Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Zinciri gerdikten sonraki sorun!

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    Lifan Tay100, Honda CBF150
    Zincirim sarkıktı ve biraz gerdim, daha sonra giderken gazı kapattığım bazı zamanlarda tak tuk sesler geldi. Nedendir ? Düzelir mi Yada ne yapmam gerek ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Fazla germiş olabilir misin?

    Ya da sağ sol eşit miktarda mı ayarladın tekerleğin gergilerini?

  3. #3
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Tak tuk sesler ciddi anlamda rahatsız edici değilse zincir kullanıldıkça sarkacaktır zaten. Tak tuk sesler başka bir yerden gelmiş olmasın?

  4. #4

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    Lifan Tay100, Honda CBF150
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fazla germiş olabilir misin?

    Ya da sağ sol eşit miktarda mı ayarladın tekerleğin gergilerini?
    Şöyle yaptım zincire bakıldığında düz duruyor. Oynattığımda 1cm kadar esniyor. Evet eşit miktarda gerdim. Teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:08 ----------

    Alıntı ramcixx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tak tuk sesler ciddi anlamda rahatsız edici değilse zincir kullanıldıkça sarkacaktır zaten. Tak tuk sesler başka bir yerden gelmiş olmasın?
    Biraz böyle kullanırım düzelmezse biraz daha gevşetirim. Başka yerden geldiğini sanmıyorum, zinciri gerdikten sonra başladı. Teşekkür ederim.

  5. #5

    Üyelik
    03 Eylül 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kawasaki EL-250 ,Mondial Z-ONE 150
    orta sehpada zincirin 250mm boşluğunun olması gerekli , üstünde yazar yazmıyorsa kitapçığında yazar. Bundan fazla gerdirilirse sürücü ağırlığı bindiğinde motoru kasar hem süspansiyon düzgün çalışmaz hem dişlide aşırı yük olur seste yapar kopmada

  6. #6

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    Lifan Tay100, Honda CBF150
    Alıntı SenC_an adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orta sehpada zincirin 250mm boşluğunun olması gerekli , üstünde yazar yazmıyorsa kitapçığında yazar. Bundan fazla gerdirilirse sürücü ağırlığı bindiğinde motoru kasar hem süspansiyon düzgün çalışmaz hem dişlide aşırı yük olur seste yapar kopmada
    Dediğini dikkate alıcam, yardımcı olduğun için teşekkürler.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Zincir gerginliği süspansiyonun sıkışması ama göre değişebilir. Gazı kapatıp arka süspansiyon boşalınca zincir daha fazla geriliyordur muhtemelen.

    1cm serbestiyet az geldi bana. Kitapçığında zincirin ne kadar esnemesi gerektiği yazar. Bakıp ayarlayın. Zincirin daha gevşek olması, daha gergin olmasından daha iyidir. Çok gergin zincir ciddi masraf çıkarabilir.

  8. #8

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    1 Cm banada az geldi maşada yada kitapçıkta yazar mesela bende 2.5 cm diyor

  9. #9

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    Lifan Tay100, Honda CBF150
    Zinciri gevşettim düzeldi. Yardımınız için teşekkür ederim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler