Tabelalara uyarak gir bir süre en emniyetlisi budur.
Bu sana tecrübe kazandırır.
Daha sonra zamanla uygun hızı ve pozisyonu reflekslerin ve duyuların belirleyecektir.
Vaktin ve paran varsa eğitim de faydalıdır tabi
Tabelalara uyarak gir bir süre en emniyetlisi budur.
Bu sana tecrübe kazandırır.
Daha sonra zamanla uygun hızı ve pozisyonu reflekslerin ve duyuların belirleyecektir.
Vaktin ve paran varsa eğitim de faydalıdır tabi
Evvelden bilmediğim hiçbir yol/viraj mühitte bıçkın maceraperest şekilde yol almam , 1. kuralım budur , en iyi yol bildiğin yoldur.
3.5 yusuf yusuff yuuuussssuuuuuuuuuuf en güzel viraj alma yöntemidir.
Ben Ybr kullanıyorum yavaşlama lüksüm yok çünkü fren yaparsan bidaha zor hızlanıyo o yüzden her virajı 100 den aşağı dönmemeye alıştım lastikler metzeller biraz da onun güveni var.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
keith code'un belgeselinde vardı, pistte bir test yapıyorlar, 1. testte viraja mümkün olduğu kadar hızlı giriyor test pilotu, gaz kesmiyor, fren yapmıyor, viraj çıkışı süre ölçümü yapıyorlar, 2. testte viraja girmeden fren yapıyor, gazı kesiyor, kontrayı veriyor viraj çıkışını görünce de gazlamaya başlıyor pilot. Tekrar zaman ölçümü yapıyorlar. Sonuç ne peki ? gaz kesip fren yapıp viraja girenler virrajdan daha hızlı çıkıyorlar ve tur zamanları daha düşük çıkıyor. Tabi bu anlattığım pist ortamı için geçerli. Caddede sürerken hepimizin tek amacı var: gideceğimiz yere tek parça halinde varabilmek.
Bunun da açık sebebi viraja çok hızlı giren kişinin mecburen yavaslamak zorunda olduğu,optimum giren kişinin ise, viraj içerisinde ve çıkışında hızlanacak pozisyonda girmesinden mütevellittir. Yani kısaca daha hızlı viraja girmek sizi daha ileriye götürmez, adam olun adam gibi doğru düzgün hızlarla viraja girin demek isteniyor..
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Virajdan hemen önceki tabelanın iki katı hızla rahat alınıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=CcpAfw2homk dikkat etmezsek böyle sonuçlar olabiliyor..
Limit noktasini kullanmak gerek diye biliyorum onu bi arastirmak lazım
Viraj icinde gorunen son noktanin size gelmesi durmasi ve uzaklasmasi durumu viraja hangi hizla en dogru sekilde girilebilecegini belirtiyordu
Girmiyorum.
Boş bir alanda, düşük hızlarda, debriyaj, gaz, arka fren kombinasyonunda dönüş çalışın.
Motosikleti ne kadar yatırabildiğinizi gördükçe virajlardaki hakimiyetiniz de artacaktır...
Düşük hızda, yani otoparkta ortaya koyacağınız bir taşın etrafında dönerken 30 derece yatmayı deneyin...
Yüksek hızda karayolunda denemekten iyidir...
geçmişte işlediğim gunahlar, uzdugum insanlar akılıma gelirse viraja hızlı girdiğimi anlarım.
Viraja hangi hızda girmemiz gerektiğini nasıl kestiriyoruz sorusunun cevabı aslında tam da bu. Emreaygn'ün mesajını okuyunca hatırladım. Limit noktası konusu oldukça önemli. Daha detaylı şöyle anlatayım:
Viraja baktığınızda gördüğünüz yolun son noktasının hemen ötesinde, ki bu görmediğiniz alan, aniden duvar olacak olsa, örneğin bir kamyon durmuş olacak olsa, hah, o noktada durabilecek hızda viraja girmelisiniz.
İlgili linkte bir anlatımı var:
https://www.youtube.com/watch?v=WkAtWiRq8Q0
hmm, seni gidi coq bilmiş
evet aynı cevabı ben verecektim ama ekleme yapayım o zaman. genelde otobanda viraj tabelaları 50 yazar ve sen ilk girmede 80 gibi hızla girip gittikçe 70e ve 60a düşmen gerek çünkü başlangıçta virajı çok iyi alırsın ama viraj bitimlerine doğru iyi keskinleşir. bu benim 8 bin kilometrelik tecrübem ile tesbit ettiğim bir durum.
ama hocanın dediği gibi tabelaya bakar en kötü ihtimal ile ben %20 tolerans tanır ve 50 + 10 olarak girerim viraja, çünkü acelemiz yoksa bile bizim acelemiz vardır yani trafikte çoğu kişi böyle. yolda zaman kaybetmek istemeyiz. saliseler bizim için önemli anlıyor musun. aynı virajdan 60 ile çok rahat geçersen bir dahakine 70 ile dene :D
aslında hızlı gitmemin sebebi arkamda adamların acelesinin olması. onları engellemiyeyim diye bende basıyorum hep. yaptığım yolun yarısından çoğunda sırf bu yüzden köklüyorumdur. yoksa 150cc motor uçmayacağı için 90 km ile sabit giderim ama olmuyor yapışıyorlar kıçına hemen.
Bende geçen hafta Yenibosna'daki işyerimden dönüyordum. Hergün geçtiğim yol olduğu için ezbere gidiyorum tabi. Viraja girdim 110 km hızla. Hergün kuru olan viraj çıkışı o gün ıslaktı. Nasıl Yusuf Yusuf ettim Allah biliyor ama yavaşladık bi şekilde. Çok dikkat etmek lazım
önce niyet ediyosun, sonra giriyosun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)