Abi bu motorlari ilk motor olarak 0 tecrübe de alan insanlar var ve bişi olmuyor ama herkes ybr cbf ile başlayın diyor nedir bunlarin sirri bende motor alicam çünkü heves ediyorum bunlarla baslamak için kafam karıştı iyice deliricem.
Abi bu motorlari ilk motor olarak 0 tecrübe de alan insanlar var ve bişi olmuyor ama herkes ybr cbf ile başlayın diyor nedir bunlarin sirri bende motor alicam çünkü heves ediyorum bunlarla baslamak için kafam karıştı iyice deliricem.
Başlamak yasak değil başlayabilirsin.
Fıstıklı severim bu arada bende
direk rakıyla başlama
önce birayla bünyeyi alıştır
Merhaba,
Evet tecrübeli arkadaşlar, abiler yorum yapıyor ve yeni başlayanlar için düşük CC'li motor öneriyor hatta kusura bakmayın ancak at gözlüğü takıp körü körüne savunuyorlar bu tezi..
Ancak ben, ehliyetimi aldıktan sonra eğitim ile beraber ilk motorum olan Yamaha Tenere 660 aldım.. Evet ilk motorum, hiç tecrübem yoktu.. Ve iyi ki böyle bir motorla başlamışım.. Dolayısıyla sen kendine güveniyorsan, adam akıllı şımarmadan motosiklete binerim diyorsan kararı sen vermelisin..
Düşük CC'li bir motorla başlayıp, 1 ay sonra değiştirmek bana saçma geliyor.. Onun yerine eğitim, ekipman ve sonrasında istediğin motosikleti alabilirsin..
300cc ve altı her motosiklet ile başlanabilir. Tavsiyem ilk motosiklet olarak duke250-z250sl gibi çıplak motosiklet almanız.
Hiçkimse yüksek cc ile başlarsan motoru kullanamazsın ya da kısa sürede kaza yapıp ölürsün demiyor. Bu şekilde başlayıp yıllarca da kullanabilirsiniz.
Belli bir yaşta belli bir eğitim seviyesinde olan biri 1000cc super sportla da başlasa gaz koluna hakim olduğu müddetçe büyük kaza bela yaşamadan motosiklet serüvenini devam ettirebilir.
Anlamak istemediğiniz şu:
Düşük cc tavsiyesinin sebeplerinden biri ve en geçerlisi motosiklete hakim olmayı ama gerçekten hakim olmayı becerebilmek burdan geçiyor.
660 kullanabilirsiniz ama siz mi motoru kullanıyorsunuz yoksa motor mu sizi kullanıyor ondan emin misiniz ?
Herkes bir motosikletin gazını frenini debriyajını öğrenir. Ama yokuş yıkarı bir yolda artçınızla birlikte dar bir U dönüşü yapmanız gerektiğinde 3 manevrada bunu yapıyorsanız işte o motosiklet kullanmak değil, yüksek CC motosiklet kullanmak hiç değildir.
İşte motora bu denli hakim olabilmek için küçük CC ve düşük ağırlıklı motorla başlamak önerilir.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Tek tek cevap verip ikili mesajlaşmak istemiyorum ancak dediklerinizi biliyorum.. Araba ile çok ciddi şehir içi ve şehirler arası tecrübem var.. Motosiklet ile ise, 4 ayda 4.000 km. tecrübem oldu.. Bunun 2.000 km.'si şehirler arası..
Tenere ağır bir motor, boş ağırlığı 190 kg. Koruma demiri, çanta demirleri, yakıt filan derken bu ağırlık 220-230 kg.'u buluyor.. Hakimiyet dediğiniz gibi çok çok önemli ancak yukarıda yazdığım gibi iyi bir eğitim olmazsa olmaz..
Dolayısıyla, iyi bir eğitim alarak sağlam bir ekipmanla 1000 cc. ve 300 kg. motorla bile başlanır..
İnsan önce kendini bilmeli..
1500 kmmt 3 kullanmış biri olarak söylüyorum MT 3 vs güçlü motordur şaka kaldırmaz hata affetmez benim tavsiyemde bi süre düşük cc kullanman olacaktır
dusuk cc ile motosikletin abc sini ogrenirsin. Yere yatirdiginda canin maddi olarak fazla acimaz vs vs. Ama amerikada avrupada buyuk cc ile basliyorlar diyenler oradaki ehliyet sistemini ve trafigin isleyisini muhtemelen bilmiyordur. Ha cbf150 ile baslamazsin da cbr250 ile baslarsin o da olumlu. Koruma takozu takmayi unutma ama 😊
şunu mu alayım şunu mu diyen zaten tecrübesizdir. bi de bunlara şunu al bunu alma demek cehaletlerine ortak olmaktır. böyle konularda yazmayın arkadaşlar. daha geçen gördüm 1000rr da giden birini. eve varmışmıdır diye hala düşünüyorum, babannenizin kullandığını hayal edin işte..
Meraba iyi sürüşler kardeşim. Ben ilk motor olarak nc-750x dct aldım. yaşım 35 küçük küçük az trafikli ortamda turluyorum.şimdilik motorun üstünde duruyoruz artçı felan zaten almayı aklımdan bile geçirmiyorum, trafik kurallarına uyarak hız limitlerinin içinde öyle iki araba arasından, sağından geçeyim , makasa felan durumum yok. bence 100cc likte olsa bu tip sürüş yapacaksan zaten ciddi risk alıyorsun demektir. 10yıldır araç kullanıyorum. dikkatli ve trafiği iyi okurum.yani lafın kısası burda birinci etmen kişinin kendisi yoksa altında aracın silindirinin iç hacmi çok sonra gelir . saygılarımla
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
Kimse alamazsın demiyor zaten. Parayı veren motoru alır. Sen trafikte aralardan geçeceğim derken, ya da düşük hızda dar manevralar yaparken her seferinde ayağını yere koyuyorsan ona motosiklet kullanmak denmez. İllaki ölmek değil mesele bir de keyif almak var.
Parkettiğin yerden direksiyon kilit dönmek yerine geri geri çıkıyorsan o da olmaz.
Teşbihte hata olmasın eski motorcu abilerimizin 'maymun sürüşü' diye bir tabirleri var. Motosiklet belirli bir hıza çıkınca zaten bir maymunu da oturtsan, ellerini de bıraksan gider bir şekilde.
Saygılar
Bu forumda bu tarz konular açıp da ondan sonra yüksek cc ile başlayıp vefat eden arkadaşlarımız oldu. Özellikle Türkiye'de motosiklet kullanmak çok tehlikelidir. Kaza riskini minimuma indirmek için düşük cc'de başlayıp yavaş yavaş öğrenirsin motor kullanmayı, çünkü düşük cc hata affeder, yanlış yaptığında hayatta kalabilirsin. O nedenle bu iş tüm dünyada böyledir. 250 cc ve altı ile başlanır, istenirse yükseltilir. Ama tabi para ve hayat senin. Gidip 650 cc ile de başlayabilirsin, 1000 cc ile de. Muhtemelen de hiçbirşey olmaz, sadece kaza yapma riskin artar, muhtemelen de motoru hakkıyla kullanamazsın.
Bu konuda yakın zamanda gördüğüm ve gerçekten doğru olduğunu düşündüğüm yorumu paylaşayım:
"Öncelik her zaman profesyonel eğitimdir. Gerçekten kaliteli bir yerden iyi bir eğitim aldıktan sonra, rastgele ya işte abi 600 cc ile başlayayım mı sorusundansa, seni eğiten ve aktif kullanım süresince seni izleyip yeteneklerini ve eksiklerini gören bir eğitmenin yorumu önemlidir. Eğitimi tamamlarsın ve hocana sorarsın. O sana hangi motorlar ile başlayabileceğini söyler."
Bence herkes için çok farklı olabilecek bir konuda en objektif cevap bu şekilde bulunur.
700cc 220 kg 62nm torku ile ilk motorda hayatta başarılar dileriz alacak olana..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)