Uzun kilometreler boynuca scooter kullandım. Tekerleğinin kücük olması hızlıca freni bırakmanız için size bir zaman tanıyor bu doğru.
Büyük cantlarda durum böyle olmuyor ve aşırı yığılma yapıyor. Şahsen vitesli motosiklette abs hariç kendime fazla güvenmiyorum ben.
Scooter dan vitesliye geçişlerde arka fren yerine debriyaja basmak ve sağ ayak altındaki freni hatırlayamamak falan
bunlar hep "planted bombs"
2-3 defa aniden asıldım ön frene , motosikletimin çatal boyu uzun olduğu için ön teker kaydığında fark etme zamanım oldu hemen bıraktım freni.
"bence kazaların en büyük sebebi tutulduktan sonra kaza olacağına arka frene basamıyorsunuz"
Bu yazığın cümleyi sen anlayabiliyor musun ? Yazdığınız şeyleri yollamadan önce dönüp bir okuyun. Noktalama işareti nedir, ne işe yarar öğrenin.
Bir skuter kullanıcısının motor sürmeyi bilip bilmediğini dururken hangi freni kullandığına bakarak çok kolay anlayabiliyorum. Sadece arka freni kullanıyorsa bir halttan haberi yoktur ve genelde kaskı da yoktur. Paketçi apaçilerin tümü böyle sürerler. Hemen her durumda, belki virajda bir istisna olabilir, iki fren birden kullanılmalıdır. Dozajlaması size kalmış. Ben bisikleti bile öyle sürerdim.
Arka freni hemen hemen hiç kullanmıyorum. Tutmuyor zaten bozuk değil, dizaynı öyle. Motor ne kadar güçlü ve hızlıysa, arka fren o kadar cılız oluyor tecrubemce. Ön fren asfaltı yırtıyor, o ayrı.
ABS olunca duruyor. Ama yoksa asfalti opecegin gun takvimde isaretli.
Onceki naked motosikletlerimde ABS yoktu, 3 kez low side oldum. En sonuncusunda bi kere acil fren yapma durumu oldu, o da tam degil yani, on fren'de ABS devreye girdi ve gozumu kirpmadan yurume hizina geldi motorsiklet. Eski CB1000R veya CB919 olsa yerdeydim.
O ön freni birden sıkınca cıyyyykkkkk diye bi ses geliyo ya insanın tüm ömrü film şeridi gibi geliyo gözlerinin önüne .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)