hayırlı uğurlu olsun hocam.
Çok teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------
Arkadaşlar Maxiscooter mı yoksa scooter mı dedik, maxiyi geçtik düz scooter olsun dedik ve karşımıza 3 model çıktı. Ben bu 3 modelden çok düşeş fiyata denk gelmesi sebebiyle nmax'i tercih ettim.
Arkadaşlar motosikletimi davutpaşa ytü civarında bi noterden teslim aldıktan sonra önce Maltepeye sonra Pendiğe oradan da geri Kartala geldim. Benzinim 4 dişten 1 diş kalmıştı. Çok yoğun trafikte sürdüm ve içindeki total yakıt miktarını bilmediğim için yakıt tüketimi şudur diyemeyeceğim. Maltepede hemen bakıma soktum.
İlk izlenimlerim:
Eksileri:
Selesi oldukça sert. (CB500F ten yumuşak)
Özellikle arka süspansiyonları sert. (CB500F ten yumuşak)
Kornası duyulmuyor ben bile zor duyuyorum (CB500F in kornasından sonra cidden pıs pıs ses çıkıyormuş gibi en kısa zamanda honda kornasıyla veya başka bir kornayla değiştirmeliyim!)
Sinyalleri belli belirsiz yanıyor, yeterli bulmadım.
Birkaç kez stop edip başından ayrılıp geri çalıştırmaya kalktığımda oldukça uzun süre marş aldı hatta 2. kez almada çalıştı. (Neden acaba?)
Işıklarda Hondadaki Start/stopu aradım nedense.
Bagaj haricinde kapalı torpido gözü, çakmaklık soketi vs gibi şeyler ne yazık ki yok.
Bakım maliyeti ve parça fiyatları bence pahalı. (hava filtresi yağ değişimi 120tl)
Artıları:
125ccye göre oldukça seri ve atak. Ş.içi artçılı da sürdüm tatmin oldum diyebilirim.
Gaz tepkileri gerçekten iyi.
Virajlara güzel giriyor güzel çıkıyor.
Rüzgardan PCX kadar etkilenmiyor. Bugün fırtına vardı boğaz geçtim haliç geçtim şeridimde kalabildim hiç sıkıntı çekmeden. Hatta iki araç arasında da zaman zaman rüzgar yedim tır solladım yine de çok bişi olmadı.
Oturuş pozisyonu 1.83 lük bir adam için PCX'ten çok daha rahat.
Sele altına L beden tam kask ve full korumalı yazlık mont, eldivenlerim (Sırt dahil) sığdı.
ABS öyle zırt pırt devreye girmiyor. Güzel çalışıyor, gerektiğinde ve yerinde kendini gösteriyor.
Gösterge tablosu bence ideal ve oldukça yeterli.
Dunlop lastiklerin kuru yol performansını beğendim.
Amortisörler sert fakat viraja girdiğimde fazla gaz açarsam ya da fazla yatarsam motor lastikler ve yol durumundan ötürü azıcık kayma yapsa bile kendini salmıyor, bu da olumlu kısmı.
Sportif, dinamik bir karakteri var.
Dönüş açısı muazzam! Gidon nerdeyse 90 derece dönecek motoru olduğum yerde çevireceğim. Uzun bacaklarıma rağmen gidon bacaklarıma temas etmiyor. (Diğer scooterlar nasıldır bilemiyorum.)
Yarın bir de uzun yol yapacağım. (İstanbul-Kocaeli) Biraz popom acıyacak şimdiden hissettim.
Bugün 12 Ağustos ve yağmurlu fırtınalı ve kuru havada motosikletimi denedim. (istanbulda iki yakada 4 mevsim yaşadım resmen) Resmen kış şartlarını da yaşadım diyebilirim. Ben bu motoru kışın rahatlıkla kullanırım aga! Adam sağolsun branda verdi sağanak yağmurda hiç ıslanmadan geldim müthiş bişi!
Ayaklarını uzatıp boğazı seyrederek köprü geçmek gibisi yokmuş...
Son olarak scooter canmış!!!
Katkıda bulunan tüm herkese teşekkürler. Yazmaya devam edeceğim...
Pcx ile köprüyü geçmediğine ve Nmax almana sevindim. Doğru karar olmuş.
Hayırlı olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------
İnsan fotoğraf koyar bak troll diye milleti üstüne salarım. Ayrı ayrı 2 konu açtın zaten........
Piyanocular yapmış, güzel de olmuş.
Keşke servis fiyatları biraz daha (honda kadar) insaflı olsaydı..
Eyvah eyvah.. Ben fake değilim tımam mı diyen ergenlere bağlarım
En kısa zamanda yüklerim.
O da olur inşallah. Bi durumlarımı doğrultayım öncelikle..
Hayırlı olsun bir fotoğraf at da görelim : )
Bir de " uzun süre marş almadı" demişsin bu olsa olsa aküden olabilir zaten başka bir şeyden ise vay haline. Yakıt enjeksiyon sistemi sayesinde yaz kış düzgün marş alsın diye Çinlileri satıyoruz. Umarım aküdür problemin.
Tekrar hayırlı olsun.
Bi daha yapmadı çok şükür. Bugün arka fren balatasını değiştirmek için servise gittim. Değişim esnasında sordum motot çok yatmış mı dedi evet 2 ay dedim ondandır dedi ve bir daha böyle bir sorunla karşılaşmadım.
Şimdi yeni bir sorunum var. Arka fren balatam değişti ve ses yapmaya başladı. Çok gıcık oldum neden yapar? Zamanla ses kesilir mi?
Bu arada bugün 42 lt topcase taktım hiç sırıtmadı çok şahane durdu. Şu yağmurlar bitsin motorumu bi yıkayayım sonra güzel fotolar atacağım nasipse...
Yahu Pcx 150 eyvallah güzel makina ama nmax da hiç fena değil. Bugün dunlop lastiklerin yağmur performansını ölçtüm içleracısı. Bi kez sağa virajda deviriyordum az kaldı. İrc olsaydı kesin yapışmıştım demek ki? Ama nedense motor kaysa da kendini bırakmıyor. Yağmurlu hava ve bu lastikler ı-ıh ama kuru havada güzel.
Bugün bi de gidonu bırakiim dedim düz yolda bıraktım gidonu. Önce bir süre stabil gitti sonra bi baktım gidon ciddi ciddi yalpalamaya başladı. Düz gidiyor motor ama sonra gidon yavaş yavaş şiddeti artarak yalpalıyor Bir kez daha denedim sonuç aynı. Sanırım 8000kmde bi balans ayarı yaptırmak lazım.
Gidonda motorun titreşimi var aynalar görünmüyor yüksek hızda baya bulanık. Pcx nasıl hatırlamıyorum.
Abs cidden güzel çalışıyor bu motorun frenlerini ve gidişini çok beğendim konfor malesef pek mutlu etmedi. Bir iki çukurda omurlarım baya bi oynadı.
Şimdilik memnunum kullanmaya niyetliyim. Şimdilik Pcx150 almak için ciddi bir sebebim yok..
Dostum sen cidddi misin ? Umarım aerodinamik değil de sen problemlisindir
Bu makinelerde son hızda elini bırakırsın ve KAZA YOKSA / GİDON DÜZGÜN ise durana kadar ok gibi gidersin, olmaz öyle yalpalama falan japon işi mallarda bu konu namusdur yani aerodinamik meselesi.
Tireşim diyorsun dalga geçiyor olmalısın lütfen " ben acemiyim " de bana. İlk kalkışta scooter biraz fazla gaz ister onu mu yapmıyorsun acaba ?
Senin son hızla giderken yanından geçtiğin arabanın plakasını okuman gerekir. Umarım aynayı tutan 2 adet civata falan gevşektir.
Çanta taktıktan sonra olduysa gidon denge topuzlarını ağırlaştırmalısın. Çantayı çıkartıp bir dene yapmaması lazım. Eğer çanta yokken de yapıyorsa lastik balansını yaptırman gerekebilir. Ya da gidon furşunda sıkıntı olanbilir ya da ön teker rulmanında sıkıntı olabilir. Bir servise gitmekte yarar var çantasız da yapıyorsa. Bu beklenecek bir problem değil.
Aynen katılıyorum. Geçen hafta ben de kendi motorumu denedim. Çanta ile gidon titriyor çantasız ip gibi gidiyor. Çantaya vuran rüzgar motorun dengesini bozuyor net.
Hayiri olsun gule gule kullanin, zaten uyguna aldiniz, 3 5 harcayin ivir zivir islerini halledin gonul rahatligiyla binin.
Valla acemiyim daha 3000 kmdir motosiklet sürüyorum ve ilk scooterım. Ben ellerimi bırakınca gidon yalpalamasına rağmen düz gidiyorum tuhaf bir şekilde. Zaten gidonu bırakır bırakmaz yalpalamıyor ki. Biraz düz gidiyor (5-6 sn) sonra yalpalamaya başlıyor. Gidondaki aynalar yüksek hızlarda (90'dan sonra) motordaki titreşimi gösteriyor. Servis bindi etti sıkıntı yok dedi. Belki de ben abartıyorumdur. Titrek aynalardan arkadaki arabayı seçiyorum ama biraz zor. CB500Ftekinden bi tık daha fazla titriyor aynalar.
Başka da scooter kullanmadım. Bi yol gösterin derim pcxte nasıldı ki? Scooterlarda ayna otomobil aynası gibi stabilmidir hiç titreme yapmaması mı lazım?
Ben bugün çanta taktırdım aklıma geldi du bakiim dedim bi ellerimi bırakayım ne olacak. Çanta takılı vaziyette seyir halinde hızım yaklaşık 60-70 km civarlarındayken ellerimi bıraktım gidon 5-6 saniye düz gittikten sonra yavaş yavaş yalpalamaya başladı ve 5 saniye sonunda yalpalama baya şiddetlendi yani totalde 11 saniye sonra kendini belli etti. Sağa ya da sola çekme yok.
Bugün motorumla 122 km hıza kadar çıktım ve gün içinde ortalama hızım 95ti. Gözle görünür bi ses tıkırtı çekme veya hız arttıkça anormal bir titreşim yaşamadım. Sadece aynalarım sanırım motor titreşiminden dolayı bi sızlama şeklinde titriyor. Arkadaki arabayı biraz zor seçiyorum. Çantayı çıkartıp deneyeceğim. Dediğiniz gibi ya çanta yüzünden ya da lastiğin balans ayarı kaçık diye tahmin ediyorum.
Sanırım yukarıda anlattığım gibi bir titreşim yaşıyorsunuz?
Katılıyorum. Aslında masrafı yok ama ben çok pinpirikliyim işte..
Bugün arka fren balatalarını değiştirdim, fren yapınca daha önce yapmadığı ciyk ciyk diye ses yapmaya başladı, peki bu normal mi?
Normal, balatanın bir alışma süresi vardır ve hatta bir süre performansı da daha kötü olur. Biz görmesek de diskin üzerinde belirli yarıklar ve bir motif vardır , balatnın yüzeyi bu diskin yüzeyine alışınca o sesler geçer. Zaten o sesler bu alışmadan dolayı balatadaki aşınmadan kaynaklanıyor.
Valla kardeşim N Max kullanmadım sana durduk yere de Pcx'in reklamıni yapmak istemem ama ben 112 km/h ile giderken dahi aynam kusursuz gösteriyordu. Titreme işi de ayaklarımı çok gövdeye yaklaştırırsam oluyordu. O da hafif gıdıklama şeklinde ki ayak o kadar içte zaten sürülmez, ben sadece motoru tanımaya çalışıyordum.
Yağ değiştirdim demişsin yağ değiştir diyeceğim olmayacak ama belki de Pcx o konuda ( titreşimsizlik ) çok iyidir. Çünku ben R 25 kullandığımda da aleti titreşimli bulmuştum tabii Pcx'den inip binince olan bir şey bu.
Sorsan herkes sıfır titreşim der mesela. İki motosiklet arasındaki algı sayesinde daha rahat karar veriliyor.
Pcx de 110 e kadar titremez normal şartlarda. Gövdede ayağınızı koyduğunuz yerin ortası depo kısmı yani kapağın falan oldugu yer titrer oda öyle ahım şahım değil.
Aynalarını çok seviyorum pcx in yapılı olmama rağmen çok rahat görüyorum.
Valla demek ki Pcx titreşim hususunda daha iyiymiş. Bunu da bu bilgilere eklemiş oldul. Başka bir nmax kullanıcısına daha sormak gerek. Benim ayak kısmında gıdıklama şeklinde bir titreşim yok. Elciklerde inceden sızı şeklinde var ama rahatsız etmedi pek.
Balata olayı sanırım dediğiniz gibi. Bi süre kullanayım bakalım sonuç ne olacak.
Pcx'te Abs olsaydı saniye düşünmezdim PCX alırdım.. Kombine Frenler de güzel ama abs kadar iyi değil. Dün bunu çok iyi anladım. Beni taşıttan saymayan 3-5 hayvana karşı abs en etkin çözüm oldu...
Yakıt tüketimim de iyi gibi ama bakalım. Heryere full tapagaz gittim (kalkışlarda bile tapagaz kalktım) 120km gitti yarımın az aşağısındayım.
Yazmayı unutmuşum. Pcx ile 90ile çıktığım Pendik-Sabiha Gökçen Havaalanı yolu yokuş kısmını nmax ile ortalama 95 ile çıktım. Aynı yokuşta gaz kestim 80e düştüm sonra bi daha tapagaz verdim rahatlıkla yine 95e geri çıktı. Yokuşu inerken de felaket fırtına yağmur ve rüzgarda 117ye sabitledim. Ara hızlanmalar haricinde ciddi performans farkları yok. Torkundan ötürü Pcx 150nin 100ün altına inmeyeceğini düşünüyorum, Yanılıyor da olabilirim?..
Tabi daha tecrübeli bir nmax kullanıcısı tüm bu yaşadıklarımın normal ya da anormal olduğunu söyleyebilir.
Aslında en sağlıklısı bir buluşma düzenleyip nmax pcx ve pcx 150yi ayrı ayrı test edip bir video ya da ortak ifadeli bir yazı hazırlamak. Altın Elbiseli Adam stili bir inceleme yapmak gibi bir fikir var aklımda.
Barkın abinin önünden geçilmez inceleme hususunda. Yapacağımız şeyi taklit anlamında söylemiyorum. İsteyen youtubede kendi kanalında ya da başlık açarak yayınlayabilir. Fikre sıcak bakan var mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:56 ----------
Yakıtı az önce ilk defa ölçtüm. Full tapagaz ş.içi dışı karışık 3.2 litre/100km.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)