9 Yaşındaki Japon Chopper Motorlar Alınır mı?
Reklamlar
-
28 Ağustos 2016, 00:36
#1
Selamlar,
Motor almayı düşünüyorum. Sıfır chopper almak istemekteydim ancak maksimum bütçem 17 bin dolaylarında olduğu için maalesef çin malları çıkıyordu karşıma. Açıkçası okuduğum yorumlardan sonra çin'e güvenemedim.
Bir diğer alternatif ikinci el 9-10 yaşlarında bi chopper almak. Örnek ilan linki koyuyorum aşağıya. Sizce böyle bi motor alınır mı? Çok sıkıntı yaşatır mı? Parçası sorun olur mu?
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...30373162/detay
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...22088394/detay
Reklamlar
-
28 Ağustos 2016, 00:50
#2
Bildiğin gibi çin ekonomisi diğer ülkelere oranla inanılmaz iyi bunun sebebi yüksek üreitim bant seviyesi ve devamlılık sağlanacak sirkülasyon bu yüzden aldığın bir çin motosikletinden ne bekliyorsun diye sorarlar adama, kullandıkları malzeme kaliteside ortada. Bu sebeple çin motosikletleri bana göre motosiklet diye anılmayacak ve evrimin kötü örnekleri, ben aklı başında bir insanın alıpda onun ile mutlu olduğunu ne gördüm ne duydum. Ama 40 yıldır aynı japon motosikletine aynı mutluluk ile binen 2000 model motosiklete 0 sorun ile binen insanlar var aramızda çin motosikletini unut sil onu dağcığından. İlandaki motosikletlerden bahsetmemiz gerekirse, kendini ispatlamış sorunsuz ve görsel olarak mutluluk verici aynı zaman şişlide ki gerçekten temiz duruyor bir bakılması şart gibi, ne servis nede yedek parça olarak büyük şehirlerde sorun yaşama ihtimalin yok maksimum 7 ile 12 gün arası parça beklersin o da çok ekstrem bir durumda.
-
28 Ağustos 2016, 00:57
#3
İyi kullanıldıysa,bakımları düzenli yapıldıysa sorun da pek çıkarmaz ama 9 yaşında 250 cc bir motosiklete 13.000 TL vermek ne kadar akıl karı?Ne kadar mantıklı orası ciddi bir tartışma konusu.
-
28 Ağustos 2016, 01:15
#4
Salonun ortasına süs diyemi koymuşlarda kmleri düşük kalmış
-
28 Ağustos 2016, 03:11
#5
Şişlideki Suzuki bana da diri gözüktü ancak km olayı benim de kafamı karıştırıyor.
-
28 Ağustos 2016, 03:16
#6
arbak adlı üyeden alıntı
Şişlideki Suzuki bana da diri gözüktü ancak km olayı benim de kafamı karıştırıyor.
Valla kardeşim bu olayı kötü kullananlar yüzünden az KM de olan tüm araçlara karşı bir ön yargı söz konusu, benim bir kaç tanıdığım insan var sadece yazları ve pazar günleri biniyorlar 10 yılda 1.000KM yol yapan var şimdi böyle insanlar da var 100.000 KM gidip 50.000 KM de yazan da bu yüzden öncelikle servise sokmak kayıtlarına bakmak araştırmak lazım aynı zaman motosiklet de eğer anlıyorsan KM belli eder + olarak inan bana motosikletin sahibini görüncede kafan da bazı fikirler oluşuyor o yüzden gidip bakmak lazım niyetin varsa bak ve kendi zihnine duvarlar örüp onyargı oluşturma sonuç olarak belki 10.000 KM geri çeker bakınca anlamazsın ama ciddi çekilde geri çekilen KM hepsi kendini belli ediyor zaten.
-
28 Ağustos 2016, 06:04
#7
Bakımsız kalmadıysa Japonlar sorun çıkarmıyor. En son ikinci el aldığım Honda motorsiklet 32 bin km'deydi. 20 küsür bin de ben koydum. Aldığımda da, sattığımda da, motor sesi sıfır örneğinden farksızdı.
-
28 Ağustos 2016, 10:36
#8
Tramerde hangi kmlerde muayeneye girdi yazıyor. Üç aşağı beş yukarı fikir sahibi yapar.
-
28 Ağustos 2016, 10:45
#9
Kaçıncı sahibi olduğu önemli, ayrıca bu motorlar tarz motoru bu km lerde kalabilir normaldir
-
28 Ağustos 2016, 11:04
#10
Servise Baktırılarak alınır fakat bence hacmi yetersiz en az 500 cc olmalı ki uzun yolda sıkılmayasınız
-
28 Ağustos 2016, 11:52
#11
Ben gecen sene 68.000km de suzuki bandit aldim..simdi 82.000 km de... yandan kazasi bile vardi... adamlar tamir edip fistik gibi boyamislar...motor kismi allah nazarlardan saklasin suan hala canavar gibi... zaten boyasi da sifir...
1-2 kisi gidip iyice inceleyin... ayrica tamirciye de gosterip alabilirsiniz...eger uzun sure kullanacaksaniz ufak tefek seylere cok takilmayin...
ben suan sozledim... yil sonuna dogru evlenecegim... 10.000 tl eksigim var ama gene de motorumu satmayacagim...
-
28 Ağustos 2016, 11:54
#12
Bununla ilgili bir video çekeceğim yakın zamanda.
Şu takıntıyı bırakalım artık.İkinci el yüksek km motor alınır, gayet de güzel binilir.Ancak kimden aldığın, ve motorun orjinal olması kilit mesele.
Eğer yüksek km motor alınıyor ise, bir hesap yapılmalı.Tabi motor orjinal olmalı kazası veya üzerinde oynama olmamış olmalı.Sahibi aklı başında birimi, özellikle alacağınız motora uzun süre binmiş olması kesinlikle tercih sebebi olmalı.
Motora gelirsek,
Mesela 80.000 de bir Cbf600 alıyoruz;
1-Ön arka amortisör sokulup bakım yapılacak
2-Teker bilyaları değişecek
3-Frenler komple sokulecek, balata ve yağlar değişecek, diskler gerekirse tornalanacak gerekirse değişecek.Kalıperlerin tamir takımları olur istemez ancak gerekirse değişecek.
4-Jantlara bakılacak, yamukluk varsa düzeltilecek.
5-Depo sokulecek, temizlenecek, benzin pompasinin bakımı yapılacak.
6-Mars motoru sokulecek, kömürleri yenilenecek bakımı yapılacak
7-Zincir dışlıye bakılacak.
8-Bütün teller debriyaj gaz teli değişecek
9-Motor üzerinde ki hortumlar kontrol edilecek,çatlama deforme olanlar varsa değişecek.
10-Bütün ampuller değişecek, sigortalar aynı amper değerindeki yenileriyle değişecek.
11-Motor üzerindeki bütün filtreler değişecek, yağı değişecek buji ler değişecek
İşte uzun km yapmış bir motor alıp bu işlemleri yaparsanız o motorla çıkıp amerikayı dolaşıp gelirsiniz.FULL BAKİMLİ motor böyle olur.Bizim uyanıklar gibi akü değiştir lastik al, alsana FULL bakımlı motor.Öyle bir dünya yok.
Bunları hesap edip bu işe öyle girilmeli.Şu yukarıda saydığım hususlar 4 5 bin tl tutar hesabıma göre ve motor yıllarca el değmeden binilir.Adamlar yurt dışında milyon kilometre yapıyor biz 40.000 yapmış motora eski diyoruz, BİLMİYORUZ, Öğrenmek hırsızlık yapmaktan daha zor geliyor.
-
28 Ağustos 2016, 12:21
#13
Hocam 17.000TL bütçeye daha hala neden 250'lik cruiser bakıyorsun? Sen geç şöyle: https://www.sahibinden.co...
Önerim 1100'e kadar Virago serisinden uzak dur; bir VL800 olur, bir VN800 olur ben bunlara bakardım şahsen. Yaşlı Japon alma yoluna girdiysen 250'likleri geç hele.
-
28 Ağustos 2016, 13:44
#14
ferhatkars adlı üyeden alıntı
Ben gecen sene 68.000km de suzuki bandit aldim..simdi 82.000 km de... yandan kazasi bile vardi... adamlar tamir edip fistik gibi boyamislar...motor kismi allah nazarlardan saklasin suan hala canavar gibi... zaten boyasi da sifir...
1-2 kisi gidip iyice inceleyin... ayrica tamirciye de gosterip alabilirsiniz...eger uzun sure kullanacaksaniz ufak tefek seylere cok takilmayin...
ben suan sozledim... yil sonuna dogru evlenecegim... 10.000 tl eksigim var ama gene de motorumu satmayacagim...
sakın satma benim gibi dımdızlak kalırsın
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
28 Ağustos 2016, 14:30
#15
Tüm yorumlar için teşekkür ederim, ilan sahipleriyle detaylı görüşeceğim.
kaanklky adlı üyeden alıntı
Hocam 17.000TL bütçeye daha hala neden 250'lik cruiser bakıyorsun? Sen geç şöyle:
https://www.sahibinden.co...
Önerim 1100'e kadar Virago serisinden uzak dur; bir VL800 olur, bir VN800 olur ben bunlara bakardım şahsen. Yaşlı Japon alma yoluna girdiysen 250'likleri geç hele.
Hocam motor konusunda deneyimli bir kişi değilim yüksek cc'den çekiniyorum ayrıca A2 ehliyeti ile 600cc üstünde sürme şansım da doğal olarak yok. Ne önerirsiniz peki?
-
28 Ağustos 2016, 19:08
#16
otopsici adlı üyeden alıntı
sakın satma benim gibi dımdızlak kalırsın
aynen abi dimdizlak kalmamak icin satmayacagim...satarsam bir daha yerine koyamam... gider bankaya yada bi arkadasa borclanirim genede satmam motoruumu
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
-
28 Ağustos 2016, 20:02
#17
az kilometreli olan suzuki olabilir japon her zaman iyidir ama iyi çinlilerde var mesela regal raptor 250 olabilir sıvı soğutma var uzun yolda avantajlı tarz senin hangisi hoşuna ve tarzına hitab ederse onu al inşallah.
-
28 Ağustos 2016, 20:07
#18
ilker_41 adlı üyeden alıntı
az kilometreli olan suzuki olabilir japon her zaman iyidir ama iyi çinlilerde var mesela regal raptor 250 olabilir sıvı soğutma var uzun yolda avantajlı tarz senin hangisi hoşuna ve tarzına hitab ederse onu al inşallah.
İlk regal raptor daytona ile araştırmaya başladım ancak kronik şanzıman sorunu gibi problemleri biraz korkuttu doğrusu. O yüzden japon bakmaktayım.
-
28 Ağustos 2016, 20:10
#19
arbak adlı üyeden alıntı
Hocam motor konusunda deneyimli bir kişi değilim yüksek cc'den çekiniyorum ayrıca A2 ehliyeti ile 600cc üstünde sürme şansım da doğal olarak yok. Ne önerirsiniz peki?
Oo, yeni ehliyet yasası... Valla ben en kötü ihtimalle temiz bulacağın bir Dragstar 650 öneririm ama o bile ehliyetten kurtarmıyor. Virago 535 veya EN 500 falan ben önermem, Virago 535 büyüklerimden hep sorunlu duyduğum etrafımda da hep sorunlu gördüğüm bir makine. Eskiler hep Virago için Yamaha'nın çöp serisi diyorlar, Virago 1100 hariç. EN 500 ise benim için direkt eleniyor çünkü sıralı silindir, bence cruiser dediğin V-twin olur. EN 500 'gariban'ın eline düşmüş bir motordur, temizini bulursan üzeceğini sanmam. Virago 535 gibi kronik sorunu falan yok, paralel silindir olduğu için atiktir, hafif de bir motor.
-
28 Ağustos 2016, 21:55
#20
hysung gv 250 bakabilirsin yağ hava soğutmalı güney kore motoru benim durumum olsa hemen alırdım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)