Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rosso 2 lastik ömrü?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Xavosa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2015
    Şehir
    Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Merhabalar,

    140 arka rosso 2 lastigim 9 bin km de tamamen tükendi. Sehir ici günlük kullanıldı.
    Önce yanaklarda catlamalar daha sonra orta bölümde iplere kadar indik.

    Oncelikle sorum bu surede lastigin tukenmesi normal mi?

    Ikincisi ipleri gozuken lastik kesinlikle kullanilamaz mi? Cunku yeni lastik gelene kadar 10 gun falan kullanmak durumundayim. Ancak cok riskli gozukuyor Dun bir sey yoktu 50 km gittim bugun iplere kadar acilmis.

    Tesekkurler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Eylül 2016
    125r de bile 10 bin km dayanmadı. Tutuş çok iyi, ömür kısa maalesef. AEA hep bahsediyor lastik karşılaştırırken. Örnek olarak michelin pilotlar 20bin km kadar gidiyor ama kuru zeminde rosso kadar iyi değil.

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Rosso 2 lastiğin çok yumuşak olduğu en fazla 10 bin km'de bittiği konuşulmuştu. Performanslı sürdüyseniz 9 bin gayet normal. Lastiği teorik olarak delinip patlayana kadar kullanabilirsiniz. Bence 50-60km hızları geçmeyin. Tabi o hızlardaki bir lastik patlamasında bile motoru dengede tutamayan insanlar var. Benim mesela 100'le giderken arka lastik gümledi gidon biraz yalpalasa da sağa çekip durmayı başardım.

  4. #4
    Xavosa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2015
    Şehir
    Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Iyi bari ben cabuk bitti diye dusunmustum.
    Peki sizce on lastigi degistirmeme gerek var mı?

    Durum su sekilde bu arada;



  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ön lastik dişleri arasında yükseltiler var ya lastik dişleri o seviyeye inene kadar lastik güvenle kullanılır. Tabiki devam edip ipleri çıkana kadar da kullanılabilir.

  6. #6
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    13000 km kullandım ben rosso 2 yine de ipleri çıkmadı sanırım biraz agresif kullanıyorsun
    braveguy ve akjenas bunu beğendiler.

  7. #7
    serhat207 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NSS FORZA 300
    Azcık teker yak ve sonra şamatayı izle tam o pozisyonda şu an lastiğin. Lastikleri değiştirme vaktin gelmiş, aynı kanaldan devam kış geliyor, yumuşak hamur şart.

  8. #8
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    O yüzden ki önde mişlen arkada IRC kullanmak lazım

  9. #9
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O yüzden ki önde mişlen arkada IRC kullanmak lazım
    Bu bilgi yanlıştır, motosiklette birbirinden iki farklı desen kullanmak motosikletin gidişinden duruşuna kadar şaşırtır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:25 ----------

    Alıntı Xavosa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iyi bari ben cabuk bitti diye dusunmustum.
    Peki sizce on lastigi degistirmeme gerek var mı?
    Mengünün dediği gibi aşaıdaki resimde göreceğin çentik her lastikte mevcuttur. Bu lastiğin güvenle kullanılabileceği seviyeyi işaret eder. Yine lastiği iplerine kadar kullanmak doğru olmamak ile birlikte günümüz şartlarında senin motosikletinde olduğu gibi görülür.

    Bu arada doğru bir bilgi verelim yeri gelmişken, kafalarda lastik 3 bin gitti, lastik 5 bin gitti, ya da bu lastiği al 50 bin gider gibi ifadeler var ama doğrusu şu şekildedir.

    1 Lastiğin kullanım ömrü 5 yıl, raf ömrü ile toplamda 10 Yıldır. Ya süresi geçince değişmesi gerekir, ya da lastiğin üzerindeki çentiğe kadar lastik aşınırsa değişir, bu arada 3 ya da 5 bin km yapmış olmanız ölçü değildir.

    Bu işin bir standardı olmadığı için km ile ifade edilemez, ben hayvan gibi gaz açarken, diğer arkadaşın yumuşak gaz açması ve yumuşak sürüş stili iki lastik arasında dağlar kadar km farkına sebep olur.



    Ayrıca arka lastik için dipnot. Lastiğin inceldiğini, delinmeye, yarılmaya çok çok müsait hale geldiğini göz ardı etmeyin, buna göre gaz açın.
    Xavosa, Buzzard, bhdrba ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    mccxcix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Metzeler M5 Sportec Interact alın keyfinize bakın....
    "Olmadı Diye Sızlandığın Duaya,Gün Gelir Olmadı Diye Şükredersin."Şems-i Tebrîzî

  11. #11
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Xavosa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iyi bari ben cabuk bitti diye dusunmustum.
    Peki sizce on lastigi degistirmeme gerek var mı?

    Durum su sekilde bu arada;

    http://i.hizliresim.com/E3WLEB.jpg
    http://i.hizliresim.com/5YE0oD.jpg
    muğla da her yer taş parke sanırım.

    michelin, continental yada metzeler e bakın bu kadar çabuk bitmesini istemiyorsanız.

    ama hiçbiri pirelli gibi yol tutamaz bu dandik asfaltta

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Rosso lastik nedir sehir icinde?
    Asfalt pis, bozuk, camur,su birikintisi,kot farki, cukur...vs rosso serisi duzgun guzel asfalt icindir.
    Michelin, pirelli yada metzelerin on numara cadde lastikleri var, yurdum asfaltina uygun, motosikletinizin hacmine uygun, onlara bakin, hem daha uzun omurlu hem de stabil olmayan asfaltlsrimizds dis derinligi ve yapilari nedeni ile daha iyi yol tutarlar. Piste cikmiyor, yada yollarda cayir cayir gazlamiyorsaniz ki zaten gazlamayin, adam gibi bir cadde lastigi sizi rosso dan cok daha mutlu eder.
    essegesse bunu beğendi.

  13. #13
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Bu güne kadarki değiştirdiğim tüm lastiklerim (araba-motor) jantın üzerinde durduğu yerde bayatlama ve sertleşme sebebiyle oldu.
    Meğer ben ne kadar nayif davranıyormuşum elime geçen makinalara..
    Duruma bak adam 250cc nin lastiğini ipe indirmiş.
    Bende 700cc var 1 yıl sonra vakti gelecek ve yine aşınmadan sökecez janttan michelin pilotu..
    essegesse bunu beğendi.

  14. #14
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı Shamy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rosso lastik nedir sehir icinde?
    Asfalt pis, bozuk, camur,su birikintisi,kot farki, cukur...vs rosso serisi duzgun guzel asfalt icindir.
    Michelin, pirelli yada metzelerin on numara cadde lastikleri var, yurdum asfaltina uygun, motosikletinizin hacmine uygun, onlara bakin, hem daha uzun omurlu hem de stabil olmayan asfaltlsrimizds dis derinligi ve yapilari nedeni ile daha iyi yol tutarlar. Piste cikmiyor, yada yollarda cayir cayir gazlamiyorsaniz ki zaten gazlamayin, adam gibi bir cadde lastigi sizi rosso dan cok daha mutlu eder.
    yanlış bilgi.

    rosso2 cadde lastiğidir
    rossocorsa coğunlukla cadde yeryer pist kullanımı (yabancıların pist kültürü olduğu ve sürekli lastik değişimi yaptırmamak için üretilmiştir)
    süpercorsa serileri pist içindir bundada sp serileri sanırım cadde de kullanıma uygundu yanlış olabilir araştırın yine,

    kabaca bu şekilde dir yanlış bilgi vermeyin,

    600f de 20 bin michelin pp2 kullandım ve 15bin küsür kmdir rosso2 kullanıyorum, şehir içinde ÖZELLİKLE rosso2 daha uygun, lastik ısınınca gazlamalı kullanımda 2 side aynı performansta.
    viper17 bunu beğendi.

  15. #15
    mustang256 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    Pulsar
    Bende şu aralar rosso 2 alıcam fakat kışın 3 ay kadar brandayla motosiklet açık otoparkta yatıyor.
    Kış şartlarında iç anadoluda motor dışarıda yatarken alacağım sıfır lastiğe etkisi olur mu?
    Ömründen veya lastik kalitesinden yaz başında kayıp yaşar mıyım ?

  16. #16
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    250 cc bir motosiklette 9 bin km de biten arka lastik... Şaşırtıcı.
    Yüksek hızlarda ''uzun süreler'' gittiyseniz veya lastik basıncı doğru değilse bu sonuç normal.
    Ortalama bi sürüşle 9 bin km erken sayılabilir

  17. #17

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Evet oldukça kısa, 9000km arka için normal gibi göründü.
    Ancak sağladığı yol tutuş güvenliği sebebiyle kabul edilebilir bir bedel diye düşünmekteyim.

  18. #18
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    12500 oldu hala gideri var.
    Mevsim orada sürekli yaz olduğu için olabilir.

    Arkadaşım 15bin kullanmıştı. Ben de 15den aşağı kullanmam gibi duruyor.

  19. #19
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    Bende de orjinal 600rr arka lastiği 10000 kmde ipleri çıktı. Rosso corsa aldım herhalde 5 6 binde biter.
    Bende bilgisi olan varsa şu soruyu sorayım, Lastiğe gazyağı veya wd40 gelmesi lastiğe zarar verir mi?

  20. #20
    sefir67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Ninja ZX 636
    Alıntı berkay3212 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de orjinal 600rr arka lastiği 10000 kmde ipleri çıktı. Rosso corsa aldım herhalde 5 6 binde biter.
    Bende bilgisi olan varsa şu soruyu sorayım, Lastiğe gazyağı veya wd40 gelmesi lastiğe zarar verir mi?
    Eger bahsettiginiz gazyagi ve wd40 urunleriyle lastik temizligi yapmak-lastik parlatmak ise evet lastige zarari vardir. Cunku bu urunler, ozellikle de wd40 icerisinde kimyasal bilesenler barindirdigindan lastigin az da olsa kavrulmasina ve sertlesmesine sebebiyet verecektir. Ama bahsettiginiz anlik bir dokulme,bulasma vs ise o bolgeyi guzelce silin yikayin, lastik bundan bir zarar gormez.
    berkay3212 bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)