Motorun ağırlığını motora taşıtmak ne demek?
Reklamlar
-
gSol adlı üyeden alıntı
bence hiç beyin yaktırıcı değil, hala korkuyorum en yakın arkadaşımın Kawasakı KLE-500ünü kullanmaya, o kadar ısrar etti bi tur at diye ama, cesaret edemiyorum hala
özgün bir sanat bence gerçek motosiklet kullanıcısı olmak...
Konu başlığı ilk görüşte çok tuhaf yoksa ben de biliyorum ağır motorları dengede tutmanın zorluğunu.
Reklamlar
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Konu başlığı ilk görüşte çok tuhaf
yoksa ben de biliyorum ağır motorları dengede tutmanın zorluğunu.
2 sayfa oldu tebrikler Mengu16 :D
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, ve bir orman gibi kardeşçesine...
-
gSol adlı üyeden alıntı
sağlam bir hortlama olsun
işte tam olarak bu dostum
Bi de kapalı toplum derler bize. Daha nasıl açık olsun? Az daha açık olsa tufan falan inecek memlekete
-
Mersin İl Temsilcisi
@Haşmet..
Harika foto.. da, motor nerede?
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
@Haşmet..
Harika foto.. da, motor nerede?
motorun kafası kalmış sadece garibimin :D
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, ve bir orman gibi kardeşçesine...
-
"Dik dur eğilme, bu millet seninle." demek.
-
Yük dağılımı ile ilgili yazıları okudum ve kafama şu mantıksızlık geldi; şimdi motordan motora göre oturuş pozisyonu değişiyor. Değişen oturuş pozisyonumuza göre sürekli bi değişen yük dağılımı söz konusu olacaktır. Haliyle sürekli "motorun yükünü motora taşıtmak" olayında da kesintisiz devam eden bir denge değişikliği söz konusu olacaktır diye düşünüyorum. Ve bu iş virajlarda olsun düz yolda olsun sürekli değişiyor.
Örnek veriyorum: Düz yolda gidiyorum geriye baktım yada yanımdaki araca baktım yada ilerideki bi ağaca baktım ve oturuş pozisyonum milimetrik de olsa değişti. ( Ha tabi birde bana etki eden rüzgar faktörü var. Ben yönümü değiştirince rüzgarı daha farklı aldım. Yada ben sabitim rüzgar yön değiştirdi. Yada gerçek hayatta pratikte olduğu gibi ikisi de eş zamanlı sürekli değişiyor. ) Değişen oturuş pozisyonumla yük dağılımı değişti. Gazdaki küçük hareketlerimizle gazın tepkisi sonucu motorun hızı ivmesi haliyle ağırlık merkezi ve ön/arka tekere binen yük değişti. Tüm bunların sonunda bizim hiçbir katkımız olmadan motorun ağırlığını motora taşıtmak ( motorun ağırlığı derken üzerinde biz olduğumuz için artık bizim de ağırlığımızı motora taşıtmak olur bu ) çok zor yada imkansız diyebiliriz.
Ancak şu var ki ben motor sürerken uzun veya kısa yolculuklarımda kolumun ayaklarımın bileklerimin sırtımın filan ağrıdığını yorulduğunu daha da öte tükendiğini düşünmüyorum. Öyle de oluyor zaten. Haliyle ben demekki büyük bir çoğunlukla işi motora yaptırmış kendim sadece kumanda etmiş oluyorum. Buda bahsettiğimiz olayı büyük ölçüde başarabildiğim anlamına gelir.
Ama bu olayı başarmak yada uygulamakta sadece zaman ve alışkanlık meselesi diye yorumluyorum. Aynı motor üzerinde uzun bi süre geçiriyorsunuz; motora, tepkilerine, kontrollerine ve hissiyatına alışıyorsunuz. Bunun sonucunda da o motorda bi ustalık kazanıp motorun yükünü motora taşıtarak yolculuk yapabiliyorsunuz. Ben tamamen buna bağlıyorum.
-
barismanco adlı üyeden alıntı
Yük dağılımı ile ilgili yazıları okudum ve kafama şu mantıksızlık geldi; şimdi motordan motora göre oturuş pozisyonu değişiyor. Değişen oturuş pozisyonumuza göre sürekli bi değişen yük dağılımı söz konusu olacaktır. Haliyle sürekli "motorun yükünü motora taşıtmak" olayında da kesintisiz devam eden bir denge değişikliği söz konusu olacaktır diye düşünüyorum. Ve bu iş virajlarda olsun düz yolda olsun sürekli değişiyor.
Örnek veriyorum: Düz yolda gidiyorum geriye baktım yada yanımdaki araca baktım yada ilerideki bi ağaca baktım ve oturuş pozisyonum milimetrik de olsa değişti. ( Ha tabi birde bana etki eden rüzgar faktörü var. Ben yönümü değiştirince rüzgarı daha farklı aldım. Yada ben sabitim rüzgar yön değiştirdi. Yada gerçek hayatta pratikte olduğu gibi ikisi de eş zamanlı sürekli değişiyor. ) Değişen oturuş pozisyonumla yük dağılımı değişti. Gazdaki küçük hareketlerimizle gazın tepkisi sonucu motorun hızı ivmesi haliyle ağırlık merkezi ve ön/arka tekere binen yük değişti. Tüm bunların sonunda bizim hiçbir katkımız olmadan motorun ağırlığını motora taşıtmak ( motorun ağırlığı derken üzerinde biz olduğumuz için artık bizim de ağırlığımızı motora taşıtmak olur bu ) çok zor yada imkansız diyebiliriz.
Ancak şu var ki ben motor sürerken uzun veya kısa yolculuklarımda kolumun ayaklarımın bileklerimin sırtımın filan ağrıdığını yorulduğunu daha da öte tükendiğini düşünmüyorum. Öyle de oluyor zaten. Haliyle ben demekki büyük bir çoğunlukla işi motora yaptırmış kendim sadece kumanda etmiş oluyorum. Buda bahsettiğimiz olayı büyük ölçüde başarabildiğim anlamına gelir.
Ama bu olayı başarmak yada uygulamakta sadece zaman ve alışkanlık meselesi diye yorumluyorum. Aynı motor üzerinde uzun bi süre geçiriyorsunuz; motora, tepkilerine, kontrollerine ve hissiyatına alışıyorsunuz. Bunun sonucunda da o motorda bi ustalık kazanıp motorun yükünü motora taşıtarak yolculuk yapabiliyorsunuz. Ben tamamen buna bağlıyorum.
idolümsün hocam çok net anlatmışsın gerçekten..
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür, ve bir orman gibi kardeşçesine...
-
Motorun üstüne oturdun senin yükünü motor taşıyor ayaklarını sadece dengede durmak için kullanıyorsun bunu yaparak motorun ve kendinin ağrlığını ona taşıtıyorsun.
Şimdi aynı motoru hafif yana yatır ağırlık sana bindi gördünmü işte buda motoru kendine taşıtmaktır :D
Alan O Veren O, Nedir Senden Gidecek, Görende Can Senin Zannedecek...
-
bir mesajda benden olsun,
İmce usulu ,
Aykido, karetede ,judo....bilimum uzak doğu yakın dövüş sporlar/bilimi/tekniği... artık ne olarak tanımlıyorsanız
rakibinizin gücünü kendisine kullanma tekniği gibidir,
Bu teknik de ne kadar usta olursanız o kadar motrun ağırlıgını motora taşıtırsınız,
3 seviyeden DAM birisi 2 tonluk moturun ağırlıgı kendisine taşıtabildiği söyleniyor
-
Herkese cok teşekkür ederim arkadaşlar da, herkes motoru düz bir bicimde dengede tutmaktan bahsediyor, ola ki altımızda ağır bir motor var ve 2 3 derece eğildi sağa sola doğru, ne yapılmalı? Her zaman bir yere düz şekilde mi girmeliyiz? Işıklara duracakken ya da ne bileyim aralardan giderken? Veya bir arabanın önünden 90 derece sola kırıp tekrar 90 derece sağa kırarak araçların içine girerken, motor her zaman istedigimiz şekilde yürümeyecek, ( tahminimce ) bu durumlarda ne yapılır?
Onemli not : hafif motorlardan ziyade veya spor motorlardan ziyade ağır motorlar için konuşuyorum. 190 kg ve üstü. Çünkü arkadaşlar ben cruiser motor süreceğim, şimdi gidipte cbr250rr alırsam onun da üzerine gidip 280 kiloluk motor alırsam afallayacagim, tüm sorularım bunun için. Başınızı agrittiysam yeter ulen deyip cevap vermemek serbest. Zira biraz aptalımdır
-
SolidSnake adlı üyeden alıntı
Herkese cok teşekkür ederim arkadaşlar da, herkes motoru düz bir bicimde dengede tutmaktan bahsediyor, ola ki altımızda ağır bir motor var ve 2 3 derece eğildi sağa sola doğru, ne yapılmalı? Her zaman bir yere düz şekilde mi girmeliyiz? Işıklara duracakken ya da ne bileyim aralardan giderken? Veya bir arabanın önünden 90 derece sola kırıp tekrar 90 derece sağa kırarak araçların içine girerken, motor her zaman istedigimiz şekilde yürümeyecek, ( tahminimce ) bu durumlarda ne yapılır?
Onemli not : hafif motorlardan ziyade veya spor motorlardan ziyade ağır motorlar için konuşuyorum. 190 kg ve üstü. Çünkü arkadaşlar ben cruiser motor süreceğim, şimdi gidipte cbr250rr alırsam onun da üzerine gidip 280 kiloluk motor alırsam afallayacagim, tüm sorularım bunun için. Başınızı agrittiysam yeter ulen deyip cevap vermemek serbest. Zira biraz aptalımdır
Motosikleti durdurmadan önce çok düşük bir hızda frenleri bırakın, motoru dengeye getirip ayakları yere indirip ondan sonra frene son kez basın. Yoksa dediğiniz gibi 2-3 derece açı ile bile motosikleti devirebilirsiniz.
-
-
EmirŞengezer adlı üyeden alıntı
Bizde böyle eğitim veren yer var mı?
-
Gymkhanaya en yakin egitimi sanirim honda veriyor. https://safetyturkiye.com/
-
SolidSnake adlı üyeden alıntı
Veya bir arabanın önünden 90 derece sola kırıp tekrar 90 derece sağa kırarak araçların içine girerken, motor her zaman istedigimiz şekilde yürümeyecek, ( tahminimce ) bu durumlarda ne yapılır?
Böyle bir motor sürme yok.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
Aralardan geçmeyi kastettim.
-
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Yazdığın öyle değil.
Şimdi mesela motorlar arabaların arasından giderken, sol sağ yapıp öbür konvoyun arasına girer ya hemen, trafik sıkışıkken ya da çok yavaş akarken arabanın önünden öbür kortejin arasından devam eder ya hani, onu kastettim. dilim döndüğü kadar. zorlamayın beni
-
Arkadaşım, gayet net tariflemişsin, arabanın önünden 90 derece sola, sonra 90 derece sağa. Ben demedim ya bunu. Ama yok öyle değil diyorsan senin dediğin olsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)