Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

5 bin km 125 cc ardından 4 silindire geçiş eğitimi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Çift silindir bi 500cc sok araya. ;)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    2017 de 600cc ss lerde mod sürüş ve abs donanımli olanlar piyasaya girecek bence. Gsxr600 çok iyi düşünmüşsünuz. Abs her zaman artı , olsa tabi tercih edilmeli fakat abs olmayan ve diğer elektronik sistemler olmadanda kullanabilirsiniz ve belki böylece daha fazla temkinli olursunuz. Nasıl olsa traction var nasıl olsa abs var diyerek konsantrasyonu düşürmezsiniz. ( altını çizelim yeni sistemler her zaman artıdır ama olmazsa olmaz değil )

    Yine yazıyorum bu motorda cc yükseltme sureci herkez için aynı değildir , ben bir önceki msjimda yazmistim. Birde ornek vereyim, arkadaşım motor geçmişi ve km si şöyle yamaha acooter 5000 km , ducati monster 4000 , gaxr 600 5000 , suzuki hayabusa 3000 km. Su 2016 model sıfır aldıgi hayabusa yi satiyor. Bu süreç boyunca hiçbir kaza ve sıkıntı yaşamadı.

  3. #23

    Üyelik
    27 Eylül 2016
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çift silindir bi 500cc sok araya. ;)
    Düşüncelerim arasında fakat en büyük sıkıntım araçların beni fark etmemesi, İzmir gibi eğitimli bir şehirde bile küçük motosikleti araçtan saymayan insanlar mevcut. Sesli, büyük motosiklet fark ediliyor, saygı duyuluyor. Arkadaşımın r6 sı ile Bornova ve Karşıyaka da biraz turladım cidden araçların tavrı daha değişik oldu, geçmem için kenara yanaşan bile gördüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:38 ----------

    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2017 de 600cc ss lerde mod sürüş ve abs donanımli olanlar piyasaya girecek bence. Gsxr600 çok iyi düşünmüşsünuz. Abs her zaman artı , olsa tabi tercih edilmeli fakat abs olmayan ve diğer elektronik sistemler olmadanda kullanabilirsiniz ve belki böylece daha fazla temkinli olursunuz. Nasıl olsa traction var nasıl olsa abs var diyerek konsantrasyonu düşürmezsiniz. ( altını çizelim yeni sistemler her zaman artıdır ama olmazsa olmaz değil )
    İçimde hiç şov yapayım mantığı olmadı, yani açayım gazı uzayayım ses dinleteyim demedim. Dışarıdan bakınca o sesin nasıl rahatsız edici olduğunu biliyorum. Benim amacım altımda daha donanımlı, fark edilen, sıkıştırıldığımda aradan kaçabilecek bir araç olması. Şimdi memlekette birisi çıkarmış 600cc alma ölürsün, işte onu yapma bunu yapma. Yurtdışında ehliyeti uygun olan 600cc altı başlamıyor, trafik daha bilinçli yollar daha güzel bunlar dış etkenler tabi. Şimdi ben arkadaşımın 4 silindir motosikletini alınca ne son hız denedim, ne ara gazla insanları rahatsız ettim. Yol müsaitti, ben müsaittim ama yapmadım çünkü çok sakinim.

    İlk 4 silindirim olacak diye ikinci el almak istesem, nereden bulacağım bu aletin temizini?. Servislere götürüp komple baktırmak yeter mi?.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:43 ----------

    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2017 de 600cc ss lerde mod sürüş ve abs donanımli olanlar piyasaya girecek bence. Gsxr600 çok iyi düşünmüşsünuz. Abs her zaman artı , olsa tabi tercih edilmeli fakat abs olmayan ve diğer elektronik sistemler olmadanda kullanabilirsiniz ve belki böylece daha fazla temkinli olursunuz. Nasıl olsa traction var nasıl olsa abs var diyerek konsantrasyonu düşürmezsiniz. ( altını çizelim yeni sistemler her zaman artıdır ama olmazsa olmaz değil )

    Yine yazıyorum bu motorda cc yükseltme sureci herkez için aynı değildir , ben bir önceki msjimda yazmistim. Birde ornek vereyim, arkadaşım motor geçmişi ve km si şöyle yamaha acooter 5000 km , ducati monster 4000 , gaxr 600 5000 , suzuki hayabusa 3000 km. Su 2016 model sıfır aldıgi hayabusa yi satiyor. Bu süreç boyunca hiçbir kaza ve sıkıntı yaşamadı.
    Benim r6 sahibi arkadaşım direk r6 ile başladı, hatta ilk güvenli sürüş eğitimlerine falan beraber gittik, o biraz daha çılgındır ama ben 4 silindire geçersem eminim ben ona değil, o bana uyacaktır (Ben eğlencesine gittim, bir baktım 2 hafta sonra motosiklet sahibi olmuşum)

  4. #24
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Ben kendi adıma şunu savunuyorum her zaman. Bu cc büyütme işi adım adım olmalı eğitimle olmalı, tecrübe ile olmalı ama sunu unutmamak gerekir bu durum kişi bazında değişiklik gösterir. Yaş karakter kabiliyet vs. Şimdi siz 5000 km 125r kullanmissiniz belki başka birilerine göre çok daha ileri seviyedesiniz. Bunun kararıni once siz kendi icinizde hazır hissederek sonra egitimler ve egitmen görüşlerini alarak yapmalisiniz. Yoksa bende kesinlikle adım adım ve egitimle tecrübe ile bu isin yapılmasından yanayım. 2. El yazmışsınız, cok temiz bakılan motorlar var öncelikle yakın cevreninzden güvenilir arkadaşlarınızdan sormanız varsa onların kullandığı veya referans olacakları motorlara.bakmanız daha iyi olur. Yoksa size göre cok daha fazla tecrübesi olan bir arkadaşınızla bakarsınız son karari vermeden birde ustaya gösterirsiniz. Bazi modellerin genel uretim hatasi veya kronik problemleri oluyor. Bunuda artik seçenekleri 2 ye indirip forumlardan kullanicilardan öğrenebilirsiniz.

  5. #25

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Egitim ne zaman simdi?

  6. #26
    serhat207 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NSS FORZA 300
    O değilde 125 cbr ile o gazı sonuna kadar açmaya alışık iseniz işiniz biraz zor 4 silindirli alette

  7. #27

    Üyelik
    27 Eylül 2016
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egitim ne zaman simdi?
    Art kendi motosikletim ile girmemi şart koşuyor fakat ben geçiş olursa gibi belki büyük cc ile başlarım diyordum en azından kapalı yol eğitimini onunla yaparım diyordum ama yapmıyorlarmış. Daha önceden 125cc yi aldığımda kendi motosikleti ile bana saatlik ücret ile ders veren bir bey vardı Karşıyaka da onunla konuştum, kendinin satışta olan r6'sı ile eğitim verebileceğini söyledi, ilk başlarken bana zaten bu boy ve cüsse ile motosikleti rahat kontrol edebileceğimi söylemişti, yine sıfırdan başlar şehir içi ve dışı yolculuk yapar, piste girer durumuna bakarız dedi. Ben kendimden emin olmadan zaten geçiş yapıp arkamda karımı çocuğumu bırakma riskine giremem. İşin aslı bu yolda para harcamaya hazırım.

    Not : Cumartesi günü başlıyoruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------

    Alıntı serhat207 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O değilde 125 cbr ile o gazı sonuna kadar açmaya alışık iseniz işiniz biraz zor 4 silindirli alette
    Yok hocam, ben gazı köklemen ön falan kaldırmam. Ben tüm araçlarımı kurallar çerçevesinde kullanırım, 50 yazıyorsa o hızı sadece sollarken geçerim aksi halde öndeki aracı takip mesafesinde takip eder, aralara kenarlara girmem.

  8. #28

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı sharklasers adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Art ...
    Hocam aslına bakarsan olay motor değil, sürüş. Sen şu an kullanmakta olduğun motorla 7 ekim İzmir paket eğitimine veya Yol Sanatı kafasından başka bir yerden paket eğitime katıl. Orada öğrendiklerini en azından seni tatmin edecek kadar yapabilir olmaya gelmek için eğitim sonrası bilinçli pratiklerini yap. Kendi kendine "evet ben motorumla her zaman doğru yerde doğru hızda doğru viteste oluyorum" diyebil. Motor değiştirme konusuna o zaman gel. Eminim ki şu anki bakış açından veya satılık R6'sını sana emanet verecek (derdi motoru sana satmak bence) olan kişinin vereceği eğitimlerle alacağın bakış açısından çok farklı bir bakış açın olacak. O noktaya gelirsen bu motor büyütme konuşması bambaşka odaklar üzerinde ilerleyecek. Şu anda yanlış sebep için motor değiştirmeyi düşünüyorsun, yanlış şeyleri daha güvenli sanıyorsun. Şimdiki hali hazırda kullandığın motorla bir paket eğitim al hocam, motoru büyütme olayını tekrar konuşalım. Daha sağlıklı bakıyor olacaksın.

    Yol Sanatı'na dayalı eğitimler ile diğer eğitimler aynı şeyleri öğretmez. Farklara dair benim açtığım başlıklarda bilgi bulabilirsin.

    Boyla cüsseyle R6 veya herhangi bir motorun gaz kolunu ustaca kullanmak arasında bir ilgi de yok aslında. Motorla güreş tutmazsak cüsse filan lazım değil. O işler hep kapalı alanda ayrı, yol eğitiminde ayrı işleniyor.

  9. #29
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Birader paran varsa Be-Me-We
    Paran yoksa Bin-Me-Wee


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)