Olduğu yerde düşmeye yeltenen motor ve dizin durumu
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar;
Bugün durduk yere ufak bir dengesizlikle motoru hafiften yatırmam sonucu baldırın geldiği durum bu. Hastanelik olup 5 gün rapor çakıldı. Bırak pantolun giymemeyi, kaskın vizörünü taş gelir diye açmayan ben; 250 metre gideceğim diye pantolonsuz bindim. Olduğu yerde dengesizlik sonucu motor yatacakken bacağımı kurtaramadım ve bacağımla 200 küsür kiloyu tutmak zorunda kaldım. Motor yere değmedi bile, hatta bacağım da yere değmedi ama nasıl kasıldıysa damar kesilmiş içerde, kas zedelenmesi olmuş, çok şükür kırık çıkık yok. Bir kaç güne düzelecekmiş.
Yine bir bilgilendirme ve eğitim konusuyla birlikteydik; okuduğunuz için teşekkürler.
Not: CBF 500.
Reklamlar
-
geçmiş olsun...
-
Teşekkür ederim, bacağımı ben bile bu kadar net ve büyük görmemiştim
-
Geçmiş olsun kardeşim Allah daha kötüsünü göstermesin
-
-
34 yaşındayım motor alalı 3-4 ay oldu bazen diyorum hayatımın en saçma kararıydı (daha önce araba ile taklalar atan biri olarak) diyorum. Ama akıllıca şeyler genelde çok sıkıcı oluyo
-
geçmiş olsun, çok benzeri bi durum benim de başıma gelmişti. Sitenin garajında kaskımı fln taktım tam hareket edecekken motor birden stop etti ve yana yattı. Tabi 250 kiloyu tutmak pek mümkün olmadığından beraber yana devriliyorduk ki yanımdaki arabayı farketmemle kafayı tampona patlatmam bir oldu. Kendimi kurtarıp baktığımda arabanın tamponunu yamulttuğumu gördüm ki Allahtan kafamda kask vardı. 1 hafta boyun ağrısı çektim, kask olmasa neler olurdu bilemiyorum. O günden beri motora binmeden önce mutlaka ekipmanı tam takarım.
-
Cana gelmesin mala gelsin baktın olmuyor skoy ver gitsin
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
-
Gecmis olsun dostum. Motor olduğu yerde anlık denge bozulması sonucu yana yatmaya başlarsa, yattigi taraftaki ayağınızı yere koyun ve motora doğru dönün.(aynı anda diğer bacaginizi dizden kırıp kalcaniza doğru yukarı kaldirin, bacaginiz sele üzerine gelecek). Ardından dizinizi biraz kırarak motora dayanın. Bu sayede vucudunuzun en kuvvetli bölgesi ve fizik olarak en sağlam şekilde motoru tutuyor olacaksınız.(doğru kas grupları doğru yönde çalışarak motoru tutacak) Seri şekilde diğer bacaginizi da ilkinin yanına indirince dengeli şekilde motordan inmiş olursunuz. Şimdi motoru sifir noktasına (yere 90 derece dik olacak sekilde) geri alın ve tekrar binin.
-
capozzz adlı üyeden alıntı
Gecmis olsun dostum. Motor olduğu yerde anlık denge bozulması sonucu yana yatmaya başlarsa, yattigi taraftaki ayağınızı yere koyun ve motora doğru dönün.(aynı anda diğer bacaginizi dizden kırıp kalcaniza doğru yukarı kaldirin, bacaginiz sele üzerine gelecek). Ardından dizinizi biraz kırarak motora dayanın. Bu sayede vucudunuzun en kuvvetli bölgesi ve fizik olarak en sağlam şekilde motoru tutuyor olacaksınız.(doğru kas grupları doğru yönde çalışarak motoru tutacak) Seri şekilde diğer bacaginizi da ilkinin yanına indirince dengeli şekilde motordan inmiş olursunuz. Şimdi motoru sifir noktasına (yere 90 derece dik olacak sekilde) geri alın ve tekrar binin.
tam 6 kere okudum ,anlamadım yazıyım bir daha okucam.
-
Yazarak anlatmak biraz zor tabii. Şimdi motora standart biniş pozisyonunu hayal edin. Aslında aynı şeyi tersten ve hızlı yapıcaksiniz. Ve bunu yaparken motora tek diziniz biraz bükülmüş olacak sekilde dayanacaksiniz. Yani kendinizi ayaklik yapacaksınız.
-
capozzz adlı üyeden alıntı
Yazarak anlatmak biraz zor tabii. Şimdi motora standart biniş pozisyonunu hayal edin. Aslında aynı şeyi tersten ve hızlı yapıcaksiniz. Ve bunu yaparken motora tek diziniz biraz bükülmüş olacak sekilde dayanacaksiniz. Yani kendinizi ayaklik yapacaksınız.
bir stratejiden bahsettiniz onun farkındayım ben çözümlerim onu tam oturmadı kafama.teşekkür ederim.
-
capozzz adlı üyeden alıntı
Gecmis olsun dostum. Motor olduğu yerde anlık denge bozulması sonucu yana yatmaya başlarsa, yattigi taraftaki ayağınızı yere koyun ve motora doğru dönün.(aynı anda diğer bacaginizi dizden kırıp kalcaniza doğru yukarı kaldirin, bacaginiz sele üzerine gelecek). Ardından dizinizi biraz kırarak motora dayanın. Bu sayede vucudunuzun en kuvvetli bölgesi ve fizik olarak en sağlam şekilde motoru tutuyor olacaksınız.(doğru kas grupları doğru yönde çalışarak motoru tutacak) Seri şekilde diğer bacaginizi da ilkinin yanına indirince dengeli şekilde motordan inmiş olursunuz. Şimdi motoru sifir noktasına (yere 90 derece dik olacak sekilde) geri alın ve tekrar binin.
Bu iş böyle olmaz bunun resim veya video destekli uygulama görüntülerini istiyoruz
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
Granis adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar;
Bugün durduk yere ufak bir dengesizlikle motoru hafiften yatırmam sonucu baldırın geldiği durum bu. Hastanelik olup 5 gün rapor çakıldı. Bırak pantolun giymemeyi, kaskın vizörünü taş gelir diye açmayan ben; 250 metre gideceğim diye pantolonsuz bindim. Olduğu yerde dengesizlik sonucu motor yatacakken bacağımı kurtaramadım ve bacağımla 200 küsür kiloyu tutmak zorunda kaldım. Motor yere değmedi bile, hatta bacağım da yere değmedi ama nasıl kasıldıysa damar kesilmiş içerde, kas zedelenmesi olmuş, çok şükür kırık çıkık yok. Bir kaç güne düzelecekmiş.
Yine bir bilgilendirme ve eğitim konusuyla birlikteydik; okuduğunuz için teşekkürler.
Not: CBF 500.
http://imageshack.com/a/img922/8947/EqyBR1.jpg
Geçmiş olsun en yakın zamanda iyileşmenizi dilerim. Daha önce başıma gelmediği ve gelmemesi için soruyorum, motor olduğu yerde bir anda nasıl dengesini kaybetti ? Bunu bir anda tetikleyen etken neydi ? Egimmi ,gidon mu , dışardan gelen başka bir araç mi ? Detayı yazabilirseniz bende dikkat edeyim başıma gelmesin.
Örneğin ben 1 seferinde motoru yerde kum olan bir zeminde üstünde değilken iterken ayağım kaydı ve motor üstüme doğru eğildi, 175 180 kilo birsekilde zorda olsa tutaabildim. O gün ki sebep yerdeki kumlardi.
Başka bir arkadaşimin daha önce yaşadığı ıslanmış mermer zeminde çok dikkatli ol her anlamda kalkarken binerken gaz verirken , çok kısa mesafede olsa dengeni bozup seni düşürebilir şeklinde verdiği tavsiyese sayesinde aynı ortamda sorunsuzca çıkmıştım.
-
capozzz adlı üyeden alıntı
Gecmis olsun dostum. Motor olduğu yerde anlık denge bozulması sonucu yana yatmaya başlarsa, yattigi taraftaki ayağınızı yere koyun ve motora doğru dönün.(aynı anda diğer bacaginizi dizden kırıp kalcaniza doğru yukarı kaldirin, bacaginiz sele üzerine gelecek). Ardından dizinizi biraz kırarak motora dayanın. Bu sayede vucudunuzun en kuvvetli bölgesi ve fizik olarak en sağlam şekilde motoru tutuyor olacaksınız.(doğru kas grupları doğru yönde çalışarak motoru tutacak) Seri şekilde diğer bacaginizi da ilkinin yanına indirince dengeli şekilde motordan inmiş olursunuz. Şimdi motoru sifir noktasına (yere 90 derece dik olacak sekilde) geri alın ve tekrar binin.
Denemeyin çapraz bağlarım koptu.
-
Ben düşündüm arkadaşın ne demek istediğini anladım.düşerken diğer ayağınızdan destek alıp motorsikletin bacağınızın üstüne düşmesini engelliceksiniz demek istedi sanırım yada bacağınız motorsikletin altında kalında ayağınızı düzleyip çıkarabilirsiniz demek istedi ikisinden biri.
-
Kübra006 adlı üyeden alıntı
Ben düşündüm arkadaşın ne demek istediğini anladım.düşerken diğer ayağınızdan destek alıp motorsikletin bacağınızın üstüne düşmesini engelliceksiniz demek istedi sanırım yada bacağınız motorsikletin altında kalında ayağınızı düzleyip çıkarabilirsiniz demek istedi ikisinden biri.
tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan cıkar
Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..
-
MazhaRR adlı üyeden alıntı
Denemeyin çapraz bağlarım koptu.
Yükü yandan karsilamissin, bu yüzden bağların kopmuş, geçmiş olsun. Motor yana doğru devrilirken bazen kacabilirsin bazen kacamazsin, kaçamadıgin durumda anlattigim şekilde yükü karsilamalisin. Çapraz bağlara zarar gelmemesi için motora doğru dönüp dizini hafif bukmelisin.
Yazarak anlatmak zor, okuyarak anlamak zor. Anlamayan arkadaşlar için tekrar edeyim. Motor yana yatmaya basladigi anda standart motora biniş hareketinin tam tersini yapın. Motora tam düz pozisyona gelin ve dizinizi biraz buküp motoru karşılayın. Tam düz olmasanız yüke çapraz bağinizdan maruz kalirsiniz.
-
Ayak parmakların niye o kadar kısa senin?
-
valla capozz dostum düşünecek vaktim bile olmadı.
Nasıl olduğunu soran arkadaşlar için açıklayayım, işi bilmeyen artçı sebebiyle oldu diyebilirim ama konuyu sadece artçıya yüklemekte olmaz. Daha artçı peglerini açmadan arkadaşım binmeye çalıştı işin temel sebebi bu. Ben de aslında henüz pegleri bile açmadığım için binmeye çalışmayacağını düşünmüştüm, halbuki çok daha öncesinden ben izin vermeden binmemesi gerektiğini söylemeliydim. (peglerin kapalı haline basmış, demir parçaya).
Devamında ben ne olduğunu anlamadan motor yattı milisaniye içerisinde ve bacak altındaydı, yatacağını anlasam zaten salardım motoru, eski motorum cbx250'yi çok bıraktım acemilik dönemimde.
Geçmiş olsun dilekleri için teşekkürler; o şişliğin içi söylediklerine göre full kan doluymuş. Basit bir hata nelere mal oluyor, dikkatsiz olmayın benim gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------
Draconian adlı üyeden alıntı
Ayak parmakların niye o kadar kısa senin?
) aslında normaldir ama fotoda harbiden tövbe estafurullah bi değişik çıkmış
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)