Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet modellerinin biçimleri ve cruiserlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Değişik motosiklet türlerinin şeklinin bulunduğu gibi olmasının önemli sebepleri vardır. Bunların hemen hepsini anlamlandırabiliyorum. Mesela universal Japanese motorcycle diye anılabilen, çıplak veya standart denen motosiklet nispeten dik oturuşlu, peglerin rahat konumlandırıldığı bir motor türü. Önünde cam yok, hayli minimalist. Çok uzun seyahatler veya üst düzey konfor veya yol dışı sürüşler için değil temel bir motosiklet ihtiyacını karşılamak için uygun fiyatlı, pratik, kolay kullanılan temel bir motosiklet. Şekli amacına hayli uygun.

    Spor motosikletlerin dingil mesafeleri kısa çünkü kıvrak olacaklar. Motorları çok güçlü çünkü pistte hızlı gidecekler. Frenleri güçlü çünkü viraj öncesi çok sert fren yapacaklar. Artçı selesi yüksek çünkü hızlanmalarda sürücü poposunu oraya dayayarak destek alabilecek, daha fazla geriye kaymayacak. Öne eğilip kullanılacak, önünde bir karenajı olacak çünkü çok yüksek hızlarda dik oturup yelken gibi vazife gören bir sürücü istemeyiz; aerodinamik olacak. Pegler yukarıda olacak ve bu sepele sürücü dizlerini kırmak zorunda kalacak zira motor yattığında peglerin sürtmesini istemeyiz. Yüksek peg konumlandırmasıyla daha fazla yatış açısı imkanı olacak. Yani şekli amacına uygun.

    Seyahat enduroları ağır oturaklı konforlu motorlar. Seleleri ona göre, ön camları ona göre, amortisörleri ona göre, oturuş pozisyonlarının rahatlığı ona göre, artçı seleleri ona göre tasarlanmış. Yolculu, dolu çantalı bir sürüşü asfalt yolların kalitesi bozulduğunda da birazcık toprak köy yollarında da devam ettirebilecek makineler. Güçleri de seyahatler için uygun. Yani bunların da şekilleri amacına uygun.

    Seyehat motorları seyahat endurolarının güzel asfalt seven daha da konforlu, kocaman karenajlı, artçıya bile rüzgar değdirmeyen versiyonları. Bunların şekillerinin de amacı ile uyumlu olduğu görülüyor.

    Endurolar hafif, hooplayıp zıplamaya uygun, düşünce kaldırıp devam etmek mümkün olacak şekilde tasarlanmış. Motor her düştüğünde tamirhaneye gitmek zorunda kalmıyor zira bir günlük sürüşte bir çok kere düşüyor. Gidonu ve pegleri ayakta sürmenin ergonomisi düşünülerek yapılmış. Fren ve vites pedalı bile ayağın topuyla değil ortasıyla basıp ayakta dururken kullanılmak üzere konumlandırılmış. Şekli amacına uygun.

    Scooterler commuterlar hep şehir içinde kolaylık, pratiklik sağlamak için az yakıt sarfiyatı için düşünülmüş tasarlanmış. Küçük motor az yakıt sarfiyatını garantiliyor. Hafif gövde de destek oluyor pratikliği artırıyor. Bir scooterın içine ayaklarını koyan sürücünün üstü başı batmayacak. Şekil amacına bunlarda da uygun, anlamlı.

    Cruiserlara gelince neden böyle göründüklerine dair anlamlı bir gerekçe var mı, bilemiyorum. Motorlarının bu kadar büyük hacimli bu kadar yüksek torklu olmasının, hava soğutmalı olmasının, hard tail olmasının ne anlamı veya gerekçesi var? O peglerin o kadar rahatsız bir şekilde öne uzamasının neye faydası var? Ape hangerlarla kolları cama yapışmış örümcek gibi açarak sürmenin nasıl bir mantığı var? Sahi, cruiserlar neden böyle sanki sürülmesin de cafe önünde beklesin diye yapılmış gibi? Ben bu cruiser olayını hiç anlamadım. Cruiser motorlar ne yapılsın diye yapılmış? Amacı ne?
    Carbondioxid bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Mart 2014
    Ape hanger, hard tail gibi şeyler standart cruiserlar da olmaz.

    Cruiserlar ağırlık merkezi yere yakın, kollarını ve bacaklarını uzatarak ferah bir sürüş yapmanızı sağlayacak şekilde tasarlanmışlardır. (Kollarının durumu direksiyon ve kol uzunluğuna göre değişse de bacaklar cidden rahat ediyor)

    Yüksek torklu olurlar zira gezinti içim yapılmışlardır.

    Işin daha teknik kısmını bilenler anlatır.

    Ben de bu yüksek ve küçücük artçı sele lerini anlamıyorum işin açığı. Fonksiyonu ne ola ki?

  3. #3
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Cruiser'lar, adları üstünde, gezi gemileri gibi, gezi motosikletleridir.
    Bir yere varmak için binilmeyen, bir yere hemen daha hızlı nasıl varabilirim amacı gütmeyen sürücülerin tercih ettiği motosiklettir.

    Açıkçası yanlış buluyorum yorumunuzu. Herkesin zevk aldığı, şeyler farklı oluyor. Bir şeyi sevmek için illa ki bize bir şey kazandırması veya birşeylerde fayda sağlaması gerekmez. Bu işi seversin, başkasının dediğine bakmazsın. Bu işi sevmezsin, sevene de laf söylemezsin. Kimseye zararı olmadıkça.

    4 silindir naked kullanan arkadaşım, bana uzun yol teklif etmişti. Dedim hacı ben fazla hızlı gitmem. Sen hani sakin sakin giderken kaçla gidiyorsun diye sormuştum. Adamın cevabı 140 olmuştu.
    Ben 140'la gitsem ne olacak. Varacağım yerde ne yapacağım. Ben varmak için sürmüyorum ki o an. Genelde bu işten keyif aldığım için biraz, değer verip, işim olmadığı zamanlarda biniyorum. İşim olduğunda da, işimi gezime göre ayarlıyorum.

    Bende bunu anlamıyorum, evimin önünde ki 500 metre düzlükte, 2 ışık arasında, vücudundaki göz sayısından fazla silindire sahip motosikleti kullanan arkadaşların, niye bu kadar vites değiştirmeden, redline'ı zorladığı, ve kulağımıza tecavüz ettiğini merak ederim. Sakin sakin gitmek varken, niye basıp gidip kırmızı ışığa yakalanıp, mont içinde terlemekten zevk aldıklarını. Mesela yani.


    @Hazıllhar adlı üyenin bir konu da yazdığı yazıyı kopyalayım. Konu linki

    Ülkemizdeki motosiklet sürücülerinin genelde 100.000'lerce Euro ödeyemeyip de Ferrari, Lamborghini vs sahibi olamayışındaki eziklikten dolayı ulaşılabilir fiyatlardaki yarış motosikletleri çok rağbet görüyor. Bunda önemli bir etken de motor sporları içerisinde yarışları en çok yapılan ve en çok gündeme gelen tarz da yarış motorları. Göz aşinalığının da verdiği bir ayrıcalık var. Kızılay dağıtmış gibi herkes bu motorları alınca normal tabii.

    Türkiyedeki bu özentiliğin etinden, sütünden, kemiğinden faydalanmak isteyen "uyanık" distribütörler de aynı pop müzik aranjörleri mantığıyla "en çok bu gidiyor" diyerek hep aynı şeyi pişirip pişirip milletin önüne koyuyor. Sonra insanlar "öf far çiftli bu CBR'da bak öncekinde öyle değildi" filan gibi resmen insanı aptal yerine koyan üreticilerin oyununa geliyor. E haliyle en çok satılan motorlar da en çok yedek parçaya ihtiyaç duyulanlar oluyor ve hırsızların da gözbebeği oluyor. Bu yetmezmiş gibi 125'lik, 250'lik commuter görünümlü, ince lastikli, gitmeyen, durmayan yarış motorlarına benzetilmiş saçma sapan aletleri kullanıp havaya giriyorlar. Yahu koskoca KTM bile küçük yarış motorları da üretir oldu bu piyasayı fark edip.

    Ülkemizde en çok satılan "supersport görünümlü" motosikletlere bakın; listenin başında o çocuk motoru gibi bol plastikten oluşan, hiçbir teknoloji sunmayan CBR 125, CBR 250'leri görürsünüz. Herkes ekmeğinin peşinde, en çok bunlar gidiyor nasıl olsa. Bir de cruiser'lara "gitmiyor, dönmüyor" diye laf atarlar. Neden ? Çünkü onların sürüş mantığı gazlamak, vırt zırt araç trafiğinde hem kendilerini hem başkalarını tehlikeye sokmak. Cruiser sürüş mantığı hem başkadır, hem de dinamiği farklıdır. Adı üzerinde "gezi motoru". Gitmez evet, 0-100 aralığına bilmem kaç saniyede ulaşma amacı olmayan adam alır çünkü. Dönmez, evet sen yatmaya alışmışındır, hafif plastiği kontrol edebilirsin ama bu motorlarla dıştan geniş açıyla dönmek makbuldür ve yatma açısı altındaki süratli plastik yığını kadar dar açıya inmez. Elbette bunların dışında kalan aklı başında sürücüleri tenzih ediyorum, benim lafım sonradan görme, aşağılık kompleksi olan insanlar. Maalesef memleketteki kafa da genelde bu.

    Murat Z. Özbilgi nin. MOtosiklet hayattır adlı kitabının başındaki "Doğmamış oğluma mektup" adlı yazısından bir bölüm.

    Toplumun içinde dur, ama tek başına ayakta dur, sonuçta yol yalnız senin yolundur unutma. Herkesle konuştuğun gibi, her tip motora da bin, tutucu olma. "Chopper gitmiyor, dönmüyor" diyenleri takma, altındaki V motorun ritmiyle dans etmeden isyanın ruhunu anlayamazsın. Sıkı bir enduroyla off-road yapmadan doğaya fazla kavuşamazsın. İbrende bir kez olsun 200’leri görmeden de adrenalin seni ilk defa içki içmiş 15 yaşındaki kız gibi sarhoş eder durur. Herkesi dinle ama hiç kimseye kulak asma. Motosiklet türlerinin her biri farklı amaçlarla üretilmiştir, birini seçeceksen seç, ama hepsiyle barışık ol, hiçbirinin fanatiği olma.
    Not: Yanlış anlaşılmayayım. Fanatikliğinize şaşırdım doğrusu.

    Saygılarımla.
    jimi_hendrix, kaanklky ve RyuujinJakka bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    19 Ağustos 2016
    Chopper/cruiser motorların duruşu yeter açıkcası.

  5. #5

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    “yanlış buluyorum”

    Bir ifadenin doğru ya da yanlış bulunması/olması için bir önerme olması lazım. Benim yazdığım metin bir cümle ile özetlenirse şunu diyor: Motosiklet türlerinin kullanım amacı ile tasarımı arasındaki ilişkiyi görebiliyorum, cruiserlar hariç. Yazımda dediğim sadece bu. Bilen beri gelsin “Cruiserların şekli şu nedenle, şu amaç için, şu güzellik için böyle tasarlanmıştır; motoru şu nedenle böyle seçilmiştir” diye açıklasın, ben de öğreneyim. Bu bir soru yani. O sebeple, bunu yanlış bulmak gerçekten ilgisiz. “Bugün perşembe“ dersem bunu yanlış bulabiliriz. “Cruiserlar çirkindir” dersem bunu yanlış bulabiliriz. “Cruiserlar yavaş gider” dersem bunu yanlış bulabiliriz. “Hiç kimse cruiser binmemelidir” dersem bunu yanlış bulabiliriz. Ama “cruiserlar ile şekilleri arasında bir ilişki görmüyorum, var mı?” Sorusunu yanlış bulmak… Bilemiyorum.

    Mesela yukarıdaki arkadaşın açıklama çabası, soru ile aynı yönde, uyumlu bir açıklama. Gezi motoru olduğu için torku yüksek önermesi bu yönde motor seçimini açıklamaya çalışan bir cümle yani üstteki yazı ile uyumlu (Bence cevap yanlış, o ayrı konu. MT serisi master of tork gezinin efendisi olur zira o zaman. Ama dert değil. Soruyla aynı doğrultuda bir cevap arayışı yapılmış. Gayet güzel.)

    Beyinlerimiz iki kategoriye ayırmayı sever. İyi-kötü, doğru-yanlış, dost-düşman gibi kategorilere hızlıca ayırma ve bunlar üzerine aşırı genelleme yaparak düşünmek ve hareket etmek bize evrimsel olarak kalmış bir miras. Milyonlarca yıl önce dur yahu şu kaplanın ne istediğini bir anlamaya, yakından tanımaya çalışalım diyen atalarımız kaplana yem olduklarından çiftleşememişler ve hızlıca kategorizasyon yapıp kaplanı düşman belleyen atalarımız çiftleşmek şansı bulmuş. Dolayısıyla hepimiz özel bir çaba göstermedikçe gerçeği basitleştirip (değiştirerek) algılamamızı ve tepki vermemizi kolaylaştıran bu eğilime sahibiz. O yüzden yazdığım metni “Bu adam cruiser kötüdür diyor.” Biçiminde algılamanızı anlayabiliyorum. Benim yazımın içinde “zevk”, “sevmek” filan gibi kelimeler hiç geçmiyor. Bu kavramlara göndermeler de yapılmıyor. O sebeple “fanatiği olmak” gibi bir duruş da esasen yazının sorduğu soruyla esasen ilgisi yok.

    Bir canlının (desingoid objects der Richard Dawkins) ya da tasarlanmış bir nesnenin (desinged object) evrimi şeklini oluşturur. Belli bir bölgedeki kaplumbağaların kabuğunun yukarı meyilli olması, belli bir yerdeki bir işi yapan balığının gözlerinin asimetrik bir şekilde tek yanda olması, bir çayırdaki çiçeklerin renginin yıldan yıla değişimi hepsi belirli bir amaca hizmet eder. Canlılar için bu şekil belirlenmesinin ardındaki mekanik, doğal seçilimdir. Tasarlanmış nesneler için ise sunni bir seçilim vardır. Motosiklet özelinde satın alma, yarış kazanma gibi sunni seçilim öğeleri…

    Diğer motor türleri için şekil ile amaç arasındaki ilişki kolayca görülebiliyor. Cruiserlar ne olmuş da bu şekli almış? İfade bu, soru bu. Yanlış derseniz, o da güzel tabii saygı duyarım.

    "duruşu yeter" de iyiymiş.

    Konu işlevsellikten çok güzellik anlayışı ile ilgili ise de soru aynen duruyor esasen. Estetik anlayış neden bu yönde gelişmiş?
    sey_47 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Abi motosiklete çoğumuz zevk için biniyor herkes zevkine göre makine seçer. Senin dediğin gibi mesele kullanışlı olmasıysa racingleri at çöpe, krosları at çöpe bunlar spor amaçlı aletler. Niye üretilmiş o halde? Zevk. Zevk için biniyorsak bu merete kimsede çıkıp la bu niye üretilmiş demesin.

  7. #7
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    crusier tarzı bir motorun rahatlığı hiçbir motorda yoktur...

  8. #8
    AsirMahfi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    Beyoğlu
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Yalnız kimse cevap veremiyor soruya :D ben kendi adıma şöyle söyleyeyim; oturuş pozisyonu olarak uzun yola uygun (uzun gidonlar, ekstra ileride olan pegler hariç). Evde koltukta oturur gibi gidiyoruz. Onun haricinde kalan şeyleri şöyle bi düşününce "şekil merakı" demekten başka bişey gelmiyor sanırım aklıma. Güç olsun, ses olsun, kromajlar olsun, ağırlığı olsun. Tamamen keyif için bence. İşlevsellik değil amaç. Yani bence işin özü bunu ilk yapan abiler hem rahatına düşkünmüş, hem de gösterişi seviyormuş.

    Gösteriş kelimesi kötü anlaşılmasın lütfen. Zira öyle çok baba bişey olmasa da bende superlight 200 kullanıyorum. Ve param olduğu anda da babalara geçiş yapmayı düşünüyorum.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  9. #9
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı AsirMahfi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız kimse cevap veremiyor soruya :D ben kendi adıma şöyle söyleyeyim; oturuş pozisyonu olarak uzun yola uygun (uzun gidonlar, ekstra ileride olan pegler hariç). Evde koltukta oturur gibi gidiyoruz. Onun haricinde kalan şeyleri şöyle bi düşününce "şekil merakı" demekten başka bişey gelmiyor sanırım aklıma. Güç olsun, ses olsun, kromajlar olsun, ağırlığı olsun. Tamamen keyif için bence. İşlevsellik değil amaç. Yani bence işin özü bunu ilk yapan abiler hem rahatına düşkünmüş, hem de gösterişi seviyormuş.

    Gösteriş kelimesi kötü anlaşılmasın lütfen. Zira öyle çok baba bişey olmasa da bende superlight 200 kullanıyorum. Ve param olduğu anda da babalara geçiş yapmayı düşünüyorum.
    ağırlığını ben tüm parçaların dayanaklı malzeme olmasına ve kalıbına bağlıyorum... Seyahat enduroları ile sport turingler de çok ağırdır mesela...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  10. #10
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    baştan söyleyeyim, darılmaca gücenmece yok

    zaferce beyefendi yerinde bir tesbit yapmış.
    bahse konu motor tipinde belirleyici olan "karizma"dır.
    aslında bütün motorcular bu karizma işine biraz tavdır ama oturuş pozisyonu, parlayan kromları, dünyayı iplemez imajı, gürültülü egsozları ile chopper-cruiser tarzı motorpisikletler karizma arzusunu doyurmak üzere şekillenmiştir.
    "şuradaki" levi's reklamında ve meşhur cruiserci harley davidson'un reklamlarında da bu vaadi gayet belirgin bir şekilde görebiliriz.

    memleketimiz dahilinde chopper ya da cruiser tarzı bir motosiklete binen motorcu, 15 yaşında ağzında sigarayla poz kesen ya da 18'inde kolunu camdan sarkıtarak araba kullanan güneş gözlüklü genclerin de hissettiği "karizma"nın peşindedir.

  11. #11
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Genel olarak bahsettiğiniz oturma pozisyonu vs. konularında cevap gelmiş zaten, ben de taze bir motosiklet sürücüsü olarak kendimce bir cevap vereyim;

    08 Ocak 2015'ten beri 250cc v-twin motora sahip bir motosiklete biniyorum, benim için cruiser/chopper demek v-twin + tel jantlar + sağ taraftan çıkan 2 adet egzozdur. Tip olarak benim hoşuma giden şey bu üçlü. Cruiser olmasına rağmen motorumu genelde cruiser kullanır gibi kullanmıyorum, elbette devir hariç, zira motor tipine göre çevirebileceği devir ve buna bağlı olarak maksimum tork ve beygir ürettiği devir aralığı değişiyor, şimdi döneyim konuya, önümüzdeki Ocak ayında motorumu değiştirme yoluna gidebilirim ve bütçem biraz geniş olabileceği için maymun iştahlılık yapıyorum ve bir sürü modele bakıyorum. Diyorum ki acaba naked mı alsam, istediğim sürüş tarzına daha yatkın, evet evet hatta 4 silindir alayım da birazda gazlarım diyorum, sonra endurolara bakıyorum, dağ-bayır/uzun yol gezerim hep zaten cruiserla bir cross yapmadığım kaldı diyorum, ama yok bana hiç uygun değil, fıtı-fıtı gideceğim falan. Sonra tekrar bir VN800-VN900-Dragstar 1100 falan bakıyorum, videolarını izlerken seslerini duymak yetiyor. S*ktir et hepsini, cruiserdan devam diyorum. Zaten 250'likten sonra torkları da beni tatmin eder beygirleri de, aman trafikte de daha az apaçi olurum diyorum ve konu kapanıyor.

    Sanayide 16 yaşlarında, babasının yanında çalışan bir arkadaşla sohbet etmiştim, motor almak istediğini ama ehliyeti beklediğini ve babasının izin vermediğini söylemişti. Aklındaki planlar klasik, 600'lükle başlayıp 1000'liğe yürümek. Nedenini sordum, 'Abi trafikte bi pata-pata-pata diye gitmek var bir de vıııınn diye gitmek var' demişti, ben de 'E niye sinek vızıltısı gibi geçip gitmek isteyeyim ki?' demiştim ve sohbet bitmişti.

    Yazdığım paragrafların direkt bir çıktısı yok; anlayacağınız olay kültür, kişilik, zevk ve elbette motordan ne beklediğinize bağlı. Türkçe bir motovlog kanalında cruiser için gazlasan gitmiyor frene bassan durmuyor gibi bir ibare duymuştum, boş muhabbetler, ben gazlamak için kullanmadığıma göre 1000RR gibi durmasını da beklemiyorum.
    RyuujinJakka bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    20 Ağustos 2016
    Şehir
    kocaeli körfez
    Motosikleti
    mct 250 honda titan,mr 150 ydi satıldı
    bende chopper cruiser hastasıyım ilk motorum mct 250 ydi benim için iyiydi başkası için kötü olabilir chopper denince akla uzun yol ve rahatlık geliyor ama tabiki bir honda goldwin gibi bir rahatlık düşünülemez cruiserlerde benim hoşuma giden bol gıranaj ve o eksoz sesi sürüş zevki bunlar olduğu sürece chopperciler hep var olacaklar herkezin tekeri düz bassın İNŞALLAH.

  13. #13
    AsirMahfi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    Beyoğlu
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Alıntı kaanklky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genel olarak bahsettiğiniz oturma pozisyonu vs. konularında cevap gelmiş zaten, ben de taze bir motosiklet sürücüsü olarak kendimce bir cevap vereyim;

    08 Ocak 2015'ten beri 250cc v-twin motora sahip bir motosiklete biniyorum, benim için cruiser/chopper demek v-twin + tel jantlar + sağ taraftan çıkan 2 adet egzozdur. Tip olarak benim hoşuma giden şey bu üçlü. Cruiser olmasına rağmen motorumu genelde cruiser kullanır gibi kullanmıyorum, elbette devir hariç, zira motor tipine göre çevirebileceği devir ve buna bağlı olarak maksimum tork ve beygir ürettiği devir aralığı değişiyor, şimdi döneyim konuya, önümüzdeki Ocak ayında motorumu değiştirme yoluna gidebilirim ve bütçem biraz geniş olabileceği için maymun iştahlılık yapıyorum ve bir sürü modele bakıyorum. Diyorum ki acaba naked mı alsam, istediğim sürüş tarzına daha yatkın, evet evet hatta 4 silindir alayım da birazda gazlarım diyorum, sonra endurolara bakıyorum, dağ-bayır/uzun yol gezerim hep zaten cruiserla bir cross yapmadığım kaldı diyorum, ama yok bana hiç uygun değil, fıtı-fıtı gideceğim falan. Sonra tekrar bir VN800-VN900-Dragstar 1100 falan bakıyorum, videolarını izlerken seslerini duymak yetiyor. S*ktir et hepsini, cruiserdan devam diyorum. Zaten 250'likten sonra torkları da beni tatmin eder beygirleri de, aman trafikte de daha az apaçi olurum diyorum ve konu kapanıyor.

    Sanayide 16 yaşlarında, babasının yanında çalışan bir arkadaşla sohbet etmiştim, motor almak istediğini ama ehliyeti beklediğini ve babasının izin vermediğini söylemişti. Aklındaki planlar klasik, 600'lükle başlayıp 1000'liğe yürümek. Nedenini sordum, 'Abi trafikte bi pata-pata-pata diye gitmek var bir de vıııınn diye gitmek var' demişti, ben de 'E niye sinek vızıltısı gibi geçip gitmek isteyeyim ki?' demiştim ve sohbet bitmişti.

    Yazdığım paragrafların direkt bir çıktısı yok; anlayacağınız olay kültür, kişilik, zevk ve elbette motordan ne beklediğinize bağlı. Türkçe bir motovlog kanalında cruiser için gazlasan gitmiyor frene bassan durmuyor gibi bir ibare duymuştum, boş muhabbetler, ben gazlamak için kullanmadığıma göre 1000RR gibi durmasını da beklemiyorum.
    Aaa aynı ben. Hani ben yazsam kendimi bu kadar iyi anlatamazdım o kadar ben :D
    kaanklky bunu beğendi.

  14. #14
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Cruser / Custom / Chopper ...
    Bu kadar CC gerekli mi ? - Hayır,
    Bu kadar tork gerekli mi ? - Hayır,
    Ape Hanger gidonu sever miyim ? - Tercih etmem, edene de karışmam,
    Seyahat Peg'leri gerekli mi ? - Ben hoşlanmıyorum, şahsi fikrimdir.

    O zaman neden cruser ? Sorusuna şahsi yanıtım : 20 yıllık sürücüyüm, 125-1200 CC arasında 7 farklı motorla (scooter, enduro, sport touring) 200.000 km üstünde sürüş tecrübem var. Yaşım 50, şu anki ruh halim, sürüş pozisyonu ve rahat / sakin bir yolculuk hissiyatını desteklediği için düşük cc ve tek silindir bir cruser ile 1 yılda 23.500 km yaptım.

    En başa dönersek sorunuzun yanıtını genellemeye dayanan bir önerme ve veya tez ile yanıtlayamam. Kendi adıma şunu diyebilirim : dünyada her gece milyonlarca insan aç yatarken onbinlerce ton neden çöpe gidiyorsa ondan bence
    SAZMAN bunu beğendi.

  15. #15
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cruiserlara gelince neden böyle göründüklerine dair anlamlı bir gerekçe var mı, bilemiyorum. Motorlarının bu kadar büyük hacimli bu kadar yüksek torklu olmasının, hava soğutmalı olmasının, hard tail olmasının ne anlamı veya gerekçesi var? O peglerin o kadar rahatsız bir şekilde öne uzamasının neye faydası var? Ape hangerlarla kolları cama yapışmış örümcek gibi açarak sürmenin nasıl bir mantığı var? Sahi, cruiserlar neden böyle sanki sürülmesin de cafe önünde beklesin diye yapılmış gibi? Ben bu cruiser olayını hiç anlamadım. Cruiser motorlar ne yapılsın diye yapılmış? Amacı ne?
    Cruiser'lari yanlış tanıyorsunuz... Günümüzdeki Cruiserlar öyle değil.

    Yüksek hacim ve yüksek tork sadece Cruiser'a has bir özellik değil, genelde istenen bişey.

    Hava soğutmalı cruiser artık yok gibi birşey. Günümüzde Harley'ler bile su soğutmalı. Japonlar hep öyleydi.

    Hard tail selenin alçak olması için eskiden kullanılmış. Günümüzde hiç bir cruiser da kullanılmıyor. Öyle görünenler de alttan veya ortadan süspansiyonlu, Honda VLX veya softail gibi...

    Kolları ve bacakları açarak sürme standart ekipmanla olmuyor. İnsanlar "ape hanger" gidon ve "highway pegs" takıyorlar sonradan. Buna da zevkler ve renkler tartışılmaz diyoruz, her ne kadar abuk subuk olsa da.

    Standart Cruiser'lar rahattır, ön camlı ve çantalı modelleri uzun yol içindir.
    zaferce bunu beğendi.

  16. #16
    RyuujinJakka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 390
    muhabbet dışı olacak ama bütün tarz motosikletlere bindikten sonra, kendime bi v-max alıp kalan ömrümü onunla geçirmeyi düşünüyorum.

  17. #17
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    çünkü bu şekilde kullanılan başka bi tür yoktur (resim altta). en basit şekilde örnek vereyim bıyıkları çeneye kadar indirdiniz, saçlar uzun,kollar ağırlık çalışmaktan bacak kadar olmuş, bir çift düzlükleri süzen kartal gibi gözler, arka fonda rock müzik çalıyor.. şimdi böyle biri scootera binse olur mu ? yada commutere binse ? o da olmadı ss kullansa ?


    EmreKocyigit bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çünkü bu şekilde kullanılan başka bi tür yoktur (resim altta). en basit şekilde örnek vereyim bıyıkları çeneye kadar indirdiniz, saçlar uzun,kollar ağırlık çalışmaktan bacak kadar olmuş, bir çift düzlükleri süzen kartal gibi gözler, arka fonda rock müzik çalıyor.. şimdi böyle biri scootera binse olur mu ? yada commutere binse ? o da olmadı ss kullansa ?


    http://www.signspecialist.com/decals...rcycleM022.gif
    Kask kullanmayıp en az yaralanmalı, ölümlü kazaya karışan motosiklet cinside olur kendileri reyzinkciler kask takmasın göreyim

  19. #19
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı EmreKocyigit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kask kullanmayıp en az yaralanmalı, ölümlü kazaya karışan motosiklet cinside olur kendileri reyzinkciler kask takmasın göreyim
    o zaman sana gelsin emre

    Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)