Zinciri tek başına yağlama
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
Daha önceki motorumda padok standı için yerler vardı. Burdan araba krikosuyla kaldırdığım zaman arka tekerlek havalanıyordu ve ben de kolayca zincire bakım yapıyorum. Şimdiki motorumda (Yamaha MT-07) bunlar yok (baktıklarım çok pahalı) ve krikoyu sabitleyebileceğim bir yer de yok. Zincire tek başınıza bakım nasıl yapıyorsunuz?
Teşekkürler.
Reklamlar
-
Ayaklık açıkken arka maşanın sağ kolunun altına ahsap bi plaka yerlestirerek tekeri boşa çıkarabilirsin.
-
Abee motoru büyüttüysen bi arka teker sehpası al. Can çekişme bu kadar. Araba krikosu filan sakat. Kurtuluverir motor yan yatar. Alacağın sehpadan fazla masrafın çıkar.
-
Motorlarim her zaman büyüktü. Yamaha swingarm spool için 555TL istiyor. İnsaf diyorum. Ayrica motorun sola yatması çok zor, çünkü yan sehpa var. Artık ebay'e bakicaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:03 ----------
bagriacik adlı üyeden alıntı
Ayaklık açıkken arka maşanın sağ kolunun altına ahsap bi plaka yerlestirerek tekeri boşa çıkarabilirsin.
Sağol hocam deneyeceğim.
-
Şimdi bu büyük motorlara orta sehpa koymuyorlar mı? Rüzgara, hıza, görünüşe, aerodinamiğe falan mı etkisi olduğundan; yoksa, bula bula orta sehpa masrafından kaçınmak için mi ...
Gözünü sevdiğimin Kuba'sı... 3-4 bin liraya aldığın motorda bile orta sehpa "standart"
Alıyorsun orta sehpaya, teker kendi kendine dönüyor
-
Ben denemedim ama bir arkadaşım bir kaç kez ileri alıp temizlik, yağlama yaptığını söylemişti.
Önce görünen kısmı temizliyor sonra motoru biraz ileri alıyor.
Zahmetli ama iş görür.
Bu arada universal arka sehpa yazınca 140 liraya bir sürü ilan çıkıyor.
Padok vidası olmadan direkt arka maşanın altından tutanlarda var.
-
GezeGeze adlı üyeden alıntı
Şimdi bu büyük motorlara orta sehpa koymuyorlar mı? Rüzgara, hıza, görünüşe, aerodinamiğe falan mı etkisi olduğundan; yoksa, bula bula orta sehpa masrafından kaçınmak için mi ...
Gözünü sevdiğimin Kuba'sı... 3-4 bin liraya aldığın motorda bile orta sehpa "standart"
Alıyorsun orta sehpaya, teker kendi kendine dönüyor
Orta sehpa virajda sürtmesin diye olabilir mi acaba
-
acaba yüksek cc lerde eğim açı vb. nedenler mi söz konusu . yoksa kendilerine 50 TL ye mal edilecek parçayı takmaktan mı imtina ediyorlar.
-
bende cbr500r var motoru yan sehbada dizime yatırıp arka tekeri el ile çeviriyorum , çok sıkıntı olmuyor.. ağırlığı aşağı yukarı aynıdır.
-
feti_can adlı üyeden alıntı
Ben denemedim ama bir arkadaşım bir kaç kez ileri alıp temizlik, yağlama yaptığını söylemişti.
Önce görünen kısmı temizliyor sonra motoru biraz ileri alıyor.
Zahmetli ama iş görür.
Bu arada universal arka sehpa yazınca 140 liraya bir sürü ilan çıkıyor.
Padok vidası olmadan direkt arka maşanın altından tutanlarda var.
Şu anda zaten ileri geri alarak yapıyorum.
1 kere temizlemek için
1 kere kurulamak için
1 kere yağlamak için
1 kere yağın fazlasını almak için
Daha kolay olsun diye uğraşıyorum zaten Universal orta sehpaya bakacağım. Linkini yazarsanız sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------
fedos adlı üyeden alıntı
acaba yüksek cc lerde eğim açı vb. nedenler mi söz konusu . yoksa kendilerine 50 TL ye mal edilecek parçayı takmaktan mı imtina ediyorlar.
Bu tarz motosikletlerde orta sehpa olmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------
serkany adlı üyeden alıntı
bende cbr500r var motoru yan sehbada dizime yatırıp arka tekeri el ile çeviriyorum , çok sıkıntı olmuyor.. ağırlığı aşağı yukarı aynıdır.
Bu şekilde 4 aşamayı yapmak bana göre zor. Sadece yağlamak için olabilir, fakat 174 kilonun üzerime devrildiğini tahmin etmek istemiyorum...
-
Bende de MT7 var üşenmeyecexin.
Temizle, geri al, temizle geri al..
Turu tamamlayınca
Sil, ileri al, Sil, ileri al..
Turu tamamlayınca
Yağla geri al, Yağla geri al,
Benim alanım geniş motor gidon açısıyla bazen daire çiziyorum, bazende böyle ileri geri işte.
Ben zevkle yaptığım için sıkıntı olmuyor bana.
-
Süper Moderatör
-
En sağlıklı yöntem ileri geri yapmak
-
-
Oxford SP821 ile karar kıldım. Bahsedilen gibi arka cataldan kaldırıyor. Bugün geliyor hafta sonu test ederim.
-
üç lira attım mı benim mahalledeki motorcu yağlıyor, ha beş lira atarsam neredeyse oringleri sökecek yerinden.
-
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
üç lira attım mı benim mahalledeki motorcu yağlıyor, ha beş lira atarsam neredeyse oringleri sökecek yerinden.
kiymetini bilin o adamın , biz burda parayla bile temizletemiyoruz adam '' abi bunda yağ var gider gider '' diyip gönderiyor...
-
Yukarıda Olcay Avşar'ın paylaştığı snapjack olayı çok güzel. Portatif olması da büyük avantaj.
Ama almaya niyetlendiğimde 45 dolar olduğunu görüp vazgeçmiştim.
İşten anlayan bir usta yapıp makul fiyatlara satsa keşke
-
Temizlemek ve bakım yapmaktan keyif alıyorum. O yüzden kendim yapmayı tercih ederim.
-
GezeGeze adlı üyeden alıntı
Şimdi bu büyük motorlara orta sehpa koymuyorlar mı? Rüzgara, hıza, görünüşe, aerodinamiğe falan mı etkisi olduğundan; yoksa, bula bula orta sehpa masrafından kaçınmak için mi ...
Gözünü sevdiğimin Kuba'sı... 3-4 bin liraya aldığın motorda bile orta sehpa "standart"
Alıyorsun orta sehpaya, teker kendi kendine dönüyor
1. ek masraf
2. yer yok (katalitik konvertor dahil turlu emisyon naneleri)
3. yatis acisini dusuruyor
4. Agirlik artiyor
5. Pistlerde (en azindan burada) tek tarafli ayakliga bile izin vermiyorlar.
Arka tekeri kaldiran nane bi kere alindi mi hemen hemen her motora uyuyor, veya uydurulabiliyor zaten.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)