Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sıfırdan başlamak için motor ekipman ve bütçe kararsızlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Ağustos 2016
    Arkadaşlar merhaba, tanışma bölümünde de söylediğim gibi yaklaşık iki aydır bir motor sevdası tuttu beni ve baktım ki bu heves geçmiyor bende başlayayım bu işe dedim. Fakat aklımda malumunuz birşey bilmediğim için bir sürü soru işareti var bunlar şöyle;

    1-Motor olara scooter istemiyorum daha önce hiç motor tecrübem olmadı bu yüzden vitesli bir motor ile kullanmaya başlamak istiyorum. İnternette günlerce araştırma yaptım genel olarak şöyle, Yamaha YBR 125 Esd, Honda Cbf 150, Tvs Apache, Bajaj Discovery gibi motorlar tavsiye ediliyor. İlk motorum olacağı için çin malı vs almak istemiyorum servislerde vakit geçirmektense gezerek tadını çıkartmak istiyorum. Motor u sıfır almak istiyorum çünkü motorlardan hiç anlamadığım için ikinci elde baya düşürülmüş km ile oynanmış vs tarzı şeyleri çok anlayamayacağım için kazıklanma ihtimaline karşın üç beş daha fazla verip sıfır almak istiyorum. Bunların arasında aklıma en yatan Yamaha Ybr 125 esd oldu tipi de hoş kullanım videolarında da hafif ve kontrolü kolay bir motor olduğu söyleniyor bu yönden bana yakın sanırım. Cbf deki yağ yakma sorunu beni biraz ürküttü açıkçası.

    2-Ekipman olarak ise ucuza asla kaçmayacağım çünkü daha önce hiç motor kullanmadım dolayısı ile düşme kalkma olaylarına kesin gözüyle bakıyorum. Nihayetinde ekipman çok önemli öyle aşırı yüksek paralar değil de fiyat performans olarak en iyi koruma olarak başarılı ürünler için bütçemi zorlayabilirim. Can bu tehlikeye atılmıyor sonuçta. Ekiman olarak kask mont dizlik eldiven ve bot düşünüyorum bunun için ne kadar bir bütçe ayırırsam evet ekipman seni koruyacak kalitede ve güzel denebilir.


    3-Ehliyet ve eğitim konusu. Otomobil ehliyetim var ve yıllardır araba kullanıyorum. Şimdi de motor ehliyeti alacağım ilk etapta ardından da düzgün güvenli sürüş eğitimi istiyorum. Bunun için çok yüksek fiyatlı olmayan düzgün bir eğitim nereden alınmalı hem ehliyet hemde eğitim veren kurumlar var mı.

    4-Motoru aldıktan sonra fabrika lastikleri çok kötü olduğu için lastik değişimi de yapacağım ybr olursa eğer önereceğiniz güvenli lastik hangisidir. Ekipman kadar önemli olduğunu düşünüyorum sonuçta motorun yere temas eden noktaları bunlar.

    5-Hırsızlığa karşı, bulunduğum yerde pek motor hırsızlığı olmuyor hatta karşı binada 2 motor var pencerenin dışındaki demire kilitle bağlı duruyorlar Ama ben yine de önlemimi almak istiyorum. Evin bahçesine koymayı düşünüyorum bunun için kilit alarm vs nasıl birşeyler olmalı yoksa otopark ile anlaşıp oraya mı konmalı ?

    Biraz uzun oldu kusura bakmayın ama Özetle daha önce motor tecrübesi olmayan sıfırdan başlayacak birisi için, ehliyet-eğitim, ekipman, motosiklet, lastik kilit güvenlik vs derken ne kadar bir bütçe ayırırsam eksiksiz bu işe başlayabilirim.?

    Motoru hem gezmek hemde işe gidip gelmek için kullanacağım. İşim ile evim arası 30 km. büyük çoğunluğu tem otoyolu.


    Cevaplar için şimdiden teşekkürler
    mombohunter bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BulletProof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2015
    Motosikleti
    Ktm duke 200
    Seninle tam olarak aynı durumdaydım. Motor ehliyeti almadan once izmirde trafige kapalı alanda temel baslangic egitimi aldim. Oturdugum yerde A veren yoktu, A2 aldım bu yuzden. Ehliyet kursuna egitimden sonra gittim. Sıfir tecrube varsa kursa pek guvenme. Iyileri vardir mutlaka ama benim gittigim ve de geneli son dort bes gun motoru verip al biraz takıl sonra sınava gir modunda. Ve uygulama sınavı ciddi calisma gerektiriyor. O yuzden oncesinde egitim alsan daha iyi olur.

    Bot pantalon mont kask ve eldiven 2500 civari verdim. Cok memnun kaldım. Motor olarak Duke 200 aldım. Eger dusunursen saydigin motorlarin hepsinden daha iyi. Düşerim diye birsey olmasın aklinda. Egitim alip sınırlar icerisinde kaldiktan sonra bisiklet gibi kolay oluyor kontrolu.

    Duke 200 icin de fabrika lastikleri kötü diyorlardı. Alir almaz degistirecektim ama servisin tavsiyesini dinleyip 1000 km bakimini bekleyip ona gore karar verdim. Vazgectim degistirmekten. Gayet memnunum. Islak yolda cok sikayet var ancak motoru keyfi kullaniyorum. O havalarda araba ile ciktigimdan sorun olmuyor.

  3. #3
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    -Ekipmana 1500 lira gibi bir fiyat ayırın
    Kask 300 Mt revenge sharp 5 yıldız
    Mont Venom 400 4 mevsim
    Eldiven Scoyco 100
    Pantolon Venom 250
    Bot 350
    Balaklava 20 tl
    Bellik 80 tl
    Bence en başından yüksek fiyatlara çıkmayın bu ekipmanlar sizi güzel şekilde korur.
    Motosiklete bindikçe kafanızda bir şablon oluşmaya başlayacak ona göre yenilersiniz ekipmanınızı.

    -Motor için sıfır almak yerine ikinci el ancak garantisi devam eden 1000 2000 kilometrelerde motor bakın.Sonuçta bu motor size motor öğretecek düşürüp kaldıracaksiniz, en az 10.000 kilometre devirin ilk motorunuzla.Ybr mükemmel bir tercih sizin için.Yedek parçası bedavadan biraz pahalı, satması çok kolay.
    Ben değiştirmeyi düşünmüyorum alıp uzun süre bineceğim derseniz pulsar 200ns tavsiye ederim.

    Kilit konusunda 1 adet alarmli kilit 1 adet zincir ve branda sizin işinizi görür.Ancak hırsız neleri nerelerden götürüyor buda bir faktör.

    Eğitim konusunda geniş bir tercih skalasına sahipsiniz.İnternette aradığınızı bulabilirsiniz.

  4. #4

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Hangi şehir de yaşıyrsunuz bilmiyorum ama eğer İstanbuldaysanız Gis Akademi yeni adıyla Motto hem eğitim hem de ehliyet veren bir kurum, ehliyet ve eğitimi oraya sorun mutlaka. Ekipman için bütçeniz ne bilmiyorum ama fiber bir kask için en az 1000 TL, Mont için 500, eldiven için 300, bot için 400, dizlik yerine tech90 için 300, montun içine ya da ekstra sırt koruması için 200 , yağmurluk takımı için 150 TL toplamda 2700 TL civarı bütçe gerekir. Bunların yanına kışın da binecekseniz kışlık mont, kışlık eldiven masrafı da gelir. Motor konusunda ise ben scooter ile başlayıp "motosikletle trafikte olma" fikrine alışmanı tavsiye ediyorum. 2. el bir pcx 125 ya da abs li olduğu için tercih sebebi olabilecek yamaha nmax ile başlanabilir. Kolay gelsin.

  5. #5
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    ben 50 tl ye eldiven aldım, 130 lira kask. sanırım 200 tl civarı mont alırım. pantolonu en sona bırakıcam ama 150 tl falan verebilirim belli olmaz.

    para sorunu olduğu için hiç yoktan iyidir diyip ekonomik alıyorum korumaları malesef.

  6. #6
    dtvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    nc 750x dct
    Arkadaşım seninle aynı durumdayız. ben eğtim ve eliyet kısmını tamamlıyorum.(trafikten randevu aldım gün bekliyorum ehliyeti çıkartmam için.) ekipman kısmına bütçe problemim yoktu ayrı yerlerden ucuza kim veriyorsa ondan aldım. dainese yazlık mont pantolon bot , revit eldiven,montun içine sırt koruma aynı markanın uyumlu ürünü var gene dainese bellik. kask olarakta agv k5 aldım. burdan en çok sanırım bota para verdim ayak rahatlığı çok önemli bir de bilek kırığı hiç bir şeye benzemez dediler botu uzun almam yönünde tavsiye olundu sanırım ekimana 5000 gibi bir miktar harcadım.
    motor kısmına gelince bende günde 30km gidicem 30km gelicem e5 üzerinden o yüzden biraz kaçar motor aldım gene tavsiyeler üzerine honda nc-750x dct aldım otomatik vitesdir boyumda 1.80cm biraz kg yüksek ama çabuk alışıyor. bütçen varsa düşünülebilir kardeşim. yaşını bilmiyorum benim 35 . 125 lik hiç düşünmedim. nc çok dengeli motor hareket edince zaten bir ağırlığı kalmıyor bir bak genede aklının bir kenarında dursun

  7. #7

    Üyelik
    15 Ağustos 2016
    öncelikle cevap veren herkese teşekkürler @dtvolkan hocam nc-750x hem bütçe hem kullanım olarak beni zorlar diye düşünüyorum dediğim gibi daha önce trafiksiz ortamda dahil hiç bir motor tecrübem yok o yüzden başlangıç için 125 150 cc lerle başlamak istiyorum hem kontrol kolaylığı hem aşırı uçar kaçarlığı olmadığı için hata telafisi daha yüksek olacaktır diye düşünüyorum. Fakat yine de tavsiyen için çok teşekkürler.
    dtvolkan bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    15 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnşallah birgün
    Enduro kross seversen onlarda çok güzel

  9. #9
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    motor olarak 150cc arasında en güçlüsünü al derim. çünkü kısa süre sonra yükseltmek isteyeceksin. en azından bajaj pulsar 150ns güç olarak tatmin eder ve bir süre daha severek kullanabilirsin.

    titreşim olayı nasıldır bilmiyorum. bende tvs apache var, titriyor ama ben o titreşimi sorun etmiyorum. abs modeli var bajaj pulsar rs200. ucuz ve yakışıklı denebilir.

  10. #10
    wind16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2016
    Motosikleti
    XMAX 250 ABS
    Sitede Bir Aceminin Günlüğü başlığında ben de kendi tecrübelerimi yazdım. Biraz uzun ama okursan faydalanırsın diye düşünüyorum. Özellikle ekipman konusunda...
    Yeni başlayan birisi olarak benim söyleyeceğim ilk motorun 250 cc'yi geçmesin. Sele boyu, kilosu sana uygun olsun ve istediğinde rahat satabileceğin bir motor olsun. Mutlaka koruma demiri ya da takozu taktır.
    Son olarak da mutlaka ama mutlaka Honda, Yamaha, Motto akademi gibi kaliteli yerlerden eğitim al.
    Kazasız, belasız günler seninle olsun!

  11. #11

    Üyelik
    15 Ağustos 2016
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor olarak 150cc arasında en güçlüsünü al derim. çünkü kısa süre sonra yükseltmek isteyeceksin. en azından bajaj pulsar 150ns güç olarak tatmin eder ve bir süre daha severek kullanabilirsin.

    titreşim olayı nasıldır bilmiyorum. bende tvs apache var, titriyor ama ben o titreşimi sorun etmiyorum. abs modeli var bajaj pulsar rs200. ucuz ve yakışıklı denebilir.

    başlığı okumaya başladım hocam ne kadar güzel yazmışsın öyle bende sanırım bu sırayı izleyeceğim. İşte tek çekingem evet düşeceğiz kalkacağız ama benim can biraz tatlı kırık çıkık konuları gözümü korkutuyor biraz..

  12. #12
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı semiesenturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başlığı okumaya başladım hocam ne kadar güzel yazmışsın öyle bende sanırım bu sırayı izleyeceğim. İşte tek çekingem evet düşeceğiz kalkacağız ama benim can biraz tatlı kırık çıkık konuları gözümü korkutuyor biraz..
    teşekkür ederim

    tipi güzel bir motor buldum;
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...28282939/detay

    ikinci el motor biraz şans işi birazda tecrübeye bakıyor. ekipman olarak tavsiyede bulunamam çünkü pek takip etmem ve genelde ucuza kaçarım.

    ben ilk vitesli motorumu 18.03.2016 tarihinde aldım ve e-5 üzerinden aldığım gibi yaklaşık 25 km kadar ana yolda sürerek eve götürdüm. arabadaki debriyaj sistemiyle aynı olduğu için ehliyet kursunun motosikletiyle 15 dk kadar pratik yaptım ve bu şekilde ehliyet sınavını geçtim.

    ilk motoruma alışma evresinde acemilik yüzünden yaşadığım sorunları yazayım.

    1) ben ilk motorumu aldığımda gaza bastım ve bu motor niye yavaş gidiyor ve bağırıyor dedim, meğersem vites atmam gerekiyormuş bir an unuttum :D 15 ay scooter kullanınca böyle oluyor.

    2) viraj dönerken fazla gaz vermek veya fazla fren yapmak tekerlerin yere tutunmasına son verir ve kayar düşersin. virajda debriyaj sıkma, eğer debriyajı sıktıysan viraj bitene kadar bırakma çünkü debriyajı bıraktığın an motosiklet motor freni yapacak ve anlık olarak arka tekeri kitler gibi yaptığında teker kaymaya başlayacaktır. (virajda mecbur kalmadıkça gaz ve fren yok, mecbur isen hafif fren yapabilirsin) hafif gaz vererek arka teker kitlenmesini önleyebilirsin ama yinede risk olmasın.

    3) lastik havaları hep kontrollü olsun, arka inik olduğunda gaz verdiğinde motorun önü bir an hafifler ve yüksek hızlarda tankslapper denilen olaya sebebiyet verir ve çok korkunç bir durum.

    4)arabalar ile takip mesafesini koru çünkü onlar çok iyi frenleme yapıyorlar. bizim küçük motorlarımız bu kadar iyi duramıyor.

    5) eğitim konusunda ise ben çoğundan farklı düşünüyorum. bence para verip eğitim almak zaman ve para kaybı. motosikleti olan efendi bir insan ile trafiği yoğun olmayan bir yol seçip orada pratik yapabilirsin. ben eğitime falan gitmedim ve yarın tam 5 ay olacak ilk vitesli motora başlayalı. bundan önce 15 ay scooter kullandım. ufak sakarlıklar dışında kaza yapmadım.

    6)yolun sağı boş diye kaptırıp gidenler var ama tahmin edemedikleri bir durumu ben video ile göstereyim. bu tür ipuçlarını bilmen yeterli, kurs lüks ihtiyaç benim görüşüm.

    bu konudaki kazayı izlemen lazım, motor kullananların bazıları buna dikkat etmiyor şu anda.
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...esi-gerek.html

  13. #13
    MASTER_10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2015
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    NC750 X DCT
    merhaba,

    once egitim, egitim icin honda safety yada motto akademi hatta motto size ehliyet konusunda da yardimci olacaktir. maliyet olarak daha uygun yada oturdugunuz yere hangisi uygunsa secebilirsiniz. 2. seviyeye de devam ederseniz yararini cok goreceksiniz. (yaklasik 1300tl) bu arada motosiklet egitiminde sizi motosiklet secimi,ekipman gibi konularda yonlendirebilecek egitimci seviyesinde tecrubeli hocalar da olacak

    ekipmanda ust sinir belirsiz ama kaska 1500, mont+pantolon+korumalar+iclik 1500, eldiven+bot 600 tl gibi bir butce sizi koruyacaktir.

    motosiklet seciminde uygun dusunmussunuz hondanin 125 lik enjeksiyonlu modeli de var. ehliyet kurslarinin cogunda da mevcuttur. parcasi ucuz ve bakimi kolay olmasa onlar da kullandirmaz TEM de ise gidis-gelis saatlerinde baslangicta size yetebilir.

    lastik konusunu motolastik.com dan netlestirebilirsiniz.

    tekeriniz duz bassin.kazasiz belasiz

  14. #14
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı MASTER_10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba,

    once egitim, egitim icin honda safety yada motto akademi hatta motto size ehliyet konusunda da yardimci olacaktir. maliyet olarak daha uygun yada oturdugunuz yere hangisi uygunsa secebilirsiniz. 2. seviyeye de devam ederseniz yararini cok goreceksiniz. (yaklasik 1300tl) bu arada motosiklet egitiminde sizi motosiklet secimi,ekipman gibi konularda yonlendirebilecek egitimci seviyesinde tecrubeli hocalar da olacak

    ekipmanda ust sinir belirsiz ama kaska 1500, mont+pantolon+korumalar+iclik 1500, eldiven+bot 600 tl gibi bir butce sizi koruyacaktir.

    motosiklet seciminde uygun dusunmussunuz hondanin 125 lik enjeksiyonlu modeli de var. ehliyet kurslarinin cogunda da mevcuttur. parcasi ucuz ve bakimi kolay olmasa onlar da kullandirmaz TEM de ise gidis-gelis saatlerinde baslangicta size yetebilir.

    lastik konusunu motolastik.com dan netlestirebilirsiniz.

    tekeriniz duz bassin.kazasiz belasiz
    evet, ben farklı düşünüyorum. ekipman al ama o kadar fazla para vermenin anlamı yok. çünkü ekipman bir yere kadar koruyor. bizim burda seneler önce iki motorlu gece vakti cambazlık yapıyorlarmış ve bir tanesi ana yolda kaza yapmış.

    yeşil bir kawasaki kullanıyormuş ve kaza sonucu hayatını kaybetti. kafası kopmuş ve kaskın içinde kalmış. kafa sağlam ama gövdeden ayrılmış işte.

    yani milyarlar verip aldığın kask ile 300 liraya aldığın kask arasında ne derece fark var acaba?(bilmiyorum) benim kullandığım kask 130 tl ve adamın biri bu kask ile kaza yapmış. 90 km hızda ana yolda yerde sürüklenmiş ve kask adamın kafasını korumuş. ama kafası kopunca tabi kaskın değeri kalmıyor.

    vücut zırhları içinde belli bir kaliteden sonrası bence zengin işi ve fakir alıyorsa da israf olarak görüyorum. eğitim için para vermek bence en saçma şeylerden birisi. yarışçı olmayacağım ki bu neyin eğitimi?

    hız sınırlarını geçme, trafik işaretlerine uy, zamanında motorunun bakımlarını yap, motosiklet kullanırken dikkat edilmesi gereken maddeler öğren ve sonra güvenli bir yerde deneme yap. olay budur arkadaş. ıslak ve kuru zeminde lastiklerin yol tutuşu nasıl test edilir öğren.

    ben ders falan almadım, derse vereceğim parayla motorumun ekstralarını alırım yada ekipmanımı yükseltirim.

  15. #15
    wind16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2016
    Motosikleti
    XMAX 250 ABS
    Herkesin canı tatlı ama kaza yapıcam diye düşünürsen kesinlikle yaparsın. Düşünmeyeceksin! Eğitimini alıp, ekipmanlarını giyeceksin! Acemilik döneminde büyük kaza yapmazsın bence. Asıl ben bu işi çözdüm ya dediğin 10 bin km üzerinde ki zaman dilimi tehlikeli!
    Ekipman konusunda ise alınabilinecek en iyisinin alınması taraftarıyım. Güvenlik ve konfor açısından.
    Arabada bile meniyet kemerini taksanız, ncap 5 yıldızlı araca binseniz, kamyonun altında kalabilirsiniz. Bu gidip de şahin ile Mercedes'in güvenlik farkı yok demek değil.
    Alabileceğiniz en iyisini alıp mutlaka ekipmanları giymek gerekiyor.

  16. #16

    Üyelik
    15 Ağustos 2016
    Alıntı wind16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkesin canı tatlı ama kaza yapıcam diye düşünürsen kesinlikle yaparsın. Düşünmeyeceksin! Eğitimini alıp, ekipmanlarını giyeceksin! Acemilik döneminde büyük kaza yapmazsın bence. Asıl ben bu işi çözdüm ya dediğin 10 bin km üzerinde ki zaman dilimi tehlikeli!
    Ekipman konusunda ise alınabilinecek en iyisinin alınması taraftarıyım. Güvenlik ve konfor açısından.
    Arabada bile meniyet kemerini taksanız, ncap 5 yıldızlı araca binseniz, kamyonun altında kalabilirsiniz. Bu gidip de şahin ile Mercedes'in güvenlik farkı yok demek değil.
    Alabileceğiniz en iyisini alıp mutlaka ekipmanları giymek gerekiyor.
    ekipman ve eğitim konusunda kesinlikle size katılıyorum. Özellikle acemi olduğum için alacağım eğitim hem motora olan korkumu dindirecek hemde aksi bir durumda en azından sakin kalmamı ve belkide hayatımı kurtarmaya sebep olacak çok basit bir manevrayı yapabilmeme yardımcı olacak. Elbette boş alanda pratik yaparak da öğrenilir ama tecrübeli bilen bir kişi tarafından bunları öğrenmek hem daha hızlı hemde daha faydalı olacaktır diye düşünüyorum. Ekipman konusunda ise kesinlikle ucuza kaçmayacağım çünkü iki teker üstündeyiz ve en ufak bir düşmede kazada bile kol bacak kırılması darbe almak işten bile değil. İllaki ekipman aldım eğitim de aldım artık bana birşey olmaz diye bir yaklaşım doğru değil fakat en kötüsünü düşünürsek kaza anında bizi koruyacak şey o ekipmanlar. Yaşanacak bir kazadaki kırık çıkık ağrısı o ekipmana vermeye kaçtığımız paradan çok daha kötü. O yüzden önce güvenlik..

  17. #17

    Üyelik
    19 Ağustos 2016
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 250
    ekipman alırken;
    motorsiklet pantalonu aldıysak dizlik almamıza gerek kalmıyor mu ? yoksa pantalnu dizlikle berabermi kullancaz ?
    montlarda dirsek gögüs bel koruyucular standart olarak mevcut oluyor mu ?

  18. #18
    iskender123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 150c
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 50 tl ye eldiven aldım, 130 lira kask. sanırım 200 tl civarı mont alırım. pantolonu en sona bırakıcam ama 150 tl falan verebilirim belli olmaz.

    para sorunu olduğu için hiç yoktan iyidir diyip ekonomik alıyorum korumaları malesef.
    Mont ,durt ün road vogue si guzel ben siparis verdim eldivende hediye kislik ,pantalon normal kışlık kot aldım lcw den kask ls2 ,dizlik venom ,sirtlik alcam komple bel korumali olan varsa,bot olarakta normal asker botu gibi olanlar varya ondan , ekipman tamam,beni korucana inaniyorum sahsen

  19. #19
    wind16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2016
    Motosikleti
    XMAX 250 ABS
    Alıntı aliicbk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ekipman alırken;
    motorsiklet pantalonu aldıysak dizlik almamıza gerek kalmıyor mu ? yoksa pantalnu dizlikle berabermi kullancaz ?
    montlarda dirsek gögüs bel koruyucular standart olarak mevcut oluyor mu ?
    Korumalı motosiklet pantolonu alırsan dizliğe gerek yok. Montlarda dirsek ve omuz koruması standart işe yarar ama sırt koruma benim gördüğüm sadece richa montlarda var. Diğerleri için f/p olarak Revit'in sırt ve bel korumalarını öneririm. Birçok mont bu korumalarla uyumludur ama mutlaka deneyin alırken.

  20. #20

    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    afyonkarahisar
    Motosikleti
    CRF 1000L Africa Twin
    Dostum bence ikinci el al. Gerekirse ekspertiz yaptır. Çünkü ilk motorum olacağı için illaki düşüp kalkacaksın. Hiç olmadı bir kere yatar o motor. Sıfır olunca çok canın yanar.
    Ben bir de mont konusunda tavsiye vereyim. Bence kaliteli bir deri mont al. Ben zamanında yazlık bir montla biraz yüksek süratle kaza yapıp sürüklenmiştim. Mont yırtıldı, dirsek koruması kaydı ve yine yaralandım. Sonra gittim Alpinestars gp tech mont aldım. Deri malzemeler sürtünmeye daha dayanıklıdır.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)