Ducati Scrambler Sixty2 ile başlamak
Reklamlar
-
Şimdi daha önce halihazırda 2 farklı konum vardı bir tanesi kawasaki vulcan 900 ile başlayabilir miyim diye bir tanesini de daha yeni açmıştım hyosung gv300'den 1690 cc harley'e geçebilir miyim diye sormuştum ( cevap gelmedi ) ama araştırmalarım sonucunda aklımı çok çelen bir başka motor buldum, başlıkta görüldüğü üzere.
Daha önce belirttiğim üzere hatırlayanınız varsa kesinlikle 3 kuruma eğitim için gideceğim öncesinde. Motto, yamaha ve honda. Tüm bunlardan sonra scrambler62 400 cc düşünmeye başladım (yeni 250 rr dahi çok pahalı olacağa benziyor )
Yabancı forumlardan araştırdığım ve altın elbiseli adamın inceleme videosunda başlamak için uygun olmasına göz kırpıldıktan sonra bir de sizlere yorumlarınızı sormak istedim. Ama bir ricam var, ilk motorunu nasıl olsa düşüreceksin edeceksin servisi pahalı olur gibi yorumlarda lütfen bulunmayın zira bu riskin farkındayım. Ve dediğim gibi öncesinde sıkı bir eğitim alacağım. Ben özellikle sixty2 kullanıcıları varsa onlardan da yorum bekliyorum.
Kendimle ilgili bilgiler : Daha önce hiç motor sürmedim, 1.68 boyundayım, 23 yaşındayım. Ve hızdan ödüm patlıyor.
Teşekkürler.
Reklamlar
-
Arkadaşım ne dememizi istiyorsan onu belirtseydin keşke. Çünkü motosiklet kullanmanın nasıl olduğunu bilen herkes (misal AEA) aynı şeyleri söyler.
Hafif, ucuz, yavaş motorla başlayın. Ekipmanınızı tamamlayın. Eğitiminizi alın. Yavaş, temkinli kullanın. Bitti.
Ha istemezsen bu tavsiyeleri uygulamak zorunda değilsin. Bas, yolun açık olsun.
-
gungenir adlı üyeden alıntı
Arkadaşım ne dememizi istiyorsan onu belirtseydin keşke. Çünkü motosiklet kullanmanın nasıl olduğunu bilen herkes (misal AEA) aynı şeyleri söyler.
Hafif, ucuz, yavaş motorla başlayın. Ekipmanınızı tamamlayın. Eğitiminizi alın. Yavaş, temkinli kullanın. Bitti.
Ha istemezsen bu tavsiyeleri uygulamak zorunda değilsin. Bas, yolun açık olsun.
Nokta.....
-
Bu kadar sert ve düşmanca yorum yapmanıza gerek yoktu. Eksik olun, sağolun.
-
Adam üstü kapalı bir biçimde "para sorun değil" diyor halen tavsiyeler arasında "ucuz" var.
Hocam, eğitim ekipman demeye gerek yok, alacağım demişsin zaten, bulunduğun şehrin trafiğine kademeli çık yeter.
Scrambler serisine de hayranımdır, umarım severek binersiniz.
-
SolidSnake adlı üyeden alıntı
Bu kadar sert ve düşmanca yorum yapmanıza gerek yoktu. Eksik olun, sağolun.
Hocam kendiniz söylemişsiniz başlık üstüne başlık açtım diye. Siz şuan yapılabilecek ancak riskli olan tercihlere onay arıyorsunuz. Biz sizi tanımıyoruz nasıl sürüyorsunuz, kapasiteniz nedir bilmiyoruz. Yanlış sorular sorarsanız yanlış cevaplar gelir. Sorunuza yine de cevap vereyim. Medeniyet olan bir yerde, eğitim ile ehliyet verilen bir ortamda yaşasa idik başlayabilirdiniz ancak Türkiye'de ufak cc tecrübesi edinmeden başlamayın. Ufak cc dandiktir, kaliteli mal al basmazsın diyenlere uymak istiyorsan da gidin alt sınıfın en iyi, en kaliteli motorlarından seçiminizi yapın, freni mi tutmuyor güzel balata taktırın, lastik mi kayıyor güzel lastik takın ve yola çıkın.
*Metal Gear Solid kraldır
-
Para hiç sorun olmasa da hafif ve kontrol edebileceğiniz bir motor almanızda fayda var. Naçizane tavsiyem.
-
Dostum hiç daha önce motor kullandınmı?Kaç km tecrüben var ?
Birde benim tavsiyem sadece görüntü olsun diye başlangıçta 600'lük 1000'lik motor alıp 3. günde köşeyi dönemeyip motoru dağıtan, kolunu bacağını koparan adamlar var.Yani diyeceğim şu evdeki anneni,babanı,kardeşini,eşini,çocuğunu düşünmüyorsan alınabilir.Tavsiyem 150-250cc bir motor ile başlaman hem senin için hemde arkandakiler için . . .
-
karayel90 adlı üyeden alıntı
Dostum hiç daha önce motor kullandınmı?Kaç km tecrüben var ?
Birde benim tavsiyem sadece görüntü olsun diye başlangıçta 600'lük 1000'lik motor alıp 3. günde köşeyi dönemeyip motoru dağıtan, kolunu bacağını koparan adamlar var.Yani diyeceğim şu evdeki anneni,babanı,kardeşini,eşini,çocuğunu düşünmüyorsan alınabilir.Tavsiyem 150-250cc bir motor ile başlaman hem senin için hemde arkandakiler için . . .
Bence mesajımı sonuna kadar okuyun. Daha önce artçı olarak motora binmekten başka zerre tecrübem yok. Tecrübe sıfır. Tecrübe eksilerde. Ve size 125 cc ile ölen tonlarca motorcu bulabilirim. Kaldı ki bu motor a2 ehliyet yasasına uygun. Sadece tecrübesi olmayan için çok mu agresif olur diye yorum istedim. Eş çocuk anne baba arkada bıraktıracak bir motor olduğunu ise zannetmiyorum ama...
-
SolidSnake adlı üyeden alıntı
Bence mesajımı sonuna kadar okuyun. Daha önce artçı olarak motora binmekten başka zerre tecrübem yok. Tecrübe sıfır. Tecrübe eksilerde. Ve size 125 cc ile ölen tonlarca motorcu bulabilirim. Kaldı ki bu motor a2 ehliyet yasasına uygun. Sadece tecrübesi olmayan için çok mu agresif olur diye yorum istedim. Eş çocuk anne baba arkada bıraktıracak bir motor olduğunu ise zannetmiyorum ama...
Hocam bence agresif olur sadece geniş bi açıyla anlatmak istedim yanlış anlaşıldıysam affola.Tecrüben yoksa 150-250cc ile başlamak daha mantıklı olur.Motorsiklet kullanımında hacim yükseltmek için basamak basamak ilerlemek ve tecrübe kazanmak önemlidir.Örnek 150cc ile başlayalım 15 bin km yaptık 250cc'ye geçtik bu motorlada toplam 35 bin km yaptık 600cc'ye gibi yaptığınız km arttıkça tecrübe-analiz-yorumlama bunlarda gelişecektir
-
Küçük cc motosikletle istersen 500bin km yap iş insanın kendisinde bitiyor. Senin öğrenme becerme kapasiteni yatkınlığını yeteneğini bilemeyiz. Kimisi var direkt biyük cc ile başlar cayır cayır motosiklet sürer. Kimisi ise o güce hakim olacak yeteneği kabiliyeti yoktur.
-
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Hocam kendiniz söylemişsiniz başlık üstüne başlık açtım diye. Siz şuan yapılabilecek ancak riskli olan tercihlere onay arıyorsunuz. Biz sizi tanımıyoruz nasıl sürüyorsunuz, kapasiteniz nedir bilmiyoruz. Yanlış sorular sorarsanız yanlış cevaplar gelir. Sorunuza yine de cevap vereyim. Medeniyet olan bir yerde, eğitim ile ehliyet verilen bir ortamda yaşasa idik başlayabilirdiniz ancak Türkiye'de ufak cc tecrübesi edinmeden başlamayın. Ufak cc dandiktir, kaliteli mal al basmazsın diyenlere uymak istiyorsan da gidin alt sınıfın en iyi, en kaliteli motorlarından seçiminizi yapın, freni mi tutmuyor güzel balata taktırın, lastik mi kayıyor güzel lastik takın ve yola çıkın.
*Metal Gear Solid kraldır
Gayet guzel bir tercih diyecektim, ancak Turkiye tecrubem yok. Amerika'da motosiklet ehliyetini 20 saat egitimden sonra (10 saati motosiklet uzerinde) yapilan sinav sonucu veriyorlar. Burasi icin cok ideal bir tercih olurdu. Turkiye icin bilemiyorum...
-
bu başlıklar hep elde ki kısıtlı imkanlar yüzünden işte. şimdi bu çocuğun çevresinde scrambler,harley,vulcan kullanan arkadaşları olsa bu başlıkları açarmıydı ? cevabıda vermiş bulundum. kullanıcılarına ulaşıp en azından artçı olmalısın inceleyip bakmalısın
-
Sixty'i tutmayın da sonra..
-
SolidSnake adlı üyeden alıntı
Şimdi daha önce halihazırda 2 farklı konum vardı bir tanesi kawasaki vulcan 900 ile başlayabilir miyim diye bir tanesini de daha yeni açmıştım hyosung gv300'den 1690 cc harley'e geçebilir miyim diye sormuştum ( cevap gelmedi ) ama araştırmalarım sonucunda aklımı çok çelen bir başka motor buldum, başlıkta görüldüğü üzere.
Daha önce belirttiğim üzere hatırlayanınız varsa kesinlikle 3 kuruma eğitim için gideceğim öncesinde. Motto, yamaha ve honda. Tüm bunlardan sonra scrambler62 400 cc düşünmeye başladım (yeni 250 rr dahi çok pahalı olacağa benziyor )
Yabancı forumlardan araştırdığım ve altın elbiseli adamın inceleme videosunda başlamak için uygun olmasına göz kırpıldıktan sonra bir de sizlere yorumlarınızı sormak istedim. Ama bir ricam var, ilk motorunu nasıl olsa düşüreceksin edeceksin servisi pahalı olur gibi yorumlarda lütfen bulunmayın zira bu riskin farkındayım. Ve dediğim gibi öncesinde sıkı bir eğitim alacağım. Ben özellikle sixty2 kullanıcıları varsa onlardan da yorum bekliyorum.
Kendimle ilgili bilgiler : Daha önce hiç motor sürmedim, 1.68 boyundayım, 23 yaşındayım. Ve hızdan ödüm patlıyor.
Teşekkürler.
Sixty2 kullanıcısı olmadığım için bir ara yorum yapmasam mı diye düşündüm, sonra baktım ki herkes atmış tutmuş en azından ducati kullanıcısı olarak bir turda ben binerim mantığı ile konuşuyorum. Bir kız arkadaşıma duke den sonra scrambler düşünüyorduk sonra sixty2 çıkınca doğal olarak ona yönlendik, kendi motosikletimden kaynaklı korlasa akraba olunca sixty2 de almak bana düştü, beraber gidip teslim aldık ve eve kadar ben kullandım daha doğrusu rodaj dönemi boyunca neredeyse hep ben kullandım. KTM ve Ducati dışında hiç bir markayı sevmem takmam 45 den sonra harley diye düşünüyorum o yüzden sixty2 hakkında kötü bir şey söyleme imkanım yok ama çok anlamasamda motosikletlerden şahsi fikrim [ Oturuş pozisyonu, Lastikleri, Frenleri, Gaz tepkileri, Şehir içine yatkınlığı ] ve buna benzer özelliklerinden dolayı güzel bir tercih. Başlanır mı ? Bence bahsettiğin eğitimleri aldıktan sonra ekipman da sorun değil gibi gözükmüyor rahat, rahat başlanır. Boy olurak sana ideal olacaktır 185 üstüne zaman için de kamburluk sorunu yaratabilir. Yani lafı çok uzatmanın manası yok, yıl sonu olduğu için korlası pazarlığa zorla, eğitimleri ekipmanları al sonra da mutlu mesut bin. Belki bir yerlerde denk gelir kahvede içeriz. Saygılarımla.
-
Hocam sen kendine güveniyorsun eğitimde alıcam diyorsun daha ne
Cevap vereyim bence eğitimden sonra binebilirsin tabi trafik tecrüben varsa neyle olduğu fark etmez trafik tecrüben yoksa alma boşuna hastane masrafları çıkmasın sonra
-
Sanıyorum oncekı konularınada rastlamıstım. Ben yıllar once kıytırık, dandık, yokus cıkamayan bır 125cc ıle kaza yaptım. Yanlıs anlasılmasın, tutup bır arabaya vurmadım ya da bır yerlere toslamadım. Yaklasmaya basladıgımda ıkı aracın arasından gecebılecegımı dusundum, hızımda gayet normaldı 60 70 cıvarı. Aracların arasından gecemeyecegımı anlamamla ıkı aracında bırden yavaslaması bır oldu, kontrollu frenlemeye calıssamda araca arkadan gırıp camdan ıcerı gırmemek ıcın motoru yatırdım dız kapagımı parcaladım. Fıkır olsun dıye soyluyorum, bunun adı acemılık, sanssızlık, refleks eksıklıgı, manevra kabılıyetı ne dersen de. Ben o ıkı aracın arasından gecsem, onların yavaslamasına sebep olan seye carpacaktım belkı. Sahsı fıkrımdır, motor dunyasına ılk defa gıreceksen, hıcbır sey tahmın ettıgın gıbı olmayacak. Kontrolunu saglayabılecegın, makul hızlara cıkabılen ve gerektıgınde ıyı ve cabuk durabılen "gucsuz bır motor" bak kendıne. Emeklemeden yuruyemez, yuruyemeden kosamazsın sende bılıyorsun. Nacızane tavsıyemdır.
-
Eğitim aldığın kişi sana ne diyorsa onu satın almanı tavsiye ederim. Nasıl kullandığını/kullanacağını en iyi o bilir. Doğru bir ilk tercih ile uzun yıllar severek motosiklet kullanabilirsin. Hatta oldsnake olduğunda bile
-
Motor çok güçlü değil tamam da çok ağır. Yeni başlayan birinin en fazla 130-140 kilogram civarında ıslak ağırlıklı motorları tercih etmesi daha iyi bence. Virajda dengesiz bi durumda hafif motoru bir şekilde kurtarma şansınız çok daha fazla.
-
Ağırlık bence rahat aşılacak sorunlardan biri. Eğer düzgün dizayn edildiyse motosiklet hareket ettikten sonra ağırlık yok oluyor. Yine de düşük hız manevraları hala problem. Ancak onlarda da motosiklet düştüğü zaman sorun olmuyor genelde.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)