Merhaba arkadaşlar. Daha önce maxiscooter düşündüğüm için bir konu açmıştım fakat biraz bütçemi düşürme kararı aldım. Bu yüzden normal scooterları incelemeye başladım. Forum sitelerini okudum fakat bazı soruların net cevabı yok. Çoğu kimse objektif değil. En geç haftaya cuma günü birisini mutlaka almak istiyorum. Fakat kafamda deli sorular...
Arkadaşlar eleye eleye sonunda bu üç motosiklet arasında kaldım.
Neden NMAX
Artıları:
ABS gerçekten büyük nimet. Oturuş pozisyonu uzun boylu olduğum için bu motosiklette biraz daha rahat. Bagajı bana göre cidden geniş. Tekerlekleri kalın olduğu için virajları daha dengeli alacağını düşünüyorum. PCX 125 ten daha seri ve son hızı ıkına sıkına da olsa 120yi buluyor.
Eksileri:
Çakmaklık soketi yok. Yakından inceledim ama dikkat etmedim ama bildiğim kadarıyla pcx gibi kapalı bir saklama gözü de yok. Selesi sert, amortisörleri sert. Topcase pek yakışmıyor. Yakıt tüketimi PCX'e göre bir tutam daha fazla. (PCX150'ye göre nasıldır bilemicem.) Tapagaz son sürat yakıt tüketimi nedir bilmiyorum.
Neden PCX
Artıları:
PCX150 'den cc haricinde hiçbir farkı yok. Çakmaklık soketi ve kapalı, kapaklı göz var. Selektör tuşu var. Farları ve sinyaller çok iyi aydınlatıyor. (bana göre artı olan bir husus da kornayla sinyalin yeri. CB500Fte yerlerine alıştım şimdi yamahanınkiler tuhaf geliyor.) NMAX'a göre daha konforlu. Çok sessiz. Bakım fiyatları bir tık daha uygun. Honda servislerinden inanılmaz memnunum. (önceki iki motorum honda) İkinci eli reşat altını gibi. Fiyatı NMAX'tan çok daha uygun. Start stop dur kalkta nimet. (ben kırmızı ışıklar haricinde pek durmuyorum, aralardan sıyrılabilirsem sıyrılıyorum. Hatta sıyrılırken bazen yeşil yandığı bile oluyor.) Tipi çok hoşuma gidiyor.
Eksileri:
Yol tutuşunun NMAX'tan daha kötü olduğu söyleniyor fakat ben sınırları zorlamıyorum. ABS yok ama kombine var. Lastikleri IRC (aradaki fiyat farkıyla iyi bir lastik alınabiliyor.) Performansı NMAX'a göre daha düşük. Tapa gaz son sürat gidildiğinde cidden çok yakıyor (bi abimiz tapa gaz son süratle 120 kmde 5 küsür litreyi gördü)
Neden PCX 150
Artıları:
PCX'e ilave olarak; Piyasası daha canlı, PCX'ten kağıt üstünde daha güçlü. (bazıları hiç fark yok diyor, bazılarıysa daha seri. Sadece pcx 125 kullandım yorum yapamıyorum.) Artçıyla binişlerde bayılma olayı 125 ccye göre daha iyiymiş.
Eksileri:
Tapagaz son sürat yakıt tüketimi ne olur bilemiyorum. (test edemedim.) NMAX'tan seri mi bilmiyorum. Fiyatının ne kadar ederi? PCX almak daha mı mantıklı yoksa NMAX en mantıklısı mı test edemediğim için kıyaslayamıyorum.
İhtiyaçlarım.
1. Rahatlık (zaman zaman (ilki 2 hafta sonra) İzmir'e uzun yol yapacağım.)
2. Kıvraklık (her ikisi de bana göre yeterince kıvrak.)
3. Yakıt (özellikle 100 km ve üstü hızlarda ya da tapa gaz son hızda giderken hangisi kaç litreyi görüyor?)
4. Artçı konforu (zaman zaman artçımla uzun yol yapabilirim.)
5. İşlevsellik (Ekstra donanımlar, özellikle çakmaklık ve yağmura mukavim kapalı göz.)
6. Bagaj (L beden kask alabiliyor mu?)
7. Performans (arkadaşlar kalkışta bir boy fark atması benim için hiçbirşey ifade etmiyor. Benim için önemli olan yokuşta 3-4 boy ve katlarında fark yememek)
8. Aksesuar maliyeti (Hangisini alırsam alayım topcase olmadan hiçbrine binmeyi düşünmüyorum.
Bana bu yönlerden karşılaştırma yaparsanız, verdiğim bilgilerde yanlışlık varsa düzeltirseniz ve en önemlisi de gerçek tecrübelerinizi bu başlık altına aktarırsanız sevinirim. Ciddi manada bilgi kirliliği var.
Son olarak hangisini alırsam kapsamlı bir test yazısı yazmayı planlıyorum. Tüm forum arkadaşlarıma konuya ilgi gösterdikleri için teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------
Arkadaşlar bu arada eklemek istiyorum. Pcxin aynaları nmaxten daha iyi gösteriyor.
Uzun yolda acaba hangisi ne açıdan daha iyi olur?