Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

BAJAJ BOXER YARDIM !

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CG125 ES
    Arkadaşlar motorumu daha dün aldım. Dün bayiden çıkarken sağını solunu sıktılar derken aldım geldim motoru fakat birkaç sorun var. Arkadaşlar bu motorun jiklesi hangi konumda açık hangi konumda kapalı ? Ben dün tüm gün boyunca o jiklenin kolu yukarıdayken gezdim ve motorun rölantisi yüksekti. Rölanti yüksek olduğu için karbüratör rölanti ayar vidasından rölantiyi düşürdüm. Bugün aklıma takıldı bayiyi aradım jikle hangi konumda açık hangisinde kapalı diye, adam bana kol aşağıdayken kapalı yukarıdayken açık dedi. Eyvah dedim 100 km jikle açık gezdim bu sefer kolu aşağı indirdim şimdi de motor rölantide durmamaya başladı. Ulan rölantide durmuyor diye rölantiyi arttırdım bu sefer de gaz verip çektikten sonra motor kendi kendine gaz vermeye başlıyor devir artıyor. Ne oluyor arkadaşlar anlamadım. Boxer'i olan bir arkadaş yardımcı olabilir mi? Bu jikle hangi konumda açık hangi konumda kapalı? ve motorun kendi kendine gaz vermesinin sebebi nedir? Bir de motordan sürekli yanık kokuları geliyor ve aşırı ısınma var. Bu aşırı ısınmanın sebebini de bir türlü çözemedim özellikle egzozun silindir kapağına girişine yakın kısmı neredeyse alev alacak o derece. Bi yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar. Teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Aralık 2009
    Şehir
    uşak
    Motosikleti
    bajaj boxer 150
    yukarı durumda açıktır öle durur mu hep az biraz mantık..

  3. #3

    Üyelik
    27 Ocak 2016
    Şehir
    manisa
    Hocam jikle acik olsa zaten nirmal gitmez motor sesi degisir egzoz tekler acayip olur gaz yemez vs vs.rolanti meselesi hava ayari diyecegim ama sifir motorda olmaz sanki.Jikleyi en asagi bastirin kapali biraz cekin orta en yukarisi tamamen acik.

  4. #4

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Geçmiş olsun...başına dert almışsın. Şimdiden Allah sabır versin diyorum.
    The Power of The Dreams.

  5. #5

    Üyelik
    19 Mart 2016
    Motosikleti
    Bajaj - Pulsar 200NS
    jigle aşağıda olacak hava ayarını tamamen kapat sonra tam 1 tur aç devir durumuna göre yarın tur daha açabilirsin fazlası zorlar

  6. #6

    Üyelik
    03 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CG125 ES
    Alıntı bllhlskr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam jikle acik olsa zaten nirmal gitmez motor sesi degisir egzoz tekler acayip olur gaz yemez vs vs.rolanti meselesi hava ayari diyecegim ama sifir motorda olmaz sanki.Jikleyi en asagi bastirin kapali biraz cekin orta en yukarisi tamamen acik.
    Hocam jikle acik olmasina ragmen motorda hic tekleme vs olmadi. Tapagaz yaptigim da oldu ama jiklenin acik oldugunu hic belli etmedi o yuzden anlayamadim ben de zaten. Suan jikle kapali konumda ama motor rolantide cok tekleme yapiyor rolantiyi arttirinca da kendi kendine gaz veriyor bagiriyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------

    Alıntı Ben Vahit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    jigle aşağıda olacak hava ayarını tamamen kapat sonra tam 1 tur aç devir durumuna göre yarın tur daha açabilirsin fazlası zorlar
    Hocam dediginizi yaptim hava ayar vidasini saga dogru tamamen kapattim ama 4.5 tur filan dondu baya acikmis yani. Tamamen kapattiktan sonra bir bucuk tur actim oyle denedim ama degisen bir sey olmadi rolantide yine tekliyor ve gaz verip cektigimde kendi kendine gaz vermeye basliyor ve orta devirlerde kaliyor. Bugun incelerken gozume carpti karburatorden silindire giden manifoldun ve karburatore giren borunun kelepceleri biraz gevsek gibiydi. Acaba oradan hava aldigi icin mi yapiyor eve gidince oralari iyice sıkıp oyle denicem bakalim insallah ondandir. Olmadi karburatorden beyine giden kablo var onu cikartip denicem belki beyin rolantiyi arttiriyordur bi sebepten dolayi

  7. #7
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Aldıgınız yere neden gitmiyorsunuz?

  8. #8

    Üyelik
    03 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CG125 ES
    Alıntı Bthndmrl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aldıgınız yere neden gitmiyorsunuz?
    Aldigim yeri aradim fakat motoru getirmem gerektigini soylediler e bayramda da kapali bayram bitene kadar surmeyeyim mi motoru.

  9. #9

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Evet manifold giriş çıkışlarından hava alırsa yapabilir.

  10. #10

    Üyelik
    03 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CG125 ES
    Beyler buldum sorunu dusundugum gibi manifoldun uzerindeki kelepcelerin vidalarini sikmamislar simdi bi tanesini sıktım digerine tornavida yetismedi ama ona ragmen bayagi duzeldi bir de iyice sıktıktan sonra rolantiyle hava ayarı yaptik mi sorun cozulecek insallah. Onceko motorumda da manifoldda catlak vardi rolantisi cok yuksekti degistirince duzelmisti. Burada sorunun temel sebebi bayinin ilgisizligi karburator manifoldu gibi onemli bir parcanin vidalarini kontrol etmeden satmak nedir arkadas. Yaklasik 250 kilometredir bu sekilde suruyorum motor rolantide kendi kendine gaz veriyor vitesler takur tukur geciyordu. Ama su bayramdan sonra bakima gittigimde hesabini soracam onlara.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------

    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet manifold giriş çıkışlarından hava alırsa yapabilir.
    Aynen hocam dogru tahmin.

  11. #11

    Üyelik
    12 Mart 2012
    Şehir
    burdur
    Motosikleti
    YAMAHA NMAX 155
    Alıntı yigitap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler buldum sorunu dusundugum gibi manifoldun uzerindeki kelepcelerin vidalarini sikmamislar simdi bi tanesini sıktım digerine tornavida yetismedi ama ona ragmen bayagi duzeldi bir de iyice sıktıktan sonra rolantiyle hava ayarı yaptik mi sorun cozulecek insallah. Onceko motorumda da manifoldda catlak vardi rolantisi cok yuksekti degistirince duzelmisti. Burada sorunun temel sebebi bayinin ilgisizligi karburator manifoldu gibi onemli bir parcanin vidalarini kontrol etmeden satmak nedir arkadas. Yaklasik 250 kilometredir bu sekilde suruyorum motor rolantide kendi kendine gaz veriyor vitesler takur tukur geciyordu. Ama su bayramdan sonra bakima gittigimde hesabini soracam onlara.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------



    Aynen hocam dogru tahmin.
    merhaba 14000 km kullandım boxer.. jikle kolu mondiaal yada kanuni gibi değil.. 3 yada iki kademe yok..
    sşsğı bastırınca tık diye bi ses gelir sarımtırak uç yukarı kalkar ve jikle açık konumda olur..
    tersini yapınca o uç aşağı iner ve kapanır.. larda değiştiyse bilmiyorum..
    birde yağına bak kolay kolay birşey olmaz taş gibidir ama titreşim devir yükseldikçe rahatsız eder..
    aklında olsun japondan şaşma
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)