Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ömrümü yedi hyo

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Merhaba arkadaşlar sıkıntı çok harca harca yaptır yaptır bitmiyor. Hyosung gt250r aldım yaklaşık 6 ay önce geçiş için bir ay sorunsuz bindim ve binmeyi sıklaştırdıktan sonra motor kendi kendine vites ve hız farketmeksizin anlik stop edip çalışıyordu kesiyordu tamire götürdüm bujiler enjektörler değişti rutin bakımı yapıldı ve sıkıntı kayboldu 600 km uzun yol yaptım ve sonrası motor sogukken sıkıntısız çalışıyor ama bi 5-6 km gittikten sonra ısınması ile beraber rolanti 1000-2000 devir arası boşta iken gidip geliyor stop ediyor çalışması zor oluyor yola giderken yemiyor gaza yüklenerek yarım debriyaj gidiyorum başına böyle bi durum gelen oldumu. Tamirciye götürdüm beyin gitmiş tek silindir çalışmıyor masraf 2000tl dedi. Motoru aldım 6500tl ye lastik bitikti 1150tl de o buji muji derken 1250aldılar şimdi 2000tl daha diyor şemsiye oldu resmen...??😔😔


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hattoi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Parçayı başka yerden alıp başka bir yere yaptırabiliyor musun? Bir araştır bence. Yoksa yapacağın masrafla ikinci el inazuma almadığına yanarsın.

  3. #3
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Motosikletiniz hangi model?Enjeksiyonlu mu?Karbüratörlü mü?Bu bilgileri de verirseniz sanırım arkadaşlar daha fazla yardımcı olabilir.

  4. #4

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    2008 enjeksiyonlu modeli hocam. Parça tamiri vani beyin tamiri olmuyormuş ben oradan ayrıldıktan sonra başka bi motordan beyin aldım takdım sorunsuz calışıyor dedi usta beyin getirtelim ondan diyor ama 2000tl çok alakasız ve beyinle tek silindir çalışmaması ne alaka beyin bozulsa çıft silindirde gitmezmi parçayı almak takmak sorun değil kesin oldugunu bilsem 500 liraya beyin var alır takarım kendim ama sorun ondan değilse kötü belki ufak bi ateşleme sorunu var bize beyin diyorlar başına gelen vardır elbet bu sorun

  5. #5
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Sorunun buji piposu yada pipo kablolarında olma olasılığı var.Bence baştan bir buji pipolarını kontrol edin.Genelde gözle görülür bir sorun olmuyor ama kılcal çatlaklar yüzünden buji temassızlık yapabiliyor.Beyin'i son çare olarak değiştirin.Hatta imkanınız var satın almadan önce sağlam bir beyin ile deneme yapın.

    Bu arada motosikletin rolanti devrinde anormal oynamalar oluyor mu?Mesela 3000 dd çıkmak,1000 dd e inmek gibi...

  6. #6

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Yok hocam devir 1500de sabit çalışıyor takı motor ısınana kadar ısındıktan sonra 2000-1000 devir arası gidip geliyor boşta iken gaz vermeyi kesince üç beş kere devir 1000-2000 yapıp stop ediyor çalıştırması zulüm oluyor. Enjektör temizleyicisi falanda kullandım yok. Ama ankaradan çoruma geçtiğimde motoru boyattım sökme takma işlemini ben yaptım baglantılar doğru ama boyacı deponun içine astar puskurtmüş onu depo yu doldururken farkettim ankaraya geldikten sonra boşaltıp iyce temizledim topladıktan sonrada depo dolu iken dıştan yıkama yaptım depo kapalı bi şekilde dolum yerindeki boşlukta su kalmış açınca yarım cay bardagından az su kactı depoya bunlardan olabilirmi acaba ama sonrasında bu soruna ramen motoru kullandım enjektor temizleyici ile 3 depo bitirdim

  7. #7
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Hyoların tps sensörü meşhurdu sanırım bide ona bakın (throttle position sensor)

  8. #8
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı Sefakrtp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hocam devir 1500de sabit çalışıyor takı motor ısınana kadar ısındıktan sonra 2000-1000 devir arası gidip geliyor boşta iken gaz vermeyi kesince üç beş kere devir 1000-2000 yapıp stop ediyor çalıştırması zulüm oluyor. Enjektör temizleyicisi falanda kullandım yok. Ama ankaradan çoruma geçtiğimde motoru boyattım sökme takma işlemini ben yaptım baglantılar doğru ama boyacı deponun içine astar puskurtmüş onu depo yu doldururken farkettim ankaraya geldikten sonra boşaltıp iyce temizledim topladıktan sonrada depo dolu iken dıştan yıkama yaptım depo kapalı bi şekilde dolum yerindeki boşlukta su kalmış açınca yarım cay bardagından az su kactı depoya bunlardan olabilirmi acaba ama sonrasında bu soruna ramen motoru kullandım enjektor temizleyici ile 3 depo bitirdim
    Dediğim gibi öncelikle buji piposu ve kablolarını,@Bthndmrl dediği gibi TPS sensörünü ve selonoid valfi bir kontrol edin.Bunlar Hyosunglar da en çok görülen arızalar.Bir de konjektör sorun çıkartıyor ama zaten onu değiştirmişiniz.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  9. #9

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Çok tşk ederim hocam sabah bujı piposundan başlayarak kontrol edeyim bu parçalar sağlamsa tek beyin kalıyor beyin alıp kendim değiştireyim en mantıklısı

  10. #10
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    hocam beyine son çare bakın arkadaşların dedikleri doğrudur. eğer beyinde arıza varsa tamirini yapan bi tanıdığım var. iletişimini veririm görüşürüsünüz.

  11. #11
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Arkadaşların dediklerine ek olarak birde motor sıcaklık sensörünü kontrol edin. Daha önce 2012 hyosung ta başıma gelmişti. Beyin arızasına gelince cihaza bağlamadan beyin arızalı derlerse pek inanmayın. Bana da beyin arızası demişti servis. Lakin dediğim gibi motor sıcaklık sensöründe arıza çıkmıştı. Servisler yüzünden hyosung tan soğudum ne yalan söyleyim

  12. #12

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Aynen hocam bende soğudum aldığıma pişman oldum tam bir bela doğru düzgün yapabilen anlayan ustada yok parça desen sıkıntı zaten düzeltip satacağım gelecek sezona honda 600rr ile girmeyi düşünüyorum. Mamba09 hocam ankarada ise usta numarasını ve adresini verebilirmisin

  13. #13
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Sorununuzun çözümü aslında enjeksiyon haritası ve diagnostik cihazı kullanmayı bilen bir usta için gayet basit. ECU'ya (beyne) reset atıp yeni GT250-R yazılımı yüklemelisiniz 1. Bujilerle birlikte buji başlıklarını (pipolarını) da değiştirmelisiniz bu 2.

    Bu işlerin maliyeti 100 TL'yi geçmez. Ustanız muhtemelen elinde diagnostik cihazı olmadığından size yeni beyin itelemeye çalışıyor. İstanbulda iseniz Avrupa Yakası Moto Park'ta, Anadolu Yakası Sevpa Motorda diagnostik cihazı var. Geçmiş olsun.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  14. #14
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorununuzun çözümü aslında enjeksiyon haritası ve diagnostik cihazı kullanmayı bilen bir usta için gayet basit. ECU'ya (beyne) reset atıp yeni GT250-R yazılımı yüklemelisiniz 1. Bujilerle birlikte buji başlıklarını (pipolarını) da değiştirmelisiniz bu 2.

    Bu işlerin maliyeti 100 TL'yi geçmez. Ustanız muhtemelen elinde diagnostik cihazı olmadığından size yeni beyin itelemeye çalışıyor. İstanbulda iseniz Avrupa Yakası Moto Park'ta, Anadolu Yakası Sevpa Motorda diagnostik cihazı var. Geçmiş olsun.
    her markaya bakıyolarmı ve tüm motorların yazılımı varmı acaba

  15. #15

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Hazzılhar hocam çok tşk ederim

  16. #16
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Benzer sorun bir şerefsizin bana kakaladığı joyride evoda olmuştu. Serviste silindir üst kapak vs değişti (parça bekledik). Son anda ya bunun beyinde gitmiş bilmem ne. Belkide üst kapak temizdi, asıl arıza beyindi ama giren bana girmişti. Bu da böyle bir anımdır.

  17. #17
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Geçmiş olsun. Başlığı okuyacak GT250R almayı düşünen arkadaşlara tekrar tekrar bir uyarı yapmak istiyorum. Arkadaşlar lütfen uygun fiyata GT250R aramayın.. Çünkü size yemin billah edip, kurana el basıp,çoluğunun çocuğunun ölülerini öpercesine yemin edip, motorunun tertemiz sıkıntısız olduğunu söyleyip kakalayan 3 kağıtçılar olacaktır. Ve bu aldığınız motorlar başınıza bela olacaktır. Hyoda girmeyin bu işlere.. Ya sıfır alın yada garantisi devam eden, servis bakımlı,kazasız ve oynanmamış olanını bulup alın. 2 adet GT250R ı olmuş biri olarak sizlere nacizane önerim.
    oxus ve Green Arrow bunu beğendiler.

  18. #18
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı Sefakrtp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar sıkıntı çok harca harca yaptır yaptır bitmiyor. Hyosung gt250r aldım yaklaşık 6 ay önce geçiş için bir ay sorunsuz bindim ve binmeyi sıklaştırdıktan sonra motor kendi kendine vites ve hız farketmeksizin anlik stop edip çalışıyordu kesiyordu tamire götürdüm bujiler enjektörler değişti rutin bakımı yapıldı ve sıkıntı kayboldu 600 km uzun yol yaptım ve sonrası motor sogukken sıkıntısız çalışıyor ama bi 5-6 km gittikten sonra ısınması ile beraber rolanti 1000-2000 devir arası boşta iken gidip geliyor stop ediyor çalışması zor oluyor yola giderken yemiyor gaza yüklenerek yarım debriyaj gidiyorum başına böyle bi durum gelen oldumu. Tamirciye götürdüm beyin gitmiş tek silindir çalışmıyor masraf 2000tl dedi. Motoru aldım 6500tl ye lastik bitikti 1150tl de o buji muji derken 1250aldılar şimdi 2000tl daha diyor şemsiye oldu resmen...??����
    Hocam büyük geçmiş olsun. Motorun bu sorununu hallettikten sonra muhtemelen sorunsuz binersiniz. Şimdi size "bunu yaptırdım, şu çıktı! Bir türlü sorunu bitmiyor" gibi geliyordur ama öyle düşünmeyin.

    Evet insanın canını sıkıyor ama şu da var "evdeki kuş teldeki kuştan iyidir". Bir de "komşunun çimeni daima daha yeşildir"

    Not: Götürdüğünüz usta da amma sallamış ha, yok ikinci sillindir çalışmıyor. Nasıl olacakmış o iş? Ya buji çakmıyordur ki o zaman bile kel kör kendiliğinden ateşleme olur ya benzin gitmiyordur o durumda da benzin hortumu, pompası enjektör vs bakarsın. Hemen "beyin arızası"...

    Allah bunların topunu bildiği gibi yapsın. Bu kadar ah alıyorsunuz ne olacak bakalım haliniz? Şahsen ben hakkımı bu gibilere helal etmiyorum.

  19. #19
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Bir de sormayı unuttum.FI lambası yanıp sönüyor mu?FI lambasının spesifik arazıları belirten kodları var.Diagnostik cihazına bağlama imkanınız yoksa belki o kodlardan sorun tespit edilebilir.

  20. #20
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı Sefakrtp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2008 enjeksiyonlu modeli hocam. Parça tamiri vani beyin tamiri olmuyormuş ben oradan ayrıldıktan sonra başka bi motordan beyin aldım takdım sorunsuz calışıyor dedi usta beyin getirtelim ondan diyor ama 2000tl çok alakasız ve beyinle tek silindir çalışmaması ne alaka beyin bozulsa çıft silindirde gitmezmi parçayı almak takmak sorun değil kesin oldugunu bilsem 500 liraya beyin var alır takarım kendim ama sorun ondan değilse kötü belki ufak bi ateşleme sorunu var bize beyin diyorlar başına gelen vardır elbet bu sorun
    Oradan ayrılma. Ayrıldığında da olmuş olanlara da pek inanma.
    Belki ustanın dediği gibidir, ama büyük ihtimal çok basit bir sorunun vardır.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)