Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motor Yağ Vidasi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2016
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    Kanuni 150 Sehan (Chopper)
    Arkdaşlar motorum 150cc lik Chopper tipi uzun yol motoru geçtiğimiz günlerde arkadaşım kaza yaptı allahtan kendınde bir şey yok. neyse konumuza dönelim motorumun alt yağ vidasi sıkıntılıydı ama o gün kazadan sonra vida çıkmış bütün yağı boşaltmış vida yerine olmuyor ne yapmalıyım ? motorun başka yerinden yağını boşaltabilirmiyim ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    beyefendi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    CB125e
    Bi tornacıya gidilir ve vidanın deliği tekrar oyulur vida da sorun yok ise

  3. #3

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    vidanın (yağ tapası) bağlandığı yer söküle bilir parça olması lazım, yalama olmasına karşı önlem olarak, o parçayı söküp değiştire bilirsiniz ya da torna, frezesi olan bir yere yenisini yaptıra bilirsiniz, parça yanılmıyorsam alüminyum dur, kaynak yaptırıp yeniden delik ve diş yaptıra bilirsiniz.

    Saygılar.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  4. #4

    Üyelik
    17 Eylül 2016
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    Kanuni 150 Sehan (Chopper)
    kaynak tutmuyor motorun o alt şanzıman yerinden denedik vidayı kaynatmayı ama vidada sorun yok aynı vıdadan aldım yınede damala damla kacırıyor vida boşa dönüyor yani
    yinede teşekür ederim denicem

  5. #5

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Alıntı sagopa422 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaynak tutmuyor motorun o alt şanzıman yerinden denedik vidayı kaynatmayı ama vidada sorun yok aynı vıdadan aldım yınede damala damla kacırıyor vida boşa dönüyor yani
    yinede teşekür ederim denicem
    Hocam vida dan bahsetmiyorum ben, bağlandığı yer bozuk dişler yalama olmuş o kısımdan bahsetmiştim.Tapa yeri yalama diye şanzıman blounu değiştirmek mantıksız o kısım yekpare parçadır.

    Bakın bu benim motorun parçası aldığımda yerde 2 damla yağ gördüm ve tapaya baktığım da yağ kaçırdığını fark ettim, yalama olmuş boşa dönüyordu, yenisine baktım baya pahalı benimde yenisini yapmaya imkanım var paslanmaz dan yenisini yapıp taktım.

    Eski parça ve bağlantı şekli.


    buda yeni parça.
    tinerci bunu beğendi.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  6. #6
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    vidanın etrafına sicim midir nedir o zımbırtıdan sarmayı denesen? hani genelde musluk bağlantılarında yaparlar ya...

  7. #7

    Üyelik
    17 Eylül 2016
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    Kanuni 150 Sehan (Chopper)
    hepsini tek tek denicem söz :D

  8. #8

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vidanın etrafına sicim midir nedir o zımbırtıdan sarmayı denesen? hani genelde musluk bağlantılarında yaparlar ya...
    Teflon bant vidayı sabitlemez sadece sızıntıyı engeller, blok ısındığı zaman vidanın yerinden çıkma olasılığı var, buda kaza yapmanıza neden ola bilir.

    Resim atma şansınız var mı ?
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  9. #9
    barisblt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    MONDİAL 150 Z-ONE
    Önce sorunun cıvatada mı yoksa delikte mi olduğuna emin ol. Cıvatanın dişleri üzerinde ezik bölgeler vs var mı kontrol et. Sorun cıvatada ise diş tarağı ile cıvatanın diş ölçüsünü bulup uygun bir pafta ile cıvatanın dişlerini düzeltebiirsin veya internet üzerinde cıvatayı bulabileceğin yerleri araştır. Sorun delikte ise bazen deliğe sadece uygun delik klavuzu salmak işi düzeltebilir düzelmezse delik büyültme yoluna gidilebilir yani delik normalden büyük çapta delinir ve yeni bir diş ölçüsü ile tekrar kılavuz çekilir veya kaynak ile doldurma yoluna ( bu yolu önermiyorum kaynak yapan kişinin iyi bir kaynakçı olması gerekli ve daha birsürü etmen var. ) bir diğer yöntem ise deliği büyütüp tornada imal edilecek bir parçanın deliğe çakılması ve eski diş ölçüsünde diş açılması ( bunuda önermiyorum ısıl değişimden dolayı düzgün yapılmazsa yolda çıkabilir.) son olarak helicoil denilen bir spiral diş yayı kullanabilirsin.
    Bunlar benim bildiğim yöntemler ve bilgi amaçlıdır işi bilmeyen biri için çoğu uğraşması zor şeylerdir. Umarım yardımcı olmuştur.
    sagopa422 bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    17 Eylül 2016
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    Kanuni 150 Sehan (Chopper)
    teşekür ederim bilgilendirdiğin için inşallah işe yarar.
    Fakat işin aslı o vida bidaha ordan sokülmez ise biz yağ bakımında yağı nerden boşaltıcaz sokülebilir olmalı önemli olan bu , ama arkdaşlarım başka yerden yani 3 tane yer olduğunu söylüyor benım bildiğim üst ve alt kapak

  11. #11
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Motor yağı pcx de 2 yerden de boşaltılabiliyor. Büyük ihtimal sizdede öyledir 2 3 yer olabilir.
    sagopa422 bunu beğendi.

  12. #12
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Eğer yuva yalama olduysa bir büyük ölçü ile yeni diş açılır ve yeni vida takılır. Bunun için ya bir tornacıya ya da elinde dişli klavuz vs olan bir tamirciye gitmen gerekir.
    sagopa422 bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    17 Eylül 2016
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    Kanuni 150 Sehan (Chopper)
    Teşekkür ederim:-)

  14. #14
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Arkadaşlar doğru yöntemleri söylemişler.
    Fakat hep merak etmişimdir, yeni diş açılırken bloğun içine nasıl oluyor da çapak kaçmıyor?

  15. #15
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Bir tornacıya göster, gerisini o halleder.

  16. #16

    Üyelik
    17 Eylül 2016
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    Kanuni 150 Sehan (Chopper)
    onu hiç düşünmedim

  17. #17

    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT07
    3 sebebi var
    1. yag tapasinin vida dislileri hasarlanmistir o yuzden yuvasina takildiginda damlatma yapar.
    2. Yag tapasinin yuvasindaki disliler hasarlanmistir.
    3. Yag tapasinin dibindeki conta ( o-ring) yani plastik bir halka yada metalde olabilir o kesmistir.

    Tavsiyem ise once tapanin uzerindeki contayi bir kontrol edin yoksa uygun bitane takip deneyin.

    Tapa hasarliysa eger hic yeni dis acmakla ugrasmayin eskisingibi olmaz yenisini alin illaki vardir serviste yada internette.

    Yuvasi hasarliysa icine yeni dis actirmaniz gerekicek.Buda elinde kılavuz olan bir usta icin 15 dakikalik is.Eger birde icine yeni disli yayi takarsa tadindan yenmez.

  18. #18

    Üyelik
    17 Eylül 2016
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    Kanuni 150 Sehan (Chopper)
    teşekür ederim bilgilendirdiğin için

  19. #19

    Üyelik
    02 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    pulsar 200NS
    direkt olarak bir tornacı kalıpçıya gidin, motoru yan yatırım klavuzla deliği büyüttürün sonra örn metrik 8 ise 8 lik civata bulun takın olay bukadar büyütülecek bişey yyok


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)