Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motorun ağırlığını motora taşıtmak ne demek?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı gSol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence hiç beyin yaktırıcı değil, hala korkuyorum en yakın arkadaşımın Kawasakı KLE-500ünü kullanmaya, o kadar ısrar etti bi tur at diye ama, cesaret edemiyorum hala özgün bir sanat bence gerçek motosiklet kullanıcısı olmak...
    Konu başlığı ilk görüşte çok tuhaf yoksa ben de biliyorum ağır motorları dengede tutmanın zorluğunu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    gSol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Honda Spacy 110
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu başlığı ilk görüşte çok tuhaf yoksa ben de biliyorum ağır motorları dengede tutmanın zorluğunu.
    2 sayfa oldu tebrikler Mengu16 :D
    Mengu16 bunu beğendi.
    Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, ve bir orman gibi kardeşçesine...

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı gSol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağlam bir hortlama olsun


    işte tam olarak bu dostum
    Bi de kapalı toplum derler bize. Daha nasıl açık olsun? Az daha açık olsa tufan falan inecek memlekete
    pea bunu beğendi.

  4. #24
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    @Haşmet..
    Harika foto.. da, motor nerede?

  5. #25
    gSol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Honda Spacy 110
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Haşmet..
    Harika foto.. da, motor nerede?
    motorun kafası kalmış sadece garibimin :D
    Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, ve bir orman gibi kardeşçesine...

  6. #26

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    "Dik dur eğilme, bu millet seninle." demek.
    Mengu16 bunu beğendi.

  7. #27
    barismanco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2016
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Yük dağılımı ile ilgili yazıları okudum ve kafama şu mantıksızlık geldi; şimdi motordan motora göre oturuş pozisyonu değişiyor. Değişen oturuş pozisyonumuza göre sürekli bi değişen yük dağılımı söz konusu olacaktır. Haliyle sürekli "motorun yükünü motora taşıtmak" olayında da kesintisiz devam eden bir denge değişikliği söz konusu olacaktır diye düşünüyorum. Ve bu iş virajlarda olsun düz yolda olsun sürekli değişiyor.

    Örnek veriyorum: Düz yolda gidiyorum geriye baktım yada yanımdaki araca baktım yada ilerideki bi ağaca baktım ve oturuş pozisyonum milimetrik de olsa değişti. ( Ha tabi birde bana etki eden rüzgar faktörü var. Ben yönümü değiştirince rüzgarı daha farklı aldım. Yada ben sabitim rüzgar yön değiştirdi. Yada gerçek hayatta pratikte olduğu gibi ikisi de eş zamanlı sürekli değişiyor. ) Değişen oturuş pozisyonumla yük dağılımı değişti. Gazdaki küçük hareketlerimizle gazın tepkisi sonucu motorun hızı ivmesi haliyle ağırlık merkezi ve ön/arka tekere binen yük değişti. Tüm bunların sonunda bizim hiçbir katkımız olmadan motorun ağırlığını motora taşıtmak ( motorun ağırlığı derken üzerinde biz olduğumuz için artık bizim de ağırlığımızı motora taşıtmak olur bu ) çok zor yada imkansız diyebiliriz.

    Ancak şu var ki ben motor sürerken uzun veya kısa yolculuklarımda kolumun ayaklarımın bileklerimin sırtımın filan ağrıdığını yorulduğunu daha da öte tükendiğini düşünmüyorum. Öyle de oluyor zaten. Haliyle ben demekki büyük bir çoğunlukla işi motora yaptırmış kendim sadece kumanda etmiş oluyorum. Buda bahsettiğimiz olayı büyük ölçüde başarabildiğim anlamına gelir.

    Ama bu olayı başarmak yada uygulamakta sadece zaman ve alışkanlık meselesi diye yorumluyorum. Aynı motor üzerinde uzun bi süre geçiriyorsunuz; motora, tepkilerine, kontrollerine ve hissiyatına alışıyorsunuz. Bunun sonucunda da o motorda bi ustalık kazanıp motorun yükünü motora taşıtarak yolculuk yapabiliyorsunuz. Ben tamamen buna bağlıyorum.
    gSol bunu beğendi.

  8. #28
    gSol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Honda Spacy 110
    Alıntı barismanco adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yük dağılımı ile ilgili yazıları okudum ve kafama şu mantıksızlık geldi; şimdi motordan motora göre oturuş pozisyonu değişiyor. Değişen oturuş pozisyonumuza göre sürekli bi değişen yük dağılımı söz konusu olacaktır. Haliyle sürekli "motorun yükünü motora taşıtmak" olayında da kesintisiz devam eden bir denge değişikliği söz konusu olacaktır diye düşünüyorum. Ve bu iş virajlarda olsun düz yolda olsun sürekli değişiyor.

    Örnek veriyorum: Düz yolda gidiyorum geriye baktım yada yanımdaki araca baktım yada ilerideki bi ağaca baktım ve oturuş pozisyonum milimetrik de olsa değişti. ( Ha tabi birde bana etki eden rüzgar faktörü var. Ben yönümü değiştirince rüzgarı daha farklı aldım. Yada ben sabitim rüzgar yön değiştirdi. Yada gerçek hayatta pratikte olduğu gibi ikisi de eş zamanlı sürekli değişiyor. ) Değişen oturuş pozisyonumla yük dağılımı değişti. Gazdaki küçük hareketlerimizle gazın tepkisi sonucu motorun hızı ivmesi haliyle ağırlık merkezi ve ön/arka tekere binen yük değişti. Tüm bunların sonunda bizim hiçbir katkımız olmadan motorun ağırlığını motora taşıtmak ( motorun ağırlığı derken üzerinde biz olduğumuz için artık bizim de ağırlığımızı motora taşıtmak olur bu ) çok zor yada imkansız diyebiliriz.

    Ancak şu var ki ben motor sürerken uzun veya kısa yolculuklarımda kolumun ayaklarımın bileklerimin sırtımın filan ağrıdığını yorulduğunu daha da öte tükendiğini düşünmüyorum. Öyle de oluyor zaten. Haliyle ben demekki büyük bir çoğunlukla işi motora yaptırmış kendim sadece kumanda etmiş oluyorum. Buda bahsettiğimiz olayı büyük ölçüde başarabildiğim anlamına gelir.

    Ama bu olayı başarmak yada uygulamakta sadece zaman ve alışkanlık meselesi diye yorumluyorum. Aynı motor üzerinde uzun bi süre geçiriyorsunuz; motora, tepkilerine, kontrollerine ve hissiyatına alışıyorsunuz. Bunun sonucunda da o motorda bi ustalık kazanıp motorun yükünü motora taşıtarak yolculuk yapabiliyorsunuz. Ben tamamen buna bağlıyorum.
    idolümsün hocam çok net anlatmışsın gerçekten..
    Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, ve bir orman gibi kardeşçesine...

  9. #29
    aonal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    YBR125 esd idi
    Motorun üstüne oturdun senin yükünü motor taşıyor ayaklarını sadece dengede durmak için kullanıyorsun bunu yaparak motorun ve kendinin ağrlığını ona taşıtıyorsun.

    Şimdi aynı motoru hafif yana yatır ağırlık sana bindi gördünmü işte buda motoru kendine taşıtmaktır :D
    Alan O Veren O, Nedir Senden Gidecek, Görende Can Senin Zannedecek...

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    bir mesajda benden olsun,
    İmce usulu ,

    Aykido, karetede ,judo....bilimum uzak doğu yakın dövüş sporlar/bilimi/tekniği... artık ne olarak tanımlıyorsanız

    rakibinizin gücünü kendisine kullanma tekniği gibidir,

    Bu teknik de ne kadar usta olursanız o kadar motrun ağırlıgını motora taşıtırsınız,

    3 seviyeden DAM birisi 2 tonluk moturun ağırlıgı kendisine taşıtabildiği söyleniyor

  11. #31
    SolidSnake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Herkese cok teşekkür ederim arkadaşlar da, herkes motoru düz bir bicimde dengede tutmaktan bahsediyor, ola ki altımızda ağır bir motor var ve 2 3 derece eğildi sağa sola doğru, ne yapılmalı? Her zaman bir yere düz şekilde mi girmeliyiz? Işıklara duracakken ya da ne bileyim aralardan giderken? Veya bir arabanın önünden 90 derece sola kırıp tekrar 90 derece sağa kırarak araçların içine girerken, motor her zaman istedigimiz şekilde yürümeyecek, ( tahminimce ) bu durumlarda ne yapılır?

    Onemli not : hafif motorlardan ziyade veya spor motorlardan ziyade ağır motorlar için konuşuyorum. 190 kg ve üstü. Çünkü arkadaşlar ben cruiser motor süreceğim, şimdi gidipte cbr250rr alırsam onun da üzerine gidip 280 kiloluk motor alırsam afallayacagim, tüm sorularım bunun için. Başınızı agrittiysam yeter ulen deyip cevap vermemek serbest. Zira biraz aptalımdır

  12. #32
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı SolidSnake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese cok teşekkür ederim arkadaşlar da, herkes motoru düz bir bicimde dengede tutmaktan bahsediyor, ola ki altımızda ağır bir motor var ve 2 3 derece eğildi sağa sola doğru, ne yapılmalı? Her zaman bir yere düz şekilde mi girmeliyiz? Işıklara duracakken ya da ne bileyim aralardan giderken? Veya bir arabanın önünden 90 derece sola kırıp tekrar 90 derece sağa kırarak araçların içine girerken, motor her zaman istedigimiz şekilde yürümeyecek, ( tahminimce ) bu durumlarda ne yapılır?

    Onemli not : hafif motorlardan ziyade veya spor motorlardan ziyade ağır motorlar için konuşuyorum. 190 kg ve üstü. Çünkü arkadaşlar ben cruiser motor süreceğim, şimdi gidipte cbr250rr alırsam onun da üzerine gidip 280 kiloluk motor alırsam afallayacagim, tüm sorularım bunun için. Başınızı agrittiysam yeter ulen deyip cevap vermemek serbest. Zira biraz aptalımdır
    Motosikleti durdurmadan önce çok düşük bir hızda frenleri bırakın, motoru dengeye getirip ayakları yere indirip ondan sonra frene son kez basın. Yoksa dediğiniz gibi 2-3 derece açı ile bile motosikleti devirebilirsiniz.

  13. #33

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul

  14. #34
    SolidSnake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı EmirŞengezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizde böyle eğitim veren yer var mı?

  15. #35

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Gymkhanaya en yakin egitimi sanirim honda veriyor. https://safetyturkiye.com/

  16. #36
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı SolidSnake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Veya bir arabanın önünden 90 derece sola kırıp tekrar 90 derece sağa kırarak araçların içine girerken, motor her zaman istedigimiz şekilde yürümeyecek, ( tahminimce ) bu durumlarda ne yapılır?
    Böyle bir motor sürme yok.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  17. #37
    SolidSnake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Aralardan geçmeyi kastettim.

  18. #38
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Yazdığın öyle değil.

  19. #39
    SolidSnake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdığın öyle değil.
    Şimdi mesela motorlar arabaların arasından giderken, sol sağ yapıp öbür konvoyun arasına girer ya hemen, trafik sıkışıkken ya da çok yavaş akarken arabanın önünden öbür kortejin arasından devam eder ya hani, onu kastettim. dilim döndüğü kadar. zorlamayın beni

  20. #40
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Arkadaşım, gayet net tariflemişsin, arabanın önünden 90 derece sola, sonra 90 derece sağa. Ben demedim ya bunu. Ama yok öyle değil diyorsan senin dediğin olsun.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)