Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kazaların en büyük sebebi Ön fren..... YBRRRRRRRR

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    arkadşalar uzun zamandır sukutırcıyım bence kazaların en büyük sebebi tutulduktan sonra kaza olacağına arka frene basamıyorsunuz cbr de bir kez patlıyordum ordan biliyorum, ben vitesli motorların kazaya davetiye çıkardığı kanaatindeyim abs li olanlar hariç panikle arka tekeri kitliyor ve kaza gerçekleşiyor scooterda ön arka fren elimizde isteidğim gibi kontra veriyorum fren basıyorum

    uzun bir tartışma olacağı kanaatindeyim birbirimizi kırmadan görüşleri paylaşalım,

    Etikletler : xmax ,cbf,ybr,abs,cg 100 cup, snappy x

    The bomb Has Planted!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    90'lı yıllarda yeni yetme idik , yer gök mobylette/pejo , araya serpilmiş nadir boldor'lar , derkene MZ masaya yımrığı kodu (janavar 250-301'ler , hatta 125'liği dahi nefes kesici idi, harika aletler idi ) , alan 1 hafta soora ya hastahane yada kara toprak.

    Sebebi bulundu yerel şive ile(güney) " Dix fren bay " , evet mümessib çoğu kez disk frenin muhteşem performansı ve mukabilinde alışık olunmayan sürücülerin yapışması idi.

    Özetle , her motor tipi hakkında genel kültür edinilmeli , en azından bu tip forumlar okunmalı, motor tipleri tepkileri ölçümlenmeli bilhassa emanet motor kullanılmamalıdır/verilmemelidir , balatanın naifliğine alışık adama " DİX " frenli verirseniz bi badere atlatacaktır mutlaka.

    Ha'keza nisbi olarak teker ebadları büyük aletten, emaneten verdiğiniz bebek nüniyesi ebadındaki sikutır kullanılırsa (başıma geldi o'gündür kıl kapıyorum bu aletlerden) badere kaçınılmaz oluyor
    crxforever ve GezeGeze bunu beğendiler.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    benim motorumda abs olsaydı tavuk hala yaşıyor olurdu

  4. #4

    Üyelik
    08 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul-maltepe
    Motosikleti
    Tracer 900
    Abs'li motor alınmaya gayret edilmeli,Abs olsun,özellikle panik frenden dolayı kaza riskini azaltıyor,ben ABS siz 250 lik skutırla panik fren yani ön frene aniden fazla yüklenerek beton mikserine ön tekerinin oradan girmeye ramak kala durdum.Hiç beklemediğim anda araç sollamaya çıkmışken mikser önüme duvar oldu..dolayısı ile adı üstünde panik fren..yani o an geldiğinde motor vites vs. çok fark etmeksizin pek kontrol edilebileceğini sanmıyorum..tecrübe,soğukkanlılık bir de ABS o an işe yarayabilecek faktörler..

  5. #5
    bagriacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha XT600E - Custom Cafe Racer
    Vitesli motorlar kazaya davetiye çıkarmıyor, vitesli motora alışık olmayanlar çıkarıyor.

    Beyler bombayı B ye kurmuş.
    Mengu16 bunu beğendi.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorumda abs olsaydı tavuk hala yaşıyor olurdu


    SENİN YÜZÜNDEN KÜMESTE REFLEKTÖRLÜ YELEK ALDIK CANIMIZ YANDI İÇİMİZDEN BİRİNİ DAHA ALAMAYACAKSIN REFLEKTÖRLÜ TAVUKLAR BİRLİĞİ OLARAK SENİ PROTESTO EDİYORUZ BIIIGAAAHHHKKKKK
    mavisipa, Zell, HUN ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    mobylette ve honda activa kullanır iken kanuni windy ile vites ve disk fren teknolojisi ile tanıştım. ani vites düşürmelerim, arka frene alışmak, disk frenin motoru yola zımbalaması bana zorlu anlar yaşattı lakin alışınca çok keyif aldım.
    şimdiki motorumda(2008ybr) keşke daha güçlü frenlerim olsaydı diyorum. absli motor hiç kullanmadım ama arabada işe yarıyorsa motorda da yarar düşüncesindeyim.

  8. #8

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90'lı yıllarda yeni yetme idik , yer gök mobylette/pejo , araya serpilmiş nadir boldor'lar , derkene MZ masaya yımrığı kodu (janavar 250-301'ler , hatta 125'liği dahi nefes kesici idi, harika aletler idi ) , alan 1 hafta soora ya hastahane yada kara toprak.

    Sebebi bulundu yerel şive ile(güney) " Dix fren bay " , evet mümessib çoğu kez disk frenin muhteşem performansı ve mukabilinde alışık olunmayan sürücülerin yapışması idi.

    Özetle , her motor tipi hakkında genel kültür edinilmeli , en azından bu tip forumlar okunmalı, motor tipleri tepkileri ölçümlenmeli bilhassa emanet motor kullanılmamalıdır/verilmemelidir , balatanın naifliğine alışık adama " DİX " frenli verirseniz bi badere atlatacaktır mutlaka.

    Ha'keza nisbi olarak teker ebadları büyük aletten, emaneten verdiğiniz bebek nüniyesi ebadındaki sikutır kullanılırsa (başıma geldi o'gündür kıl kapıyorum bu aletlerden) badere kaçınılmaz oluyor

    digs dir o dix diyemez bizimkiler

  9. #9

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı potasyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    digs dir o dix diyemez bizimkiler
    Digs olsa idi üstünde duramazdın , Dix doğrusu.
    potasyum bunu beğendi.

  10. #10
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Olay çıkmasa bari,uzun yokuş inişlerinde,balata ısınınca ne yapacağınızı merak konusu,vitesli motosikletlerde vites düşürerek yavaşlarsın ya scooterlerde ???
    burakcvck bunu beğendi.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Mesele aracın ağırlık dağılımı ve bunun fren esnasında ne kadar değiştiği ile alakalı.

    Daha basit ifadeyle, arka frenin ne kadar tuttuğu ile alakalı.

    Cruiser'lar da scooter'lar kadar, hatta daha da güvenlidir mesela bu açıdan. Spor ve agresif naked lar sabıkalı malesef

  12. #12
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Kazaların en büyük sebebi bence motosiklet

    Abi napalım ya ön frende mi sıkmayalım mı

    İşin sakasi bir yana cok haklisin panik fren sırasinda ön fren kazaya sebebiyet veriyor. Bunu yasiyarak test ettim

  13. #13
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    doğru scooterlarda bu kadar arka teker kaymıyor panik frende

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı cıbırlover1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazaların en büyük sebebi bence motosiklet

    Abi napalım ya ön frende mi sıkmayalım mı

    İşin sakasi bir yana cok haklisin panik fren sırasinda ön fren kazaya sebebiyet veriyor. Bunu yasiyarak test ettim
    Aslında öyle. SS ve türevi agresif naked'lar özenti uğruna bilinçsizce alınıyor. Stabil değil, durması sorun, dönmesi sorun. Gerçi ABS ve traction kontrol içerenler oldukça güvenli artık.

  15. #15
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    İşin püf noktası limon




    Sıkmayı bilirsen her derde deva. (Tiki olup ağız sulandırdıysam kusura bakmayın)

  16. #16

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Ybr nin frenlerini seviyom ben gayet de yeterli. Gitmiyor ama durabiliyo...

  17. #17
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    doğru lastik doğru balata ile durmayacak motosiklet yoktur yeterki motoru tanıyın ve fren yapmayı bilin
    dragstarahme bunu beğendi.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    SS ve agresif naked'a ABS sart

  19. #19
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    1) 20-30 km hız ve altında arka fren kullanılır. Üzerinde ikiside kullanılır. Virajda yatmışken ön frene dokunulmaz. Dokunulsa dahi gaz kapatılmaz. (Bu söylediklerim seri U ve 8 çizme antrenmanlarında geçerli değildir, bunlarda bol gaz ve ön fren kullanılır. Bkz: gymkhana)
    2) scooter küçük tekerlekleri ve diz ile tutulamadığı için motosiklet kadar güvenli değildir.
    3) doğru zamanlı ve doğru usülde fren yapmayı bilmek gerekiyor
    4) doğrusu "the bomb has BEEN planted"
    Not: biri var aramızda... ya dilimizi sonradan öğrendi veya kastı var. Türkçe yazıldığı gibi okunmaz tamam ama okunduğu gibide yazılmaz.
    dragstarahme bunu beğendi.

  20. #20
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka frene basamıyorsunuz cbr de bir kez patlıyordum ordan biliyorum,
    Bende ön fren hiç yok.. Arka ile de yapışıyorum...
    Noolcek şimcik
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)