Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Çin Malı Motordan İlk Şikayetlerimm

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    31 Temmuz 2016
    Alıntı nines adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @gegor45 merhaba;

    ilk motorum kanuni phantom'du. deposu büyük olduğu için yüksek cc'li motosiklet görünümünde bu sebeple bu aletten gücünün üstünde performans bekleyenler oldu motoru çok zorlayanlar oldu zorlayanların elinde kaldı tabi. aslına bakarsan kötü motor değildir (iyi de değil kötünün iyisi diyelim) lakin sıkıntısı şu kimsenin aklına gelipte alacağı motor değildir. büyük ihtimalle temizini dahi bulsan satarken sıkıntı çekeceksin. zaten şu sıralar iyice apaçi tayfasının elinde temizini bulmakta sıkıntılı. bildiğim kadarıyla en son ya 2013 yada 2014 modeli geldi dahada gelmedi.

    motorda titreşim varmı var yeni başlayanı çokta rahatsız etmez lakin 40 km aralıksız sürünce indiğinde ellerin uyuşabiliyor. aldığım dönem okula gidip gelmek için kullanıyordum günde 40km gidiş 40 km geliş yolum vardı. max hızı kitapçığında 100 km diyor lakin 110-115'e rahat çıkıyor ondan sonra ivmelenlesi azalarak hızı artıyor. bir kere 127 gördüm tabi ibre doğru gösteriyorsa. şuan yedek parça durumu nedir bilmiyorum ama aldığım dönemde parçası yeterliydi ve ucuzdu.

    gelelim +- olaylarına

    -titreşim var yeni başlayanı çok rahatsız etmiyor ama var (eski kasa cbr125'lerden fazla değil titreşimi)
    -motorun yanlarında çoğu kişinin metal sandığı gri ızgara parçalar plastik
    -sıfırı 2-3 senedir piyasada yok
    -kronik sorunu benzin şamandırasının doğru çalışmaması. benimkini garantiden değişmişlerdi düzeldi ama alacağında bu sorun olabilir.
    -lastikler tırt (zaten çoğu sıfır motorda bu böyle)
    -sele çok rahat değil lakin artçı selesi rezalet rahatlıkta.
    -ikinci el piyasası ölü gibi birşey

    +yakışıklı bir alet. zamanında arkadaşımla bağdat caddesinde buluşacağımızda onu beklerken yol kenarındaki motorların yanına bırakmıştım yanında gerçekten ciddi ve benim içimin gittiği motorlar varkem millet benim eski phantomla fotoğraf çekiyordu kısacası bir öz güven patlaması yaşatabilir.
    +yanlardaki led ışıklar gece görünürlüğü arttırıyor
    +parçaları ucuz lakin piyasada şuan varmı bilmiyorum (parça miktarı duruma göre - olabilir)
    +başlangıç için dengeli
    +yeni başlayanlardaki kurye gibi gözükmeyeyim diyen için mantıklı.
    +deposu 17 litre benzin almayı unutturur
    +döneminde piyasaya çıkan çinlilere göre daha sağlam lakin şimdiki çinlilerle kıyaslayamam çünkü kullanmadım pekte araştırmadım.
    ya benim için hız çok önemli değil ya ilk motorum olucak yada scooter alıcam ondan sonrada para biriktirip bunu almayı düşünüyorum ve sürerken sıkıntı olurmu yani 180 cc ya 125 cc ye göre zorlarmı beni kullanım açısından ve kronik sorunlarıda halledilebilecek sorunmu?
    ya satmasamda babama falan verebilirim satamasam bile sorun olmazda en azından pek sorun çıkarmasın memnun etsin beni ilçede yaşıyorum çin malı kullanan çok var o yüzden elbet birine satarım diye düşünüyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    03 Eylül 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kawasaki EL-250 ,Mondial Z-ONE 150
    @byyacut
    Benim sinirlendiğim nokta insanımızın motora nasıl bakılır bilmemesi. En kötüsü de bildiğini sananlar , yani motora en pahalı yağı alıp bilmem kaç liralık spreyi zincire sıktığında motoruna bakmış olmuyorsun. Ciddi anlamda söylüyorum 4 yıldır kuşadasın'da yaşıyorum (çok mutluyuym becerebilen kaçsın istanbul'dan) bir kere motorunu ısıtan görmedim 4 yılın adı var. Adamın altında 90bin liralık motor , motor duralı 3 saat olmuş buz gibi alet basıyor marşa atıyor vitese. Ne lastik kontrolü ne fren kontrolü ver gazı rahvan gitsin , birde bir gaz açılıyor sanırsın drag madalyası alacak , oysa can taşıyoruz hiç mi değerin yok abi? yeri geliyor eşimizi dostumuzu taşıyoruz.

    Demem oki motoruna kaç para harcadığın değil , ne kadar emek verdiğin konu. Tabi ki emeği parayla ölçülendirebilirsin ama lastiğe giren raptiye senin ölçülerine motora verdiğin paraya bakmaz. O lastiğe sen bakacaksın ister rosso ister nylon yazsın o lastik taşıyor seni ve tamamen senin sorumluluğunda.

    Aynı kurallar her motorlu araçta geçerlidir , sen kaç otomobil sürücüsü gördün binmeden her seferinde lastiğini kontrol eden? kaçımız 1 dakika ısıtıyor motorunu? yok abim yok bas marşa yürü , lan bi dur yağ pompası çalışsın bari be. kartel tatilinden çıkart bi yağı yoksa her böyle yürüdüğünde kuru kuru ne piston kalır .. neyse.. Bu kültürdeki adamlar sudan ucuza motor alınca ve bu şekilde davranınca malına ne oldu? çatırçutur döküldü bu motorlar. Zaten dandik malzeme kullanılmış kalite yok işçilik desen yok birde sen eşşek gibi binince nolur? çin malı aman uzak durun aman olur. Eşşeğe böyle davransan katil olursun, sanıyor ki adam bu motor çinli : dandik olduğu için bozuldu, yoo japonda bozulur ya kime böyle davransan bozulur . Çinli motor tabi ki japon motora göre daha çabuk ve çok bozulur : ne kadar ekmek o kadar köfte.

    Ucuza aldın mı motoru , servisin ucuza mı geliyor şimdi? bunun bedeli şu : sen daha fazla bakacaksın motoruna çünkü can aynı can ve 1 tane. Senin servisin de dandik olacak bil , elin anahtar tutmaya başlasın. Düzgün ustanın çinli servisinde ne işi var allahaşkına? sen harbiden USTA olsan dururmusun orda? müşterinin kalitesi düşük , motorun kalitesi düşük . El emeğiyle yapsan motoru adam yine bozar gelir üstüne tantana yapar nelerle uğraşıyor adamlar.

    Neyse fazla uzatmadan çukura yavaş giriyorsun güzel çünkü telli jant hassastır kaçıverir ayarlar zordurda yapması işçilik alırlar. Motoruna iyi yağ koy abi ille motul koy demem ama ayçiçek yağıda olmasın , sonra astarı yüzünü geçmesin. Aynı hesap vallaha bak dandik yağlada önce debriyaj yersin değişir sonra segman yatak falan kaliteli yağ 2-3 senede daha ucuza bile gelebilir, gelmesede güvendiğin motora binmek var iğreti gitmek var. Zincir takımın ucuz diye bakımını atlama alıştınmı yarım saat sürmez temizlemesi ama bi koparsa en iyi ihtimal arka lastik kitler. Motora her binişinde önce marş basılacak , bilmem kaç dakika rölantide bekleyecek vaktin olmasa da yağ pompası pistonu yağlamadan yük verilmeyecek motora , motor çalıştıktan sonra lastik kontrolü fren kontrolü kaç saniye sürer?

    Demem o ki can taşıyoruz abi. Bunu japonuda italyanıda sorun çıkartır ,senin ki çinli mi ? sen extra özen göstereceksin o zaman. Bak ne güzel şıkır şıkır parlıyor motorun mis, ama ilgi ister e zaten bunu bilerek aldın o motoru yoksa niye ucuza satsınlar?

  3. #23
    KIDI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Benimde motosikletim Çin alalı 2 hafta oldu sorunu şimdiden çıkarttı gene benden iyisin ama doğruya doğru şimdi motosiklet almam lazımdı aldım param buna yetti bunu aldım arada illaki masraflar çıkartacak herkes Çin alma Japon al ona para verilmez diyor nedense tamam doğru diyosunuzda bütçe bu kadar napalım, ben artık abartılı olarak bana böyle konuşanlara ver parasını o zaman kaliteli bise alayım diyom konuşması kolay oluyor çünkü bu konuları

  4. #24
    byyacut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MONDIAL
    Alıntı SenC_an adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @byyacut
    Benim sinirlendiğim nokta insanımızın motora nasıl bakılır bilmemesi. En kötüsü de bildiğini sananlar , yani motora en pahalı yağı alıp bilmem kaç liralık spreyi zincire sıktığında motoruna bakmış olmuyorsun. Ciddi anlamda söylüyorum 4 yıldır kuşadasın'da yaşıyorum (çok mutluyuym becerebilen kaçsın istanbul'dan) bir kere motorunu ısıtan görmedim 4 yılın adı var. Adamın altında 90bin liralık motor , motor duralı 3 saat olmuş buz gibi alet basıyor marşa atıyor vitese. Ne lastik kontrolü ne fren kontrolü ver gazı rahvan gitsin , birde bir gaz açılıyor sanırsın drag madalyası alacak , oysa can taşıyoruz hiç mi değerin yok abi? yeri geliyor eşimizi dostumuzu taşıyoruz.

    Demem oki motoruna kaç para harcadığın değil , ne kadar emek verdiğin konu. Tabi ki emeği parayla ölçülendirebilirsin ama lastiğe giren raptiye senin ölçülerine motora verdiğin paraya bakmaz. O lastiğe sen bakacaksın ister rosso ister nylon yazsın o lastik taşıyor seni ve tamamen senin sorumluluğunda.

    Aynı kurallar her motorlu araçta geçerlidir , sen kaç otomobil sürücüsü gördün binmeden her seferinde lastiğini kontrol eden? kaçımız 1 dakika ısıtıyor motorunu? yok abim yok bas marşa yürü , lan bi dur yağ pompası çalışsın bari be. kartel tatilinden çıkart bi yağı yoksa her böyle yürüdüğünde kuru kuru ne piston kalır .. neyse.. Bu kültürdeki adamlar sudan ucuza motor alınca ve bu şekilde davranınca malına ne oldu? çatırçutur döküldü bu motorlar. Zaten dandik malzeme kullanılmış kalite yok işçilik desen yok birde sen eşşek gibi binince nolur? çin malı aman uzak durun aman olur. Eşşeğe böyle davransan katil olursun, sanıyor ki adam bu motor çinli : dandik olduğu için bozuldu, yoo japonda bozulur ya kime böyle davransan bozulur . Çinli motor tabi ki japon motora göre daha çabuk ve çok bozulur : ne kadar ekmek o kadar köfte.

    Ucuza aldın mı motoru , servisin ucuza mı geliyor şimdi? bunun bedeli şu : sen daha fazla bakacaksın motoruna çünkü can aynı can ve 1 tane. Senin servisin de dandik olacak bil , elin anahtar tutmaya başlasın. Düzgün ustanın çinli servisinde ne işi var allahaşkına? sen harbiden USTA olsan dururmusun orda? müşterinin kalitesi düşük , motorun kalitesi düşük . El emeğiyle yapsan motoru adam yine bozar gelir üstüne tantana yapar nelerle uğraşıyor adamlar.

    Neyse fazla uzatmadan çukura yavaş giriyorsun güzel çünkü telli jant hassastır kaçıverir ayarlar zordurda yapması işçilik alırlar. Motoruna iyi yağ koy abi ille motul koy demem ama ayçiçek yağıda olmasın , sonra astarı yüzünü geçmesin. Aynı hesap vallaha bak dandik yağlada önce debriyaj yersin değişir sonra segman yatak falan kaliteli yağ 2-3 senede daha ucuza bile gelebilir, gelmesede güvendiğin motora binmek var iğreti gitmek var. Zincir takımın ucuz diye bakımını atlama alıştınmı yarım saat sürmez temizlemesi ama bi koparsa en iyi ihtimal arka lastik kitler. Motora her binişinde önce marş basılacak , bilmem kaç dakika rölantide bekleyecek vaktin olmasa da yağ pompası pistonu yağlamadan yük verilmeyecek motora , motor çalıştıktan sonra lastik kontrolü fren kontrolü kaç saniye sürer?

    Demem o ki can taşıyoruz abi. Bunu japonuda italyanıda sorun çıkartır ,senin ki çinli mi ? sen extra özen göstereceksin o zaman. Bak ne güzel şıkır şıkır parlıyor motorun mis, ama ilgi ister e zaten bunu bilerek aldın o motoru yoksa niye ucuza satsınlar?

    Ya elime anahtar setini takım alet setini alıp yine yapabildiklerimi yapıyorum yapmaya çalışıyorum orası ayrı bir konu,

    Yağlanma konusunda ben araba kullanırkende çalıştırdıktan 2-3 dakika sonra yola çıkıyorum motosiklette ise motorumu çalıştırıyorum itekleyerek garajdan bahçeye bahçeden dışarıya çıkartıyorum dışarıda motosikletimin yanında kaskımı eldivenimi motoairbag ceketimi giyiyorum telefonumu ruhsatı cüzdanı vs kontrol edip binip gidiyorum zaten ortalama 3 dakika çalışmış oluyor motosikletim.

    Yağ konusunda dandik yağ almıyorum almamaya çalışıyorum zincir yağı konusunda motul zincir yağı, motor yağı konusunda castrol 10-40 motosiklet yağı kullanıyorum,

    Eskiden oto yıkamada çalıştığım için kaporta bakımını saymama bile gerek yok ama söyliyim nikelaj yerleri meguiars metalich polish le deposunu vs meguiars m66 ve cila ile pasta cila yapıp seramik koruma atıyorum depodan damlayan benzin bile direk kayıp gidiyor üstünde leke bırakmıyor.

    Yani benim sıkıntı diye tabir ettiğim olaylar bu motosikleti sıfır aldıktan sonra bu kadar özenle bu kadar dikkatle kullanıp bakım yaptıktan sonra neden zırt pırt zorun yaratır yani arkadaşımda hemde çok yakın bir arkadaşımda honda cbf150 var şuanda ortalama 17bin kilometreye geldi motosikleti ilk aldığı zamanlar sorun yaşadınmı diyorum ilk 4 5 bin km hiç sorun yaratmamıştı diyor ki motosikletini bana göre daha farklı kullanıyor tapagaz yapıp gidiyor mesela marş basıp yapıştırıp gidiyor, ben bu kadar özen gösterirken neden 3,5 aylık motosiklette sorun çıksınki, sorun çıkmaz değil tabikide çıkar ama bunlarıda garantinin kapsaması gerekiyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:54 ----------

    Alıntı KIDI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde motosikletim Çin alalı 2 hafta oldu sorunu şimdiden çıkarttı gene benden iyisin ama doğruya doğru şimdi motosiklet almam lazımdı aldım param buna yetti bunu aldım arada illaki masraflar çıkartacak herkes Çin alma Japon al ona para verilmez diyor nedense tamam doğru diyosunuzda bütçe bu kadar napalım, ben artık abartılı olarak bana böyle konuşanlara ver parasını o zaman kaliteli bise alayım diyom konuşması kolay oluyor çünkü bu konuları
    hehhhh tam üstüne değindin konunun aynı şekilde İzmirde İnciraltında motosikletliler toplanıyor ve antreman yapıyor bende gidip izliyorum ve izlemekten zevk alıyorum (tek teker,diz değdirme gibi antremanlar) o tarz ortamlarda bazen arkadaş ediniyorum ve söyledikleri ilk şeyler sana bi cbr125 cbr250 yakışır sana bi r25 yakışır sat bunu gitsin al bi yamaha al bi honda diyorlar arkadaş onu al bunu al diyorsunda bu motosiklet 2,500tl o motosiklet 12,500tl, benimde babam olsaydı belki oda bana alırdı veya ben daha iyi maaş alıyor olsaydım ben kendime alırdım öyle bir motosiklet söylemesi kolay dimi

  5. #25
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı byyacut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Abilerim,Kardeşlerim

    Motosikletimi alalı 4 ay oldu ve 3200km'ye gelmiş bulunmaktayım
    Bugün ilk sıkıntımı yaşadım 1.si uzun farda bi temazsızlık var 3 saat yandı 2 saat söndü sonra tekrar yandı şuanda hiç yanmıyor gibi karışık bir olay
    İkinci Şikayetim ise sıkıntılı bir şikayet Motosikletimin jantları tel jant olduğu için bir gevşeme yapmış hali titreşim vs olduğu için diyorlar yarın serviste bakılacak tel janttan 2 tel gevşemiş elle kontrol ettiğimde hem sallanıyor hemde bu bisikletin jantlarına taktığımız boncuklar gibi ses yapıyor ve buda benim moralimi çok bozdu,, Bunun bilgisini vermek istedim ne kadar düzgün kullanırsan kullan ne kadar temiz bakarsan bak yinede bir sıkıntı illaki çıkardıklarını söyleniyor genellikle
    Motoruna göre çok değişir dostum. Saydığın sorunlar onlarca milyarlık motorlarda da var. Yani tel jant varsa isterse BMW olsun belirli aralıklarla akordu yapılmalı. Titreşimli olan her makinede Harley dahil vidalar gevşer düşer, fişler yerinden çıkar. Bunun çözümü de loktayt.

    http://www.hepsiburada.com/loctite-2...pm-otlct243-10

    Son olarak piyasadaki Honda CG125/CG150 kopyalarının kaliteleri ne yazık ki yüksek değil, özellikle de kauçuk parçalara dikkat etmek gerek. Diğer modellerin kalitesinin bir tık daha yukarıda olduğu iddia edilebilir. Ne kadar ekmek o kadar köfte

    Altın Elbiseli Adam Mondial 100UGK incelemesi
    https://youtu.be/D-pA3AKtoSI?t=1h55m43s (1:55:43:'ü açın)
    https://www.youtube.com/watch?v=D-pA3AKtoSI" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">
    polo34 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)