"ara ara tur atiyorum is cikisi 250-500km arasi.."
is cikisi 500km tur Nasil bir is, nasil bir yol, nasil bir (evde bekleyen) es?
valla ara ara papaz olmuyor değiliz tabii.. ama yola çıkınca, virajlara tatlı tatlı yatınca, patır patır tek silindirin kükremesini hissedince, arkadan eksozun braaaappp'ını duyunca, 500 km nedır ki diyorsun..
taa ki mola verdiğinde toto'yu düşürdük mü naptık dediğin ana kadar :D
Ya şöyle otorite gibi tak tak konuşuyorsunuz ya cidden çok rahatsız ediyor. Sadece hobi motoru nedir gözünü seveyim. Konforsuz dersin ıvır zıvır anlarım da nasıl böyle kesin bir dille gidilmez yapılmaz diyebiliyorsun? 5000 km nedir bir de. Bu motorlar çin malı kalitesiz bebek oyuncakları değil 50 000 dfe çöpe atılsın. Ayrıca ismini bari dogru yaz gözünü seveyim. SUPERMOTO, spormoto ithalatçının adı.
bayılıyorum hayatında KTM nin selesine dahi oturmamış insanların yorum yapmasına çok komik oluyolar gerçekten ve nereden saldırcaklarını şaşırıyorlar titreşim var , tek silindir . hee var titreşim napcan , hee tek silindir napcan. hepiniz zaten mercedes arabadan motora geçtinizde titreşim titreşim diyonuz hemen pok atın tek silindir diye , hayatlarında tek silindir kullanmamış tek silindirin torkunun keyifini bilmiyor yada tek silindir neden kullanılır bilmiyor vır vır pok atıyor ne mübareksiniz hepiniz 4 silindir kullanıyosunuz zaten. gidin mt 07 alın valla almayın KTM falan güzelim markayı bok ediyonuz.
duke 690 r kullandım uzun bir süre. smc zaten supermoto. ama hakkatende süper motor
gelelim titreşim vs var abicim kimse yok mokta diyemez ki kullananlara bak hepsi var diyor olmaz mı ya altında 690 cc motor tek silindir nah böle sürahi genişliğinde piston çalışıyor herhalde titricek o motor !
sen üstüne bin şöyle bi güzelce gazını aç ( tekere gelir anında dikkat et ) virajlarda kıçın başın oynamaya başlasın altında ki aletten seni çıldırtıcak sesi duymaya başlayınca o suratımızda salakça bir gülümseme veya ne bilim ooooovvvvv , kötü adam kahkahası vs gibi abuk subuk tepkiler vermeye başlayınca diceksin ki ulannnn iyiki almışım !
asfalttan mı sıkıldın tak üstüne güzel bi cross lastiği sonra sal kendini doğaya. tamam % 100 bi cross olmasada emin ol hepimize yetecek kadar cross yapar dağda bayırda. asfaltamı döneceksin tak asfalt lastiğini devam et
bu motor zevk motorudur bu doğru. hee gidermisin 500 km gidersinde her motor gider. ama öyle aman konforu olsun aman rüzgar almasın vs diyorsan bu motor o motor değil. bu motor piçlik motorudur kısaca ama galiba buna jel sele gibi bi sele takıp çok yol yapan gördüm , en azından popoyu rahat ettiriyorlar. enduro gibi veya maxscooter gibi öle popoyu yayarak , rüzgarı sıfıra indirip gidemezsin bunlar birer gerçek. bende 690r ı sokağa çıkarttığımda piçlik yapmaya çıkıyordum insanın içindeki kötü enerjiyi attırıyordu , özledim lan motorumu bak böle yazınca bende akrapovic vardı , sen eğer kısmet olurda alırsan kesinlikle tak çıldırırsın kafayı yersin kendini duvarlara falan vurursun öyle diyim sana
Bu benim motorun silindiri. Icerisinde ki 125 cc bir piston. Bu alet nasıl titresim yapmasın? Ha bu arada öyle zırıltı gibi olmaz titresim cin mali gibi vida dusurup peglere kadar titremez. Hele benim eski xt 600e titremezken varın ktm yi siz dusunun. Ozetle diger motorlar pit pit diye titrerken bu aletler PAT PAT PAT diye ya teker havada iken ya da siz agziniz kulaklarinizda ise titrer xt ile 1 haftada 1500 km yapmışlığım koltuktan inmeden 250 km atmisligim vardir. Yani o uzun yol olayi motordan ziyade birazda mabada bagli.
mt 07 mi duke 690 mı tartışması başlatalım mı sonra bütün ktm ci ler mt yi dövsünler şaka şaka
eğer motora binmek istiyorum ve bu işide zevk alarak yapmak istiyorum diyorsan saniye düşünme git al. gerçek bir motora binersin.
ama yok ikinci eliydi vs gibi saçma saçma şeylere takılcaksan git mt 07 al
sonuç : dandik motora binersin.
bok atan arkadaşlara lütfen kızmayın hayatında böyle motor kullanmamış veya bu tarz motor almaya cesaret edememiş vatandaş birde üstüne gitmeyin he deyin geçin
bu motorların hakkını verecek olan alsın cesareti olan alsın bu tarz motorları kullanmak her babayiğidin yapacağı iş değil
herkezden süpermen olmazzzz
Sizler 250 lik motosiklet ile dolasirken, ben 0 km sinin sahibiydim 690 nin. İzmir istanbul yapinca iki gun hasta yattim titresimden, bir ara motosikleti ciddi atacaktim altimdan gelsin beni ambulans alsin diye, birakin totoyu ellerimi bile hissetmez olmustum. Hayatimin en zorlu yolculugu sonrasi daha 8500km bindigim motorumu hatiri sayilir bir zarar ile sattim ve kurtuldum. Ben motosiklet hayatim boyunca 30 tane motosiklet sahibi olmus , bir milyon km yol yapmis, bir tam sezonda 2008 yilinda turkiye pist sampiyonasinda yarismis birisiyim. Buradakilerin yarisindan fazlasi 1999 yilinda ilkokul cocugu iken ben pistte iki zamanli 125 cc ile dönüyordum.
Kissadan hisse biz motorculugu iyi biliriz. 690 sm serileri inanilmaz rahatsiz, yag yakiyor, titriyor, deli gibi hararet yapiyor, yakiti emsallerine gore cok fazla, bakim arakiklari kisa, elinizde anahtar ile dolasiyorsunuz, mubaglagsiz heryeri surekli gevsiyor. Gundelik kullanim heleki uzun yol icin kesinlikle uygun degil.
Ha Hobi ve spor motoru derseniz uzerine yok,muazzam keyifli, aldiginiz surus zevki ni hicbir sey veremez size. Durumunuz musait olur, garajinizda ikinci yada ucuncu motor olarak durur, arada cikar azarsiniz, yada atarsiniz pickup niza hafta sonu piste goturur pistin tozunu alirsiniz. Bu islerin motorudur 690smc ve R .
Tek motor krediyle alayim, herzaman kullanayim, bol bol yol yapayim derseniz yolunuz acik, totonuz ve cebiniz saglam olsun derim
Cok kisa surede yipratan bir motordur kendini, hele biraz aksiyondan sonra, saglam bir bakim ister, gidon aksi civatasina kadar sıkılmak ister.
Tekrar soyluyorum, millet yanlis anliyor ama, motosiklet dedigin 4 silindir olacak arkadas, 4 silindirden otesi anca motorcuk olur, keyif, konfor, guc, ne ararsaniz sihirli 4 lude vardir. Yag gibi akar, gazi acip uzarsiniz. Paranizi bosa vermeyin ona buna,alin bir 4 silindir xj tarzi yag gibi kayan makina, keyifle binin.
Buyuk Ducati ve KTM modelleri icin de gecerli mi yorumunuz? On sene 900cc ve 1000cc fireblade macerasindan sonra Multistrada ve 1290R kullandim. Uzun yolda dahi ciddi bir sikinti cekmedim sahsen. Sehir icindeki tork avantaji ve V2 muzigi de cabasi. Hele Ducati 90 derece silindir acisiyla KTM'den de puruzsuzdu. Hatta bazi 4 silindirlilerin belli RPM'deki yuksek frekansli gidon titresimi (K1000, CB1000R) bence LC8'in 4000 rpm'deki hafif titresiminden cok daha rahatsiz edici. Yazdiginiz gibi tumden genellemek cok makul gelmedi bana sahsen. Yoksa her yer 4 silindir olurdu zaten.
Yeni nesil SMC-r modellerinde titreşim ve yağ yakma sorunları fazlasıyla giderildi desem bu tabunu yıkabilir misin ? Bence yıkamazsın. 2016 versiyonlarda ön ve arka jantta totalde 500gram hafifletildi. Vidaların şekli şemali bile değişti titreşimlerden gevşemesin diye. SMC-r hem pist hemde yol motorudur. Yeri gelir enduro motorun bile olabilir. 690 SM lerle karıştırmayınız.
duke 690 için bunu yazmadım ben. smc 690 için yazdım. duke serisi arazide çok zor. smc690 da bunu yapan çok kişi gördümde. arazide olmasada kendisi ile asfaltta güzel anılarımızda oldu.
1290 ı araziye sokarsanız baya bi hoş olmaz hemde. ama 1290 a göre 690 duke arazide veya toprakta daha iyi gibi duruyor. 1290 kullanmadım bu arada yükseklik vs olarak gözüme böyle geliyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)