
-
Işıklarda dururken, diyelim, hafif gaz verip, yarı debriyaj, fren kombinasyonunda bir kaç cm ileri almaya çalışmak da çözüm olarak görülebilir; toparlaması amacıyla ...
-
Biliyorsunuz, motor durunca devrilir. Sürücünün yaptığı iş, motoru belli bir asgari hızda tutup bu hızın sağladığı ivme ile onun devrilmemesini sağlamak. Bunu yaparken, belli bir hızın üzerine, mesela asgari yirmi km nin üzerine çıkınca motor zaten o hız yüzünden kendini ayakta tutuyor. Kastedilen motorun hızı ile kendini taşıması. Zaten motor sürerken yaptığınız şey kastediliyor.
-
Mersin İl Temsilcisi
Tüm anlatılanlar, jiroskopiye dayalıdır.
Bu olay, yalnız motosikletin kendini taşıması anlamına gelmiyor.
Frenaj, kontra, virajda fren yapılması ya da yapılamaması, ön tekerin kizaklamasi , anı frende arka tekerin kuyruk sallaması filan hepsi aynı fizik kuralına dayanır.
Motor, dik ve hareketsizken; yük her iki tekerde ℅50-50 olarak, aynı ağırlıkta yere basar.
Gaz açıldığında, motorun yükü, ön tekerde ℅30 olurken, aradaki ℅20 ağırlık arka tekere geçer ve 30/70 oranda yere basar ( ortalama olarak bu değeri verdim. 25/75 de olabilir ) işte bu sayede arkadan çekişte motosiklet rahatlar, gidondaki ağırlık azalıp kontrolü artar. İşte frene basınca da o arkadaya kayan ℅20+ arkadan da ℅ 20-30 yük de öne geçer ve ℅30/70 oran terse geçer, 70/30 olur. Yük one binince ön tekere binen yük ile ön lastik fren etkisiyle kizaklayip kayar, arka teker yere tam basmaz ve kuyruk sallar. Virajda fren yapılmaz demelerinin sebebi bu yük dağılımı risklidir. Yoksa yapılabilir. Tank slapper sebeplerinden biri de budur. Yani jiroskopi iki tekerde her şeydir. Guc doğru uygulaninca motosiklet zaten devrilmez. Bozuk paranın yuvarlanması ve hızı bitince yan yatması da aynı fizik kuralıdır..
Cep telefonuyla ancak bu kadar özetleyebilirim. Detaylar için soru-cevap şeklinde aciklayabilirim.
Tekeriniz düz bassin..
-
Park halinde iken hemen keskin bir U dönüşü ile geriye dönmek istediğinizde,
dizinizi açıp, ayağınızı yere koyup, motosikletin ağırlığının bir kısmını bacağınıza verip
düştüm düşüyorum diyerekten dönmek yerine ...
zarif bir sol el, sağ bilek ve sağ ayak kombinasyonuyla
dönüp, sıyrılıp çıkmak demektir ...
-
1.90 boyu güçlü kasları ile yağız bir delikanlının 150 kiloluk motoru ayakta tutamaması, park edememesi, sağa sola yatırmamak için afallamasına karşın, 1.50 boyunda 55 kilo bir kızın 400 kiloluk motorla tango yapmasıdır.
-
Akhunturk adlı üyeden alıntı
1.90 boyu güçlü kasları ile yağız bir delikanlının 150 kiloluk motoru ayakta tutamaması, park edememesi, sağa sola yatırmamak için afallamasına karşın, 1.50 boyunda 55 kilo bir kızın 400 kiloluk motorla tango yapmasıdır.
Okadar da basit deildir..
Duz egimsiz bir yolda evet ayagi yere az da olsa deger hir insan motora sahip cikabilir ama salliyorum gultepenin bir yokusunda yok burasi yanlis yol deyip donmek istediginizde kasli adamla ciliz kadin arasindaki fark teknik bilse de ortaya çıkacaktır.. motor icin en onemli sey kendinize uygun motor secmektir kilo boy motordaki agirlik merkezi sizin tecribeniz bilginiz.. ama gene de o tango sacma sapan bir yolda daha cok horona doner soyliyim...
-
Arkadaş haklı yalnız, 1.60 veya 1.55 boyunda minyon ve zayıf kiloda kızların 350 400 kilo harleyler ile neler yaptığını gördüm internette. Yokuş yukarı aşağı farketmiyor da. Bisiklet gibi sürüyorlardi.
-
SolidSnake adlı üyeden alıntı
Merhaba, benim motosikletlerden korkmamın asil sebebi ( zaten hız yüzünden altima işeyen biri olarak gezi tipi motorlara yönelen birisiyim ) ağırlık.
AEA videolarinda barkın sürekli bir şeyden bahsedip duruyor. Motorun ağırlığını ayaklara yüklemeden motorun kendi ağırlığını kendisine taşıtmaktan söz ediyor. İlk duyduğumdan beri hep aklima takılır, bu ne demek?
şu şekilde oluyor:
https://www.youtube.com/watch?v=or5ZOe_adO4
Düşen ağır bir motor da şu şekilde kaldırılıyor:
https://www.youtube.com/watch?v=vzRmCVpf3Hw
Sağolasın izocam
http://www.izocam.com.tr/userfiles/images/slider/IZOCAM_MANTO_SLIDER_610x370_2.jpg
-
Geri vitesi olmayan ve iki tekerlek uzerinde duran bir aractan bahsediyoruz.
Duz yolda benim kedi de surer (gaz kolu sabitleyicisini tak, devam)
Yeri geliyor asagi dogru rampa olan bir yerde geri geri cikmaniz gerekiyor, yeri geliyor dengesiz ve kilolu artciniz ecel teri dokturuyor. Bunlari goz onunde bulundurup, orantiyi iyi yapmak lazim, 60 kusur kiloluk birisi 300 kiloluk makineyi surer ama guresir.
-
Moderatör
Sokollu adlı üyeden alıntı
Geri vitesi olmayan ve iki tekerlek uzerinde duran bir aractan bahsediyoruz.
Duz yolda benim kedi de surer (gaz kolu sabitleyicisini tak, devam)
Yeri geliyor asagi dogru rampa olan bir yerde geri geri cikmaniz gerekiyor, yeri geliyor dengesiz ve kilolu artciniz ecel teri dokturuyor. Bunlari goz onunde bulundurup, orantiyi iyi yapmak lazim, 60 kusur kiloluk birisi 300 kiloluk makineyi surer ama guresir.
Cok gucendim simdi fero;)
-
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
sağlam bir hortlama olsun
[IMG][/IMG]
işte tam olarak bu dostum
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, ve bir orman gibi kardeşçesine...
-
Beyin yaktıran bir soru olmasına rağmen 1. sayfayı bile aşamaması hayret verici. Ben de bi mesaj atayım belki 2. sayfa açılır
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Beyin yaktıran bir soru olmasına rağmen 1. sayfayı bile aşamaması hayret verici. Ben de bi mesaj atayım belki 2. sayfa açılır
bence hiç beyin yaktırıcı değil, hala korkuyorum en yakın arkadaşımın Kawasakı KLE-500ünü kullanmaya, o kadar ısrar etti bi tur at diye ama, cesaret edemiyorum hala özgün bir sanat bence gerçek motosiklet kullanıcısı olmak...
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, ve bir orman gibi kardeşçesine...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)