Geçmiş olsun.
Geçmiş olsun.
Ne güldüm ama
olur öyle'nin bi konu başlığı vardı; efsane cevaplar diye; oraya konmasını öneriyorum .
capozzz harbiden ilk seferde okunması zor bir şekilde yazmış; ama sonrasında kısaca özetlemiş: binerkenkinin tersi şekilde diye ...
Çok doğru bir noktaya değiniyor capozzz bu noktada; teşekkürler uyarınız için!
Bisikleti tutar gibi düşmeye başlamış bir motosikleti bacaklarınızla tutmaya çalışırsanız, bacak kaslarınızı (hatta diz ekleminizi) zedeleyebilirsiniz diyor.
Motorda dengeyi kaçırdıktan sonra, haliyle, iki seçeneğiniz kalıyor: ya bacaklarınızı, ayaklarınızı kurtaracak şekilde, pergel gibi açacaksınız, düşecek yere... cana gelen mala gelsin... ya da b) şıkkı, motosikleti tutmaya çalışacaksınız...
Tutmaya çalışacaksanız; bacaklarınızın yan kaslarını değil; ön yüzüne yüklenin diyor capozzz ...
Motosikleti baldırınz ile değil, diz kapağınızı motora doğru döndürüp, kucağınıza düşürüyormuş gibi tutmaya çalışın diyor...
Ben anladım da...
Tarifi harbiden zormuş
Anladım derken; yapması da zor...
Onun yerine, bırakın düşsün derim ben..
Arka ayaklıkları kaynakla açık vaziyette sabitlettim zaten. Önde de yelpaze tip koruma demiri var... yere düşer, bir şey olmaz ...
Ayaklığı kapattığımı unutup tekrardan yana bırakmışlığım var, durur vaziyette, motor çalışmazken, bir yandan telefonla konuşurken, hafif ileri alayım derken, ...
Tutmaya çalışmak en kötüsü ... ani olarak, farkında olmadan birden çok yükleniyorsunuz bacak kaslarınıza... sanki dünyanın sonu gibi ...
Bırak düşsün...
Dengeyi kaçırmamak tabii ki iyisi.. ama o noktayı kaçırdıktan sonra; yani hafif destekle dengede tutma noktasını ...
200 kg'yi tek bacakta ... zor ...
Bırakın düşsün ...
Sağlıcakla ...
Geçmiş olsun bu arada ...
Baba motor düşecek mi ? Atlayın üzerinden kendinizi kurtarın bırakın düşen düşsün..
Üzerinde ters binme hareketi, bacakları kaldır dizleri çek vs akrobasi felan yaparak 100 liralık peg, ayna artık her neyse masrafından kurtulmak için vücudunuza zarar vermek mantıklı değil.
@Granis;
Dostum tekrar geçmiş olsun. Zaten senin pozisyonda yapılabilecek bir şey yokmuş. Artçılı düşüşü tutmak mümkün olmuyor.
@GezeGeze;
Cok guzel anlatmissiniz tebrik ve tesekkur ederim. Ben beceremedim
@Zümer;
Motosilet eksik bir makinedir. Surucusu olmadan kendi basina dengede duramaz. Surucu de insan oldugu ve insan dedigimiz sey mutlaka hata yapacagi icin;
Istedigin kadar egitim ve tecrube sahibi ol, Motosikletin anlik denge kaybI yaşaması ve motosikletten düşmek motorcunun kaderidir. Bunu hepimiz böyle kabul etmeli ve motora devam edeceksek bunun bilinciyle devam etmeliyiz.
Ilk 2 yilimda Sayisiz defa dustum, gercekten belki de bu forumda benim kadar dusmus adam yoktur. Konustugum her sey tamamen tecrube ederek ogrendigim seyler. Düşme anında bazen yapılabilecek hiçbir şey yoktur, ama bazen yapılabilecek ve durumu kurtarabilecek yöntemler vardır. Denemek isteyen adam için yöntemi söyledim. Isteyen dener isteyen motor düşsün diye bırakır.
Motorunu düşürmek istemeyen ve o pozisyonda sen istedigin kadar birak dussun desen de motoru bırakmayacak, ama yöntem bilmediği için de kendini sakatlayacak 1 kişiye bile yöntemi gösterebilmissek kardir.
Onun için böyle Akrobasi vs söylemler, alay edici-aşağılayıcı üslup gereksiz ve zararli. Sahsen ben alinmam, umrumda olmaz ama Konuyu okuyup yontemi anlayabilecek 1 kisiyi bile negatif etkilemek kotu bir sey. eleştirin, anlamadigin yer varsa düzgün şekilde söyleyebilir ya da sorabilirsin.
Bu arada motor koruma takozu, eskiden acemi takozu olarak geçerdi. Olduğun yerde düştugun zaman motor fazla zarar almasın, bacağını da sikistirmasin diye üretilen bir şey. Dikkat, sadece olduğun yerde ya da çok düşük hızla düşmede fayda sağlar. Sert darbede dağılması gerekir. Bunun için üretilmiştir, bunun için saseye 90 derece acıyla baglanmasi sıkıntı yaratmaz. Bu ürüne motor koruma demiri muamelesi yapilmaz ve motor koruma demiri işlevi beklenemez. Kalkıp demir takoz yaparsan saseyi bukersin.
Bu "durduğu yerde motor yatırma" olayından dolayı yeni aldığı motoru düşürmemek için femur kemiğinin((bacağı kalçaya bağlayan kemiğin ) baş kısmını kıran arkadaşım var. Çok şükür sağlığına kavuştu şuan ancak motora binemiyor.
sonuç; Diğer arkadaşların da dediği gibi bırakın düşen motor olsun, siz kendiniz kurtarmaya bakın.
Geçmiş olsun, bacağın benim bacağımın normal halinden sağlam gözüktü morluk aradım bacağında ve ilk defa bir erkeğin bacaklarına bu kadar uzun süre baktım tuhaf hissediyorum tekrar geçmiş olsun
'Saygı göster, saygı gör.'
Olmuş balon geçmiş olsun,benim böyle sorunlarım yok şükür 😃
Bu arada baş parmağın yanındaki iki parmağınız birmirine fazla yapışık,o nedenle bu iki parmak kısa
Doktorlar dengede sorun çıkarmadığından herhangi bir müdahale etmiyor,sadece estetik,yeğenimden biliyorum😊
Orta iç kısımda eziklik var gibi beş cm ara ile. fotograf o açıyı almadığı için birşey yok gibi duruyor.
geçmiş olsunn kardeş
Gecmis olsun
Hayret hiç kimsede motor'a koruma demiri taktırmayı düşünmüyor musun dememiş.
Gecmis olsun dilekleriniz icin tesekkurler . Motorda koruma takozu var ancak yere o kadar yatmadi, bir kac saniyelik yuklenme sonucunda oldu.
Öncelikle geçmiş olsun
Benimde başıma şöyle bir olay geldi;
Önde dayım kendi motosikleti ile giderken bende kendi motosikletimle arkadan onu takip ediyordum alibeyköydeki barajın orada kumlu gibi olan toprak yolda
hatta artçı olarak eşim de benimle beraberdi motosiklette iki kişiydik hafif yokuş yukarı eğimli yolda giderken dayımın önündeki araç aniden fren yaptı sebepsiz yere öküz gibi bizim de durma mesafemiz vardı 2 motorda durdu fakat benim durduğum kısımda ayağım bile kuma/toprağa gömülüyordu o derece sıkıntılı yokuş yerde aniden durunca hafif denge kaybı ile beraber motoru tutamayıp olduğumuz yerde sol tarafa yan yattık motosiklet biraz benzin akıttı o kadar
ama o adama az sövmedim hani...
şimdi benim durumumda artçı ile beraber motosiklette 2 kişi halinde giderken pek bir strateji şansı kalmıyor
Ama tek kişi olduğumuz durumda ani bir refleks ile ön freni sıkıp ter istikamete ağırlığı vererek de devrilmeden kurtarmak mümkün o da başıma geldi ondan biliyorum
Ha bu arada Sayın "capozzz" nickli arladaşım senin dediğin güzel bir hamle olsada arka çantası büyük olan bir motosiklette sağ bacakla öyle dizi çevirmek için sol bacağı kurtarmak da pek kolay olmaz sanırım
Yani dediğini yapmaya çalışırken beceremeyip de sol ayağı takılırsa vatandaş daha sıkıntılı bir incinme yaşayabilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------
(motosikletin eğildiği yöndeki ayaktan kuvvet alıp yatış açısı artmadan ağırlığın yükü paralel olarak artmadan ayak ve kol kuvveti ile ters istikamete iterseniz motosikleti kurtarırsınız yan yatmaktan ama dediğim gibi ön freni sıkıp tekeri sabitlemeyi unutmayın)
Hem de hiç kolay olmaz Artçı varsa, selenin yolcu kısmına ahtapotla falan eşya bağlanmışsa, arka çanta seni normal inişte bile zorlayacak kadar büyükse benim yöntem yalan olur. Ağır motorlarda da ağırlığı ters tarafa vermek pek yemiyor Bende cruiser olduğu, arka çantam olmadığı, selem yere yakın olduğu için kendi dediğim yöntem her zaman işime yarıyor. Farklı şartlardaki farklı motorlar için farklı yöntemler geçerli.Ha bu arada Sayın "capozzz" nickli arladaşım senin dediğin güzel bir hamle olsada arka çantası büyük olan bir motosiklette sağ bacakla öyle dizi çevirmek için sol bacağı kurtarmak da pek kolay olmaz sanırım
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)