Sizler 250 lik motosiklet ile dolasirken, ben 0 km sinin sahibiydim 690 nin. İzmir istanbul yapinca iki gun hasta yattim titresimden, bir ara motosikleti ciddi atacaktim altimdan gelsin beni ambulans alsin diye, birakin totoyu ellerimi bile hissetmez olmustum. Hayatimin en zorlu yolculugu sonrasi daha 8500km bindigim motorumu hatiri sayilir bir zarar ile sattim ve kurtuldum. Ben motosiklet hayatim boyunca 30 tane motosiklet sahibi olmus , bir milyon km yol yapmis, bir tam sezonda 2008 yilinda turkiye pist sampiyonasinda yarismis birisiyim. Buradakilerin yarisindan fazlasi 1999 yilinda ilkokul cocugu iken ben pistte iki zamanli 125 cc ile dönüyordum.
Kissadan hisse biz motorculugu iyi biliriz. 690 sm serileri inanilmaz rahatsiz, yag yakiyor, titriyor, deli gibi hararet yapiyor, yakiti emsallerine gore cok fazla, bakim arakiklari kisa, elinizde anahtar ile dolasiyorsunuz, mubaglagsiz heryeri surekli gevsiyor. Gundelik kullanim heleki uzun yol icin kesinlikle uygun degil.
Ha Hobi ve spor motoru derseniz uzerine yok,muazzam keyifli, aldiginiz surus zevki ni hicbir sey veremez size. Durumunuz musait olur, garajinizda ikinci yada ucuncu motor olarak durur, arada cikar azarsiniz, yada atarsiniz pickup niza hafta sonu piste goturur pistin tozunu alirsiniz. Bu islerin motorudur 690smc ve R .
Tek motor krediyle alayim, herzaman kullanayim, bol bol yol yapayim derseniz yolunuz acik, totonuz ve cebiniz saglam olsun derim
Cok kisa surede yipratan bir motordur kendini, hele biraz aksiyondan sonra, saglam bir bakim ister, gidon aksi civatasina kadar sıkılmak ister.
Tekrar soyluyorum, millet yanlis anliyor ama, motosiklet dedigin 4 silindir olacak arkadas, 4 silindirden otesi anca motorcuk olur, keyif, konfor, guc, ne ararsaniz sihirli 4 lude vardir. Yag gibi akar, gazi acip uzarsiniz. Paranizi bosa vermeyin ona buna,alin bir 4 silindir xj tarzi yag gibi kayan makina, keyifle binin.