Arka tekeri sürekli kitliyorum
Reklamlar
-
23 Ağustos 2016, 01:26
#1
Yüksek hızlardayken(80-90 bana ve motoruma göre yüksek :D) yavaşlamamın gerektiği zamanlarda yavaşlarken vites düşürünce genelde arka tekeri kitliyorum motor öne yığılıyor falan refleks olarak direk debriyaja basılı tututup duruyorum sonra vitesi 1 e kadar düşürüyorum. Fakat debriyaj çekiliykende durmuyor motor fren mesafesi artıyor . Tecrübeyle olur derseniz de korkuyorum kitlerim düşerim diye çünkü 1 kere kitleyerek düştüm bir kere de fren mesafesi çok uzadı çarpacaktım öndeki araca ön frene abandım kitleyip düştüm. Ne yapıcam ne edicem tavsiyelerinizi bekliyorum...
Eğitim alamam çünkü şehrimde eğitim veren yer yok.
Reklamlar
-
23 Ağustos 2016, 01:33
#2
Yahu..bu basit bir sey..yuksekten alcaga inerken ara gazi vereceksin (her daim..),alcaktan yukari cikarken aragazi keyfine kalmis,ya verirsin,yada vermesen de olur
-
23 Ağustos 2016, 01:36
#3
Demek ki, yeterince fren ile yavaşlamadan vites düşürüyorsunuz. Bu da motorun kompresyon yapmasına sebep oluyor.
1- Ya hızınızı yeterince fren ile yavaşlatacaksınız, ardından uygun hıza gelince vites düşüreceksiniz,
2- Ya da ara gazı vererek vites düşürme yöntemini öğreneceksiniz. Ki bunun youtube da videoları mevcuttur. Oradan bakabilirsiniz.
-
23 Ağustos 2016, 01:54
#4
BalkanRider adlı üyeden alıntı
Yahu..bu basit bir sey..yuksekten alcaga inerken ara gazi vereceksin (her daim..),alcaktan yukari cikarken aragazi keyfine kalmis,ya verirsin,yada vermesen de olur
atheras adlı üyeden alıntı
Yüksek hızlardayken(80-90 bana ve motoruma göre yüksek :D) yavaşlamamın gerektiği zamanlarda yavaşlarken vites düşürünce genelde arka tekeri kitliyorum motor öne yığılıyor falan refleks olarak direk debriyaja basılı tututup duruyorum sonra vitesi 1 e kadar düşürüyorum. Fakat debriyaj çekiliykende durmuyor motor fren mesafesi artıyor . Tecrübeyle olur derseniz de korkuyorum kitlerim düşerim diye çünkü 1 kere kitleyerek düştüm bir kere de fren mesafesi çok uzadı çarpacaktım öndeki araca ön frene abandım kitleyip düştüm. Ne yapıcam ne edicem tavsiyelerinizi bekliyorum...
Eğitim alamam çünkü şehrimde eğitim veren yer yok.
BalkanRider'e katılıyorum. Vites küçültürken (debriyaj basılı iken) ara gazı vermeyi alışkanlık haline getirin. Ben freni şöyle kullanırım:
Durmam gerekiyorsa her iki freni de eşit ve durmam gereken mesafeye göre giderek artan bir şiddette sıkarım.
Yavaşlamam gerekiyorsa öncelik arka frendedir. Dur-kalk trafiği gibi yavaş seyreden trafikte yavaşlamak ve durmak için ön freni kullanırım
Düz yolda ve yokuş yukarı durmuşsam ön frende, yokuş aşağı durmuşsam arka frende beklerim.
Boş yolda giderken kendi kendime durum verip fren provaları yaparım.
-
23 Ağustos 2016, 01:57
#5
Sunuda uyarayım bu arada duruken hem fren hem gaz hem debrıyajı kullancagınız ıcın ılk baslarda on frene basarken yanlıslıkla gazada basabılırsınız o yuzden ılk once duz yolda frensız deneyın sonra frenlı deneyın ogrenmesı sızın ıcın daha kolay olacaktır
-
23 Ağustos 2016, 02:04
#6
trafiği iyi takip etmediğin için frenlemekte geç kalıyorsun..
sonuç: son anda sert fren,ani vites düşürme, kilitlenen tekerlekler ve malum son..
biraz daha yavaş sür yazayım, belki uyarsın önerime
-
23 Ağustos 2016, 02:17
#7
atheras adlı üyeden alıntı
Yüksek hızlardayken(80-90 bana ve motoruma göre yüksek :D) yavaşlamamın gerektiği zamanlarda yavaşlarken vites düşürünce genelde arka tekeri kitliyorum motor öne yığılıyor falan refleks olarak direk debriyaja basılı tututup duruyorum sonra vitesi 1 e kadar düşürüyorum. Fakat debriyaj çekiliykende durmuyor motor fren mesafesi artıyor . Tecrübeyle olur derseniz de korkuyorum kitlerim düşerim diye çünkü 1 kere kitleyerek düştüm bir kere de fren mesafesi çok uzadı çarpacaktım öndeki araca ön frene abandım kitleyip düştüm. Ne yapıcam ne edicem tavsiyelerinizi bekliyorum...
Eğitim alamam çünkü şehrimde eğitim veren yer yok.
Motoru ehliyet surmuyor (:-)
Aynen arkadaslarin dedigi gibi cuplarda vites degistiriken yaptigi gibi de olabilir eger motorun devri cok yuksek deil ise( redline veya az oncesi gibi) arkadaslarin dedigini hic terettursuz uygula ama motorunun deviri redlineye yakin ise motorun asiri yigilmadan sibob kesebilir.
Kazasiz Belasiz Surusler .
-
23 Ağustos 2016, 03:25
#8
Iyi geceler kardeşim. 80-90 la birden durmak istiyorsan buyur konu var kesinlikle izlemelisin oocan hocamızada teşekkürü borç biliriz bu konuda. http://www.motosiklet.net/forum/moto...-anlattik.html Yok hacı ben vites düşürürken arka tekeri kitliyorum diyorsan. Mesela 12 bin devir çeviriyor. 10-11 redline desek. 6-7 bin devirde debriyajı sıkıp, ara gaz verip, vites düşürüp sonra yavaşça debriyajı bırakmalısın zamanla elin ayağın her şey alışacak. Önce vites düşürüp sonra ara gaz verirsen bu sefer motor kendini öne atacak ve dengeni bozacaktır. Fren antemanı yapmanıda tavsiye ederim. Arka teker kitleyince ağırlık merkezini popodan ayak ve dizlere almalısın rahatın biraz bölmek zorundasın. Umarım değerli üyelerimizin cevapları ve cevabım yeterli olmuştur. Sevgiler..
-
23 Ağustos 2016, 05:15
#9
Şimdi bu adam güzelim mt 125 i *iç mi ediyo adaletini seveyim dünya. 15 bg la o koyar mı 80-90 ah ulan ah...
-
23 Ağustos 2016, 06:56
#10
İlk olarak tavsiyem eğitim alman yönünde ama bulunduğun şehirde yok demişşin.
Trafiğe kapalı alanda ara gazı vererek vites düşürmeye çalışabilirsin.
Bunlarda olmaz ise kaydırmalı debriyaj olan bir motosiklet almalısın, vites düşürdüğünde tekeri kitlemez.
-
23 Ağustos 2016, 07:23
#11
Yolcu0 adlı üyeden alıntı
Iyi geceler kardeşim. 80-90 la birden durmak istiyorsan buyur konu var kesinlikle izlemelisin oocan hocamızada teşekkürü borç biliriz bu konuda.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-anlattik.html Yok hacı ben vites düşürürken arka tekeri kitliyorum diyorsan. Mesela 12 bin devir çeviriyor. 10-11 redline desek. 6-7 bin devirde debriyajı sıkıp, ara gaz verip, vites düşürüp sonra yavaşça debriyajı bırakmalısın zamanla elin ayağın her şey alışacak. Önce vites düşürüp sonra ara gaz verirsen bu sefer motor kendini öne atacak ve dengeni bozacaktır. Fren antemanı yapmanıda tavsiye ederim. Arka teker kitleyince ağırlık merkezini popodan ayak ve dizlere almalısın rahatın biraz bölmek zorundasın. Umarım değerli üyelerimizin cevapları ve cevabım yeterli olmuştur. Sevgiler..
Şehir içinde buna gerek yok, yavaşlarken vites düşürmek zorunda değiliz. Acemiliği atlatana kadar debriyajı ellemeden ön arka freni düzgün bir şekilde kullanıp durmanı istiyorum.
Not 1: Arka tekerin kilitlenmemesi için ağırlığımızı arkaya vermek faydalıdır, ayağa kalkmak şart değil, kalkacaksak kendimizi geriye doğru vermeliyiz.
Not 2: virajda oldu da highside olacağız, arka lastik patinajı bırakıp kavradığı anda ayağa kalkıp öne verirsek kendimizi, arkadaki ağırlık azalır, patinaj devam eder, düşmemiz zorlaşır. Anlattığın buna yarar.
-
23 Ağustos 2016, 10:15
#12
Elinin ayarı yok demekki...
-
23 Ağustos 2016, 10:16
#13
-
23 Ağustos 2016, 10:18
#14
Anti Kilitleme Sistemi var..
Kaydırmalı clutch sistemi
Quick shifter up/down
Kısaca sana bir panigale lazım..
Banada..
-
23 Ağustos 2016, 10:47
#15
Hondolog adlı üyeden alıntı
Şehir içinde buna gerek yok, yavaşlarken vites düşürmek zorunda değiliz. Acemiliği atlatana kadar debriyajı ellemeden ön arka freni düzgün bir şekilde kullanıp durmanı istiyorum.
Not 1: Arka tekerin kilitlenmemesi için ağırlığımızı arkaya vermek faydalıdır, ayağa kalkmak şart değil, kalkacaksak kendimizi geriye doğru vermeliyiz.
Not 2: virajda oldu da highside olacağız, arka lastik patinajı bırakıp kavradığı anda ayağa kalkıp öne verirsek kendimizi, arkadaki ağırlık azalır, patinaj devam eder, düşmemiz zorlaşır. Anlattığın buna yarar.
Not1c-) tabi ki dediğiniz doğru fakat kitledikten sonradan bahsettim ve önde duran trafik var diyelim o zaman freni bırakamayız. Dengeyi sağlamamız gerekiyor. Diğer türlü kitlenmemesi için ağırlık arkada olması gerekir
-
23 Ağustos 2016, 11:55
#16
Gaz keserek yavaşlayınız. Motoru kompresyona sokarak. Debriyajı çekmeyerek. İlk başta.
Sonra kademeli olarak uygun devre göre vites küçültünüz. Debriyajı bırakınız ve motor bu yeni viteste yine kompresyona gire gire yavaşlasın.
Tam durma anında debriyajı tam çekerek motorun stop etmesini önleyiniz.
80-90 km/h ile 5. viteste giderken yavaşlamak için birden 4. vitese atmak motoru aşırı kompresyona sokacaktır; yığılma ondan ... Önce sadece gaz kesiniz... Bir süre yavaşladıktan sonra 4. vitese düşürünüz...
Bu tabii kırmızı yandığını gördüğünüz ışıklara falan kontrollü yavaşlayarak yaklaşmak için ...
Hatta burada sadece arka freni yavaşça kullanarak dahi yavaşlayabilirsiniz ... Durma anında, debriyajı çekip, geriye kaymasın diye de ön freni sıkıp ışıkların yanmasını bekleyebilirsiniz...
Ani yavaşlamak için ise, sadece gaz kesip, vites düşürmek için vaktiniz olmayacaktır, debriyajı da çekmeden, ön ve arka frenleri uygun şekilde kullanarak durabilmelisiniz; daha doğrusu, durabilecek hızda olmuş olmanız gerekirdi; güvenli sürüş açısından... Tabii ki durma noktasına yakın, motoru stop ettirmemek için debriyajı çekmeniz gerekecektir, daha sonra.
Yolcu0'nun linkini verdiği, motosiklet eğitmenleri oocan Okan Sinan Ocan ve Aydın Korkmaz hocalarımızın ve motoBaBa'nın motosiklette fren yapmak üzerine çektikleri videoyu izlemenizi önemle tavsiye ederim.
-
23 Ağustos 2016, 11:58
#17
Moderatör
-
23 Ağustos 2016, 12:04
#18
Vites düşürürken devir saatin düşük olsun devir yüksekken vites düşürürsen arka teker kilitlenir. Mesela devir 3000 e geldi 5 den 4 düşür bişey olmaz.
-
23 Ağustos 2016, 12:47
#19
Eğitim verilen bi şehre git. Emin ol ki kaza yaptıktan sonraki parça masraflarından daha ucuza gelecektir.
-
23 Ağustos 2016, 14:16
#20
Süper Moderatör
Frenleme gibi önemli bir konuda aklınız başka şeylerle meşgul olmaması lazım, debriyaj mı çekecektik? vites mi düşütecektik? kıçımızı geriye verip ağırlık mı değiştirecektik?
Önce fren yapın, durun/yavaşlayın. Sonra ne gerekiyorsa yaparsınız.
Neden yavaşlarken vites düşürmek ile uğraşıyorsun?
Önce frenini kullan ve yavaşla, yavaşlama ihtiyacın bittiğinde gerekiyorsa vitesini düşür. Gerekmiyorsa (çok yavaşlamadıysan) aynı vitesde gazı çevir devam et.
Yok vites düşürürken ara gazı vermeler, hayırdır ya hu kamyon mu kullanıyoruz?
Bu arada ben dahil burada hiç kimse bu işin uzmanı değil, çok iyi motosiklet sürüyor olsak bile bunu öğretebilme kapasitemiz/yeteneğimiz olmayabilir.
Hani hiç futbol oynamadığı halde çok iyi direktörlük yapan, çok iyi futbol oynadığı halde teknik direktörlükte başarılı olamayanlar gibi
(not:futboldan hiç anlamam, yanlış bir şey dediysem affola)
En iyisi eğitim almak, ya da alana kadar internette bilgisi kanıtlanmış kişilerin video ve yazılarından faydalanmaktır.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)