Motosiklet ile uzun yol konusunda tavsiye, bilgi, hikaye ve sohbete ihtiyacım var.
Reklamlar
-
Mersin İl Temsilcisi
Konuyu okuyunca, ben motosiklet dünyası adamı değilim demissiniz. Cevap yazanların çoğu da öyleymiş anlaşılan.
Çok detaya giremicem çünkü vaktim az.
Motosiklet olarak suzuki bandit 650s motosiklet hatta 1200s onerebilirim. Daha en az 20 model daha sayabilirim...Eminim çoğunun da haberi yoktur bu motosikletlerden.
Gerisi sizin tecrübeniz kalmış. Ama önce iyi bir eğitim sureci şart. Yoksa il dışına çıkmadan pert olursunuz..
Reklamlar
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Konuyu okuyunca, ben motosiklet dünyası adamı değilim demissiniz. Cevap yazanların çoğu da öyleymiş anlaşılan.
Çok detaya giremicem çünkü vaktim az.
Motosiklet olarak suzuki bandit 650s motosiklet hatta 1200s onerebilirim. Daha en az 20 model daha sayabilirim...Eminim çoğunun da haberi yoktur bu motosikletlerden.
Gerisi sizin tecrübeniz kalmış. Ama önce iyi bir eğitim sureci şart. Yoksa il dışına çıkmadan pert olursunuz..
Tesekkur ederim. Tecrübenize dayanarak şunu sormak istiyorum:
araştırmaya ilk başladığımda karşıma biraz daha farklı, düşük modeller çıktı. Kendi bilgisayarımda olmadığım için tam hatırlamıyorum ama aklımda kalan pulsar 200ns ve cbf 250.
Önerdiğiniz model ile karşılaştırınca yarı yarıya yakıt tüketimi farkı çıkıyor. Yolumun uzunluğuna bakınca bu aşırı derecede önemli faktöre dönüşüyor.
Bandit'in çok daha üstün bir araç olduğu bariz fakat bilgisizliğimden soruyorum bu kadar uzun yol masrafımı iki katına çıkarmanın karşılığında bana vereceği şeyler nelerdir ve gönül rahatlığıyla 'buna değer' diyebilir misiniz?
Ekleme: Inazuma 250 de çok önerilip, az yakıt tüketenlere dahil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------
Xmax 250 nin yakıtı da düşük görünüyor, konforu tatlı görünüyor uzun yol için neden kimse scooter önermiyor? tecrübesi olan paylaşabilir mi?
-
Ben de bildiğim kadarıyla yorum yapayım:
Ben böyle bir tura çıkmadım. En uzun mesafem iki günde 1200 km. 150 cc ile de uzun yol yapılır ama en azından 600 cc daha iyi olur. Artçı ve yük ile 150 cc sıkıntı verebilir. En basitinden bu kadar uzun bir seyahatte illaki bir otobana çıkacaksınız ve 150 cc motorla artçılı ve yüklü birşekilde trafiğin seyir hızının çok altında kalabilirsiniz. Bu da büyük tehlike oluşturur. Ayrıca güçlü motor böyle durumlarda gazlayıp tehlikeden kaçmak için de gereklidir.
Bir diğer husus konfor meselesi. Keyifli bir seyahat için biraz da motor gücü ve hacmi gerekir. İki kişi yükle birlikte dik bir yokuşa geldiğinizde keyif kaçabilir.
Bunların dışında iyi tecrübe ve eğitim şart. Ayrıca tamirci bulamayacağınız bir yerde arıza yaşayabilirsiniz. Bu açıdan arızalara müdahale edebilecek bir teknik bilgi de lazım olur bence.
Saygılar
-
Dikkat e almanız gereken konulardan birisi avrupa yollarında düşük cc ile otoban a giremiyorsunuz. Aklınızda bulunsun
-
Gezi rotanız belli mi? Paylaşırsanız sevinirim, merak ettim.
-
hiç düşünme düşündükçe kafan karışır mondial yeni RX3i Evo al bas gaza git.
-
Motosiklete uzak bireyler olarak mutlaka 0 km ya da sıfıra yakın bir motosiklete ihtiyacınız var.
Zengin turist imajı vermemek için her ufak sorunda yolda kalmamak için buna mecbursunuz bence.
Yamaha tenere gibi orta siklet enduro mantıklı bi seçenek olacaktır.
-
Ekipmanların bir kısmını edimdim demiştiniz.
Hangi ekipmanları edindiniz? Hangi markalar, fotoğraf koyabilir misiniz?
Gezi için blog açmayı düşünüyor musunuz?
Böyle bir gezi için sponsor bulacak mısınız?(bulabilirsiniz)
-
agris adlı üyeden alıntı
Ben de bildiğim kadarıyla yorum yapayım:
Ben böyle bir tura çıkmadım. En uzun mesafem iki günde 1200 km. 150 cc ile de uzun yol yapılır ama en azından 600 cc daha iyi olur. Artçı ve yük ile 150 cc sıkıntı verebilir. En basitinden bu kadar uzun bir seyahatte illaki bir otobana çıkacaksınız ve 150 cc motorla artçılı ve yüklü birşekilde trafiğin seyir hızının çok altında kalabilirsiniz. Bu da büyük tehlike oluşturur. Ayrıca güçlü motor böyle durumlarda gazlayıp tehlikeden kaçmak için de gereklidir.
Bir diğer husus konfor meselesi. Keyifli bir seyahat için biraz da motor gücü ve hacmi gerekir. İki kişi yükle birlikte dik bir yokuşa geldiğinizde keyif kaçabilir.
Bunların dışında iyi tecrübe ve eğitim şart. Ayrıca tamirci bulamayacağınız bir yerde arıza yaşayabilirsiniz. Bu açıdan arızalara müdahale edebilecek bir teknik bilgi de lazım olur bence.
Saygılar
çok güzel notalar bunlar, eğitim ve teknik bilgi kısmına kesinlikle girmem gerekli sıkıntılı tarafım da işte yakıttan kaçmaya çalışıyorum :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:54 ----------
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
hiç düşünme düşündükçe kafan karışır mondial yeni RX3i Evo al bas gaza git.
Sen de rx3i evo dahil etmiş oldun listeye daralacağına genişliyo bu liste ne yapıcaz böyle bilmiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:58 ----------
chopperrider adlı üyeden alıntı
Motosiklete uzak bireyler olarak mutlaka 0 km ya da sıfıra yakın bir motosiklete ihtiyacınız var.
Zengin turist imajı vermemek için her ufak sorunda yolda kalmamak için buna mecbursunuz bence.
Yamaha tenere gibi orta siklet enduro mantıklı bi seçenek olacaktır.
en önemli kriterim yakıt tüketimine pek hitap etmiyor sanırım, yanlış bilgi edinmiş olabilir miyim?
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------
Taner YILMAZ adlı üyeden alıntı
Gezi rotanız belli mi? Paylaşırsanız sevinirim, merak ettim.
Önümüzde uzun vakit olduğu için şu an detaylı rotaya girmedik.
Önemli olan gidilecek yer değil, yollarda olmak tarzı bi düşüncemiz var.
Konuştuğumuz yüksek ihtimalli rota ise; iran-pakistan-hindistan-nepal-burma-tayland-kamboçya-vietnam doğrultusunda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:40 ----------
ÜmitS. adlı üyeden alıntı
Ekipmanların bir kısmını edimdim demiştiniz.
Hangi ekipmanları edindiniz? Hangi markalar, fotoğraf koyabilir misiniz?
Gezi için blog açmayı düşünüyor musunuz?
Böyle bir gezi için sponsor bulacak mısınız?(bulabilirsiniz)
Dostum muhtemelen, konuya hakim ve hayali olan birisin. Giyim ürünlerinde Columbia'nın sayfasından bakınabilirsin. Yağmurluk, ayakkabı, ceket, ne olur ne olmaz diye içlik takım, su geçirmez kir tutmaz pantolon gibi ürünler için harcamadan kaçınmadık. Çünkü hayatımızda bu tarz etkinlikleri sürekli kılmak istiyoruz.
Çadır, mat, tulum için de ekstra araştırma yapmadan hoşumuza gideni aldık. Matın şişme, çadırın 5 mevsim olmasını önemsedik sadece.
Beklediğim ürünler de teknolojik ürünler.
Fotoğrafçılıkla ilgilendiğim için kameram var fakat model yükseltmek istiyorum. Kendi bilgisayarım ölmek üzere, fişe bağlı yaşadığı için güzel fırsat yakalarsam hafif bir bilgisayar alma niyetim var.
Belki bir de aksiyon kamerası.
Edebiyatçı olduğum için yazmayı çok severim, gezi yazılarını da hep tatlı bulmuşumdur. Kesinlikle blog açma planım var, hatta şu an deneme olsun diye ücretsiz blog açtım hazırlık yapıyorum.
Sponsor bu tarz gezilerde ilk aşamada zor bulunuyor. Kendini kanıtladıktan sonra sponsor bulma şansın artıyor. Sanki biraz geri planda kalmış gibi şu anlık.
-
Gonlusen adlı üyeden alıntı
Peşinden koşulan bir hayal bu ve bu gün motoru alıcam yarın çıkıcam da değil. Karavan desen yarı yolda bırakıp yürüyerek geri döndürür. Ortası olmayınca ne yapalım..
Açıkcası size yardımcı olmak istesemde çok fazla ucu açık soru var kafamda. Dilediğiniz motosikletle dünya turu atmanız mümkün, değişecek olan tek şey konfor, yakıt vb durumlar ama şu dünya turu atar veya şu atamaz diye bir şey söz konusu değildir. 0 tecrübeniz olduğu için ve eşiniz ile gideceğiniz için ben karavan önermeyi tercih ettim, dünya turu diyorsunuz çünkü ve tecrübeniz 0. Eşim tecrübeli demişsiniz o kısmı pek anlayamadım açıkcası, tam çıkış tarihi yok sabit bir rota da yok gördüğüm kadarıyla yani sabit pek fazla şey olmayınca üzerine konuşmak biraz zor oluyor. Bütcenize uygun servis ağı geniz 250cc üstü kendini kanıtlamış bir enduro işinizi rahatlıkla görecektir, lakin bir italya yapayım geleyim bir yunanıstan kaçamağı vs değil dünya turundan bahsediyorsunuz o yüzden benim aklıma pek yatmıyor açıkcası. Avrupayı temel olarak gezdiğiniz için sanıyorum ki doğu güney doğu tercihi bu yüzden lakin gitmeyi planladığınız yerler pek kolay ülkeler değil, ingilizce bilen sayısı ½5 altında aynı zamanla yerel kitle' nin ne derece insan canlısı olduğu tartışılır birde tecrübesiz bir şekilde eşinizle gideceğinizi göz önüne alırsak baya heyecanlı bir serüven olacaktır. Yazılacak çok şey varda neyse artık, çinden kuzeye çıkıp rus topraklarından avrupaya geçmeyi planlıyorsanız bu pek mümkün olmayabilir haberiniz olsun, şimdiden iyi eğlenceler.
-
Gonlusen adlı üyeden alıntı
Normalde aracsiz yapmis oldugum gezinin daha uzununu aracla yapmak istiyorum. Cc m ne kadar yerse artik .) bahsettiginiz cifti bilmiyorum sanirim, google yanlış yerlere yönlendiriyor, link veya isim yazarsaniz sevinirim.
Youtube den "the craziest honeymoon south africa to egypt on a 150 cc motorcle" arayınız.video hala mevcut.motosiklet olarak tabii ki 650 cc tercih edilir fakat cesaret cc si daha önemli ybr 125 cc ile arjantin den avusturalya yaya yolculuk eden var.150 cc lik hero ile himayalar dağ silsilesini asan insanlar var.en kolayı kulakları çınlasın ümmet pertikan abi var.
-
Mersin İl Temsilcisi
Hocam gerçekten de detaylı ve tüm sorulara cevap veren bir yazı yazdim 40 dakikadır ama sistem hatasıyla kayboldu gitti.
Yakıt oranlarından modellere, teknik konulardan egitimlere dek :(
Tekrardan cep telefonuyla yazacak kadar da vaktim yok açıkçası. Dilerseniz profilinde telefon numaram var. Ararsanız seve seve tüm detaylari tecrüben yettiğince paylaşırım.
Tekeriniz düz bassin...
-
U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı
Açıkcası size yardımcı olmak istesemde çok fazla ucu açık soru var kafamda. Dilediğiniz motosikletle dünya turu atmanız mümkün, değişecek olan tek şey konfor, yakıt vb durumlar ama şu dünya turu atar veya şu atamaz diye bir şey söz konusu değildir. 0 tecrübeniz olduğu için ve eşiniz ile gideceğiniz için ben karavan önermeyi tercih ettim, dünya turu diyorsunuz çünkü ve tecrübeniz 0. Eşim tecrübeli demişsiniz o kısmı pek anlayamadım açıkcası, tam çıkış tarihi yok sabit bir rota da yok gördüğüm kadarıyla yani sabit pek fazla şey olmayınca üzerine konuşmak biraz zor oluyor. Bütcenize uygun servis ağı geniz 250cc üstü kendini kanıtlamış bir enduro işinizi rahatlıkla görecektir, lakin bir italya yapayım geleyim bir yunanıstan kaçamağı vs değil dünya turundan bahsediyorsunuz o yüzden benim aklıma pek yatmıyor açıkcası. Avrupayı temel olarak gezdiğiniz için sanıyorum ki doğu güney doğu tercihi bu yüzden lakin gitmeyi planladığınız yerler pek kolay ülkeler değil, ingilizce bilen sayısı ½5 altında aynı zamanla yerel kitle' nin ne derece insan canlısı olduğu tartışılır birde tecrübesiz bir şekilde eşinizle gideceğinizi göz önüne alırsak baya heyecanlı bir serüven olacaktır. Yazılacak çok şey varda neyse artık, çinden kuzeye çıkıp rus topraklarından avrupaya geçmeyi planlıyorsanız bu pek mümkün olmayabilir haberiniz olsun, şimdiden iyi eğlenceler.
Bu kadar net belli olmamasının sebebi önümüzdeki okul sezonu sonunda planlamamız ve önümüzde uzun süre olması. Rastgele gitmek istiyoruz, İstikamet bu taraf bakalım neler yaşıcaz. Eşimin tecrübesi konusunda fazlasıyla haklısın çünkü arkadaşın hakaretvari yorumuna sinirlenip "belki eşim moto gp dünya şampiyonu, sana ne?" tarzı söylenmiş doğruluğu olmayan bir cümle.
Coğrafyanın insanında ingilizce bilen oranı yüksek olmasa da, tatlı insanı var, takip ettiğim hiç bir gezgin boynu bükük ayrılmadı buralardan.
Dediğiniz rotayı düşünmüyorum fakat bu rotayı tek başına geçen 23 yaşında bir çinli kadın var, yanlış hatırlamıyorsam ybr 250 idi motoru. Son durak İstanbul da müzeye bağışlayıp uçakla evine dönüyor. Güzel fikir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------
yürekçe adlı üyeden alıntı
Hocam gerçekten de detaylı ve tüm sorulara cevap veren bir yazı yazdim 40 dakikadır ama sistem hatasıyla kayboldu gitti.
Yakıt oranlarından modellere, teknik konulardan egitimlere dek :(
Tekrardan cep telefonuyla yazacak kadar da vaktim yok açıkçası. Dilerseniz profilinde telefon numaram var. Ararsanız seve seve tüm detaylari tecrüben yettiğince paylaşırım.
Tekeriniz düz bassin...
İster istemez gülümsedim, en istenmeyecek durum o kadar uğraşıp sonuca ulaşamamak. İletişime geçeceğim sizinle.
-
Gonlusen adlı üyeden alıntı
Bu kadar net belli olmamasının sebebi önümüzdeki okul sezonu sonunda planlamamız ve önümüzde uzun süre olması. Rastgele gitmek istiyoruz, İstikamet bu taraf bakalım neler yaşıcaz. Eşimin tecrübesi konusunda fazlasıyla haklısın çünkü arkadaşın hakaretvari yorumuna sinirlenip "belki eşim moto gp dünya şampiyonu, sana ne?" tarzı söylenmiş doğruluğu olmayan bir cümle.
Coğrafyanın insanında ingilizce bilen oranı yüksek olmasa da, tatlı insanı var, takip ettiğim hiç bir gezgin boynu bükük ayrılmadı buralardan.
Dediğiniz rotayı düşünmüyorum fakat bu rotayı tek başına geçen 23 yaşında bir çinli kadın var, yanlış hatırlamıyorsam ybr 250 idi motoru. Son durak İstanbul da müzeye bağışlayıp uçakla evine dönüyor. Güzel fikir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------
.
Beni yanlış anlamayın lütfen yapmayı planladığınız şeyi yapmanızı en az sizin kadar istemekteyim, bana sorun teşkil eden tek konu motosiklet tecrübesi' nin yetersiz olması bu yüzden ilk mesajım da gitmeyin değil de karavan ile gidin dedim. Şahsen ben olsam motosikletle gitmeyi tercih ederdim, sizin gibi. Suudi arabistan, iran, türkmenistan, pakistan, kırgızistan, hindistan, çin, tayland ve benzeri ülkeleri gezen biri olarak avrupaya benzemediği size garanti ederim. İnsan yapıları 1000 metre için de şaşırtıcı derecede değiştiği gibi dilinizden anlayan insan bulmakta sahra çölünde su bulmak kadar zor. Ben sadece sizi uyarmak istedim, bu turu değil 125cc bir motosikletle, bisikletle veya sırt çantaları ile de yapmanız mümkün. Size nacizane tavsiyem hazır vaktiniz varken öncelikle acil olarak bir motosiklet alıp kullanmaya alışmanız ve tahmini rota planı üzerinde ki hakların temel özelliklerini ezberlemeniz. Umarım her şey gönlünüzce olur geri geldiğiniz zaman güzen anılarınızı bizlerle paylaşırsınız, saygılarımla.
-
yayan-bay adlı üyeden alıntı
Youtube den "the craziest honeymoon south africa to egypt on a 150 cc motorcle" arayınız.video hala mevcut.motosiklet olarak tabii ki 650 cc tercih edilir fakat cesaret cc si daha önemli ybr 125 cc ile arjantin den avusturalya yaya yolculuk eden var.150 cc lik hero ile himayalar dağ silsilesini asan insanlar var.en kolayı kulakları çınlasın ümmet pertikan abi var.
inanılmaz zevkli. yaşadıkları tecrübeler tüm olumsuzlkları silmiş geçmiştir. harika bir hayat
-
Xmax 400 veya burgman 400 gibi bir scooter,
topcase ve/veya yan çantalar,
bir adet gaz teli,
gaz teli değişiminin öğrenilmesi,
lastik tamir spreyi,
1 lt motor yağı( eksiltme ihtimaline karşı),
motor yağı değişiminin nasıl yapıldığının öğrenilmesi,
Motora da alıştınız mı artık yola çıkmaya hazırsınız demektir... Yukarıda yazdıklarım kesinlikle bulunması gerekenlerdir.
-
KLX 250 ve CRF 250 düşünüyorum. Enduro olması daha mantıklı geliyor. Bir kerede gidilecek uzun soluklu yolum yok. Yolum otobanda da geçmeyecek. Bu iki makine için fikirlerinizi alabilirim.
-
KLX 250 ve CRF 250 arazi ruhları ağır olan modeller olması açısından, uzun yol ve artçılı sürüş için uygun olmayacaktır. İki model arasından F/P olarak CRF 250 öne çıkmaktadır, parçaları daha ucuz ve ulaşımı daha kolaydır.
-
Mersin İl Temsilcisi
Silinen yazımda xt600-650 tavsiyeleri de vardı.
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Silinen yazımda xt600-650 tavsiyeleri de vardı.
Hocam cok güzel, hangisini alayim diye sormadan direk xt600 alayım. Fakat bunca yol boyunca derdimiz zaten yakit olucak, yakıt tüketimine bakinca ister istemez bi uzaklık hissediyorum.
Planlari detaylandirdikca yanaşmak isterim bu modele de.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)