Son Dönemde SS görünümlü 250cc'lerdeki Kaza Oranlarındaki Artış Sebepleri Nelerdir?
-
Mersin İl Temsilcisi
şu 250cc motosikletler, özellikle cbr 250, yzf r25 son zamanlarda çok fazla kaza ve sıkıntı yaşamaya ve yaşatmaya başlamadı mı sizce de?
sebepleri nelerdir sizce?
motovlog tutkusunun ce action kameralerın da katkısı var mı?
elbette benim de fikirlerim var ama ya sizce?
Reklamlar
-
-
Bu motorları genelde genç arkadaşlar kullanıyor, yeterli trafik ve motor tecrübesi yok genç arkadaşlarda. Ayrıca maalesef eğitim konusuna ağırlık vermiyor genç arkadaşlar.
-
namussuz çok gaza getiriyor güç zaten 7000 devirden sonra başlıyor insan yavaş giderken
yahuu nolcak azıcık basalım diyo
sonrası zaten şenlik
-
Sırası ile;
Başlangıç Seviyesinde ki Motosiklerin Donanım Yetersizliği...
Kalitesiz Lastik...
3. Sınıf Asvalt...
Türkiye nin Trafik Şartları...
Eğitimsizlik...
Tecrübesizlik...
Yüksek Öz Güven...
Adrenalin Tutkusu...
Motosiklet Kullanıcı Kitlesi'nin Artması...
-
-
Sen 250cc SS görünümlü(!) bir aletle sanki R1 kullamıyormuşcasına yatmaya gazlamaya çalışırsan bir yerde kesin patlarsın.
Benim düşüncem tamamen bilinçsizlik ve apaçilik.
-
Bu sınıftaki motosiklet kullanıcılarında kaç tane eğitimli kullanıcıya denk geldiniz?
-
Şu 250cc bir SS'i SS gibi kullanmaya çalışmak cümlesini biri bana lütfen açıklasın. 250cc olunca SS olmuyor sanırım ? Veya 250cc'i R1 gibi kullanmak cümlesi, beni aydınlatırsanız çok sevinirim... Aynı zaman 250cc de oturuş pozisyonu olarak tek SS olan RC modelleri neden Honda veya Yamaha kadar kaza yapmıyor ? Şimdi daha az satıyor çünkü diyecek olan arkadaşlar varsa zahmet etmesin çünkü nedeni bu değil!
Markalar başlangıç seviyesi olarak adlandırdıkları modellere, YETERSİZ DONANIM ve KALİTESİZ LASTİK koydukları sürece bu kazalar olacaktır. RC modelleri'nin daha az kaza yapmasında ki neden satılmaması değil kaliteli olmasıdır. Zaten ilk yorumumda daha mantıklı ve sıralı olarak yazdım nedenlerini ama lütfen yanlış bilgi vererek yanlış örnek olmayalım.
-
Sorunun cevabı başlıkta var zaten : SS görünümlü olmaları ve bunları alanların da SS sürüyorum diyerekten sürekli gaza abanarak kullanmaları. Bugüne dek gördüğüm çoğu R25 kullanıcısı motorunu tam gaz ve bağırttırarak ama bağırdığından az kaçarak sürüyordu. Genelde "Motorun hakkını vereceksin abii" yaklaşımının sonu bir yerlere patlamak oluyor. Ayrıca arkadaşların da yazdığı gibi bu motorlar donanım olarak aslında bu işler için yeterli değiller.
-
Ne yani 250 cc olunca racing olmuyor mu o motor.Racing sınıfını belirleyen şey zaten şeklidir ve gidişidir.250cc pist yarışları oluyor gayette profesyonel anlamda.Kazaların sebebine gelecek olursak. Tecrübrsizlik fazla özgüven ve 250 cc sınıfının piyasadaki en fazla motosiklet kullanıcı grubu olması
-
ABSsizlik
-
Unutkanlık, balık hafızalı olma..
Ölücülük yapan il tem.... ,buna göz yuman o kadar UYARIYA rağmen kulağının üzerine yatan BOZACI form yönetimi , hala özür dilenmeyen form ahalisi..
Asker olursan kurşun gelip ölebilirsin maden göçük olması bunlar nasıl doğal ise Bunu kabullenmemiz de evet ya adam haklı deyip dogal ise ,;""Bu kazalar normaldir bu işin doğasında var""..
Kısacası memleketin genel ahvali ile uyum....
Neden sordun ki bu doğal olayı şimdi..
-
U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı
Şu 250cc bir SS'i SS gibi kullanmaya çalışmak cümlesini biri bana lütfen açıklasın.
250cc olunca SS olmuyor sanırım ? Veya 250cc'i R1 gibi kullanmak cümlesi, beni aydınlatırsanız çok sevinirim... Aynı zaman 250cc de oturuş pozisyonu olarak tek SS olan RC modelleri neden Honda veya Yamaha kadar kaza yapmıyor ? Şimdi daha az satıyor çünkü diyecek olan arkadaşlar varsa zahmet etmesin çünkü nedeni bu değil!
Markalar başlangıç seviyesi olarak adlandırdıkları modellere,
YETERSİZ DONANIM ve KALİTESİZ LASTİK koydukları sürece bu kazalar olacaktır. RC modelleri'nin daha az kaza yapmasında ki neden satılmaması değil kaliteli olmasıdır. Zaten ilk yorumumda daha mantıklı ve sıralı olarak yazdım nedenlerini ama lütfen yanlış bilgi vererek yanlış örnek olmayalım.
çok haklısın rosso 2 takan kaza yapmıyor hele arai kaskı olan ölümsüz
-
oturuş ve görüş pozisyonu hızlı gitmeye iter. tecrübe de olmayınca patlar. patlamadan durumu anlayabilen satar xmax alır. anlayamayan 600 cc ss alır onunla patlar. grenajlı commuter üyesi olmak tehlikelidir. arkamda görsem yol veririm önümde görsem sollar geçerim
-
IRau adlı üyeden alıntı
çok haklısın rosso 2 takan kaza yapmıyor hele arai kaskı olan ölümsüz
Algının zekan ile eş orantılı olmasına üzüldüm.
-
Uğur bey
Şu sorunuzun ''Aynı zaman 250cc de oturuş pozisyonu olarak tek SS olan RC modelleri neden Honda veya Yamaha kadar kaza yapmıyor ?''
Cevabı naçizane düşüncem yanlışım varsa düzeltme ve ekleme yapılabilir!
Bu gün ben mesela 2. el bir Scirocco almam! Alacaksam sıfır alırım. Şimdi dediğim yanlış anlaşılmasın üstünü basarak söylüyorum. Bazı markaların bazı modellerinin genelleme yapmayayım ama bir kullanıcı profili var bence !
Bu r25 cbr250 gibi modellerin hatırı sayılır sayıda bazı kullanıcıları biraz heyecanlı genç macera ve action seven tipler dolayısı ile daha cesur ve daha atak kullanıyorlar aletleri ve bunun sonucunda sizinde dediğiniz gibi lastik kalitesi limitlerin zorlanması tecrübesizlik vs de buna eklenince filmin sonu hüzünlü oluyor.
Sallıyorum bir 250 cc ss değil belki ama inazuma ile kaza yapan kaç kişi duydunuz. Şimdi cevap ya kardeşim zaten motor gitmiyor kendini zor taşıyor şişman tombul bir şey değil! İnazuma kullanan adam belli yoksa inazumada gayet güçlü ve alt devirleri iyi 150 km (bence iyi bir sürat) yapan bir motor , yoksa tabii ki inazuma kullanan biride kaza yapabilir! Yanlışım varsa ustalar düzeltsin.
Amacım hiç bir motor kullanıcısını kırmak incitmek veya üzmek değildir!
-
A.Volkan adlı üyeden alıntı
Uğur bey
Şu sorunuzun ''Aynı zaman 250cc de oturuş pozisyonu olarak tek SS olan RC modelleri neden Honda veya Yamaha kadar kaza yapmıyor ?''
Cevabı naçizane düşüncem yanlışım varsa düzeltme ve ekleme yapılabilir!
Bu gün ben mesela 2. el bir Scirocco almam! Alacaksam sıfır alırım. Şimdi dediğim yanlış anlaşılmasın üstünü basarak söylüyorum. Bazı markaların bazı modellerinin genelleme yapmayayım ama bir kullanıcı profili var bence !
Bu r25 cbr250 gibi modellerin hatırı sayılır sayıda bazı kullanıcıları biraz heyecanlı genç macera ve action seven tipler dolayısı ile daha cesur ve daha atak kullanıyorlar aletleri ve bunun sonucunda sizinde dediğiniz gibi lastik kalitesi limitlerin zorlanması tecrübesizlik vs de buna eklenince filmin sonu hüzünlü oluyor.
Sallıyorum bir 250 cc ss değil belki ama inazuma ile kaza yapan kaç kişi duydunuz. Şimdi cevap ya kardeşim zaten motor gitmiyor kendini zor taşıyor şişman tombul bir şey değil! İnazuma kullanan adam belli yoksa inazumada gayet güçlü ve alt devirleri iyi 150 km (bence iyi bir sürat) yapan bir motor. Yanlışım varsa ustalar düzeltsin.
Amacım hiç bir motor kullanıcısını kırmak incitmek veya üzmek değildir!
U dan Uğur bey diye bana yazıldı sanırım yazı bu durumda A dan Abuzer beye sesleniyorum bende.
Konumuz sanıyorum ki markaların binici kitleleri değil kaza yapan motosiklerin kaza yapma temel nedenleri... KTM firması bana ait değil sonuç olarak sadece bilinmesi gereken, Türkiye nin asvalt kalitesini göz önüne aldığımız zaman ABS ve Lastik çok önemli. Yukarıda ki mesajlarım da dilim döndüğünce ve bilgim dahilinde daha detaylı anlatmaya çalıştım bu sebeple çok uzatmaya gerek duymuyorum ama size şöyle bir örnek vereyim hikayede konunun temeline odaklanmak için...
"Oğul atadan görmeyince sofra sermez. Oğul atanın iki gözünden biridir. Talihli oğul yetişse ocağının közüdür. Oğul dahi neylesin baba ölüp mal kalmasa. Baba malından ne fayda başta devlet olmasa."
Dede Korkut
Umarım anlatabilmişimdir.
-
Cünüpluk. Özellikle o yaştakilerin ortak problemi..
-
U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı
U dan Uğur bey diye bana yazıldı sanırım yazı bu durumda A dan Abuzer beye sesleniyorum bende.
Konumuz sanıyorum ki markaların binici kitleleri değil kaza yapan motosiklerin kaza yapma
temel nedenleri... KTM firması bana ait değil sonuç olarak sadece bilinmesi gereken, Türkiye nin
asvalt kalitesini göz önüne aldığımız zaman
ABS ve
Lastik çok önemli. Yukarıda ki mesajlarım da dilim döndüğünce ve bilgim dahilinde daha detaylı anlatmaya çalıştım bu sebeple çok uzatmaya gerek duymuyorum ama size şöyle bir örnek vereyim hikayede konunun temeline odaklanmak için...
"Oğul atadan görmeyince sofra sermez. Oğul atanın iki gözünden biridir. Talihli oğul yetişse ocağının közüdür. Oğul dahi neylesin baba ölüp mal kalmasa. Baba malından ne fayda başta devlet olmasa."
Dede Korkut
Umarım anlatabilmişimdir.
Çok değerli Ufuk bey
Amacım sizi üzmek değildi kusura bakmayın! Bu arada Abuzer ismini çok severim İnsaflı ve saygılı davrandığınız için teşekkür ederim!
Konuya dönecek olursak. Benim demek istediğim bakın mesela ilk sayfada bir konu açılmış
''http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/170219-birazda-apacilik-yapalim.html''
Ve konu sahibi üye Osman beyinde kendi tabiri ile ''ben eskiden gayet sakin kullanan bir adamdım ne olduysa MT07 aldıktan sonra oldu. İçimdeki apaçiyi ortaya çıkardı ve MT kullanıcılarının büyük kısmında da bunu sezdim. uygunsuz bir davranış sergiliyoruz evet ama napalım makina böle yaptı bizi :( '' demiş. Şimdi Scirocco için dediğim şey mt07 içinde geçerli gibi gözükmüyor mu sizce ? Belki ya kardeşim adam bu motor bizi apaçi yaptı demiş diyebilirsiniz! Ya da kaza yapınca polis amca kazayı ben yapmadım motor yaptı da diyebilirsiniz. Ancak bence durum böyle değil.
Ben bu kazaların sebeplerini sizinde değindiğiniz noktalara ek olarak biraz da kullanıcı profiline bağlıyorum.
Saygılarımla Ahmed Volkan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)