https://youtu.be/tPTNTZk9JfQ izlersen yararli olur.
https://youtu.be/tPTNTZk9JfQ izlersen yararli olur.
Hepinize çok teşekkürler acemiyim daha 500km oldu kullanalı zamanla öğrenicem inşalalh bu gün biraz daha iyiydim frenleme konusunda.
En iyi ihtimal yanlış öğrenir, sonrasında eğitim alsan bile alışkanlıklarını değiştiremezsin.
Yavaş git kardeşim, ya da motora binme. Belki sana göre değildir. Sorun yok. Şimdi yavaşça elindekini yere bırak.
Sanırım biraz yanlış anlattım niye motoru bırak falan diyorsunuz ki trafikte sürekli 80-90 la gitmiyorum zaten şehir içinde yapabildiğim maksimum hız 50 o da birkaç saniyeliğine . Her yavaşladığımda kitlemiyorum tekeri arada oluyor
Bazı arkadaşlar maalesef sapla samanı ayırt edemiyor. Bu forumda dikkatimi ilk çeken şeylerden birisi, hemen her konuda mevzuyu sulandıran, soru soranla dalga geçen birilerinin çıkmasıdır. Değerli kardeşim, önünde iki seçenek var: ya bu adamlarla yaptıklarının yanlış olduğunu anlatamayacak şekilde polemiğe gireceksin, yada o yazılanı hiç kaale almayıp cevap bile vermeyeceksin.
Yeri gelmişken, madem yeni başladın, haddim olmadan bir kaç tavsiyede bulunayım: (Aslında yeni başlamış olman arka tekerin neden kilitlendiğini bir ölçüde açıklıyor)
1) Trafiği olmayan bir yerde (parkurda) çalış. Önce düşük hızda en fazla 2'nci viteste giderek motoruna alışmaya çalış. Boş parkur bulmazsan sabah erken saatlerde sürüş yap. Düşük hızda iken daire yada sekiz rakamı çiz. Her seferinde bu dairenin (yada sekizin ) ebatlarını küçültmeye çalış. Dönüş yaparken asla ve kat'a ayağını yere koymaya kendini alıştırma
2) Motosikletle nereye bakarsan oraya sürersin. Yolda giderken yolunun üstündeki yağmur ızgaralarına bak, istisnasız hepsinin üstünden geçtiğini göreceksin. (yaşanmış tecrübedir ) Dolayısıyla özellikle dönüşlerde döndüğün yere yada ön tekerin altına değil, bir sonra gitmek istediğin yere bak ve yoğunlaş, oradan geçerken de onun bir sonrasına yoğunlaş.
3) Yolda şerit izlerinin, yaya geçitlerinin üzerinden geçerken (özellikle yağmurlu havalarda) asla ani frenleme yapma. Çünkü şerit boyaları, yaya geçitleri vb asfalta göre çok kaygandır.
4) Kötü senaryolar için ani reaksiyon planın olsun. Mesela köpekler dönen tekerleklere aşırı tepkilidirler ve birden önüne çıkabilirler. Sağda solda köpek görürsen bu şekilde önüne çıkacağını bil ve tedbirli ol. Yavaşlayıp durursan hiç bir şey yapmazlar. Mesela sağ şeride parkeden arabaların solundan gitmek zorunda kalırsan (ki mümkün oldukça gitme) bu arabalardan biri seni geldiğini fark etmeden kapısını açması, gittiğin yola dik çıkan yoldan (ya da kavşaktan) senin araba gibi fren yaptığını sanan bir aracın aniden önüne çıkması gibi senaryoların gerçekleşebileceğini düşünerek adeta trafiğin içinde iken panik atak modunda sürüş yapmaya kendini alıştır. böylece o senaryo gerçek olursa ne yapacağına da hazırlık olursun. Örneğin köpek için durursun, araba kapısı için soldaki şeridi takip edersin vs.
5) Hıznı her geçen gün artırarak vites büyüt ve hızına göre frenleme yaparken ön /arka fren sıkma dereceni kendin kıymetlendir. Her seferinde giderek artan ve eşit oranda frenleri sıkmayı alışkanlık haline getir.
6) Son: Ekipmanın olmadan (sadece kask olması bana göre yeterli değildir) dizlik, dirseklik, kask, varsa korumalı mont ve pantolon olmadan bakkala bile motosikletle gitme.
Kolay gelsin..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)