Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Viraja Hangi Hızla Girmeniz Gerektiği Nasıl Anlarsınız

    REKLAM ALANI
  1. #21
    cagiran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    VSTROM 800 SE
    Tabelalara uyarak gir bir süre en emniyetlisi budur.
    Bu sana tecrübe kazandırır.
    Daha sonra zamanla uygun hızı ve pozisyonu reflekslerin ve duyuların belirleyecektir.

    Vaktin ve paran varsa eğitim de faydalıdır tabi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Evvelden bilmediğim hiçbir yol/viraj mühitte bıçkın maceraperest şekilde yol almam , 1. kuralım budur , en iyi yol bildiğin yoldur.

    3.5 yusuf yusuff yuuuussssuuuuuuuuuuf en güzel viraj alma yöntemidir.
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Ben Ybr kullanıyorum yavaşlama lüksüm yok çünkü fren yaparsan bidaha zor hızlanıyo o yüzden her virajı 100 den aşağı dönmemeye alıştım lastikler metzeller biraz da onun güveni var.

  4. #24
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj - United States
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı bilirkişi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Ybr kullanıyorum yavaşlama lüksüm yok çünkü fren yaparsan bidaha zor hızlanıyo o yüzden her virajı 100 den aşağı dönmemeye alıştım lastikler metzeller biraz da onun güveni var.

    Sen yine de pek güvenme!
    Türkiye şartlarında yollar malum.
    Bir de daha malum diğer bir konu
    kullandığın motosikletin lastiklerinin
    yere sürtünme oranı oldukça düşük.

    derim...

  5. #25

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    keith code'un belgeselinde vardı, pistte bir test yapıyorlar, 1. testte viraja mümkün olduğu kadar hızlı giriyor test pilotu, gaz kesmiyor, fren yapmıyor, viraj çıkışı süre ölçümü yapıyorlar, 2. testte viraja girmeden fren yapıyor, gazı kesiyor, kontrayı veriyor viraj çıkışını görünce de gazlamaya başlıyor pilot. Tekrar zaman ölçümü yapıyorlar. Sonuç ne peki ? gaz kesip fren yapıp viraja girenler virrajdan daha hızlı çıkıyorlar ve tur zamanları daha düşük çıkıyor. Tabi bu anlattığım pist ortamı için geçerli. Caddede sürerken hepimizin tek amacı var: gideceğimiz yere tek parça halinde varabilmek.

  6. #26
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    CrazyBullet bunu beğendi.

  7. #27
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj - United States
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    keith code'un belgeselinde vardı, pistte bir test yapıyorlar, 1. testte viraja mümkün olduğu kadar hızlı giriyor test pilotu, gaz kesmiyor, fren yapmıyor, viraj çıkışı süre ölçümü yapıyorlar, 2. testte viraja girmeden fren yapıyor, gazı kesiyor, kontrayı veriyor viraj çıkışını görünce de gazlamaya başlıyor pilot. Tekrar zaman ölçümü yapıyorlar. Sonuç ne peki ? gaz kesip fren yapıp viraja girenler virrajdan daha hızlı çıkıyorlar ve tur zamanları daha düşük çıkıyor. Tabi bu anlattığım pist ortamı için geçerli. Caddede sürerken hepimizin tek amacı var: gideceğimiz yere tek parça halinde varabilmek.

    Bunun da açık sebebi viraja çok hızlı giren kişinin mecburen yavaslamak zorunda olduğu,optimum giren kişinin ise, viraj içerisinde ve çıkışında hızlanacak pozisyonda girmesinden mütevellittir. Yani kısaca daha hızlı viraja girmek sizi daha ileriye götürmez, adam olun adam gibi doğru düzgün hızlarla viraja girin demek isteniyor..

  8. #28

    Üyelik
    09 Mart 2016
    Şehir
    istanbul anadolu
    Motosikleti
    mt25
    Virajdan hemen önceki tabelanın iki katı hızla rahat alınıyor.

  9. #29

    Üyelik
    22 Ağustos 2015
    Şehir
    Sakarya
    https://www.youtube.com/watch?v=CcpAfw2homk dikkat etmezsek böyle sonuçlar olabiliyor..
    GezeGeze bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen yine de pek güvenme!
    Türkiye şartlarında yollar malum.
    Bir de daha malum diğer bir konu
    kullandığın motosikletin lastiklerinin
    yere sürtünme oranı oldukça düşük.

    derim...
    Altımda 250 lik olsa 150 ile düzde giderim viraja gerekirse 80 le girerim de işte hayat beni buna mecbur bırakıyo

  11. #31

    Üyelik
    01 Şubat 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Jawa 250 cafe racer
    Limit noktasini kullanmak gerek diye biliyorum onu bi arastirmak lazım
    Viraj icinde gorunen son noktanin size gelmesi durmasi ve uzaklasmasi durumu viraja hangi hizla en dogru sekilde girilebilecegini belirtiyordu
    GezeGeze bunu beğendi.

  12. #32
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı kazma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Virajdan hemen önceki tabelanın iki katı hızla rahat alınıyor.
    içinize Rossi kaçmış olabilir :D

  13. #33

    Üyelik
    14 Aralık 2015
    Girmiyorum.

  14. #34

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Boş bir alanda, düşük hızlarda, debriyaj, gaz, arka fren kombinasyonunda dönüş çalışın.

    Motosikleti ne kadar yatırabildiğinizi gördükçe virajlardaki hakimiyetiniz de artacaktır...

    Düşük hızda, yani otoparkta ortaya koyacağınız bir taşın etrafında dönerken 30 derece yatmayı deneyin...

    Yüksek hızda karayolunda denemekten iyidir...

  15. #35
    bulut59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha x-city
    geçmişte işlediğim gunahlar, uzdugum insanlar akılıma gelirse viraja hızlı girdiğimi anlarım.

  16. #36

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Alıntı Emreaygn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Limit noktasini kullanmak gerek diye biliyorum onu bi arastirmak lazım
    Viraj icinde gorunen son noktanin size gelmesi durmasi ve uzaklasmasi durumu viraja hangi hizla en dogru sekilde girilebilecegini belirtiyordu
    Viraja hangi hızda girmemiz gerektiğini nasıl kestiriyoruz sorusunun cevabı aslında tam da bu. Emreaygn'ün mesajını okuyunca hatırladım. Limit noktası konusu oldukça önemli. Daha detaylı şöyle anlatayım:

    Viraja baktığınızda gördüğünüz yolun son noktasının hemen ötesinde, ki bu görmediğiniz alan, aniden duvar olacak olsa, örneğin bir kamyon durmuş olacak olsa, hah, o noktada durabilecek hızda viraja girmelisiniz.

    İlgili linkte bir anlatımı var:
    https://www.youtube.com/watch?v=WkAtWiRq8Q0
    cıbırlover1 bunu beğendi.

  17. #37
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viraja hangi hızda girmemiz gerektiğini nasıl kestiriyoruz sorusunun cevabı aslında tam da bu. Emreaygn'ün mesajını okuyunca hatırladım. Limit noktası konusu oldukça önemli. Daha detaylı şöyle anlatayım:

    Viraja baktığınızda gördüğünüz yolun son noktasının hemen ötesinde, ki bu görmediğiniz alan, aniden duvar olacak olsa, örneğin bir kamyon durmuş olacak olsa, hah, o noktada durabilecek hızda viraja girmelisiniz.

    İlgili linkte bir anlatımı var:
    https://www.youtube.com/watch?v=WkAtWiRq8Q0

    Sanırım tam ihtiyacım olan cevap bu idi çok teşekkür ederim Biraz daha buna dikkat ederek sürmeye çalışacağımancak yurt dışı dönüşü eğitim şart gibi

  18. #38
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Virajdan hemen önceki tabelada yazıyor.
    hmm, seni gidi coq bilmiş

    evet aynı cevabı ben verecektim ama ekleme yapayım o zaman. genelde otobanda viraj tabelaları 50 yazar ve sen ilk girmede 80 gibi hızla girip gittikçe 70e ve 60a düşmen gerek çünkü başlangıçta virajı çok iyi alırsın ama viraj bitimlerine doğru iyi keskinleşir. bu benim 8 bin kilometrelik tecrübem ile tesbit ettiğim bir durum.

    ama hocanın dediği gibi tabelaya bakar en kötü ihtimal ile ben %20 tolerans tanır ve 50 + 10 olarak girerim viraja, çünkü acelemiz yoksa bile bizim acelemiz vardır yani trafikte çoğu kişi böyle. yolda zaman kaybetmek istemeyiz. saliseler bizim için önemli anlıyor musun. aynı virajdan 60 ile çok rahat geçersen bir dahakine 70 ile dene :D

    aslında hızlı gitmemin sebebi arkamda adamların acelesinin olması. onları engellemiyeyim diye bende basıyorum hep. yaptığım yolun yarısından çoğunda sırf bu yüzden köklüyorumdur. yoksa 150cc motor uçmayacağı için 90 km ile sabit giderim ama olmuyor yapışıyorlar kıçına hemen.

  19. #39
    osmanico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150
    Bende geçen hafta Yenibosna'daki işyerimden dönüyordum. Hergün geçtiğim yol olduğu için ezbere gidiyorum tabi. Viraja girdim 110 km hızla. Hergün kuru olan viraj çıkışı o gün ıslaktı. Nasıl Yusuf Yusuf ettim Allah biliyor ama yavaşladık bi şekilde. Çok dikkat etmek lazım

  20. #40
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    önce niyet ediyosun, sonra giriyosun.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)