Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kardeşime Tavsiyeler ...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Eylül 2016
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    CBR 125 R
    Önsöz
    merhaba arkadaşlar, bu yazıyı da uzun süredir yazmayı planlıyordum. motosiklete yeni başlayanlar için nacizane tavsiyelerimdir. hem diğer arkadaşlar faydalansın, hem de benim için bir arşiv olarak burada saklansın istedim.

    Trafikle İlgili
    Asla Karşı Tarafa Güvenme : Karşındaki aracın ne yapacağı belli olmaz, en iyisi o seni görmüyormuş gibi davranmak , nitekim sıksık başına gelecektir, örneğin sen yolunda giderken yan yoldan zart diye araba çıkıverir önüne, hiç umrunda olmaz senin geliyor olman.bunun pratikteki uygulamaları şöyle ;
    • düz yolunda gidiyorsun , önüne zart diye araba çıkabilir, eğer giderken o yolda çıkmayı bekleyen bi araba varsa en iyisi şeridinin solundan git, arkanı kolla bişey olursa sol şeride kaçabilir miyim diye bak
    • sıkışık trafikte iki şerit arasından slalom yaparak gidiyorsun mesela, arabalardan biri şerit değiştirmek için önüne kırabilir, böyle bir ihtimal var mı diye arabanın lastiklerine bak, sana doğru kırmışsa demek ki önüne çıkıcak dikkat et.
    • takip mesafeni koru, bana birşey olmaz deme . bi keresinde önümdeki araba yola lastik top atmıştı, takip mesafemi korumuyor olsam meftaydım şuan.
    • ışıklarda genelde en önde oluruz ve yeşil yanar yanmaz çıkarız, fakat yeni kırmızı yanan arabalardan bazıları da basıp geçmeye çalışıyo olabilir, en iyisi yeşil de bile geçiyo olsan sağını solunu mutlaka kontrol et


    Asla Kendine Çok Güvenme : sıkıştıracaklar , önüne kıracaklar her an bi aksiyon içinde olucaksın, yapabileceğinden emin olmadığın şeyleri yapma kardeşim, eğer ki o aradan geçebileceğinden emin değilsen deneme bunu. iki dakka bekle, hızını düşür garantiye al işi.

    Her Zaman Bir B Planın Olsun : yapacağın her aksiyonun, örneğin sollama , şerit değiştirme aradan geçme, dönüş, viraj, hızlanma yavaşlama,durma ... bir planı olsun. eğer ben bunu yapamazsam ne yaparım, aksilik olursa ne yaparım diye sürekli düşün
    • örneğin tek şeritli yolda sollamaya çıkıcan , çıktığımda karşıdan araba gelirse naparım? yavaşlar sağa kaçarım. o zaman sağımda araba olmadığına emin olmalıyım



    Sürekli Arkanı Kolla : Düşün ki 3 şeritli yolda ortadan 100 km/sa hızla gidiyosun dümdüz. bomboş yol mis gibi. yine de arkanı kolla, çünkü o ayı arkadan gelicek sollarken senin şeridine girecek, yüzlerce defa yaşadım. zaten boş yol hayal türkiyede, yani yol kalabalık olucak, arkadan da bmwli bi piç makas ata ata gelip senin hayatınla oynucak. sürekli arkanı kolla , dümdüz gidiyo olsan bile.

    • örneğin şerit değiştiricen , sola geçicen, aynalara baktın, sonra bir iki saniye daha bekleyip kafanı sola çevirip bi göz at, kör noktada araba olabilir, aynada göremediğin arabayı anca kafanı çevirip bakarak görürsün.



    Motosikletle İlgili
    bu kısım zaten her yerde soylenen şeyler ama yazmak lazım yine de

    Ekipmanın tam olsun : kask-ceket-dizlik-pantolon-eldiven . bunlara para vermekten çekinme, iyi markasını al, canını koruyacak onlar senin. http://sharp.direct.gov.uk/ sitesinden kaskların puanlarına bakabilirsin.

    Motosikletin sağlam olsun : insanlar lastiğe çok paralar vermeye kıyamıyo ama lastik en önemli parçalardan biri,senin yer ile olan bağlantın, frenlemelerde virajlarda güvenebileceğin tek şey lastik ve amortisör. fren balataların , motorun yağı, zincirler, hava filtresi ... bunları sürekli bakımlı tut.


    Motosikletini tanı : bu zamanla olucak bişi, bi laf vardır bi motoru en iyi sahibi sürer. aynen oyle. motor ne zaman vites ister, ne kadar frenle ne kadar yavaşlar, bunlar hep zamanla otomatikleşicek zaten.

    Mini Çakallıklar
    en sevdiğim kısım..

    • örneğin götümüze araba yapıştı sağa kaçmamız için ya da hızlanmamız için rahatsız ediyo. genelde şöyle yaparım, ön freni hafif sıkarım, ama çok hafif, frenler devreye girmez sadece fren lambası yanar. arkadaki gavat da ben yavaşlıyom sanar panik olur , ayrılır götümden.
    • şerit aralarından yada güvenlik şeridinden gidiyosam, yukarıda da söylediğim gibi, lastiklere bakarım şerit değiştirecek,önüme kırıcak araba var mı diye.


    Sonsöz
    Tecrübelerimden sonra şunu anladım ki trafik yaşayan bir canlı gibidir. orda sürekli hareket eden, birbirini sollayan, makas atan,taciz eden, binlerce araba var.yani trafiği iyi okumak gerekiyor. mesela biz orta şeritten düz gidiyoz, ilerde sağda bir araba var önünde de kamyon var, o araba muhtemelen o kamyonu sollamak için önümüze çıkıcaktır. bu ihtimalleri sürekli düşünmek hesaplamak, analiz etmek çok önemli. aklıma gelen baska şeyler olursa ekleme yapıcam.
    okuduğunuz için teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Eline sağlık güzel bir yazı,Bu yazı eklenebilecek şeylerden biride öfke kontrolü ve hoşgörü. Ben tecrübeli bir sürücü sayılmam daha beş altı aylık motorcuyum tabir yerindeyse ama benim için bireysel yeteneklerden daha önemli birşey varsa oda trafikteki öfke kontrolü ve hoşgörüdür.Bunda başarılı olamasamda her geçen gün kendimi eğitmeye çalışıyorum,Arabada bunu başaramadım ama motorda başaracağım.
    Salurbey bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    18 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R 2016 (S) - NC 750X 2017
    Ellerine sağlık, takipteyim.

  4. #4

    Üyelik
    01 Eylül 2016
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    CBR 125 R
    Alıntı pitho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerine sağlık, takipteyim.
    teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------

    Alıntı Gurnarsson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık güzel bir yazı,Bu yazı eklenebilecek şeylerden biride öfke kontrolü ve hoşgörü. Ben tecrübeli bir sürücü sayılmam daha beş altı aylık motorcuyum tabir yerindeyse ama benim için bireysel yeteneklerden daha önemli birşey varsa oda trafikteki öfke kontrolü ve hoşgörüdür.Bunda başarılı olamasamda her geçen gün kendimi eğitmeye çalışıyorum,Arabada bunu başaramadım ama motorda başaracağım.
    teşekkürler, ben de çoğu zaman öfkeme hakim olamıyorum maalesef. ..

  5. #5
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    bu yazı kaybolmamalı hep görünür olmalı

  6. #6
    karaca3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    pulsar 200 ns
    Güzel ve faydalı bir paylaşım olmuş.
    Elinize sağlık.

  7. #7
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Evet hocam eklenecek şeyler var ama genel olarak güzel toparlamış ve derlemişsiniz elinize sağlık

  8. #8

    Üyelik
    01 Eylül 2016
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    CBR 125 R
    tesekkurler , siz de aklınıza gelenleri yazabilirsiniz.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Faydalı bir konu güzel bir anlatım verdiğin emek için kendi adıma teşekkür ederim.

    MT Not: Bu arkadaşı not edelim ilk moderatör seçimlerinde öne süreriz.
    tmsn bunu beğendi.

  10. #10
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Faydalı bir konu güzel bir anlatım verdiğin emek için kendi adıma teşekkür ederim.

    MT Not: Bu arkadaşı not edelim ilk moderatör seçimlerinde öne süreriz.
    Seçim zamanı yaklaştı tabi.Trolleri de bitirdik

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Alıntı whitedeamon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seçim zamanı yaklaştı tabi.Trolleri de bitirdik
    Aramızdan çıkaçak Che Guevara'ı beklemekteyim.

    Kararsiz son konusu, yeni nick almış.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4005006

  12. #12

    Üyelik
    01 Eylül 2016
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    CBR 125 R
    tesekkur ederim, kardesime de gonderdim o da okudu begenmis

  13. #13
    Pusalik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motora yeni başlıycak biri olarak size teşekkür ederim.Keşke herkes sizin gibi kardeşine tavsiyeler verse dalga gecmek yerine..

  14. #14
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    fardalı bir konu dostum sağolasın yararlanan olacaktır
    Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
    Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)