Türkiye'ye yedek parça gelmiyor mu?
Reklamlar
-
31 Ağustos 2016, 15:12
#1
Dikkat ettim de, insanlar on yaşında Japonlar motorsiklette bile parça sorunundan bahsediyorlar. Komik geliyor bana. Amerika'da internetten bile yeni orijinal parça bulmak mümkün. Bikebandit.com sitesinde kırk yaşında modellerin bile en ufak vidasına kadar orijinal yeni parçaları bulunmakta.
Öyleyse nedir bu forumdaki suni parça fobisinin nedeni?
Nereden parça tedarik edeceğini bilemeyen veya uğraşmak istemeyen işgüzar tamirciler mı?
İnsanları yeni motorsiklete yöneltmek isteyen marka temsilcileri veya distribütörler mi?
Gerçeği yansıtmayan tipik internet dezenformasyonu mu?
Nedir?
Reklamlar
-
31 Ağustos 2016, 15:25
#2
Hocam İnternetten aradığını bulmak bulduğunu satın almak satın aldığına kavuşmak biraz beceri biraz bilgi biraz emek belki biraz da cesaret ister! Bu tarz işleri çoğu kişi tamircilerde dahil pek kovalamıyor kanımca. Şahsen benim böyle bir parça ihtiyacım hiç olmadı.
Ancak geçenlerde ebay da İngiltere'de Chris Rea imzalı bir Fender Stratocaster buldum ne yalan söyleyeyim biraz çekindim almaya! Klavyesi (sapı) ne durumda kasası ne durumda manyetikler ne durumda diye düşünürken, tam cesaretimi topladım alacaktım gitar satılmıştı.
Belki motor parçalarında genelde sıfır alınacak olması nedeniyle risk daha azdır.
-
31 Ağustos 2016, 15:31
#3
muhteşem bir konu vallaha alkış hemde ayakta alkış ! hay ağzınıza sağlık ya...
-
31 Ağustos 2016, 15:35
#4
sebebi çabuk hurdaya ayrılmaları olabilir kaç tane on yaşını geçkin motosiklet görebiliyoruz
-
31 Ağustos 2016, 15:43
#5
DKN adlı üyeden alıntı
sebebi çabuk hurdaya ayrılmaları olabilir
kaç tane on yaşını geçkin motosiklet görebiliyoruz
31 yaşında bir motorum var. 21 yaşında başka bir motorum var
her ikisindede marşa basıyorsun saat gibi çalışıyorlar. gazını açıyorsun çokda güzel gidiyorlar.
not: onlar bir bmw.
-
31 Ağustos 2016, 15:49
#6
berkcigdem adlı üyeden alıntı
30 yaşında bir motorum var. 21 yaşında başka bir motorum var
her ikisindede marşa basıyorsun saat gibi çalışıyorlar. gazını açıyorsun çokda güzel gidiyorlar.
not: onlar bir bmw.
daha doğru düzgün hepsini yanyana koyup iki fotoğraf çekmedin bakıp hayallere dalalım. ya da boşver fotoları koyduktan sonra marş almazsa bide
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
31 Ağustos 2016, 15:58
#7
DKN adlı üyeden alıntı
daha doğru düzgün hepsini yanyana koyup iki fotoğraf çekmedin bakıp hayallere dalalım. ya da boşver fotoları koyduktan sonra marş almazsa bide
hahahahahaahahaah
yapıyouz ya bekle biraz
-
31 Ağustos 2016, 16:08
#8
Bikebandit.com Partzilla gibi Amerikan yedek parca sitelerinde her turlu yedek parca var ama kucucuk bir parca getirtmek icin bile $40 posta masrafi istiyorlar, buyuk ve pahali parcalarda da gumruk ekleniyordur. Yani parca bulunur ama cok pahaliya geliyor. Eski model motoru zevk icin alanlar icin parca bulunur ama parasi ona yettigi icin alanlar icin biraz zor.
-
31 Ağustos 2016, 17:06
#9
Daha resmi servisi olduğu, bunun için bir dünya eğitim aldığı motosikleti yapamıyor bizimkiler. 10 yıldır görmediği motoru nasıl götüreceksin?
Hele 20-30 yıl falan ohooo.
Yani parçayı bi dünya para verip getirdin diyelim. Kime emanet edeceksin?
TR'de cbf ybr apache cbr dışında parça stoğu olan var mı bilmiyorum.
-
31 Ağustos 2016, 17:12
#10
çıkma parça almak istersen önünde 2 seçenek var birincisi (ki zaten günde açılan başlıklardan bir tanesi bu yüzden açılır) çalınan motorlardan çıkan parçalar.Sahibinden deki yedek parçaların yüzde90 ını oluşturur.
ikincisi ebay den çıkma parça almak bu ihtimalde ağlayanın motoru gülene yar olmaz olayı ortadan kalkar helalinden parça edinmiş olursunuz fakat kargo ücreti ile cebiniz ağlayabilir yada satıcı tr ye göndermek istemez.
arayana her parça var biraz beklemek lazım tabiki ...
-
31 Ağustos 2016, 17:59
#11
16 yaşında motor sahibi olarak sanırım biraz bende yorum yapabilirim bu konuya.
Sadece kendi motorumdan örnek vermem gerekirse piyasada fazla parçası yok. Olan parçalarda çakalların elinde. Misal çıkma benzin deposunu 1100 liraya plastik ön çamurluğu 400 liraya, üst ve alt mesnet takımını 800 liraya satmaya çalışıyor. Haliyle bu dışarıdan bakanları korkutuyor. Yurt dışında da parça mevcut ama fiyatlar yine ortalamanın üzerinde kalıyor. Yani ucuz diye eski motora binmek isteyenin vay haline. Ya uzak duracak ya da gerçekten o motoru sevdiği için binecek sürücü ki nazlarına katlansın.
Yeni nesil tamirciler daha çok söktakçı gibi geliyor bana. Eski motor "ustaları" kalmadı kaldı ise bile ya kenar köşede ya da artık pek fazla motorlarla ilgilenmiyorlar, daha çok eş dost motoruna bakıyorlar. (kendini motor ustası olarak tanıtan 2 kişinin xt 600e de motor üzerinde yağ tapası aradığına şahit oldum. )
Uzun lafın kısası evet gerçekten supersport dışında parça yok değil ama kısıtlı. Olanlarda pahalı. Tamirciler uğraşmak istemiyor bu yüzden parça temini için fikirleri dahi yok.
-
31 Ağustos 2016, 18:11
#12
Hocam selamlar ne 10 yaşı 2013 model cbr250r ın statörü merkez honda da yok japonyadan parça bekliyorum 16 Ağustos tan beri serviste yatıyor motor. Bugün verdim veriştirdim. Satın alma mühendisiniz çay kahve partisi mi yapıyor bu kadar fazla satılan motorun statörü nasıl elinizde olmaz diye. 10 yaşındaki motoru hayal bile edemiyorum.
-
31 Ağustos 2016, 19:17
#13
xcom adlı üyeden alıntı
Hocam selamlar ne 10 yaşı 2013 model cbr250r ın statörü merkez honda da yok japonyadan parça bekliyorum 16 Ağustos tan beri serviste yatıyor motor. Bugün verdim veriştirdim. Satın alma mühendisiniz çay kahve partisi mi yapıyor bu kadar fazla satılan motorun statörü nasıl elinizde olmaz diye. 10 yaşındaki motoru hayal bile edemiyorum.
Dogu batidami duruyo motorunuz ? Biyerden sanki goz asinaligim var dedim yandaki yag stickerindan.
-
31 Ağustos 2016, 19:20
#14
DKN adlı üyeden alıntı
sebebi çabuk hurdaya ayrılmaları olabilir
kaç tane on yaşını geçkin motosiklet görebiliyoruz
Baska ulkelerde hurdaya ayrilmiyor da Turkiye de mi ayriliyor? Gerci cogunlukla ucuz motor satildigi icin "kullan at" mantigi benimsenmis olabilir belki. 100-250cc motor'la hiz yapma konulu baslik kayniyor forum. Yurt disinda daha cok satan yuksek fiyatli motorsikletlerdeki guzel dizayn edilmis, su sogutmali, zorlanmadan calisan kocaman motorlar dayaniyor haliyle.
xcom adlı üyeden alıntı
Hocam selamlar ne 10 yaşı 2013 model cbr250r ın statörü merkez honda da yok japonyadan parça bekliyorum 16 Ağustos tan beri serviste yatıyor motor. Bugün verdim veriştirdim. Satın alma mühendisiniz çay kahve partisi mi yapıyor bu kadar fazla satılan motorun statörü nasıl elinizde olmaz diye. 10 yaşındaki motoru hayal bile edemiyorum.
Anladigim kadariyla kucuk Turkiye pazari servislerin parca stoklama masrafini kaldirmiyor. Haliyle fiyat ve/veya bekleme suresi artiyor. Velhasil parca var, ama pahali, cunku kullanici az.
-
31 Ağustos 2016, 20:54
#15
2013 yılında 2008 model bir MT-03 kullanıyordum. Motoru aldıktan bir kaç bin km sonra bir eğitim aldım. O eğitimde hoca fark etti ki motorun arka freninin yayı yok. Yani frenden ayağı kaldırınca motor motor öne doğru dikilip dengesini bulmakta geç kalıyor. Öyle olunca yarım debriyaj-gaz-arka fren harmonisi dedikleri yavaş manevrayı verimli yapmak mümkün olmuyor. Baydar'a gittik. Parça gelmez. Buna bir yay uydurduk. Sonra içime sinmedi başka bir tamirciden Yamaha'ya sipariş geçmesini istedim. Adam siparişi geçti. Sonra sürekli back order'a düşüyor dedi. Ben motoru 1 yıl boyunca öyle kullandım ve o yay hiç gelmedi. Belki daha yaygın kullanılan motorlarda durum daha iyidir, bilemiyorum.
-
ardacik adlı üyeden alıntı
Dogu batidami duruyo motorunuz ? Biyerden sanki goz asinaligim var dedim
yandaki yag stickerindan.
evet doğu batıda yatıyor kaç gündür böhüüü
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Dikkat ettim de, insanlar on yaşında Japonlar motorsiklette bile parça sorunundan bahsediyorlar. Komik geliyor bana. Amerika'da internetten bile yeni orijinal parça bulmak mümkün. Bikebandit.com sitesinde kırk yaşında modellerin bile en ufak vidasına kadar orijinal yeni parçaları bulunmakta.
Öyleyse nedir bu forumdaki suni parça fobisinin nedeni?
Nereden parça tedarik edeceğini bilemeyen veya uğraşmak istemeyen işgüzar tamirciler mı?
İnsanları yeni motorsiklete yöneltmek isteyen marka temsilcileri veya distribütörler mi?
Gerçeği yansıtmayan tipik internet dezenformasyonu mu?
Nedir?
Yazdigimi polemik olusturabilir kaygisiyla sildim. Mesajim silinebilir.
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
hahahahahaahahaah
yapıyouz ya bekle biraz
tamam, beklediğimize değsin o halde
hasmet adlı üyeden alıntı
Baska ulkelerde hurdaya ayrilmiyor da Turkiye de mi ayriliyor? Gerci cogunlukla ucuz motor satildigi icin "kullan at" mantigi benimsenmis olabilir belki. 100-250cc motor'la hiz yapma konulu baslik kayniyor forum. Yurt disinda daha cok satan yuksek fiyatli motorsikletlerdeki guzel dizayn edilmis, su sogutmali, zorlanmadan calisan kocaman motorlar dayaniyor haliyle.
evet öyle haşmet
Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur
-
ben bakım tablosuna bakıyorum ve Türkiye de al altında olmayan ya da uçuk fiyata satılan parçaları yurtdışından önceden alıyorum. Zaten bakımlarını kendim yaptığım için sıkıntı olmuyor. Servislere kalırsa işimiz ohhooo ölme eşeğim ölme
-
03 Aralık 2017, 03:38
#20
bende kelle motor getirtmek istiyorum ama nasıl olur acaba
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)