AEA Viraj Önerileri vs. Yol Eğitimleri
-
Yol Sanatı öğretisini paylaşan yol eğitimlerinde anlatılan viraj dönme ile AEA videosunda anlatılan teknikler arasındaki benzerlikleri ve farkları listelemek istedim. Ben henüz yol sanatı sistemini uygulama konusunda yeterince ilerleyebilmiş biri olmadığım için bir eğitmen veya RoSPA ya da IAM testini geçmiş bir sürücü bu konuları benden çok daha iyi, daha hatasız özetleyecektir (Mesela ART’tan puanı 24 olan biri değilim. İki yıl önce puanlı bir eğitim aldım ve puanım 46. Şu anki sürüşümün de çok çok farklı olduğunu sanmıyorum. Puanı 24 olan arkadaşım yazsın isterdim aslında ama benle idare edin artık.). Yani, aşağıdakiler yatırım tavsiyesi değildir, doktorunuza danışmadan kullanmayınız.
Önce yol sanatı hakkında birkaç başlık:
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...usunceler.html
http://www.motosiklet.net/forum/moto...r-listesi.html
http://www.motosiklet.net/forum/moto...onumlanma.html
Benzerlikler
1. Ne yaptığını biliyorsan motor sürmenin en zevkli tarafı virajlardır. Ne yaptığını bilmiyorsan Yusuf Yusuf… Ayrıca kazaların sıkça yaşandığı yerler de virajlardır.
2. Motosiklet ehliyeti alırken verilen eğitim (veriliyorsa bile) yetersizdir.
3. Limit noktası = Kaybolan nokta. Limit noktası bize yaklaşıyorsa hızımızı azaltmalıyız. Limit noktası bizden uzaklaşıyorsa ve başka bir güvenlik veya yol tutuş tehdidi yoksa hızımızı artırabiliriz. (bkz: https://www.youtube.com/watch?v=WkAtWiRq8Q0 Limit noktası)
4. Viraja erken girmek önemli ve yaygın bir acemi hatasıdır. Viraj çıkışında bizi dışarı savurur. (bkz: https://www.youtube.com/watch?v=xhGFyWW6w90 Uğur Ertekin Viraj Yanlışlıklar)
5. Tekniği çalışmak için düşük hızlarda pratik yapın. Yol eğitimlerinde söylenir: Tekniğe hız katabilirsiniz ama hıza teknik katamazsınız. O yüzden sistemi önce düşük hızlarda uygulayın, görüşünüz iyileştikçe hız çaba sarf etmeden, kendiliğinden gelecektir. Hızlı olmak için değil doğru teknikle sürmek için çabalayın.
6. Girişini ve çıkışını gördüğümüz virajlardaki çizgi ile devamını görmediğimiz virajlardaki çizgilerimiz faklı olur. AEA devamını görmediğimiz virajlar hakkında limit noktası takibi dışında konumlanmaya, gaz kolunun kullanıma, ivmelenmelere girmiyor. O nedenle viraj bağlama; konumlanırken (1) güvenlik (2) yol tutuş (3) görüşü göz önüne alma; virajlar arası düzlükleri ikiye bölüp yarısında ivmelenme ikinci yarıda yavaşlama ve gelecek viraj için konumu, hızı ve en son vitesi ayarlama gibi yol eğitimi konularına bu yazıda girmiyorum. Bu konularda AEA önerilerinden farklılıklar olduğu anlaşılıyor.
7. Motora oturuş pozisyonu meselesi de ortak noktalardan. Ön kol yere paralel olacak, motora dizlerle tutunacağız ve kollar gevşek, omuzlar düşük olacak. Uğur Ertekin, Kaan Tuna, Okan Sinan Ocan, Zekeriya Ertuğrul, Nezih Tütenek, Serhat Kılavuz, Paolo Volpara, Oktay Ciğer, Caner Atagün, Rahmi Barutçu… Bu adamların hepsinden bir şekilde motorda oturuş pozisyonu üzerine öneri aldım, dinledim veya izledim. Bir tanesi bile AEA’ın dediği gibi kolları kazık gibi tut önerisini duymadım. Bu adamların hiç birisi de zaten motora AEA’ın gösterdiği gibi oturmuyor. Kollar rahat, motoru dizlerle tuttum ön kol yere paralel. Bu kadar basit. (Hatta How to be a better rider kitabında Jon Taylor ayak parmak uçlarını motora doğru, içeri bükmeyi önerir. Dizleri otomatikman depoya kilitler bu hareket. Diğer eğitmenler de bu küçük numarayı anlatır.)
8. Hedefe kilitlenme meselesi de aynı. Baktığın yere gideceğin için tehlikeye değil, çözüme, gitmek istediğimiz yere bakmak lazım, kenardaki ağaca değil.
Farklar
1. “Eğitmen değiliz, kendi bildiğimizi anlatacağız.”
Yol eğitimlerinde eğitmenler kendi kişisel birikimlerini değil bir öğretiyi anlatırlar. Motosiklet Yol Sanatı temel eserdir. How To Be a Better ise uygulamaya dönük önerileri listeler.
2. Bakış.
Yol eğitimlerinde bakış iki çeşittir. Bir çenemizin gösterdiği nokta. Genelde gözlerimizin de baktığı yer olur. Ama bir de çevresel bakış vardır. Çenemizin gösterdiği yerden farklı olarak yan taraflardaki görüşümüz. Bazen çene limit noktasına bakarken göz ucunu yarım saniye indirip yolun neresinde olduğumuzu kontrol ederiz buna da çevresel bakış diyorlar. Sol virajda çenemiz limit noktasını gösterirken gözlerimiz de genellikle oraya doğru yönlenmiş oluyor. Ama motorun şeritteki konumunu ayarlamak için çevresel bakışı kullanıyoruz ve kenar şerit çizgisine veya mıcırın başladığı noktaya göre motorun bastığı yeri kontrol ediyoruz. Çevresel bakışla motorun konumunu kontrol ederken asla çenemizi limit noktasından ayırmıyoruz ve kontrollerimizi anlık olarak yapıp gözlerimizi tekrar limit noktasına geri taşıyoruz.
3. Sol viraja giriş noktasının yol kenarına ne kadar yakın olacağı meselesi.
(bkz: http://www.motosiklet.net/forum/moto...onumlanma.html)
4. “Bildiğimiz bir yolda veya az önce keşif sürüşü yaptığımız bir yolda viraj çizgimiz, daha önce hiç geçmediğimiz yoldakinden farklı olur.”
Bildiğimiz yol diye bir şey yoktur. Her zaman limit noktası takibi yapmak zorundayız. Az önce geçmiş olduğumuz yoldan geri dönerken bile yol koşullarını değişmiş bulabiliriz. Dolayısıyla görüşümüze yani o esnada neyi görüp neyi görmediğimiz bilgisine dayalı olarak hızımızı ayarlamalıyız. Aynı virajda, aynı kısa parkurda 50 kere git gel yapmak da dahil.
5. Viraja girdikten sonra gaz kolu açılmaya başladıktan sonra CSS kitabı tabiriyle virajın sonuna kadar pürüzsüz, yumuşak ve sürekli açılması meselesi.
Buna yol eğitimlerinde destek gazı deniyor. Ancak buradaki gibi sürekli gaz kolunun çevrilmesinden değil motorun hızının lastik yanağına düşmesiyle oluşacak hız kaybını giderecek ve motorun stabilitesini koruyacak kadar az bir gaz açmadan bahsediliyor.
6. Giriş noktasına bakarak motoru o noktaya yönlendirmek ve viraja gaz kapalı girmek ve kontra meseleleri.
Videoda AEA viraja yaklaşırken şeridin ortasından ilerliyor ve motoru önce ilk çarpı işaretine yönlendiriyor. Bir de kontra öncesinde “viraja gaz kapalı” giriyoruz uyarısı geçiliyor. Yol eğitimlerinde ileride bir tehlikeyi (viraj mesela bir tehlike) gördüğümüz zaman ilk iş olarak uygun konuma geçmek öğretilir. Yani AEA’ın çarı işareti yolun 20 cm kenarındaysa ve biz de mıcırın başladığı yerin hemen yanı olarak orayı görmüşsek yolun o çarpı işareti noktasına gelecek yerine çok daha geriden, o virajı görür görmez geçeriz. Sistemin aşamaları şöyle (1) Bilgi – hepsini kapsıyor (2) konum (3) hız (4) vites sonra tehlikeyi geçtikten sonra da (5) ivmelenme. Bunları kronolojik sırayla yapıyoruz. İlerideki viraj bilgisini alır almaz ilk işimiz konumumuzu ayarlamak. Yani virajın girişinden 2 metre önce konum ayarlamak diye bir olayımız yok.
Daha sonra viraj için uygun hıza düşüyoruz. Sadece gaz kolunu biraz biraz yumuşakça kapatarak hızımızı düşürüyoruz. Gaz kolunu tamamen kapattığımızda bile yetmezse artık frenlerimizi kullanıyoruz. Hızımız düştükten sonra artık uygun vitese geçiyoruz. Şimdi artık gaz kolumuz kapalı değil. Sonrasında viraja giriyoruz. Yani yol eğitimlerinde öğretilen sistemde her viraja gaz kapalı girmek diye bir olay yok. Zaten her viraja gaz kapalı girebilmek için öncesindeki düzlüklerin tamamında hayli aşırı hızlanmak gerekir. Yoksa zaten viraj için uygun hıza ve o hıza uygun vitese düşmüş bir motorda gaz kolunu kapatırsan artık motor aşırı yavaşlar. Bu noktada dikkat çekmek gereken şu var. Viraja girmeden önce hızın ayarlanmasındaki yumuşaklık zaman istiyor. O yüzden konumlanma meselesinin çok önceden daha geriden ayarlanmış bitirilmiş olması gerekiyor ki gaz kolunu kapatmaya, yetmezse fren kullanmaya en son da uygun vitese düşüp artık viraj öncesinde debriyajı bırakmış motorun stabilitesini sağlamış olmaya zaman kalsın.
Yol sanatı kafasında sürüşümüzün sağlaması gereken 4s var. Safety, güvenlik. Hep güvenli olacağız. Sistematik olacağız. Yani bir sistem dahilinde tutarlı hareket edeceğiz. Smooth olacağız. Yani kontrollerle hızımızı ve yönümüzü değiştirirken yumuşak, pürüzsüz yani smooth olacağız. Bu üçüncü S köşeli hareketlerden ani gaz açıp kapatmalardan ani yön değişikliklerinden, sert yatırmalardan kaçınmamızı gerektiriyor. Araziden, ağaçların konumundan ve limit noktasından daha yaklaşırken değerlendirdiğimiz bir virajı dönmek için AEA videosundaki gibi haşırt diye kontra vermiyoruz. Zaten uygun konumda ve uygun hızdaysak çenemizle limit noktasını göstermeye başladığımızda motor inceden bir kontra alarak o yöne devam ediyor. Yani videodaki kırmızı çizgilerle çizilmiş giriş noktasından apekse giden köşeli bir çizgi yapmıyoruz. Çok daha yumuşak ve sadece kafamızı çevirmemizin yarattığı minicik kontra etkisiyle devam ediyoruz. Yetmezse (hızımız fazlaysa yetmiyor) o zaman kontra veriyoruz. Viraj bağlamak için engelden kaçma için kontrayı bilinçli bir biçimde kullanıyoruz. Yani giriş noktasında apekse doğru haşırt diye kontra vermek diye bir olay yok.
7. Çıkış noktası meselesi.
Yol eğitimi kafasında ileriden virajı gördük diyelim sol viraj. Yoldaki mıcırın nereden başladığını gördük. Motorumuzu mıcırın başladığı yerin kenarına getirdik. Mıcıra çukura filan girmiyoruz. O konumdan yaklaşmaya devam ediyoruz. Hızımızı gaz kolunu kullanarak azalttık. Yetmezse fren yaptık. Böylece hızımızı limit noktası ve araziden aldığımız bilgiye göre viraj için ayarlamış olduk. Artık motoru o hız için uygun vitese geçireceğiz. Bütün bunları viraj öncesinde motor dikken yapıyoruz. Vites düşürmemiz gerekirse düşürdük, debriyajı bıraktık. Artık tekrar gaz veriyoruz. Gaz kapalı filan değil. Hızımız viraj için uygun çenemiz ve merkezi bakışımız limit noktasında, çevresel bakışımızla mıcıra göre motorun konumunu anlık olarak kontrol ediyoruz ve limit noktasında bakmaya devam ediyoruz. Gerekiyorsa minik kontralarla düzeltmeler yapıyoruz. Destek gazı ile motorun hızının azalmasına engel oluyoruz. Limit noktası bizden uzaklaştıkça destek gazını artırıyoruz. Artık virajın çıkışını ve bir sonraki virajı görmeye başladık. Bir yandan ivmelenirken bir yandan da diğer viraj için uygun konuma geçiyoruz. İlk virajdan çıkış çizgimizi bir sonraki viraja neresinden girmek istediğimiz belirliyor. Buna viraj bağlama deniyor. Eğer bir sol viraja girmişsek ve ikinci virajın sağ viraj olduğunu görüyorsak henüz motor birinci virajı bitirmeden, hala yatıkken kontra ile motoru kendi şeridimizin en soluna alıyoruz. Böylece diğer viraj için erkenden konumlanmış oluyoruz. Artık diğer viraj için hız ve vites ayarlamakla meşgul olacağız. Yol eğitimlerinde öğretilenler arasında uygulaması en zevkli şey bu viraj bağama meselesidir. En zoru da gaz kolunu yumuşak kullanma meselesidir. Neyse, dediğim gibi çıkış noktası diye bir olayımız da yol eğitimlerinde yok.
8. Apeks meselesi.
Eğer virajın çıkışını ve yolun zeminini tamamen görüyorsak virajı en kısa çizgiyle, virajın içine dalarak geçeriz ve bir sonraki tehlike için uygun konuma yönleniriz. Ama virajın devamını görmüyorsak bir sonraki virajı veya tehlikeyi görünceye kadar açıktan devam ederiz. Bir sonraki viraj, konumumuzu değiştirmemizi gerektirmiyorsa aynı konumdan yol çizgisine paralel yola devam ederiz. Mesela bir sol viraja girdik. Yolun kenarındayız. Virajdayken devamında yine bir sol viraj göründü o zaman aynı yerden yolun kenarından devam ederiz. Apeks filan yapmayız. Yine mesela, sol viraja başladık. Dönerken diğer viraj göründü. O da sağa dönüyormuş. İşte burada, henüz ilk virajdan çıkmamışken kontra ile kendi şeridimizin soluna geçeriz. Yine apeks filan yok.
Sonuç olarak,
AEA videosundaki gaz kolunun devamlı çevrilmesi, apeks ve çıkış noktaları konuları yüzünden pek çok motorcunun başını derde sokacağını tahmin ediyorum. Sanırım tek teker videosundan daha fazla hasar oluşturacak.
Reklamlar
-
Hocam çok yararlı bi konu çok yararlı bir derleme olmuş takipteyim
-
Helal sana Zafer'cim.
-
Selamlar oncelikle elinize saglik ama diger maddelerde de hakli olmadiginiz konularin var oldugunu dusunuyorum ornek olarak benzerlikler 7. Madde AEA bu pozisyonlarin disinda dik oturun gibi bir sey soylemiyor viraj videosunda da sadece patates cuvali gibi oturmayin diyor. Bunun disinda diger videolarinda da kollarinizi dik tutmayin gidonu sikmayin yoksa motoru kontrol edemezsiniz uyarisinda bulunuyor. Adamin fanatigi filanda degilim ama haksizlik etmemek lazim
-
Virajına hızına göre değişir olması gereken gaz kapalı yön verdikden sonra gaz açmak )
Kollar dirsekten yere paralel diyo nesi yanlışmış aea nın oturuş pozisyonun
-
endoramax adlı üyeden alıntı
Selamlar oncelikle elinize saglik ama diger maddelerde de hakli olmadiginiz konularin var oldugunu dusunuyorum ornek olarak benzerlikler 7. Madde AEA bu pozisyonlarin disinda dik oturun gibi bir sey soylemiyor viraj videosunda da sadece patates cuvali gibi oturmayin diyor. Bunun disinda diger videolarinda da kollarinizi dik tutmayin gidonu sikmayin yoksa motoru kontrol edemezsiniz uyarisinda bulunuyor. Adamin fanatigi filanda degilim ama haksizlik etmemek lazim
O yuzden benzerliklerde zaten. Egitmenlerle ayni oneriyi veriyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Virajına hızına göre değişir olması gereken gaz kapalı yön verdikden sonra gaz açmak )
Kollar dirsekten yere paralel diyo nesi yanlışmış aea nın oturuş pozisyonun
Yanlis diyen kim?
-
hocam mümkünse bu anlattıklarınızı bir de video halinde alabilir miyiz? Youtube'a koyun da hem başkaları da görür yararı olur.
-
zaferce adlı üyeden alıntı
Bir tanesi bile AEA’ın dediği gibi kolları kazık gibi tut önerisini duymadım.
Bir şey söylemek istiyorum; yazınızı tamamını okuyabilirdim, ancak bu cümleye kadar okudum.
Yalan yanlış işlerle benim işim olmaz, gerçekleri yalansız bir biçimde buraya aktarmadığınız için,
Yalan dolan söylemlerle insanları kandırmaya çalışıyorsunuz.
Kaç senedir AEA' yı izlerim böyle bir şey söylediğini görmedim.
Beni AEA fanitiği olarak görebilirsiniz.
Madem siz böyle bir şey söyledğini iddia ettiniz, lafınızın arkasında durun ve ispatlayın! sonuçta adamın tüm videolarının kaydı var.
Kulaktan dolma bilgilerle gelmemişsinizdir umarım.
-
Konu ve içerisinde verdiğiniz linkler için teşekkür ederim. Çok eğitici bilgiler var.
İstanbul içinde sizin önerdiğiniz veya en çok memnun kaldığınız kurs hangisidir.
-
mhmtesk adlı üyeden alıntı
Madem siz böyle bir şey söyledğini iddia ettiniz, lafınızın arkasında durun ve ispatlayın!
Öyle bir şey iddia etmiyorum. AEA videonun 9. dakikasında 14. saniyesinden itibaren "Eğitmenler böyle kazık gibi oturmayı öğretiyor." diyor. Videoyu izlerseniz görebilirsiniz. Bu konuda yanılıyor. Yol eğitimlerinde o dediği gibi bir şey öğretilmiyor. Onu söylüyorum. Dikkat ederseniz eğitmenlerle AEA'ın önerisi aynı olduğu için yazıda benzerlikler kısmında yer alıyor. Farklılıklar kısmında değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
l3v3nt adlı üyeden alıntı
İstanbul içinde sizin önerdiğiniz veya en çok memnun kaldığınız kurs hangisidir.
Ben yol eğitimi aldığım yerler arasında en çok Uğur Ertekin'den memnun kaldım. Bence bir kaç gömlek üstün. Eşim ve bir kaç arkadaşım da ART'ın diğer hocalarından eğitim aldılar ve memnun kaldılar. Bundan sonraki yol eğitimlerimi ya Uğur Hoca'dan ya da ART'ın diğer eğitmenlerinden bire bir eğitim şeklinde almayı planlıyorum.
-
zaferce adlı üyeden alıntı
Öyle bir şey iddia etmiyorum. AEA videonun 9. dakikasında 14. saniyesinden itibaren
"Eğitmenler böyle kazık gibi oturmayı öğretiyor." diyor. Videoyu izlerseniz görebilirsiniz. Bu konuda yanılıyor. Yol eğitimlerinde o dediği gibi bir şey öğretilmiyor. Onu söylüyorum. Dikkat ederseniz eğitmenlerle AEA'ın önerisi aynı olduğu için azıda benzerlikler kısmında yer alıyor. Farklılıklar kısmında değil.
http://i64.tinypic.com/35ixdfp.jpg
Videoyu izledim zaten.
O saydığınız eğitmenlerden başka Türkiyede eğitmen yokmu?
zaferce adlı üyeden alıntı
Bir tanesi bile AEA’ın dediği gibi kolları kazık gibi tut önerisini duymadım.
Buradaki alıntı sizin yazınızdan, yukarıdaki kırmızı ile işaretli yazıyla nasıl bi anlam farkı var?
-
mhmtesk adlı üyeden alıntı
Video...
Konuyu gayet net açıkladığımı düşünüyorum. Anlatmak için söyleyebileceğim yeni bir sözüm kalmadı.
-
zaferce adlı üyeden alıntı
Konuyu gayet net açıkladığımı düşünüyorum. Anlatmak için söyleyebileceğim yeni bir sözüm kalmadı.
Yaptığınız yanlışı bildiğiniz ve bunu ispatladığım halde kabul etmiyorsunuz.
Benimde söyleyecek sözüm yok zaten.
-
-ZERO- adlı üyeden alıntı
hocam mümkünse bu anlattıklarınızı bir de video halinde alabilir miyiz? Youtube'a koyun da hem başkaları da görür yararı olur.
O iş beni aşar.
-
Ben yol eğitimi aldığım yerler arasında en çok Uğur Ertekin'den memnun kaldım. Bence bir kaç gömlek üstün. Eşim ve bir kaç arkadaşım da ART'ın diğer hocalarından eğitim aldılar ve memnun kaldılar. Bundan sonraki yol eğitimlerimi ya Uğur Hoca'dan ya da ART'ın diğer eğitmenlerinden bire bir eğitim şeklinde almayı planlıyorum.[/QUOTE]
Hocam daha önceki yazılarınızıda okudum.Hondaya biraz karsınız kanımca kapalı alan oldugu icin.Ama önerdiginiz yerlerde kendi motorunu istiyor yada belirli km vs istiyor.
Ben GS1 egitimi aldım normalde GS2 yle devam edicektim fakat bu yazılarınızdan sonra kafam karıstı sizce ne yapmam lazım?motorum henüz yok
-
Pusalik adlı üyeden alıntı
Hocam daha önceki yazılarınızıda okudum.Hondaya biraz karsınız kanımca kapalı alan oldugu icin.Ama önerdiginiz yerlerde kendi motorunu istiyor yada belirli km vs istiyor.
Ben GS1 egitimi aldım normalde GS2 yle devam edicektim fakat bu yazılarınızdan sonra kafam karıstı sizce ne yapmam lazım?motorum henüz yok
Şöyle birkaç seçenek geliyor aklıma.
1. GS2 alıp sonrasında bir şekilde yol eğitimi videolarındakileri uygulamaya çalışarak başımızı derde sokmadan 2000 km sürdükten sonra kendi motorumuzla ART, OMM, Motto, Rahmi Barutçu veya hangisi aklımıza yatıyorsa onlardan birinden ileri sürüş paket eğitimi almak.
2. Motto Akademi ve Rahmi Barutçu eğitim motoru sağlıyor. Onlardan birine gidilebilir. Onlar uygun düzeyde bir eğitim önerirler. Sonra trafiğe daha güvenle çıkılıp 2000 km yaparak ileri sürüş paket eğitimine hazır olunabilir.
3. Zaten GS1 aldıysak ve üzerinden pek bir zaman geçmediyse doğrudan motoru alıp trafiğe çıkarak 1. maddedeki gibi 2000 km sonra ileri sürüş paket eğitimi alınabilir.
PS: Bu arada, ileri sürüş paket eğitimlerinde de kapalı alan kısmı var.
PPS: Yalnız alacağımız eğitim ile trafiğe çıkışımız arasında uzun bir boşluk olmamalı. Bugün eğitimi aldıysak ertesi gün kendi motorumuza binmemiz lazım. Araya çok zaman girerse paraya yazık olur. Ucuz şeyler değil sonuçta. Eğitim sonrası hemen kendi motorumuzla pratiğe başlamak lazım.
-
Bu forumu çok uzun zamandır takip ediyor sayılmam. Zaten yakın zamanda üye oldum. Ama forumdan öğrendiklerimin büyük bir bölümünü sizin paylaşımlarınız oluşturuyor. Bu yüzden özellikle teşekkür ediyorum.
Keşke bende İstanbul'da ya da yakınlarda olsam da gerçekten düzgün bir eğitim alıp öyle başlasam diyorum. Kıskanmamak elde değil. Öğrenecek o kadar çok şey var ki.
-
Bakın ben eğitimci değilim, motosiklet konusunda bilgim; okuduklarım, izlediklerim ve aldığım eğitim ile sınırlı. Belkide sizin veya bir başkasının binde biriniz kadar kullanabiliyorum. AEA babamın oğlu değil, bunu da vurgulayarak diyorum ki; varsa fikriniz bizimle paylaşın ama başkasının emeğinin üzerine basarak birşeyler anlatmayı, insanların birşeyler üretmesini bekleyip sonra da üzerine konup eleştirmeyi ben şahsım adına doğru bulmuyorum.
-
zaferce adlı üyeden alıntı
Şöyle birkaç seçenek geliyor aklıma.
1. GS2 alıp sonrasında bir şekilde yol eğitimi videolarındakileri uygulamaya çalışarak başımızı derde sokmadan 2000 km sürdükten sonra kendi motorumuzla ART, OMM, Motto, Rahmi Barutçu veya hangisi aklımıza yatıyorsa onlardan birinden ileri sürüş paket eğitimi almak.
2. Motto Akademi ve Rahmi Barutçu eğitim motoru sağlıyor. Onlardan birine gidilebilir. Onlar uygun düzeyde bir eğitim önerirler. Sonra trafiğe daha güvenle çıkılıp 2000 km yaparak ileri sürüş paket eğitimine hazır olunabilir.
3. Zaten GS1 aldıysak ve üzerinden pek bir zaman geçmediyse doğrudan motoru alıp trafiğe çıkarak 1. maddedeki gibi 2000 km sonra ileri sürüş paket eğitimi alınabilir.
PS: Bu arada, ileri sürüş paket eğitimlerinde de kapalı alan kısmı var.
PPS: Yalnız alacağımız eğitim ile trafiğe çıkışımız arasında uzun bir boşluk olmamalı. Bugün eğitimi aldıysak ertesi gün kendi motorumuza binmemiz lazım. Araya çok zaman girerse paraya yazık olur. Ucuz şeyler değil sonuçta. Eğitim sonrası hemen kendi motorumuzla pratiğe başlamak lazım.
Anladım hocam teşekkürler
-
İlk sayfada adamakıllı tek bu başlık var, kaybolmasın diye yazdım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)