Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Arka tekeri sürekli kitliyorum

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Bugraaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    14'Honda CBR250R Repsol - Triumph Daytona 675 Red
    https://youtu.be/tPTNTZk9JfQ izlersen yararli olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Motosikleti
    Yamaha MT-125
    Hepinize çok teşekkürler acemiyim daha 500km oldu kullanalı zamanla öğrenicem inşalalh bu gün biraz daha iyiydim frenleme konusunda.

  3. #23
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı atheras adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepinize çok teşekkürler acemiyim daha 500km oldu kullanalı zamanla öğrenicem inşalalh bu gün biraz daha iyiydim frenleme konusunda.
    Zamanla ölebilirsin dikkat et... Kendin tecrübe ile öğrenmeye kalkarsan bedeli ağır olabilir...
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  4. #24
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    En iyi ihtimal yanlış öğrenir, sonrasında eğitim alsan bile alışkanlıklarını değiştiremezsin.

  5. #25
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Yavaş git kardeşim, ya da motora binme. Belki sana göre değildir. Sorun yok. Şimdi yavaşça elindekini yere bırak.

  6. #26

    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Motosikleti
    Yamaha MT-125
    Sanırım biraz yanlış anlattım niye motoru bırak falan diyorsunuz ki trafikte sürekli 80-90 la gitmiyorum zaten şehir içinde yapabildiğim maksimum hız 50 o da birkaç saniyeliğine . Her yavaşladığımda kitlemiyorum tekeri arada oluyor
    SAZMAN bunu beğendi.

  7. #27
    blue4XL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Önce MCT250, şimdi Yamaha
    Alıntı atheras adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım biraz yanlış anlattım niye motoru bırak falan diyorsunuz ki trafikte sürekli 80-90 la gitmiyorum zaten şehir içinde yapabildiğim maksimum hız 50 o da birkaç saniyeliğine . Her yavaşladığımda kitlemiyorum tekeri arada oluyor
    Bazı arkadaşlar maalesef sapla samanı ayırt edemiyor. Bu forumda dikkatimi ilk çeken şeylerden birisi, hemen her konuda mevzuyu sulandıran, soru soranla dalga geçen birilerinin çıkmasıdır. Değerli kardeşim, önünde iki seçenek var: ya bu adamlarla yaptıklarının yanlış olduğunu anlatamayacak şekilde polemiğe gireceksin, yada o yazılanı hiç kaale almayıp cevap bile vermeyeceksin.
    Yeri gelmişken, madem yeni başladın, haddim olmadan bir kaç tavsiyede bulunayım: (Aslında yeni başlamış olman arka tekerin neden kilitlendiğini bir ölçüde açıklıyor)
    1) Trafiği olmayan bir yerde (parkurda) çalış. Önce düşük hızda en fazla 2'nci viteste giderek motoruna alışmaya çalış. Boş parkur bulmazsan sabah erken saatlerde sürüş yap. Düşük hızda iken daire yada sekiz rakamı çiz. Her seferinde bu dairenin (yada sekizin ) ebatlarını küçültmeye çalış. Dönüş yaparken asla ve kat'a ayağını yere koymaya kendini alıştırma
    2) Motosikletle nereye bakarsan oraya sürersin. Yolda giderken yolunun üstündeki yağmur ızgaralarına bak, istisnasız hepsinin üstünden geçtiğini göreceksin. (yaşanmış tecrübedir ) Dolayısıyla özellikle dönüşlerde döndüğün yere yada ön tekerin altına değil, bir sonra gitmek istediğin yere bak ve yoğunlaş, oradan geçerken de onun bir sonrasına yoğunlaş.
    3) Yolda şerit izlerinin, yaya geçitlerinin üzerinden geçerken (özellikle yağmurlu havalarda) asla ani frenleme yapma. Çünkü şerit boyaları, yaya geçitleri vb asfalta göre çok kaygandır.
    4) Kötü senaryolar için ani reaksiyon planın olsun. Mesela köpekler dönen tekerleklere aşırı tepkilidirler ve birden önüne çıkabilirler. Sağda solda köpek görürsen bu şekilde önüne çıkacağını bil ve tedbirli ol. Yavaşlayıp durursan hiç bir şey yapmazlar. Mesela sağ şeride parkeden arabaların solundan gitmek zorunda kalırsan (ki mümkün oldukça gitme) bu arabalardan biri seni geldiğini fark etmeden kapısını açması, gittiğin yola dik çıkan yoldan (ya da kavşaktan) senin araba gibi fren yaptığını sanan bir aracın aniden önüne çıkması gibi senaryoların gerçekleşebileceğini düşünerek adeta trafiğin içinde iken panik atak modunda sürüş yapmaya kendini alıştır. böylece o senaryo gerçek olursa ne yapacağına da hazırlık olursun. Örneğin köpek için durursun, araba kapısı için soldaki şeridi takip edersin vs.
    5) Hıznı her geçen gün artırarak vites büyüt ve hızına göre frenleme yaparken ön /arka fren sıkma dereceni kendin kıymetlendir. Her seferinde giderek artan ve eşit oranda frenleri sıkmayı alışkanlık haline getir.

    6) Son: Ekipmanın olmadan (sadece kask olması bana göre yeterli değildir) dizlik, dirseklik, kask, varsa korumalı mont ve pantolon olmadan bakkala bile motosikletle gitme.
    Kolay gelsin..
    atheras bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)