Motor koruma takozu komedisi..
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Ama rengi daha güzel...
Geçmiş olsun, bilgilendirme için teşekkür ederiz.
-
Fiyat olarak güzelmiş,Demir bir takoz plastikten daha sağlam olacaktır kesinlikle ama korumaların takıldığı yer sanırım şasinin bir parçası ve bu takoz çarpma esnasında kırılmazsa şasiye zarar verme şansı olabilir mi ?
-
Motorun yatıp 20mt sürüklendiğini varsayarsak, zaten plastik malzemeyi asfalt peynir gibi yiyip atıyor.
Geriye 12 cm lik vida kalıyor ve oda ne kadar dayanır artık muamma.
Sürüklenme esnasında plastiğe göre her şekilde daha mukavemetli, sürüklenirken her ikisi içinde şasi mutlaka bir direnç gösterecek.
Karter, baskı balata yada alternatör kapağı mı dağılsın yoksa demir takoz üzerinde sürüklenirken azda olsa bağlantı noktaları mı yamulup esnesin ?
Kaza anında takozu direk olarak vurmadıktan sonra sürüklenme esnasında şasinin öyle aman aman bir şekilde yamulacağını sanmıyorum.
-
doğru birşey yapmışsın diyemeyeceğim. Koruma takozunun dağılması gelen şoku absorbe ettiği için oluyor. Yaptırdığın metal takoz maruz kaldığı şoku direk bağlandığı şaseye iletecek. Sürtülme esnasında plastik takozlar eriyerek işlevini görür, olası bir asfaltta sürtünmeli kazada senin metal erimeyecek ve hatta top gibi sektirecek motorunu. mesele sadece takoz sağlamlığı olsa granit alaşımlı çelik falan yaparlardı değil mi?
-
MT7 için İrfan ustanın yeni koruma demiri var. Onu inceleyebilirsiniz.
Takoz bütün darbeyi tek noktada topladığı için motorun şasesi için tehlike arzeder. Siz bir de bunu demir den yaptırarak enerjiyi emme ihtimalini ortadan kaldırmışsınız. Yana devrilmede motosikleti sektirebilir bile.
Tekrar düşünmenizi tavsiye derim.
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
Piyasada 350 TL ye satılan motor koruma takozları..
Aldık taktık..
Sert plastik bir malzeme motorun yana yıkılmasıyla dağılması bir oldu.
Vites kolu, ayna, gidon, ön ve arka basamak (peg) hasar gördü.
Diğer taraftaki takozu söküp tornacı arkadaşın yanına gittim 25 TL den 2 tane yaptırdım.
50 TL üstelik demir gibi (
) sağlam..
Aklınızda olsun.
350 TL gereksiz ve işe yaramayan bir plastik parçasına vermeyin..
http://s11.postimg.org/tfwdatthv/screenshot_34.jpg
http://s11.postimg.org/vlqo5bwyb/screenshot_35.jpg
adetliyse 8 tl'den yaparuk.
-
Peki bunu sert plastik imalatı yapan bir yere götürüp orada aynısından yaptırsak daha ucuza gelir mi ?
-
Aynı zamanda metal koruma takozu sürtünme esnasında kıvılcım çıkarır, motordan akacak benzinin yanmasına sebep verir... Yani motorun yanar durduk yere. Kıvılcım çıkarmayacak bir metalden yaptırman daha mantıklı.
-
pitho adlı üyeden alıntı
Peki bunu sert plastik imalatı yapan bir yere götürüp orada aynısından yaptırsak daha ucuza gelir mi ?
pek sanmıyoum cunku plastıgı kalıba dokmek daha masraflı bır ıs ve yapabılecek yer bulmak cok zor ornek vereyım calıstıgım ısyerınde bı makınanın parcası kırılmıstı ve bu parca sert plastık bı materyaldı almanyadan gelmesını beklemeyelım yaptıralım burada dedık yaptıramadık plastık ıslemı daha zahmetlı oldugu ıcın olmadı yanı
-
gogozh adlı üyeden alıntı
pek sanmıyoum cunku plastıgı kalıba dokmek daha masraflı bır ıs ve yapabılecek yer bulmak cok zor ornek vereyım calıstıgım ısyerınde bı makınanın parcası kırılmıstı ve bu parca sert plastık bı materyaldı almanyadan gelmesını beklemeyelım yaptıralım burada dedık yaptıramadık plastık ıslemı daha zahmetlı oldugu ıcın olmadı yanı
Ancak uygun malzeme ile 3D printer lazım
-
aynen.en guzelı plastık koruma takozu alıp devam etmek celık sıkıntılı motor seker mı zemın bozuksa ve surtunme hızı bıraz yuksek ıse takla bıle attırabılır.Ama surtunurken olusturagı kıvılcım gece guzel gorunur ( allah kımsenın basına vermesın )
-
Geçmiş olsun. Ben de kendi çapımda koruma takozu yapıyorum. 350tl verdiyseniz yazık olmuş. Öncelikle mukavemet için içerisinde saplama/vida olması gerekir. Sadece Delrin/polyemid malzemeden yapılmışsa zaten baştan çöp olmuş. Motor olduğu yere devrildiğinde de muhafaza etmeyecektir. Kendi imalatınız olan takoz için de şunu ekliyeyim. Yere temas eden kısım yine Delrinden/Polyemid'den yapılmalı..
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
Motorun yatıp 20mt sürüklendiğini varsayarsak, zaten plastik malzemeyi asfalt peynir gibi yiyip atıyor.
Geriye 12 cm lik vida kalıyor ve oda ne kadar dayanır artık muamma.
Sürüklenme esnasında plastiğe göre her şekilde daha mukavemetli, sürüklenirken her ikisi içinde şasi mutlaka bir direnç gösterecek.
Karter, baskı balata yada alternatör kapağı mı dağılsın yoksa demir takoz üzerinde sürüklenirken azda olsa bağlantı noktaları mı yamulup esnesin ?
Kaza anında takozu direk olarak vurmadıktan sonra sürüklenme esnasında şasinin öyle aman aman bir şekilde yamulacağını sanmıyorum.
Koruma takozu direk saseye takiliyor. Metal malzeme siddetli dusme aninda direk saseye ciddi baski uygulayacak. Sasenin yamulmasi veya hasar gormesi bir motosikletin basina gelebilecek en kotu sey.
Duzgun koruma takozu aluminyum uzeri plastik (polietilen, naylon degil) olur, dusme aninda plastik enerjiyi emer ve asinir, ve degistirilir. Sase'ye takilan metal aksam kalir. Ornek:
Plastik kisim turuncu metal kismin uzerine vidalaniyor.
-
Derlin ve Kestamid, bu maddeler biraz sert dir ama darbeye dayanır sürtünmede çabuk aşınır POlyemid ve Polietilen 1000 bu maddeler hem darbeye hem de sürtünmeye dayanır.
bence metal yapmanız yanlış bir seçim, olduğu yerde düşmede iş görse de, bağlandığı yere (şaseye) hasar vere bilir,
Buda benim kendime yaptığım takozlar, tamamen polietilen 1000 (ALPOLEN)olarak da geçer, yüksek sürtünmeye dayanıklı, zincir dişli yataklarında kullanılır.
https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0
-
sven adlı üyeden alıntı
doğru birşey yapmışsın diyemeyeceğim. Koruma takozunun dağılması gelen şoku absorbe ettiği için oluyor. Yaptırdığın metal takoz maruz kaldığı şoku direk bağlandığı şaseye iletecek. Sürtülme esnasında plastik takozlar eriyerek işlevini görür, olası bir asfaltta sürtünmeli kazada senin metal erimeyecek ve hatta top gibi sektirecek motorunu. mesele sadece takoz sağlamlığı olsa granit alaşımlı çelik falan yaparlardı değil mi?
kesinlikle katılıyorum bunu birebir yaşadım eski motorumun koruma takozu sert plastikti düştüğümde motor yerde sürüklenirken o takozun ucundaki plastik 3 santimw kadar erimişti ve sağolsun onun sayesinde şasede yamukluk olmamıştı sonra 7 tl ye ucundaki plastikten aldım taktım miss takozun ucunda mutlaka darbeyi emebilecek bi malzeme olmalı demir olursa düştüğünüzde bırakın yamultmayı saseyi bile kırabilirsiniz
-
Yazan var mı bilemiyorum ama motora taktığınız malzeme bağlandığı yerden daha sert bir materyalden yapılmamış olsun. Daha sert olan malzeme darbe anında, sıkma esnasında vs bağlandığı yere zarar verebilir.
-
Motor şasi demir, blok alüminyum. Takoz şasiye oturuyor, vida ise bloğa giriyor.
Ben o kadar kötü olduğunu düşünmüyorum.
Sert plastiği denedik gördük bi işe yaramadığını.
Ucuna belki sert plastik takılabilir ama ben boyayıp böylece kullanacağım.
-
Sayın Zümer yanlış yapmışsınız. Eğer sırf sert bir malzemeden takoz yaptırdıysanız! En azından ucuna plastik tarzında ilk yere temasta yada sürtünme anında etkiyi yumuşatacak koruyucu bir katman oluşturacak bir şey takın.
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
-
Düşünsenize taktığımız dizlikler demirden kolumuzu kırmaktan başka bi işe yaramaz buda onun gibi.
Darbeyi absorbe etmeli dağılıp parçalanmalı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)