Gidon çırpmasından bahsediyorum
facede ktm rc turkey grubu var o kadar kullanicisi var titresimi cok abartiyorlar dedi hepsi bilemiyorum. goreceli tabi bu durum. ayrica r25, silindirleri diasil ile kapladigini duyurmustu, ktm nikasil kapli silindir ve blok kullaniyormus. motor evladiyelik nitelik kazanabilir bu ozellikler ile. ikinci eli zayif, katiliyorum
Cbr250 kadar mi daha mi fazla titreşim
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------
Hocam ayrıca grubu bulamadım bi sorum daha var.Bu ktm 31 beygir fakat 165te kesiciye giriyor diyorlar.Ben cbr125 ile 141 gördüm eğer ktm top speed 165 ise ayıp etmiştir ktm
Ktm'nin titresimi daha fazladir cbr'den. Suspansiyonlari da serttir , selesi de kicinizi agritir, ayrica oturus pozisyonu da r6 ile yarisir derecede rahatsiz.
165'te kesilme olayini anlamadim 250'lik motor 200 mu yapsin ?
Sorunuza gelirse R25 yaktigi kadar gitmeyen bir makina ama sekil vs. on numara. Yakit parasini bi yerden cikartirim dersen verdigi keyif daha fazla olur cbr'ye gore.
Aynen arkadaşın söylediği gibi ama selesi bir yandan avantajlı kaymıyorsunuz.Malzemesi falan iyi yani.R25 yanlış hatırlamıyorsam 190 civar hatta + çıkabiliyor.Şimdi bakın rc tek silindir motor haliyle son hız aramak saçma olur.Ama tork çok güzel
Kardesim bir mühendis olarak açiklama yapmaya çalısayim..
Şimdi mühendisler bir makinayi yada bir cihazı yaparlarken hangi amaçla yapacaklarini ve hangi dogrultuda bir makina olmasinı istiyorlarsa o dogrultuda karar alırlar.. Aynı şekilde Ktm muhendisleri motosikletlerinde top speedten cok tork a önem vermek istemisler.
Tabi ki aklinizi beygir gücü karistirmasin . 1 beygir demek yanlis hatirlamiyorsam 75 kg agırlıģindaki bir yükü 1 saniyede 1 metre yukari kaldiracak guctur. Yani ktm nin o yüksek beygir gücü hızlanmada etkisi olur.Zaten onemli olanda bence odur zaten hangimiz sık sık top speed yapiyoruz ki ? Çogunlukla 0-110 km gibi hizları kullaniyoruz. Ve bu hizlarda ihtiyaciniz olan şey torktur.
Yani isin özü ktm muhendisleri insanlarin her zaman kullandigi aralikta motorun canli olmasini istemisler. Cbr da ise biraz daha yuksek hiz amaclanmis.. Eğrr arzu edersen ktm nin arka dislisini kücültürek ktm nin de son hizini arttirip torktan feragat edebilirsin ..
Ben daha gecen hafta duke 200 kullandim .. Suan sahip oldugum motosiklet cbr125 ..Size söyle soyleyeyim rc serisi ile farklidir belki ama çok psikopat bir motoru var.. Kesinlikle baslangic motoru degil.. Arkadasimin motoruydu cok basmak istemedim kendisi surekli bu makina cok deli cok acayip diyordu iyi bir bakayim dedim. Cidden öyle, soyle bir örnek vereyim 3. Viteste cbr125 ile çıkamadigim yokusu duke200 ile 4. Viteste 4000 devirde iken gaza dokundugumda direk hizlaniyordu.. Nasil bir makina ise istemeden ya redlinedayim yada kesicide .. Çok eğlenceli bir motorsiklet. Hatta eğer imkanım olursa bir duke250 abs bile dusunuyorum.. Bence rc serisi oturus pozisyonu sizi rahatsiz etmeyecekse.. Sizi cok mutlu edebilir.. Hatta duke 200 bile oyle iyi hizlaniyor ki r25 i bile ışıklarda geçebilirsiniz
Zaten sıkca kullandigimiz hizlar 0-120 onun üstü biraz fantezi biraz risk gibi...
Yamaha R25 öğrenciyi aç bırakır.
Bir kaç arkadaşım da var ve en büyük sıkıntıları yakıt tüketimi.
Agresif kullanıyorsan eğer (R25'i agresif kullanabilmen için en az 7K RPM'de kullanman gerekiyor bunu da belirteyim. ) yakıt tüketimin 100KM/5.5-6 litre olacaktır.
Ben sakin sakin kullanayım dersen de 3.5-4'ün altına inebileceğini sanmıyorum.
KTM RC 390 ile agresifliğin dibine vurduğumda şehir içi 5-5.8 lt arası bir yakıt tüketimim oluyor.
Stabil ve sakin kullanımda 3-3.3 lt arası yakıt tüketimi. (şehir içi)
Uzun yola gelirsek eğer sabit 90-100 km hız ile sürpriz o zaman başlıyor.
Şunu buraya bırakayım ben. :D
1 saat boyunca 7 ışığa denk gelse ve 10 dakika beklese , kalkislarda da ekonomik kalkis yapip devri birden yükseltmese bu yol boyuncada hızı hep 90-100 olsa ortalama hız 46 ya yakin gosterecektir.
Arkadas 90-100 le gittim demis 1 saatte 100 km yol yaptım benzin tüketimim bu dememis zaten
Humor me pls. Stabil nedir onu bi ogrenin bence. Kendi motorumu savunmuyorum, senin motora da bok atmiyorum. Yakiodur 2.5lt de.. 90-100 "stabil" giden bi 400cc'nin 2.5 yakmasi cok tras geldi.
Forumun çikolata renkli bi maddeye donmesi sonucu pek fazla takılmayı düşünmüyorum artık. İsteyen iletisimdeki facebook veya skype adreslerinden iletisebilir. Sağlıcakla..
Kalbim ktm diye atmaya başladı :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:06 ----------
Çok güzel açıklama yapmışsınız gerçekten emeğinize sağlık.Okulunda tepede olduğunu düşünürsek sanırım ktm mantıklı.Düşündüğüm tek şey top speeddi onuda aşıyorum sanırım
O kocaelinin gidisi oldugu kadar gelisi de var ;) o nasil bir yokuştur o yokusa o caddeyi kim neden nasil yapmistir? Hele o minibus soforlerinin hal ve hareketleri amannn yarebbi kisin ozellikle coook dikkatli olun.
Simdi soruya gelirsek ogrenciden ogrenciye gore degisir bence. Sen kendini bizden daha iyi biliyorsun sen karar ver seni yorar mi?
Motoru babaniz aliyorsa 18 bin tl ye temiz 2014 2015 mt07 alin pisman olmazsiniz
Selam,11 bin km de r25 im. 0 km aldim , michelin pilot taktirdim. Yakit ortalamam 3.6 iydi , son donem 3.9 a cikti. Cok agresif kullanmadim. Sehirici sehir disi km olarak yari yari ya dir km. sehirler arasi yollarda 120-150 arasi ortalama 130 lar kulkaniyorum. Bolu istanbul 280 km 1 depo gitti yedege dusmedim. 10k ustu agresif kullanirsan yakar. 7k 8k devirlerde yani 90-110 km saatte hizlarla 3.7 - 4.0 arasi olur tuketimin 100 km de. Performans goruntu itibariyle kesinlikle seni mutlu edicek bir motor. Servis ucrteleri 160 tl alti bakimi olmadi. 1000 5000 10000 bakimlarini yaptirdim. Tecrubelerime dayanarak yaziyorum bunlari. Simdide satiyorum cok sevdigim motorumu, gsxr600 sifir alicam kismet olursa. Umarim faydasi olur yazdiklarimin
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)