Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

ÖN FREN ÇOK KULLANIYORUM

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Eylül 2016
    Motosikleti
    Mondial 150 mash--> Kawasaki ninja 300
    Arkadaşlar istemsiz olarak on fren kullanıyorum arka fren beni korkutuyor çünkü abs yok gecen sıktım motorun kıcı atti yana dusuyordum az kalsin o yuzden combine brake yapiyorum sizce boyle devam mi yoksa arka fren mi calisayim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    yoo bende genelde ön kullanıyorum abs olduğundan.bazen ani frenlerde basıyorum öne bakıyorum abs deveye giriyor. abssiz arka frene basıyorum.Mis gibi duruyor.Bi soru olacağını snamıyorum

  3. #3
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Her zaman arka ön beraber sıkıyorum bir nevi kombine oluyor daha sağlam. Duruyorum

  4. #4

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Bi sorum olacak abiler bende genelde ön kullanıyorum arkaya basınca hemen kayıyor öneri üzerine demiyimde fakirlikten arka lastiği irc anlas marka aldım almaz olaydım sabun gibi kayıyor sorum şu ki ön frene fazla yüklenince gidonu sabit düz bi şekilde tutuyorum kayma yapmıyor ön teker daha fazla basarsam ön teker kayarmı yoksa arka teker havayamı kalkar

  5. #5

    Üyelik
    12 Eylül 2016
    Motosikleti
    Mondial 150 mash--> Kawasaki ninja 300
    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi sorum olacak abiler bende genelde ön kullanıyorum arkaya basınca hemen kayıyor öneri üzerine demiyimde fakirlikten arka lastiği irc anlas marka aldım almaz olaydım sabun gibi kayıyor sorum şu ki ön frene fazla yüklenince gidonu sabit düz bi şekilde tutuyorum kayma yapmıyor ön teker daha fazla basarsam ön teker kayarmı yoksa arka teker havayamı kalkar
    On teker kayarsa dusme ihtimalin cok yuksek. Teker kalkarsa yine çok yuksek

  6. #6

    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    afyonkarahisar
    Motosikleti
    CRF 1000L Africa Twin
    Meşhur tabir : limon sıkar gibi...
    Dostum bol bol fren antremanı yap. Motorunu, lastiğini, yolları tanı. Hangi zeminde ne kadar sıkınca kayar, ne kadar sıkınca kaymaz öğrenmek gerek. Arka frenle motoru durdurmak zaten çok zordur. Durma işinin çoğunluğunu ön fren yapar. Duruma göre kullanılır fren. En iyi durma yöntemi kombine fren yapmak. Ama her yerde aynı kural geçerli değildir. Virajda kombine falan olmaz. Ön fren virajda kazaya sebep olur.
    Özetle iyice teorik ve pratik çalışma gerek.
    ferhatkars bunu beğendi.

  7. #7
    Ranay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Cbr250r + Transalp
    fren kullanmamayı tavsiye ederim böylelikle fren balatalarından tasarruf etmiş oluyoruz.


    link : https://www.youtube.com/watch?v=2I5RWUcUpBo

    şaka bir yana ön freni kullanmanız normaldir zaten
    Mengu16 ve Stratovarius bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    12 Eylül 2016
    Motosikleti
    Mondial 150 mash--> Kawasaki ninja 300
    Alıntı agris adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Meşhur tabir : limon sıkar gibi...
    Dostum bol bol fren antremanı yap. Motorunu, lastiğini, yolları tanı. Hangi zeminde ne kadar sıkınca kayar, ne kadar sıkınca kaymaz öğrenmek gerek. Arka frenle motoru durdurmak zaten çok zordur. Durma işinin çoğunluğunu ön fren yapar. Duruma göre kullanılır fren. En iyi durma yöntemi kombine fren yapmak. Ama her yerde aynı kural geçerli değildir. Virajda kombine falan olmaz. Ön fren virajda kazaya sebep olur.
    Özetle iyice teorik ve pratik çalışma gerek.
    Aboo bende neden bu kadar kötü viraj alıyorum diyorum ben paso ön fren yapıyodum virajda
    agris bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    zealsun zs 150-19
    Kullandığım bütün motosikletlerde on freni kolu dahil bütün olarak söküp korkudan kullanmıyorum.En son trafikte giderken, bir servis otobüsünün sol şeritten, anice bir manevra ile sağdaki ara sokağa sinyal vermeden girmesi sonucu, tabi bende çarpmamak için panikle on frene bi asildim, gözümü bi açtım yerdeyim.
    Sana tavsiyem bol bol pratik yapman ben öyle yapicam bundan sonra,aksi takdirde allah korusun kötü sonuçlar ile karşılaşabilirsin

  10. #10
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Ani olmadıkça ön freni çok kullanmıyorum ben. Durmak için gerekli mesafe varsa arkayla yavaşlayıp önle durabilirsin.
    GezeGeze bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Şehir içinde arka freni kullanmıyorum.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Benim arka fren tutmuyor bile. Yokusta kirmizi isikta dururken ise yariyor bi tek.

    Bir de on freni sikarken stabilite saglasin niyetine basiyorum oylesine

    ABS lazim sey. Motosikleti durdurma gucu olan tek seyi, on freni, motosikletten dusmeden kullanmanizi sagliyor cunku.

  13. #13

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Arka freniniz yumuşak basmaya imkan vermeli; limon ezer gibi diyeyim, daha iyi anlatmış olurum...

    Ön freni sıkmadan önce motosikleti dik konuma getirmemiş iseniz, düşme ihtimaliniz yüksek olabilir...

    Güvenli bir mesafeden yavaşlarken, kırmızı yandığını gördüğünüz ışıklara diyelim, yumuşakça arka frenle yavaşlıyorum... Bazen ön frene gerek bile kalmıyor...

    Ön freni daha çok, çok hızlı bir şekilde yavaşlamam gerekiyorsa kullanıyorum, arkayla beraber, ve önce motorun tam dik olduğundan emin olarak ...

    Oysa, arka freni, hafif dönerken bile kullanabiliyorsunuz; hatta kullanmanız gerekebiliyor...

    Arka freni, teker kayıyor diye, tümden boş vermeniz yanlış olur.

    Hızlıca durmak için elbette motosikleti ön frenle durdurmak gerekiyor...

    Ama , düşük hızda manevra yaparken, gaz-debriyaj-arka fren kombinasyonuna da hakim olmanız gerekir...

    Düşük hızda, keskin virajları nasıl aldıklarını sanıyorsunuz... dar bir kavşağı dönerken mesela ...

    Arka fren çalışınız...

  14. #14
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Bu kadar adrenalin seviyorsaniz bungee Jumping yapın en azından güvenli.
    Ama gelip burda cahil cahil konuşmayın yok arka kullanıyorum yok ön kullanıyorum sadece. Bunlar hayal ürünü, totem, inege tapmak gibi bir şey. Bilmeyen adamı yanlış yonlendiriyorsunuz.

    Motosikletde her iki fren de birlikte kullanılır.

  15. #15

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Istanbul Ataşehir-Levent
    Motosikleti
    Honda PCX150 >>> PULSAR NS200
    Arkadaşlar bende de tam tersi bir durum olarak ön freni çok az kullanıyorum. Çünkü benim makine PCX 150 ve kombine fren var. Yani arkayı sıkınca %20 veya %30 arası önde sıkılıyor. Bu nedenle şehir içinde arka frenle çok rahat duruyorum. Yüksek hızlı yollarda da takip mesafemi çok tuttuğum için durabiliyorum.

    Ama şunu farkettim, ani bir durumda ön frene alışkın olmadığım için çok geç basıyorum. Dün üsküdar sahile inerken arabanın biri sol tataftan U dönüşü için yola atladı. Sol taraftan olunca biraz hazırlıksız yakalanıp arka tekere asıldım ve motor kaydı.Yolda yokuş aşağıydı ve neredeyse arabaya dalacaktım. Ön frene geç bastığımı farkettim. Adam son anda farketti de çarpışma ve düşme olmadan önünden geçtim. Ama kendi kendime ön fren ve arka frenin birlikte kullanımına alışmam lazım dedim.

    Şimdi trafik ışığında bile duracak olsam arka frenden bir iki mili saniye sonra önede basıyorum. Ama aslında arka frenlede durabilecek hızlarda oluyorum.

    Bu tip kombine frenler için bana ne gibi öneriniz olabilir. Ben yine de her hızda ön freni de devreye koymalı mıyım alışkanlık açısından (virajlar dışında tabiki)

  16. #16
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Alıntı umutss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bende de tam tersi bir durum olarak ön freni çok az kullanıyorum. Çünkü benim makine PCX 150 ve kombine fren var. Yani arkayı sıkınca %20 veya %30 arası önde sıkılıyor. Bu nedenle şehir içinde arka frenle çok rahat duruyorum. Yüksek hızlı yollarda da takip mesafemi çok tuttuğum için durabiliyorum.

    Ama şunu farkettim, ani bir durumda ön frene alışkın olmadığım için çok geç basıyorum. Dün üsküdar sahile inerken arabanın biri sol tataftan U dönüşü için yola atladı. Sol taraftan olunca biraz hazırlıksız yakalanıp arka tekere asıldım ve motor kaydı.Yolda yokuş aşağıydı ve neredeyse arabaya dalacaktım. Ön frene geç bastığımı farkettim. Adam son anda farketti de çarpışma ve düşme olmadan önünden geçtim. Ama kendi kendime ön fren ve arka frenin birlikte kullanımına alışmam lazım dedim.

    Şimdi trafik ışığında bile duracak olsam arka frenden bir iki mili saniye sonra önede basıyorum. Ama aslında arka frenlede durabilecek hızlarda oluyorum.

    Bu tip kombine frenler için bana ne gibi öneriniz olabilir. Ben yine de her hızda ön freni de devreye koymalı mıyım alışkanlık açısından (virajlar dışında tabiki)
    Kesinlikle beraber kullanılmalı dediğiniz durumda.
    Önce arkayı sonra önü sıkın çok daha avantajını görürsünüz Combine frenin.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı yusuf-emre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullandığım bütün motosikletlerde on freni kolu dahil bütün olarak söküp korkudan kullanmıyorum.En son trafikte giderken, bir servis otobüsünün sol şeritten, anice bir manevra ile sağdaki ara sokağa sinyal vermeden girmesi sonucu, tabi bende çarpmamak için panikle on frene bi asildim, gözümü bi açtım yerdeyim.
    Sana tavsiyem bol bol pratik yapman ben öyle yapicam bundan sonra,aksi takdirde allah korusun kötü sonuçlar ile karşılaşabilirsin
    ciddimisin ?

  18. #18
    Crixa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha 1100 dragstar
    Arka fireni motorcunuz da ayarlatın kaydırmaz benim ön arka disk arka basınca kayıyordu arka ayarlattım basınca kaymıyor


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)