Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hayabusa mı yatmaz sürücü mü yatıramaz? (Kazaya ramak kala)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    TURAN.RTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2015
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    Arkadaşlar geçen hafta gerçekleştirdiğim Doğu Karadeniz Batum turunun son günü, Sinop dan Çorum istikametine giderken muhtemelen Sinop motosiklet Festivali'ne katılan bir grup ile karşılaştım. Öndeki 3 racing ci arkadaş virajı olması gereken şeritte gayet güzel bir şekilde alıyorlar ama dördüncü motorcu Hayabusa cı arkadaş olmaması gereken şeritde benim şeridimde apex in tam ortasında karşıma çıkıyor.
    Zaten bir haftalık hızlandırılmış tur 2500 küsür kilometre kat edilmiş yol yorgunluğu derken karşıma çıkınca şaşırdım. Allah'tan arkadaş erken uyanıp arka frene basıp motoru kaldırıyor kendi şeridine doğru yöneliyor. Bütün yol çizgileri uyarı tabelaları benim lehime ayrıca orta şeritte olmamın sebebi olayın bir kilometre öncesinden yolun tek gidiş tek geliş olmasıdır. Hayabusanın bir racing kadar iyi viraj alamadığını duymuştum fakat burada bir kural ihlali var. Neyse lafı daha fazla uzatmadan video ile daha iyi anlayacağınızı düşünüyorum.

    https://m.youtube.com/watch?v=4ce6UJPktS0


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Grup sürüşünün en kaçınılmaz handikapı , biri koptumu gaza gelmek , yol çizgisinden belli size sollama açık , kendisine yasak olduğu halde gruptan geri kalmama adına hatalı sollama yapmış durum bu.

  3. #3
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cb125e-mt 03 -cbr 250-ybr125-pcx125
    evet sana sollama acıkmış

  4. #4
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı fkambay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlışım varsa düzeltir arkadaşlar ama sende yanlış şeride girmişsin sanırım.
    arkadaş doğru şeritte. yolda bu gibi uzun rampa olduğu zaman tırmanan tarafın şeridi genelde 2 ye çıkartılır. kesik çizgi ile düz çizgi yan yana ise size en yakın olan çizgi ne ise ona göre hareket edilir. bu arkadaşın tarafında kesik çizgiler olduğu için sollamaya çıkabilir. diğeri düz çizgi olduğu için sollamaya çıkamaz.

  5. #5
    TURAN.RTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2015
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    Hayır benim olduğum şeritteki yol çizgileri çizgili yani sollamaya açık yani ben kullanabilirim, karşı tarafın yol çizgileri düz çizgi yani sollama yasağı var orta şeride geçemez.

  6. #6
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Arabayı solluyor. Hatalı yerde.
    2 şerit'te sizin şeridiniz. Rampa çünkü.
    Eleman, sollama yasak olan yerde araç solluyor. Önünü görmüyor, ve araç solluyor. Dua etsin sizin yerinizde bir araç veya kamyon yoktu.
    Sağda kamyon, sizin yerinizde de araç olsaydı, aracın kaçacak yeri de yoktu. yapışırdı.

    Hayabusaların viraj kabiliyeti konusunu bilmiyorum. Ama eleman kurtarmış yine. Sizin de payınız çok büyük bunda.
    Aslında siz de sağ şeritte seyiretseniz yol boşken biraz daha iyi gibiymiş sanki.

    Bu tür yollar çok sıkıntı, tepeye çıkarken 2 şerit yol, tepede tersine dönerek, karşıya iki şerit veriliyor ve buunun farkına varmayan, tabela izlemeyen veya yolda ki çizgilerin ne anlama geldiğini bilmeyen sürücüler ile dolu.


    Elemanın bulunması gereken yer dairenin sol tarafı. işte büyük risk alıp, hayatı ve hayatınızla oynamış.
    Geçmiş olsun.
    fkambay ve infernus bunu beğendiler.

  7. #7
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cb125e-mt 03 -cbr 250-ybr125-pcx125
    Alıntı TURAN.RTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır benim olduğum şeritteki yol çizgileri çizgili yani sollamaya açık yani ben kullanabilirim, karşı tarafın yol çizgileri düz çizgi yani sollama yasağı var orta şeride geçemez.
    evet hocam haklısınız ben ufak ekrandan izledim ilk pek dikkatli bakmamışım

  8. #8
    infernus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2016
    Şehir
    İzmir
    [QUOTE=sey_47;3994348]Arabayı solluyor. Hatalı yerde.
    2 şerit'te sizin şeridiniz. Rampa çünkü.
    Eleman, sollama yasak olan yerde araç solluyor. Önünü görmüyor, ve araç solluyor. Dua etsin sizin yerinizde bir araç veya kamyon yoktu.
    Sağda kamyon, sizin yerinizde de araç olsaydı, aracın kaçacak yeri de yoktu. yapışırdı.

    Hayabusaların viraj kabiliyeti konusunu bilmiyorum. Ama eleman kurtarmış yine. Sizin de payınız çok büyük bunda.
    Aslında siz de sağ şeritte seyiretseniz yol boşken biraz daha iyi gibiymiş sanki.

    Bu tür yollar çok sıkıntı, tepeye çıkarken 2 şerit yol, tepede tersine dönerek, karşıya iki şerit veriliyor ve buunun farkına varmayan, tabela izlemeyen veya yolda ki çizgilerin ne anlama geldiğini bilmeyen sürücüler ile dolu.


    Elemanın bulunması gereken yer dairenin sol tarafı. işte büyük risk alıp, hayatı ve hayatınızla oynamış.
    Geçmiş olsun.

    Arkadaşın dediği gibi arabayı sollamış ondan ötürü virajın içine girmek zorunda kalmış. yatmak veya yatmamak değil bence mesela. hatalı sollama
    sey_47 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    10000 km hayabusa kullanımı yazıyorum.Motor mu kabiliyetsiz binici mi doğal yolla öğrenebilirsiniz.Yatırsaydı içinizden geçecek şekilde gaz açması gerekirdi.Binici baştan hatalı hatayı büyütmemiş sadece. Yatırıp gaz açsaydı eminim sağınızdan geçerken siz kilitlenip solda gelen arabaya girerdiniz. Bu pozisyonda yatırma çözümdeğil hatayı büyütür. Yapılan yanlış da; doğrusunu yapmış dikleştirip açılmakla... Yatırıp virajı içten kesmeye kalksaydı yol salaneye dönebilirdi.

  10. #10

    Üyelik
    04 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli/Gebze
    Motosikleti
    NC 700 X
    Karşındaki hatalı sollama yapmış ama sende hatalısın, hatta bir ara çift çizginin üzerine çıkmışsın. Orta şerit sadece sollama yapmana izin verir, yukarı çıkana ait değildir. Memleketimiz de herkeste sol şeritten gitme hastalığı var. Dikkat edin üç şeritli yollarda 30-40 ton yük taşıyan kamyonlar bile en sağ şeridi kullanmaz. Orta ve sol şerit daima doludur.

  11. #11
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    TURAN.RTR
    Siz haklısınız, fakat hatasız değilsiniz.. Kanun anlamında konuşmuyorum, kendi can güvenliğiniz adına hatalısınız.
    Tırmanma şeridinde kesik çizginin arkasında kapalı çizgi var ise, size sollama açıktır, ama bu seyir edebileceğiniz anlamını taşımaz,tıpkı sol şeridin devamlı kullanmanın yasak olduğu gibi.. (Ne kadar takıyoruz? Ne kadar kuralcıyız tartışılır)
    Hatanız aşağıdaki resimde görüldüğü gibi, yol tek şeritten çift şeride çıktığında sağ şeride geçmemiş olmanız.



    Geçmiş gitmis olsun.

  12. #12
    TURAN.RTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2015
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz haklısınız, fakat hatasız
    değilsiniz.. Kanun anlamında konuşmuyorum, kendi can güvenliğiniz adına hatalısınız.
    Tırmanma şeridinde kesik çizginin arkasında kapalı çizgi var ise, size sollama açıktır, ama bu seyir edebileceğiniz anlamını taşımaz,tıpkı sol şeridin devamlı kullanmanın yasak olduğu gibi.. (Ne kadar takıyoruz? Ne kadar kuralcıyız tartışılır)
    Hatanız aşağıdaki resimde görüldüğü gibi, yol tek şeritten çift şeride çıktığında sağ şeride geçmemiş olmanız.

    http://i.hizliresim.com/3ALln9.png

    Geçmiş gitmis olsun.
    Evet resimde belirttiğiniz gibi sağ şerit sonradan ekleniyor yola, motosikletler genelde seri araçlar çoğumuz zevk için viraj için bineriz bu araçlara. Peki kaçımız orda sağ şeritte tin tin seyretmek ister yol akıyor. Mesela viraja yatmışsın virajın ortasına gelmişsin 20 km hız ile tırmanmaya çalışan kamyonun arkasında kim bitmek ister. Kendimizi kandırmayalım ortada bana ait bi şerit varsa kullanırım ben onu ha risk tabiki var.

  13. #13
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    şey de, leventte doğru söylemiş. başlığa gelince, insan altında hayabusa veya başka litrelik makina gördüğü birini doğal olarak tecrübeli sanıyo ama bu çok büyük yanlıştır. şanslıysa 1-2 zıplar belki yine hayata çalım attığını fark etmez ama kendileri dışında karşı tarafıda imha etme olasılıkları yüksektir (bu siz oluyomuşunuz nerdeyse). uzun yolda düşük hacimle çıkarsam arabadan,tırdan,uçaktan korkmam sadece bunlardan korkarım

  14. #14

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    o şerit sollama şerididir sağ şerit boşken o şeridi kullanamazsınız nokta.

  15. #15
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı TURAN.RTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet resimde belirttiğiniz gibi sağ şerit sonradan ekleniyor yola, motosikletler genelde seri araçlar çoğumuz zevk için viraj için bineriz bu araçlara. Peki kaçımız orda sağ şeritte tin tin seyretmek ister yol akıyor. Mesela viraja yatmışsın virajın ortasına gelmişsin 20 km hız ile tırmanmaya çalışan kamyonun arkasında kim bitmek ister. Kendimizi kandırmayalım ortada bana ait bi şerit varsa kullanırım ben onu ha risk tabiki var.

    Sevgili Turan,

    İstersen karşı yönün şeridinde de sürebilirsin, vicdanın önce kendine, sonra diğer insanlara zarar vermeyi kaldırabilecek ise.
    Ben 23 yıldır motosiklet kullanıyorum bilmem kaçıncı motosikletim, bilmem kaçyüzbininci km Motosiklet üzerinde,ama neyi nerede yapmam gerektiğini bildiğime inanıyorum,forumda beni tanıyan, birlikte sürüş yaptığım insanlar bu satırları okur ise,yorumlarını esirgemeyeceklerdir..

    Her şeyin yeri ve zamanı var. "Sen kendimizi kandırmayalım diyorsun fakat, karşıdan gelen herif toparlamasaymış,
    şuanda biz bu konuyu konusuyor olmayacaktık." Motosiklet üzerindeyken, her zaman başkalarının seni hedef aldığını düşünerek sürmezseniz, böyle olayların arkası kesilmez.

    Eğer buraya bir şeyler koyuyorsanız, insanların yorumuna açıyorsanız, hatanızı görüp ders çıkartmalısınız, motosiklet şöyle seri,böyle virajı
    var hangimiz şöyle yapmak ister böyle yapmak ister diye bir cevap biraz abzurt olur.

    49cm3 motosikletten 1200cm3 motosiklete kadar, touring makineden, racing makineye bu güne kadar 20 tane motosiklet kullanmış,deneyimlemişim.
    Bana detay bahsetmek yerine, daha uzun yıllar motosiklete nasıl bineceğine dair gönülden ve samimi olarak paylaştığımız bilgileri ciddiye alman senin ve sevenlerin adına elzemdir. Her insan hata yapar, önemli olan tekrar etmemektir. Bu konuda yapılan yorumlar herkes için önemlidir, buradaki hatayı bir başkası görüp, doğruyu öğrenmesi açısından faydadır.

    Saygılarımla.


    Dipnot: Kaldı ki, üstte paylaştığım ekran görüntüsüne bakarsak, sola bir viraj var, kural derki, "Viraj'a mümkün olan en dış noktadan başlanır." Bunun sebebi virajın içerisinde olup biteni cok daha erken keşif edebilmektir.

    Eğer virajın en dışında kalan şerit müsait ise, o şeridin en dış noktasından,mümkün değil ise, bulunduğun şeridin en dış noktasından girerek maksimum görüş ve keşife olanak tanınır.

    Eğer sen bir parça kural dahilinde motosikletini sürüyor olsaydın, ilk viraj başlangıcında konumlama hatası yapmaz, çekmiş olduğun videodaki adrenalini de yaşamazdın.
    berkcigdem ve agris bunu beğendiler.

  16. #16
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı TURAN.RTR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet resimde belirttiğiniz gibi sağ şerit sonradan ekleniyor yola, motosikletler genelde seri araçlar çoğumuz zevk için viraj için bineriz bu araçlara. Peki kaçımız orda sağ şeritte tin tin seyretmek ister yol akıyor. Mesela viraja yatmışsın virajın ortasına gelmişsin 20 km hız ile tırmanmaya çalışan kamyonun arkasında kim bitmek ister. Kendimizi kandırmayalım ortada bana ait bi şerit varsa kullanırım ben onu ha risk tabiki var.
    çok büyük yanlışınız var bu yorumda. ama öncelikle video hakkında 1-2 yorumda bulunayım sonra sizin yanlışınız hakkında yorumda bulunayım.

    videodaki diğer motor yani hayabusa ; kesinlikle yanlış yapıyor çünkü sollamanın ona yasak olduğu yerde sizin şeridinize giriyor bunda herkes hemfikirdir bence.

    videoda sizinde hatanız var bunu aşağıda yazıcam.

    gelelim bu alıntı yaptığım yazıdaki yanlışınıza. evet 2 şeritte sizin hakkınız bu doğrudur fakat sollama yapılmadığı sürece en sol şeride geçilmez. yol bom boş ise en sağ şeritten gidilir hızınız ister 200 olsun isterse 80. hee önünüzde araç var ise sollama yapacağınız bir sol şeride geçersiniz sollarsınız ve yol müsait ise tekrardan sağ şeride geçersiniz. bu araçtada böyle motordada böyle.

    ben bu videodaki yolda sağ şeritte giderdim çünkü önümde bir araç yok. ve en sağ şerittende de bu viraja çok güzel girilir ve çıkılır hemde istediğin hızda. burada o hızda o viraja girip girememek ise tamamen senin tecrüben. yol kabak gibi gözüküyor ve araç olmadığını görebiliyorsan sağdan çok güzel gidilir. araç olduğunu görüyorsanda sol şeride geçer gidersin. ben bu şekilde kullanıyorum sizi bilmem. 15 yıldır motor sürüyorum.

    burada bence sağ şeritten tın tın gitmek veya sol şeritten gitmeyi siz kendi tecrübenizle değerlendirin. virajı göremeyişin tamamen hata. Videoyu tekrar izle " VİRAJDA NE KADAR YANLIŞ YAPTIĞINI SEN GÖR , GİRERKEN , APEKS NOKTANDA VE ÇIKIŞTA " bu tamamen senin acemiliğin veya o anda yol boş rahat rahat dönerim gezerim demenden dolayıda olmuş olabilir. hepimiz hatalar yapıyoruz bunuda kimse inkar edemez.

    hayabusa içinde en başta dediğim gibi aslında şeridini ihlal ediyor ve sizi tehlikeye atıyor. Fakat sizinde tehlikeli bir noktada olmanızdan dolayı iş dahada tehlikeli hale geliyor. tehlikeli noktada olmanızın sebebi sağ şerit uygun olduğu için eğer sağınızda araç olsaydı kimse size burada bir şey diyemezdi.

  17. #17
    typhoonn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Falcon Freedom 250
    Hocam haklisiniz orta serit sadece sollama amaclidir sollama yapildiktan sonra sag serit kullanilmalidir. Soyle bir soru sorsam nasil olur? Motosiklet uzerinde pek deneyimim yok fakat uzun yillardir minibus kullaniyorum ve uzun yolda genelde 18 20 kisilik araclarla yolculuk yaptim bu tarz virajlarda yuksek hizda(diger seritler bos ise) viraja aciktan aldigimiz zaman yolun acisi cok daralmadigi icin donuste arac savrulma yapmaz ve yolcular rahatsiz olmaz.. Konuya gelirsek videoyu yukleyen surucu viraja genis girerek kontrollu surus yapmis olmuyomu benmi yanlis biliyorum duzeltirseniz sevinirim.

  18. #18
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Hayabusa virajda iyi olsaydı yıllardır yarışlarda ağzımız açık onu izliyor olurduk.
    Ama
    Videodaki olayın Hayabusa'nın yatmasıyla bir ilgisi yok gibi görünüyor.
    Zaten yol herhangi bir kabiliyete gerek duymayacak kadar geniş.
    Önündeki beyaz aracı sollamak için karşı şeride geçmiş.
    Viraj içinde ve yatık vaziyette olduğu için de bir süre karşı şeritte yol almış.
    O şerite geçmemeliydi ama siz de o şeritte olmamalıydınız.
    Sağ şerit bomboş olduğu halde sollama şeridini kullanıyorsunuz.
    Benim yerime kamyon olsaydı demişssiniz ama onun yerine bir otomobil olsaydı ne yapacaktınız?
    berkcigdem bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #19
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı typhoonn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam haklisiniz orta serit sadece sollama amaclidir sollama yapildiktan sonra sag serit kullanilmalidir. Soyle bir soru sorsam nasil olur? Motosiklet uzerinde pek deneyimim yok fakat uzun yillardir minibus kullaniyorum ve uzun yolda genelde 18 20 kisilik araclarla yolculuk yaptim bu tarz virajlarda yuksek hizda(diger seritler bos ise) viraja aciktan aldigimiz zaman yolun acisi cok daralmadigi icin donuste arac savrulma yapmaz ve yolcular rahatsiz olmaz.. Konuya gelirsek videoyu yukleyen surucu viraja genis girerek kontrollu surus yapmis olmuyomu benmi yanlis biliyorum duzeltirseniz sevinirim.
    Motosiklet, 4 ya da 6 tekerlekli araç gibi dönmez. İlk olarak kontra tekniğinin ne olduğunu öğrenin, ondan sonra kendi sorunuzun cevabını kendiniz veriyor olursunuz zaten.

  20. #20
    TURAN.RTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2015
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    Alıntı typhoonn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam haklisiniz orta serit sadece sollama amaclidir sollama yapildiktan sonra sag serit kullanilmalidir. Soyle bir soru sorsam nasil olur? Motosiklet uzerinde pek deneyimim yok fakat uzun yillardir minibus kullaniyorum ve uzun yolda genelde 18 20 kisilik araclarla yolculuk yaptim bu tarz virajlarda yuksek hizda(diger seritler bos ise) viraja aciktan aldigimiz zaman yolun acisi cok daralmadigi icin donuste arac savrulma yapmaz ve yolcular rahatsiz olmaz.. Konuya gelirsek videoyu yukleyen surucu viraja genis girerek kontrollu surus yapmis olmuyomu benmi yanlis biliyorum duzeltirseniz sevinirim.
    Evet viraja dıştan girmenin birçok faydası vardır birçok eğitmenin herzaman söylediği gibi.
    1. Dışardan alınan virajda karşıdan yaklaşan tehlike daha önce farkedilir buda bize müdahale için extra zaman kazandırır.
    2. Sizin söylediğiniz gibi daha konforlu viraj alınır " G " kuvveti daha az hissedilir.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)