Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Arka tekeri sürekli kitliyorum

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Motosikleti
    Yamaha MT-125
    Yüksek hızlardayken(80-90 bana ve motoruma göre yüksek :D) yavaşlamamın gerektiği zamanlarda yavaşlarken vites düşürünce genelde arka tekeri kitliyorum motor öne yığılıyor falan refleks olarak direk debriyaja basılı tututup duruyorum sonra vitesi 1 e kadar düşürüyorum. Fakat debriyaj çekiliykende durmuyor motor fren mesafesi artıyor . Tecrübeyle olur derseniz de korkuyorum kitlerim düşerim diye çünkü 1 kere kitleyerek düştüm bir kere de fren mesafesi çok uzadı çarpacaktım öndeki araca ön frene abandım kitleyip düştüm. Ne yapıcam ne edicem tavsiyelerinizi bekliyorum...

    Eğitim alamam çünkü şehrimde eğitim veren yer yok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BalkanRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Yahu..bu basit bir sey..yuksekten alcaga inerken ara gazi vereceksin (her daim..),alcaktan yukari cikarken aragazi keyfine kalmis,ya verirsin,yada vermesen de olur
    obarey bunu beğendi.

  3. #3
    vsvr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul - Kağıthane
    Motosikleti
    CF Moto 650 MT
    Demek ki, yeterince fren ile yavaşlamadan vites düşürüyorsunuz. Bu da motorun kompresyon yapmasına sebep oluyor.
    1- Ya hızınızı yeterince fren ile yavaşlatacaksınız, ardından uygun hıza gelince vites düşüreceksiniz,
    2- Ya da ara gazı vererek vites düşürme yöntemini öğreneceksiniz. Ki bunun youtube da videoları mevcuttur. Oradan bakabilirsiniz.
    Olcay Avşar ve obarey bunu beğendiler.

  4. #4
    blue4XL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Önce MCT250, şimdi Yamaha
    Alıntı BalkanRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu..bu basit bir sey..yuksekten alcaga inerken ara gazi vereceksin (her daim..),alcaktan yukari cikarken aragazi keyfine kalmis,ya verirsin,yada vermesen de olur
    Alıntı atheras adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek hızlardayken(80-90 bana ve motoruma göre yüksek :D) yavaşlamamın gerektiği zamanlarda yavaşlarken vites düşürünce genelde arka tekeri kitliyorum motor öne yığılıyor falan refleks olarak direk debriyaja basılı tututup duruyorum sonra vitesi 1 e kadar düşürüyorum. Fakat debriyaj çekiliykende durmuyor motor fren mesafesi artıyor . Tecrübeyle olur derseniz de korkuyorum kitlerim düşerim diye çünkü 1 kere kitleyerek düştüm bir kere de fren mesafesi çok uzadı çarpacaktım öndeki araca ön frene abandım kitleyip düştüm. Ne yapıcam ne edicem tavsiyelerinizi bekliyorum...

    Eğitim alamam çünkü şehrimde eğitim veren yer yok.
    BalkanRider'e katılıyorum. Vites küçültürken (debriyaj basılı iken) ara gazı vermeyi alışkanlık haline getirin. Ben freni şöyle kullanırım:
    Durmam gerekiyorsa her iki freni de eşit ve durmam gereken mesafeye göre giderek artan bir şiddette sıkarım.
    Yavaşlamam gerekiyorsa öncelik arka frendedir. Dur-kalk trafiği gibi yavaş seyreden trafikte yavaşlamak ve durmak için ön freni kullanırım
    Düz yolda ve yokuş yukarı durmuşsam ön frende, yokuş aşağı durmuşsam arka frende beklerim.
    Boş yolda giderken kendi kendime durum verip fren provaları yaparım.

  5. #5
    BalkanRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Sunuda uyarayım bu arada duruken hem fren hem gaz hem debrıyajı kullancagınız ıcın ılk baslarda on frene basarken yanlıslıkla gazada basabılırsınız o yuzden ılk once duz yolda frensız deneyın sonra frenlı deneyın ogrenmesı sızın ıcın daha kolay olacaktır

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    trafiği iyi takip etmediğin için frenlemekte geç kalıyorsun..

    sonuç: son anda sert fren,ani vites düşürme, kilitlenen tekerlekler ve malum son..

    biraz daha yavaş sür yazayım, belki uyarsın önerime

  7. #7

    Üyelik
    23 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    MONDİAL125 MG
    Alıntı atheras adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek hızlardayken(80-90 bana ve motoruma göre yüksek :D) yavaşlamamın gerektiği zamanlarda yavaşlarken vites düşürünce genelde arka tekeri kitliyorum motor öne yığılıyor falan refleks olarak direk debriyaja basılı tututup duruyorum sonra vitesi 1 e kadar düşürüyorum. Fakat debriyaj çekiliykende durmuyor motor fren mesafesi artıyor . Tecrübeyle olur derseniz de korkuyorum kitlerim düşerim diye çünkü 1 kere kitleyerek düştüm bir kere de fren mesafesi çok uzadı çarpacaktım öndeki araca ön frene abandım kitleyip düştüm. Ne yapıcam ne edicem tavsiyelerinizi bekliyorum...

    Eğitim alamam çünkü şehrimde eğitim veren yer yok.
    Motoru ehliyet surmuyor (:-)
    Aynen arkadaslarin dedigi gibi cuplarda vites degistiriken yaptigi gibi de olabilir eger motorun devri cok yuksek deil ise( redline veya az oncesi gibi) arkadaslarin dedigini hic terettursuz uygula ama motorunun deviri redlineye yakin ise motorun asiri yigilmadan sibob kesebilir.
    Kazasiz Belasiz Surusler .

  8. #8
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Iyi geceler kardeşim. 80-90 la birden durmak istiyorsan buyur konu var kesinlikle izlemelisin oocan hocamızada teşekkürü borç biliriz bu konuda. http://www.motosiklet.net/forum/moto...-anlattik.html Yok hacı ben vites düşürürken arka tekeri kitliyorum diyorsan. Mesela 12 bin devir çeviriyor. 10-11 redline desek. 6-7 bin devirde debriyajı sıkıp, ara gaz verip, vites düşürüp sonra yavaşça debriyajı bırakmalısın zamanla elin ayağın her şey alışacak. Önce vites düşürüp sonra ara gaz verirsen bu sefer motor kendini öne atacak ve dengeni bozacaktır. Fren antemanı yapmanıda tavsiye ederim. Arka teker kitleyince ağırlık merkezini popodan ayak ve dizlere almalısın rahatın biraz bölmek zorundasın. Umarım değerli üyelerimizin cevapları ve cevabım yeterli olmuştur. Sevgiler..
    GezeGeze bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Şimdi bu adam güzelim mt 125 i *iç mi ediyo adaletini seveyim dünya. 15 bg la o koyar mı 80-90 ah ulan ah...

  10. #10

    Üyelik
    15 Kasım 2013
    İlk olarak tavsiyem eğitim alman yönünde ama bulunduğun şehirde yok demişşin.
    Trafiğe kapalı alanda ara gazı vererek vites düşürmeye çalışabilirsin.
    Bunlarda olmaz ise kaydırmalı debriyaj olan bir motosiklet almalısın, vites düşürdüğünde tekeri kitlemez.

  11. #11
    Hondolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2015
    Alıntı Yolcu0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iyi geceler kardeşim. 80-90 la birden durmak istiyorsan buyur konu var kesinlikle izlemelisin oocan hocamızada teşekkürü borç biliriz bu konuda. http://www.motosiklet.net/forum/moto...-anlattik.html Yok hacı ben vites düşürürken arka tekeri kitliyorum diyorsan. Mesela 12 bin devir çeviriyor. 10-11 redline desek. 6-7 bin devirde debriyajı sıkıp, ara gaz verip, vites düşürüp sonra yavaşça debriyajı bırakmalısın zamanla elin ayağın her şey alışacak. Önce vites düşürüp sonra ara gaz verirsen bu sefer motor kendini öne atacak ve dengeni bozacaktır. Fren antemanı yapmanıda tavsiye ederim. Arka teker kitleyince ağırlık merkezini popodan ayak ve dizlere almalısın rahatın biraz bölmek zorundasın. Umarım değerli üyelerimizin cevapları ve cevabım yeterli olmuştur. Sevgiler..
    Şehir içinde buna gerek yok, yavaşlarken vites düşürmek zorunda değiliz. Acemiliği atlatana kadar debriyajı ellemeden ön arka freni düzgün bir şekilde kullanıp durmanı istiyorum.
    Not 1: Arka tekerin kilitlenmemesi için ağırlığımızı arkaya vermek faydalıdır, ayağa kalkmak şart değil, kalkacaksak kendimizi geriye doğru vermeliyiz.
    Not 2: virajda oldu da highside olacağız, arka lastik patinajı bırakıp kavradığı anda ayağa kalkıp öne verirsek kendimizi, arkadaki ağırlık azalır, patinaj devam eder, düşmemiz zorlaşır. Anlattığın buna yarar.

  12. #12
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Elinin ayarı yok demekki...

  13. #13
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    şaseden kitle.

  14. #14
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Anti Kilitleme Sistemi var..
    Kaydırmalı clutch sistemi
    Quick shifter up/down

    Kısaca sana bir panigale lazım..

    Banada..

  15. #15
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Alıntı Hondolog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir içinde buna gerek yok, yavaşlarken vites düşürmek zorunda değiliz. Acemiliği atlatana kadar debriyajı ellemeden ön arka freni düzgün bir şekilde kullanıp durmanı istiyorum.
    Not 1: Arka tekerin kilitlenmemesi için ağırlığımızı arkaya vermek faydalıdır, ayağa kalkmak şart değil, kalkacaksak kendimizi geriye doğru vermeliyiz.
    Not 2: virajda oldu da highside olacağız, arka lastik patinajı bırakıp kavradığı anda ayağa kalkıp öne verirsek kendimizi, arkadaki ağırlık azalır, patinaj devam eder, düşmemiz zorlaşır. Anlattığın buna yarar.
    Not1c-) tabi ki dediğiniz doğru fakat kitledikten sonradan bahsettim ve önde duran trafik var diyelim o zaman freni bırakamayız. Dengeyi sağlamamız gerekiyor. Diğer türlü kitlenmemesi için ağırlık arkada olması gerekir

  16. #16

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Gaz keserek yavaşlayınız. Motoru kompresyona sokarak. Debriyajı çekmeyerek. İlk başta.

    Sonra kademeli olarak uygun devre göre vites küçültünüz. Debriyajı bırakınız ve motor bu yeni viteste yine kompresyona gire gire yavaşlasın.

    Tam durma anında debriyajı tam çekerek motorun stop etmesini önleyiniz.

    80-90 km/h ile 5. viteste giderken yavaşlamak için birden 4. vitese atmak motoru aşırı kompresyona sokacaktır; yığılma ondan ... Önce sadece gaz kesiniz... Bir süre yavaşladıktan sonra 4. vitese düşürünüz...

    Bu tabii kırmızı yandığını gördüğünüz ışıklara falan kontrollü yavaşlayarak yaklaşmak için ...

    Hatta burada sadece arka freni yavaşça kullanarak dahi yavaşlayabilirsiniz ... Durma anında, debriyajı çekip, geriye kaymasın diye de ön freni sıkıp ışıkların yanmasını bekleyebilirsiniz...

    Ani yavaşlamak için ise, sadece gaz kesip, vites düşürmek için vaktiniz olmayacaktır, debriyajı da çekmeden, ön ve arka frenleri uygun şekilde kullanarak durabilmelisiniz; daha doğrusu, durabilecek hızda olmuş olmanız gerekirdi; güvenli sürüş açısından... Tabii ki durma noktasına yakın, motoru stop ettirmemek için debriyajı çekmeniz gerekecektir, daha sonra.

    Yolcu0'nun linkini verdiği, motosiklet eğitmenleri oocan Okan Sinan Ocan ve Aydın Korkmaz hocalarımızın ve motoBaBa'nın motosiklette fren yapmak üzerine çektikleri videoyu izlemenizi önemle tavsiye ederim.

  17. #17
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj - United States
    Motosikleti
    Searching.
    Reserv.............10

  18. #18

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Vites düşürürken devir saatin düşük olsun devir yüksekken vites düşürürsen arka teker kilitlenir. Mesela devir 3000 e geldi 5 den 4 düşür bişey olmaz.

  19. #19
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Duke, Yamaha YBR, Suzuki Burgman
    Eğitim verilen bi şehre git. Emin ol ki kaza yaptıktan sonraki parça masraflarından daha ucuza gelecektir.

  20. #20
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Frenleme gibi önemli bir konuda aklınız başka şeylerle meşgul olmaması lazım, debriyaj mı çekecektik? vites mi düşütecektik? kıçımızı geriye verip ağırlık mı değiştirecektik?

    Önce fren yapın, durun/yavaşlayın. Sonra ne gerekiyorsa yaparsınız.

    Neden yavaşlarken vites düşürmek ile uğraşıyorsun?

    Önce frenini kullan ve yavaşla, yavaşlama ihtiyacın bittiğinde gerekiyorsa vitesini düşür. Gerekmiyorsa (çok yavaşlamadıysan) aynı vitesde gazı çevir devam et.

    Yok vites düşürürken ara gazı vermeler, hayırdır ya hu kamyon mu kullanıyoruz?

    Bu arada ben dahil burada hiç kimse bu işin uzmanı değil, çok iyi motosiklet sürüyor olsak bile bunu öğretebilme kapasitemiz/yeteneğimiz olmayabilir.

    Hani hiç futbol oynamadığı halde çok iyi direktörlük yapan, çok iyi futbol oynadığı halde teknik direktörlükte başarılı olamayanlar gibi
    (not:futboldan hiç anlamam, yanlış bir şey dediysem affola)

    En iyisi eğitim almak, ya da alana kadar internette bilgisi kanıtlanmış kişilerin video ve yazılarından faydalanmaktır.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)