Moda olmustur trend olmustur bilmem ama pilot yigenim bu kadar egitim almadı! Neyin peşindesiniz?
Yukarıda arkadasın bahsettiği gibi, beni birisi arkamdan ole taciz etse ikinci virajda 'hayırdır gel k.cıma gir derim'.
Moda olmustur trend olmustur bilmem ama pilot yigenim bu kadar egitim almadı! Neyin peşindesiniz?
Yukarıda arkadasın bahsettiği gibi, beni birisi arkamdan ole taciz etse ikinci virajda 'hayırdır gel k.cıma gir derim'.
zaferce hocam konu açılmış hazır yeri gelmişken sorayım
genelde ileri sürüş seviyelerinde kullanılan sistem, kuralları nizami ülkelerde çok çok iyi sonuçlar verebilir fakat bu sürüş tekniklerinde bile farklı ekollere rastlamak mümkün sanırım
takip edebildiğim kadarıyla oocan hocamız sağolsun frenleme konusunu o kadar güzel işledi ki hala aklımda frenleme konusunda ingiliz ekolu japon ekolü kazındı aklıma, biraz didikleyince alman ekolü...vs. diye uçsuz bucaksız bir deniz olmuş
örnek veriyim ve sorumu açayım
sola viraj var , en sağda konumlandım, hızımı konuma göre ayarlayarak limit noktasını gör-e-meden , motoru yatırdım ve virajın ters viraj olduğunu anladım bu durumda yapılacak nedir? söylemek istediğim çok saçma yollarımız olabilmekte
ileri sürüş tekniklerinde verilen eğitimin biz ve bizim gibi ülkelerde ne kadar uygun olduğu, işe yaramaz demiyorum kesinlikle daha iyi olacağımız kesin fakat verilen eğitimin çakışması gibi bir durum söz konusu olur mu?
Böyle mantık çalıştırması mi olur? Viraj birisini girmeden yatırmak kisisel hata iken, frenajdaki bazı kurallar hatta doktrinleri gerçekliğiyle sinanabilinir mi? Yürümek için iki ayak lazım, ama dustum... Sorgusuna donmus iş. Sorunuzun cevabına gelince, önce hatanın başlangıcına gelelim, virajı gorup hız ve giriş acısını sabitlersiniz. Bunu yürürken de yaparız, koşarken de.. haa, kafa.iza Gore yatirdik, baktık viraj terste.. önce konumunu nedir? Aslında terse düşer dediğiniz virajın ram içinde olmuşsunuzdur o anda... Motoru dikin, gazi koşarken dik konuma getirip mümkün mertebe viraj apeksine yaklaşın ki sonraki virajı(varsa) görün...
Aklımın yettiğince cevapladım
Madem içinde adım geçiyor, cevabıda ben vereyim.
Limit noktası eğer görünmüyorsa görüş mesafeniz "0" mt demektir ki bu durumda motorunuzun hızının da teorik olarak "0" km/s olması gereklidir.
Lafın özü limit noktası bir görünüp bir kaybolan obje değildir. Yakın veya uzak önünüzde "mutlaka" bir limit noktası vardır. Size düşen görev ; hızınızı bu görüş limitiniz dahilinde acil fren ile durabileceğiniz seviyede ayarlamaktır. Böylece önünüzde beklenmedik bir durum oluştuğunda durabilme seçeneği daima cebinizde olacaktır.
Sevgilerimle
''Dünyanın en kolay kullanılan ulaşım aracını uzay mekiğine çevirdik.''
Ramirez
Roberto CARLOS Ya da Semih SAYGINER topa faso verirken kaç derecelik açı ile vuruyor sizce? Bu aleti kullanmak bu kadar karmaşık ve karışık olmamalı!
Zafer hocam sakın yanlış anlamayın beni,yazınızı zevkle okudum. Emeğinize saygı duyuyorum.
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
O da bir görüş, o da bir yaklaşım tabii. Saygı duymak lazım. Ama bilardoyu köy kahvesinde oynamak var bir de Diamond sistemiyle 3 bant oynamak var. (bkz: http://www.the8knights.com/diamondsystem.htm) Köy kahvesinden gelip Diamond hesabını kullanmadan, bilmeden sistemli oynayan adamı yenen Osman Amca'lar yok mu? Nazilli'de vardı bi tane. Ama genel ortalamada bir turnavada Diomand'suz oynayıp yükselebilen çok çok çok nadir olurdu. Bşlardoyu nasıl algıladığınızla, yaşama bakış felsefenizle, bilardoyu hayatınızın neresine koyduğunuzla ilgili. Bir yandan lak lak yapıp, kağıt oynayanlara laf yetiştirerek bilardo oynayıp "Bu iş bu kadar basit arkadaş daha nesi? Aha beyle değnekle vuruyoz işte sabahtan akşama." demek de mümkün. ORtalama düşürmek pahasına Diamond sistemi ile oynamaya başlayıp sonra bu yolda ilerlemeyi seçmek de. Kimse kimseye zorla Diamond sistemini kimden öğredin bakiiim, niye diamond'la oynamıyorsun demezken "Diamond diye güzel bi şey var. Başka sistemlerle farkı şudur, benzer yanı şudur." diyenlere "Bırakın lan bu işleri basit olacak bunlar" diye ahkam kesmek serbest. Diamond sistemi değil de öbür sistemi video çekip ben eğitmen değilim ama diye başlayıp anlatan adam farkındalık yükseltiyor. Ülkemizin bilardo kültürüne katkıda bulunuyor. Ama Diamond ile diğer sistemleri karşılaştırıp ben bunu seçtim diyen, onu açıklayan adam, yalancı, bağcı dövme derdinde iğrenç bir insan, kaka, kötü. Eyvallah, o da gayet güzel. No poroplem.
PS: Semih de Diamond kullanır maçlarında. Özel derslerini de yıllarca vermiştir.
Çok değerli Zafer hocam amacım sizi kötülemek ve incitmek değildi! Hatta aea nın oturuş pozisyonu ile ilgili yorumunuza da katılıyor ve size tekrardan saygılarımı sunuyorum.
Ahmed Volkan
Abi herkesin görüşüne katılıyorum,problem yok. Benim felsefeme göre ne kadar az risk o kadar güven.virajlarda motoru ne kadar dik tutabilirsem o kadar dik tutmaya çalışıyorum. Sonuçta pistlere cikip yarış yapmak için kullanmiyoruz,ne Rossi yiz ne de Sofuoğlu. Motoru dik tutmak dağa büyük marifet bence.
Hazır yeri gelmişken sorayım; virajda motoru yatirarak ne kazanıyorsunuz veya ben yatirmayarak ne kaybediyorum ?
Merhaba,
Öncelikle hemen söylemeliyim, motosiklet sizin felsefenize göre değil, fizik kurallarına göre çalışan ve yürüyen bir araçtır
Fizik kuralları diyorki ;
İki tekerlekli araçlar dönüş esnasında santrifüj etkisi (merkezkaç kuvveti) ile dışarı doğru itilirler. Bu etkiyi azaltmanın iki yolu vardır. Birincisi dönüş esnasında hızınızı azaltmak diğeri ise motorunuzu döneceğiniz yöne doğru "önceden" yatırarak karşı kuvvet elde etmek.
Yavaşlama seçeneği çok mantıklı görülmek ile beraber bunun bir alt sınırı vardır. Bu sınır dört tekerlekli araçların normal trafik hızlarında virajları dönüş hızlarıdır. Motosikletlerin beraber girilen viraj içerisinde dört tekerlekli araçlardan düşük bir hızda olması ciddi güvenlik problemidir. Böyle durumlarda motosikletin hızının "EN AZ" trafiğin akış hızı olması güvenliğimiz açısından çok çok önemlidir. Ayrıca yine riskli bir durumla karşılaştığımızda yapmak zorunda kalacağımız kaçış manevrası da (swerving) motoru yatırabilme becerimize doğrudan bağlıdır. Motoru dik tutarak engelden kaçmanız imkansızdır.
Sonuç :
Motoru yatırmadan kullanmak beceri değildir. Gerektiğinde güvenli yatış açısına kadar tereddütsüz olarak motoru yatırıyor olabilmek havalı göeünmek değil bir gerekliliktir.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Viraja girmeden görebileceğim en uygun dis noktada yerimi belirlerim, viraja gore hizimi ayarlarim, döneceğim tarafta gidona elimde guc veririm, ve duz orantida gaz acarim...
Viraj sirasinda korkunuzu yenemeyip veya x gerekli durumundan oturu fren yaparsaniz diklesir ve viraji alamaz birde fatkli noktada bakisiniz kalirsa o yone dogru gitmeya baslaniyor... apex kacirdim evet arkamdaki arabayi kontrol etmedim, yeni bir bilgi viraja girerken once hamleyi hesaplayın, kontrayla girin, orantıyla gaz acin... bana göre viraj bu sekilde girilir yasayarak biraz okuyarak ogrendiklerim bundan ibarettir..
Merhaba;
Çok fazla teknik ve fiziksel bilgiye girmeden; aynı viraja siz 50 km/h hız ile yatarak; ben ise 30 km/h ile yatirmadan giriyoruz. Viraj içerisinde karsilastigimiz bir tehlikeden kurtulma ihtimali hangimizin fazladır? Veya oluşabilecek bir kazada daha fazla zarar görme ihtimali hangimizin fazladır?
Net cevap;
Dünyanın en güvenilir yolcu taşıma yöntemi hava yoludur. En az kaza ve ölüm oranına sahipler.
Hava taşıtlarda aynen motosikletler gibi dönüşlerinde yatmak zorundadırlar ve bunu 800 km/s civarında hızlarda yaparlar.
Hangimiz daha güvenliyiz ...
Güvende olmak için yavaş olmak yeterli değildir. 30 km/s hızda sabit bir objeye çarptığınızda ölüm riski mevcuttur.
Kullandığınız aracı tam anlamıyla yönetmeyi öğrenmeli ondan sonra virajda hangi hızda daha güvenli olacağınızı tartışmalısınız. Yatıramadığınız motorla sadece yavaş giderek kazadan korunacağınızı düşünmek iyimserlikten başka bir şey değildir.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Aga herkes birbirini bokluyo ya
Bunedir böyle
Sanki motogp pilotlari yetistiriyoruz
Herkes biseyler ogretmek istiyor hepsinden Allah razi olsun bakarsin öğrenmeye çalışırsın aklinda kalır
Internetten gordugun okudugun seyleri buyuk suratlarda denersen onu arkayi dağıtirsin.
Onemli olan tecrübe
Salak olmayin yeter.
Alin surun motoru
Kask ekipman takin
Gereksiz limitleri zorlamak
Kondomsuz iliskiye benzer
Elbet patlarsiniz
Selametle
Suzuki AN125 47000Km,Sym Gts 250ievo 4000km,CBR 125 6500Km, ,Kawasaki Ninja 250R 14000km
Yamaha Xmax250 ABS 7000km, KTM Duke 200 ABS 3100km Yamaha Xmax250 8000km, Xj6n 18000km Xmax 250 Yollarda..
Hocam sen istiyorsun ki sana haklısın desinler de o iş cidden öyle değil. Bisiklet kullanırken bile çok net bir şekilde görebileceğin açıklıkta bir cevap verilmiş zaten sana.
Ha diyelim 30 la gidiyorsun. Önüne bir şey çıktı ve sen manevra yapmayıp 20 ye düştün. Peki virajı görmeden 60-70 le giren bir araba seni gördüğünde durmaya vakti olacak mı? Ya da bu araba değil de bir kamyon olamayacak mı? E madem ihtimaller konuşuyoruz, yolun karşı tarafını da uçurum düşün. Keza benim bildiğim arkası görünmeyen virajların çoğunun bir tarafı dağ ise diğer tarafı uçurum. Yamaç yolları çünkü.
Umarım hiçbir zaman böyle bir şekilde öğrenmek zorunda kalmazsın.
Saygılar
Merhaba
Yok öyle bir amacım, bana göre herkes haklıdır. Benim trafikteki prensibim; yavaş gidebilecegim en yavaş hız da sürmek. Özellikle virajda yatmak=hız demektir(veya yanlış biliyorsam düzeltebilirsiniz).ne kadar az yatarak sürersem o kadar, mümkünse hiç yatmazsam daha güvende olduğumu hissediyorum. Ne kadar yatarsam o kadar potansiyel tehlike ile karsilasacagimi ve bu tehlikeyi savusturma ihtimalinin azalacagi kanaatimdeyim.
Soyle bir aciklama var: http://www.artmotoakademi.com/akadem...eler.php?id=32
Çok güzel anlatmışsın dostum. Eline emeğine sağlık
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)