Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Honda'dan yeni 11 vitesli TCT [Evet Double (2) değil Triple (3) Clutch]

    REKLAM ALANI
  1. #1
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    Honda'nın Japon patent ofisine 11 vitesli ve iki değil üç kavramalı (doğru okudunuz) otomatik vites sistemi için başvurduğu açıklandı.
    Otomobillerde artık sıklıkla rastladığımız ve klasik otomatik viteslere göre daha seri vites geçişlerine izin veren çift kavramalı sistemi Honda NC serisi motorlarında ve VFR'lerde kullanmakta.

    Benim tahminim: NC serisindeki DCT başarısını gören Honda; bu yeni üç kavramalı 11 vites oranlı şanzımanı yeni Goldwing 1800'de opsiyon olarak sunmaya başlayacak.

    Kaynak: http://paultan.org/2016/08/23/honda-...omment-4101354

    Mevcut DCT



    TCT (Triple Clutch Transmission) Patent resimleri






    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    yerimizi alalım

  3. #3
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    test sürüşünü snapy yapsın
    fz6_fazer bunu beğendi.

  4. #4
    dovahhkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa-Mudanya
    Motosikleti
    Xmax 250 ABS
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    test sürüşünü snapy yapsın
    japonları ezer mazallah

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:43 ----------

    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    test sürüşünü snapy yapsın
    japonları ezer mazallah
    fz6_fazer bunu beğendi.

  5. #5
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı Alper Karademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    japonları ezer mazallah
    şimdiye kadar ondan kimse kaçamadı. yaralı kurtulanlar sesin gelmesiyle vurması bir oldu demişler. snapy tehlikeye bilerek odaklanır bakışlarını kaçırmazmış
    dovahhkin bunu beğendi.
    Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    test sürüşünü snapy yapsın
    ben bu kadar tecrübeli deyilim hocam

  7. #7

    Üyelik
    30 Nisan 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i, Bajaj Pulsal 150NS
    MaşAllah, Allah nazarlardan saklasın Japon Mühendisleri.
    GezeGeze bunu beğendi.

  8. #8
    mrt20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Denizli
    Ünide bu matematik ne işimize yarayacak bu kadar diye derslerden hep kaçardım.
    Demekki karşımıza çıkacakmış illa.
    İlk resim harici bişey anlayamadım

  9. #9

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Alıntı Pulsar41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MaşAllah, Allah nazarlardan saklasın Japon Mühendisleri.
    Tokyo Hayvanat Bahçesine müdür arayışları varsa, buradan gönderebiliriz. Bak o konuda iyiyizdir...

  10. #10
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Volkswagen in dsgsi problemli oldugundan honda dct de yürüdü gitti. Avrupalı serviste şanzıman beklerken hondanın sıkıntısı yok şuanda.
    Şimdi ise 11 ileri vites çıktı. Eskiden tırlara 12 vitesli makinede at at vites mi biter diyodum(otomatik bile olsa) şimdi ise bu hale geldi sonu hayır olsun.

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Sanki 5 ton çekecek alet 11 vitese ne gerek varsa. Motosikletin keyfi uzun vites aralığıyla motorun toktan tize hızlandıkça değişen sesini dinleyince çıkıyo. Bu şanzıman şimdi motordan EDC şanzımanlı Megane dCi gibi bi ses çıkartacak. Hele Goldwing'e takacaklar diyorsunuz ne keyfi kalır.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Sanzimanin motorsiklette kullanilacagina dair hic bir veri yok. Bu kadar komplex, pahali ve agir bir sanzimanin motorsiklette kullanilmasi da cok sacma olur zaten. Goldwing suruculeri daha fazla vites istiyor degil. Alet 6. viteste bile dusuk hizdan hizlanabiliyor. Kamyon gibi tork var.

  13. #13
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    kullansa nolucak nc serisi rakiplerine göre çok gucsuz .aynı otomobil gibi doğru.
    oysakı honda eski nesil cbf600lerdeki gibi motorlar üretse birde bu teknolojıyle harmanlansa tekrar hondacı oluruz ama benım gözümde 1.yamaha 2. kawasaki dir japonlarda

  14. #14
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    mobilete geçiş yapacam ne vites derdi var ne otomatik şanzıman masrafı
    snappy x bunu beğendi.

  15. #15
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kullansa nolucak nc serisi rakiplerine göre çok gucsuz .aynı otomobil gibi doğru.
    oysakı honda eski nesil cbf600lerdeki gibi motorlar üretse birde bu teknolojıyle harmanlansa tekrar hondacı oluruz ama benım gözümde 1.yamaha 2. kawasaki dir japonlarda
    Nc serisinin en buyuk ozellgi 700 / 750 cc olup 250 cc den az yakip iyi bir fren sistemine sahip olmasi. gorunus ve tarz olarakta cok gezip az masraf la rotalarin tamamlanmasi. Zaten 250 cc bir motorla baslayan biri nc serisini cok kolay kullanir. Eger bu teknoloji eski tip motorlarda uygulanirsa emin ol baya bir yakit sarfiyati olur ve ozamanda bir albenisi olmaz.

  16. #16

    Üyelik
    31 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul & Tekirdağ
    Alıntı Bthndmrl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volkswagen in dsgsi problemli oldugundan honda dct de yürüdü gitti. Avrupalı serviste şanzıman beklerken hondanın sıkıntısı yok şuanda.
    Şimdi ise 11 ileri vites çıktı. Eskiden tırlara 12 vitesli makinede at at vites mi biter diyodum(otomatik bile olsa) şimdi ise bu hale geldi sonu hayır olsun.
    Vw'nin dsg'sindeki problemler halledildi fakat cift kavramali viteslerdeki kavrama ihtiyaci asilamayan ve de asilamayacak olan bir problem. Cift kavramali sanzumanlarda kavrama sayisi 2 iken maliyet 3000 liralari bulabilirken 3 kavramali bir sanzumanda kavrama degisimi cok daha maliyetli olabilir.

  17. #17
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    onu bilmem de "değişken sıkıştırma oranlı" motor yaptılar adamlar, avrupalı turbo sistemiyle uğraşırken infiniti ile honda turbo sistemine vefat ettirecekler...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  18. #18
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    tofaş Honda ya bak sen

    11 vites 3 kavrama, dual kapak...

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onu bilmem de "değişken sıkıştırma oranlı" motor yaptılar adamlar, avrupalı turbo sistemiyle uğraşırken infiniti ile honda turbo sistemine vefat ettirecekler...
    Variable compression turbo'ya alternatif değil ki. Hatta ilk uygulanacağı 2 litrelik 4 silindir motor da turbo.

  20. #20
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Bthndmrl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volkswagen in dsgsi problemli oldugundan honda dct de yürüdü gitti. Avrupalı serviste şanzıman beklerken hondanın sıkıntısı yok şuanda.
    Şimdi ise 11 ileri vites çıktı. Eskiden tırlara 12 vitesli makinede at at vites mi biter diyodum(otomatik bile olsa) şimdi ise bu hale geldi sonu hayır olsun.
    aslında Wolksvagen'in DSG şanzımanı çok stabil bir sistem..ama şanzıman konusunda ki, millet olarak alıkanlıklar çok geleneksel.DSG şanzımanda 40.000 km'de bir değişmesi gereken şanzıman yağını adamlar koymayı ya unutuyor ya da kendine göre tolerans tanıyıp istediği vakitte değiştiriyor.bu geleneksel davranışımıza örnek teşkil edecek en az 10 Wolksvagen sürücüsü tanıyorum ve de tanımaya devam ediyorum
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)